Ba
door Baal231 Aug 19, 2022 om 04:17
Vakantie & reizen

Vliegtuigmaatschappij Lufthansa reageert niet op claim

Beste, 

begin juni ben ik geweigerd op een vlucht van Lufthansa. Daarom heb ik mid-juni een claim ingediend. Na een automatische ontvangstbevestiging - waarin vermeld werd dat reacties vertraagd zijn ivm grote drukte- heb ik verder niets meer gehoord. Op internet kan ik niet vinden binnen welke termijn een maatschappij moet reageren. Weet iemand van jullie welke termijn daarvoor wettelijk staat? En heeft iemand advies over welke vervolgstappen nu aan te raden zijn?



Alvast veel dank voor het meedenken. 




2255 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

panter22
door panter22 - Aug 19, 2022 om 04:32
6599 Antwoorden / Vragen
2

https://www.lufthansa.com/am/en/flight-disruption
k
ijk onder promp assistence with ticket refunds

marita5
door marita5 - Aug 19, 2022 om 07:54
11512 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Baal231, 

Lees ook hier , klik op de rode regels . 

https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/claim-uw-compensatie/ 

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden . 

https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/neem-contact-met-ons-op

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2022 om 09:21
16845 Antwoorden / 202 Vragen
2

Het lijkt mij dat deze informatie voor u van belang is (indien u dit nog niet kende of niet heeft gevolgd): https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/vlucht-claim-service-hoe-werkt-het  en ook deze  gevolgd) https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/claim-uw-compensatie  

Helaas kan het inderdaad ook een kwestie zijn van het 'moeten hebben van een  lange adem'' omdat u niet de enige zult zijn met een claim als deze en daarbij Lufthansa ook is geconfronteerd met stakingen. Uiteraard is wel van belang wat de reden van de weigereing was resp. of dat rechmatig was. 

U kreeg deze verwijzing al: - Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/

ne
door neodutchio - Aug 19, 2022 om 23:08
5150 Antwoorden / 12 Vragen
1

Waarom bent u geweigerd? Dat is mede bepalend of u wel of geen rechten heeft.

justmeagain
door justmeagain Aug 20, 2022 om 00:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

De enige juiste vraag tot nu. Ben benieuwd of er reac8van TS op gaat komen

panter22
door panter22 Aug 20, 2022 om 07:58
6599 Antwoorden / Vragen

Rechten of niet. Op de claim hoort een antwoord te komen.

va
door vanlotjegetikt Aug 20, 2022 om 08:50
809 Antwoorden / Vragen

Ook dat maar het is altijd handig om even in korte bewoording de reden te benoemen. Want iemand op een vlucht weigeren dat gebeurt niet zomaar.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer