Vliegtuigmaatschappij Lufthansa reageert niet op claim
Beste,
begin juni ben ik geweigerd op een vlucht van Lufthansa. Daarom heb ik mid-juni een claim ingediend. Na een automatische ontvangstbevestiging - waarin vermeld werd dat reacties vertraagd zijn ivm grote drukte- heb ik verder niets meer gehoord. Op internet kan ik niet vinden binnen welke termijn een maatschappij moet reageren. Weet iemand van jullie welke termijn daarvoor wettelijk staat? En heeft iemand advies over welke vervolgstappen nu aan te raden zijn?
Alvast veel dank voor het meedenken.
https://www.lufthansa.com/am/en/flight-disruption
kijk onder promp assistence with ticket refunds
Hallo Baal231,
Lees ook hier , klik op de rode regels .
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/claim-uw-compensatie/
Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/neem-contact-met-ons-op
Het lijkt mij dat deze informatie voor u van belang is (indien u dit nog niet kende of niet heeft gevolgd): https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/vlucht-claim-service-hoe-werkt-het en ook deze gevolgd) https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/claim-uw-compensatie
Helaas kan het inderdaad ook een kwestie zijn van het 'moeten hebben van een lange adem'' omdat u niet de enige zult zijn met een claim als deze en daarbij Lufthansa ook is geconfronteerd met stakingen. Uiteraard is wel van belang wat de reden van de weigereing was resp. of dat rechmatig was.
U kreeg deze verwijzing al: - Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/
Waarom bent u geweigerd? Dat is mede bepalend of u wel of geen rechten heeft.
De enige juiste vraag tot nu. Ben benieuwd of er reac8van TS op gaat komen
Rechten of niet. Op de claim hoort een antwoord te komen.
Ook dat maar het is altijd handig om even in korte bewoording de reden te benoemen. Want iemand op een vlucht weigeren dat gebeurt niet zomaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer