al
door alexalex May 30, 2011 om 22:53
Vakantie & reizen

Vliegtickets via buitenlandse site

Hallo,

Is het mogelijk om vliegtickets te boeken vanaf een buitenlandse site zoals expedia.com. Zijn hier nog regels aan verbonden. Met de huidige dollarkoers scheelt dit namelijk nogal in de kosten.

Ik ben namelijk op zoek voor een retourticket van amsterdam thessaloniki. Echter via de nederlandse sites betaal ik ruimt €300.

Met vriendelijke groet,
Alex

17583 8 Rapporteer

be
door beppie476 - Jun 1, 2011 om 13:13
1 Antwoorden / 3 Vragen

Beste AlexAlex, ja hoor dat kunt u gewoon doen. U krijgt dan alle papierwerk/tickets via de e-mail van expedia.com Wij hebben het regelmatig gedaan en het werkt prima. Succes.

ha
door harryromijn - Jun 1, 2011 om 13:19
272 Antwoorden / 0 Vragen

In het verleden tickets van A'dam naar Bangkok gekocht via Internet van Duitse aanbieders. Geen probleem.
In China ticket gekocht bij een Thai's reisbureau met Egypt air van China naar Bangkok. Geen probleem.

Eigenlijk enige verschil: ze spreken ( en schrijven ) geen Nederlands en kenen geen iDeal.
Plus: gaat het verkeerd: herinner de woorden van een Engelse Lord: Internet is als het Wilde Westen , doch zonder sheriff

jantom
door jantom - Jun 1, 2011 om 14:52
377 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kunt u op buitenlandse websites tickets kopen.
Ik reis weleens per vliegtuig in Azië en boek dan vaak bij AirAsia. Dat is een Maleisische maatschappij met aparte werkmaatschappijen in Indonesie en Thailand.
Dit is slechts bedoeld als voorbeeld.
Die maatschappij vliegt trouwens nu ook op Europa (ik meen naar Londen).
En dit is maar slechts één voorbeeld.

al
door alexalex - Jun 1, 2011 om 15:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels 2 tickets besteld via expedia.com en betaald met creditcard. Dit heeft me ruim 150 euro bespaard.

jantom
door jantom - Jun 1, 2011 om 15:29
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alexalex schreef op woensdag 1 jun 2011, 15:26]Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels 2 tickets besteld via expedia.com en betaald met creditcard. Dit heeft me ruim 150 euro bespaard.

Daar leren wij weer van. En een creditcard kan soms goed te pas komen!

bharmsen
door bharmsen - Jun 1, 2011 om 16:15
32 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=alexalex schreef op woensdag 1 jun 2011, 15:26]Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels 2 tickets besteld via expedia.com en betaald met creditcard. Dit heeft me ruim 150 euro bespaard.

Ik ben toch wel benieuwd wat de kosten waren anders is het moei,lijk vergelijken.

groetjes ben2

jo
door john-nelissen - Jun 1, 2011 om 17:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste kun je vergelijken tussen Expedia.nl en Expedia.com. Op een 8 daagse ries naar Miami voor 6 personen voor het volgend jaar scheelt dat 1000 euro.

Is het mogelijk om vliegtickets te boeken vanaf een buitenlandse site zoals expedia.com. Zijn hier nog regels aan verbonden. Met de huidige dollarkoers scheelt dit namelijk nogal in de kosten.

Ik ben namelijk op zoek voor een retourticket van amsterdam thessaloniki. Echter via de nederlandse sites betaal ik ruimt €300.

Met vriendelijke groet,
Alex

mastag
door mastag - Jun 1, 2011 om 23:15
955 Antwoorden / 19 Vragen

@ bHarmsen Via Nederlandse site betaalde TS ruim 300 euro, ze heeft nu 150 euro bespaard......

Mastag