ma
door marisl Jul 25, 2019 om 12:45
Vakantie & reizen

Vlucht geannuleerd

Mijn zoon en zijn vriendin zijn de ongelukkigen die horen onder de geannuleerde vluchten door de brandstof problemen die zicht gisteren heeft voorgedaan op Schiphol.
Ze zitten nu 24 uur te wachten en nog steeds geen bericht hoe verder en met een zeer slechte service en al voor €200,- aan onkosten vanwege eten en drinken etc. 
Naar huis gaan is geen optie, omdat dit 2 uur rijden is en wanneer er een bericht komt dat ze kunnen vliegen redden ze het qua tijd om terug te rijden niet.
Een annuleringsverzekering hebben ze niet en de geleden schade valt onder de onvoorziene omstandigheden en wordt dus niet vergoed. 
Heeft iemand advies wat hiermee te doen?


2027 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

si
door sinberguensa - Jul 25, 2019 om 12:57
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Geen advies.
Maar sterkte voor hun en hopeijk komt het goed!

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2019 om 13:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hoe lang gaan ze met vakantie? Is dat een weekje, dan ging ik lekker naar huis.

maar de reisorganisatie had voor eten, drinken en eventueel een hotel moeten zorgen op hun kosten.

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 25, 2019 om 13:17
423 Antwoorden / 4 Vragen
0

€ 200 met z’n tweeën in 24 uur. 
Knap veel voor eten en drinken. 
Maar het lijkt mij dat ze moeten informeren bij de luchtvaartorganisatie / reisbureau waar ze geboekt hebben. 
Deze zullen nu wel ongeveer kunnen inschatten hoe het verder verloop is

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 25, 2019 om 13:18
423 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dubbel geplaatst

marita5
door marita5 - Jul 25, 2019 om 13:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Marisl , 

en al voor €200,- aan onkosten vanwege eten en drinken etc. 

Passagiers die gestrand zijn door de brandstofproblemen op Schiphol, hebben geen recht op compensatie. Dat meldt Airhelp, dat gedupeerde reizigers bijstaat bij vertragingen. Volgens die onderneming is de tankstoring een uitzonderlijke situatie, die de luchtvaartmaatschappij niet had kunnen voorkomen.

Passagiers van wie de vlucht vertraagd of geannuleerd is moeten wel worden opgevangen door luchtvaartmaatschappijen. Mensen die langer dan twee uur op een luchthaven zijn gestrand moeten onder meer gratis eten en drinken krijgen en indien nodig een gratis overnachting. Ook hebben die passagiers recht op twee telefoontjes en toegang tot hun e-mail, legt Airhelp uit. 

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/geen-recht-op-compensatie-voor-vertraagde-passagiers-na-storing-schiphol/ 

Ze zitten nu 24 uur te wachten en nog steeds geen bericht hoe verder  

Heeft iemand advies wat hiermee te doen?

https://www.glamour.nl/nieuws/wil-je-weten/a28502725/vlucht-geannuleerd-schiphol/

panter22
door panter22 - Jul 25, 2019 om 14:03
6599 Antwoorden / Vragen
0
heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 25, 2019 om 14:47
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Klm en dochters zijn overgeboekt. Anderen veelal (nog) niet toen artikel werd geschreven.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2019 om 17:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Nog even geduld dus en geen gouden broodjes meer kopen?
Het is toch ook een luxe probleem, immers ze zijn niet gevlucht voor bosbranden of overstromingen e.d., maar de vakantieaanvang heeft een horde gekregen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer