Vlucht gemist
Ik heb bij vliegveld Zaventem mijn vlucht gemist omdat de schafeur van valet parking kon geen Nederlands of Engels praten. Hij kon alleen in het Frans. Ik moest hunderden euro bijbetalen om met het volgende vlucht vliegen. De parking maatschappij neemt geen verantwoordelijkheid. Wat is mijn rechten en hoe kan ik schade claimen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kan het zijn dat u te laat was?
Er wordt aangeraden om 2,5u van te voren aanwezig te zijn
https://parkos.nl/parkeren-brussel-zaventem/hoe-laat-aanwezig-parkeren.html
Nee, je hebt je vlucht niet gemist omdat de chauffeur van valet parking alleen Frans kon spreken. Er moet wel meer aan de hand zijn geweest, maar dat ben je vergeten te melden.
Wat is het volledige verhaal?
Het lijkt mij dat u te laat bij de parking was. Op vliegvelden kom je normaliter met gebarentaal ook heel ver wn ook op tijd.
Ik snap even niet waarom je een vlucht mist omdat een medewerker niet alle talen beheerst. Hoeveel discussies kan je hebben met een valet parking medewerker?
Het probleem is niet dat de chauffeur geen Nederlands of Engels kon spreken, het probleem was dat u geen Frans sprak.... En nee u kunt niets claimen....
In België (officiële talen: Nederlands, Frans èn Duits) is dat -vooropgesteld dat het echt zo is- natuurlijk niet goed. Daarnaast is, op een luchthaven met veel internationaal verkeer, Engels normaal gesproken (lol) de voertaal. Gezien 'vrager' zijn eigen beheersing (of beter, het gebrek daaraan) van -in elk geval- het Nederlands zeer te wensen over laat, kan men bij de juistheid van zijn 'klacht' wel vraagtekens zetten.
De zaak speelt in Belgie. Belgisch recht is van toepassing.
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.vlaanderen.be/nl/werk/consumentenzaken/consumentenbescherming
@rezamottaghi, u heeft geen rechten en schade claimen bij de baas van de chauffeur zit er dan ook echt niet in. En op de taal kunt u het al helemaal niet gooien. Ik spreek geen Italiaans maar als ik kalfsvlees wil zeg ik piccolo boe...
Een volgende keer boeken bij een budget maatschappij, Ryan air, easyjet wizzair enz. Dan ben je in eerste instantie minder geld kwijt voor de originele ticket en meestal kun je omboeken met betalen van administratie kosten van slechts €25,- en bijbetalen van het verschil mocht de nieuwe ticket duurder zijn. En als dat niet lukt dan kost een nieuwe ticket ook geen honderden euro's.
UW Nederlands is ook niet geweldig.... maar dit ter zijde. Dat een medewerker van de officiële valetparking op een internationale luchthaven geen engels zou spreken is op zijn zachts gezegd heel vreemd te noemen, maar daar wil ik u het voordeel van de twijfel geven. Voor zover ik weet moet je een valetparking op Zaventem van te voren via de site van Brussels Airport reserveren. Het reserveringsbewijs dient uitgeprint en meegenomen te worden. De daarop aanwezige info (QR-code en/of nummers en de naam van de klant) zijn duidelijk voor de medewerkers, ongeacht in welke taal de verdere tekst is. Ik heb het vermoeden dat u OF bij een of ander 'dodgy' bedrijfje 'goedkoop' af wilde zijn voor een 'valet'parking, dan wel dat u zelf (veel) te laat op de luchthaven arriveerde en misschien wel alletwee.... Uw rechten op restitutie lijken mij dan ook ongeveer NUL.
U was te laat, had te krap e.e.e. ingepland, dus het was uw eigen schuld. Die valet parking heeft daar geen schuld aan en die chauffeur nog minder.
Een volgende keer ruimer de tijd nemen, dan hoeft u ook geen smoesjes te verzinnen als u te laat bent (brug was open, spoor was dicht etc.), en anderen de schuld te geven (wat je natuurlijk nooit moet doen).
Had u die chauffeur een verhaal willen voorlezen of dat hij u een verhaaltje voorlas?
Is uw verhaal hier eigenlijk wel volledig?
Uw recht is zelf verantwoordelijkheid nemen en dat is ook uw plicht. Ergo: u kunt bij uzelf claimen. Wel een inventieve smoes trouwens, je moet er maar opkomen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer