Vlucht geannuleerd
Mijn zoon en zijn vriendin zijn de ongelukkigen die horen onder de geannuleerde vluchten door de brandstof problemen die zicht gisteren heeft voorgedaan op Schiphol.
Ze zitten nu 24 uur te wachten en nog steeds geen bericht hoe verder en met een zeer slechte service en al voor €200,- aan onkosten vanwege eten en drinken etc.
Naar huis gaan is geen optie, omdat dit 2 uur rijden is en wanneer er een bericht komt dat ze kunnen vliegen redden ze het qua tijd om terug te rijden niet.
Een annuleringsverzekering hebben ze niet en de geleden schade valt onder de onvoorziene omstandigheden en wordt dus niet vergoed.
Heeft iemand advies wat hiermee te doen?
Geen advies.
Maar sterkte voor hun en hopeijk komt het goed!
Hoe lang gaan ze met vakantie? Is dat een weekje, dan ging ik lekker naar huis.
maar de reisorganisatie had voor eten, drinken en eventueel een hotel moeten zorgen op hun kosten.
€ 200 met z’n tweeën in 24 uur.
Knap veel voor eten en drinken.
Maar het lijkt mij dat ze moeten informeren bij de luchtvaartorganisatie / reisbureau waar ze geboekt hebben.
Deze zullen nu wel ongeveer kunnen inschatten hoe het verder verloop is
Hallo Marisl ,
en al voor €200,- aan onkosten vanwege eten en drinken etc.
Passagiers die gestrand zijn door de brandstofproblemen op Schiphol, hebben geen recht op compensatie. Dat meldt Airhelp, dat gedupeerde reizigers bijstaat bij vertragingen. Volgens die onderneming is de tankstoring een uitzonderlijke situatie, die de luchtvaartmaatschappij niet had kunnen voorkomen.
Passagiers van wie de vlucht vertraagd of geannuleerd is moeten wel worden opgevangen door luchtvaartmaatschappijen. Mensen die langer dan twee uur op een luchthaven zijn gestrand moeten onder meer gratis eten en drinken krijgen en indien nodig een gratis overnachting. Ook hebben die passagiers recht op twee telefoontjes en toegang tot hun e-mail, legt Airhelp uit.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/geen-recht-op-compensatie-voor-vertraagde-passagiers-na-storing-schiphol/
Ze zitten nu 24 uur te wachten en nog steeds geen bericht hoe verder
Heeft iemand advies wat hiermee te doen?
https://www.glamour.nl/nieuws/wil-je-weten/a28502725/vlucht-geannuleerd-schiphol/
Zijn ze niet omgeboekt naar een andere vlucht?
Volgens het Parool wel:
https://www.parool.nl/amsterdam/storing-schiphol-ijlt-na-klm-schrapt-61-vluchten~b8201fcd/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Klm en dochters zijn overgeboekt. Anderen veelal (nog) niet toen artikel werd geschreven.
Nog even geduld dus en geen gouden broodjes meer kopen?
Het is toch ook een luxe probleem, immers ze zijn niet gevlucht voor bosbranden of overstromingen e.d., maar de vakantieaanvang heeft een horde gekregen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer