mlucky
door mlucky Jun 30, 2020 om 09:12
Vakantie & reizen

Vliegtickets

Goedendag,


 


Vorige week bij vliegtickets.nl 5 tickets Barcelona geboekt. Helaas ging er iets mis maar gelukkig hadden ze wel mijn geld ontvangen. Binnen 24 uur zou ik wat horen en dat ze onzettend hun best gingen doen om het in orde te maken. Volgende dag kreeg ik een brief dat het helaas niet gelukt was maar als ik 625eu zou bij betalen het alsnog in orde gemaakt zou worden.
De stijging van 40% schoot me in het verkeerde keelgat dus omdat ze me ook de mogelijheid boden te annuleren en geld terug te krijgen heb ik dat aangegeven te willen.
Dat was het laatste bericht en zo snel als je je geld kwijt bent zo lang gaat het duren voordat je het weer terug kan verwachten. Meerdere mails gestuurd maar helaas zonder reactie ging ik op pad naar Otravo (overkoepeld orgaan) te Halfweg (Suikersilo west 41  12de etage). 


Wat schetste mijn verbazing... het hele bedrijf, de hele etage, alles was gesloten.
Mij werd verteld, door onderburen, dat dit was vanwege de corona... 


Maar helemaal niemand aanwezig? nee dat kan ik niet geloven anno 29-06-20.. Ik maak me zorgen en denk dat vliegtickets.nl met hele andere problemen zit .. Heb gefilmd hoe verlaten het daar is... dat gaf me geen goed gevoel. Mijn vraag, hoe lang mag een bedrijf je geld vasthouden na annulering? Ik kan het namelijk nergens in de algemene voorwaarden terug vinden...

3007 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gr
door Grunn1 - Jun 30, 2020 om 10:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen
1

Het kan wat langer duren voordat je je geld terug hebt zo gaat dat meestal maar vaak wel binnen 4 tot 6 weken.
Daarna maar iets meer betalen en of rechtstreeks bij een vliegmaatschappij boeken of bij een wat beter bekend staande aanbieder.
Goedkoop is duurkoop en dat is ook bij die goedkope aanbieders zo.

mo
door mof - Jul 1, 2020 om 13:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U bent opgelicht

pino123
door pino123 Jul 2, 2020 om 10:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dan kan u zien van achter uw computer?

koekeloer
door koekeloer - Jul 1, 2020 om 18:19
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

nooit van werken vanuit huis gehoord?

ne
door neodutchio Jul 1, 2020 om 18:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Anno 2020? Nee, onmogelijk. Straks gaat u ook nog zeggen dat er iemand op de maan geweest is.

rk
door rkarin - Jul 1, 2020 om 22:43
1 Antwoorden / Vragen
0

Je zou het bij de vliegmaatschappij zelf kunnen proberen. Ik had geboekt bij Travelgenio dat ook onder Otrava valt. Het hoofdkantoor van Travelgenio zit in Madrid, ten tijde van de boeking had ik een paar keer telefonisch contact met iemand die dan in Paraguay bleek te zitten. Vanaf het begin van de lockdown waren ze onbereikbaar. Ze reageren nergens meer op. Ik heb in die periode meerdere keren contact gehad met de luchtvaartmaatschappij zelf om de situatie voor te leggen en inmiddels heb ik vouchers die ruim 2 jaar geldig zijn. Nadat ik de aanvraag had gedaan, had ik ze binnen een dag binnen. Maanden vol irritatie over Travelgenio bleken binnen een dag te kunnen worden opgelost.

Gr
door Grunn1 Jul 3, 2020 om 19:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In principe moet je daar zijn waar je hebt geboekt en niet rechtstreeks bij de vliegmaatschappij, als er wordt geannuleerd krijgt de boeker in dit geval de aanbieder een voucher of geld terug en deze moet dat weer aan de klant terug betalen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer