re
door rezamottaghi Dec 12, 2018 om 02:32
Vakantie & reizen

Vlucht gemist

Ik heb bij vliegveld Zaventem mijn vlucht gemist omdat de schafeur van valet parking kon geen Nederlands of Engels praten. Hij kon alleen in het Frans. Ik moest hunderden euro bijbetalen om met het volgende vlucht vliegen. De parking maatschappij neemt geen verantwoordelijkheid. Wat is mijn rechten en hoe kan ik schade claimen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

4974 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 12, 2018 om 07:19
7185 Antwoorden / 3 Vragen
4

Kan het zijn dat u te laat was?
Er wordt aangeraden om 2,5u van te voren aanwezig te zijn
https://parkos.nl/parkeren-brussel-zaventem/hoe-laat-aanwezig-parkeren.html

diumenge
door diumenge - Dec 12, 2018 om 07:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen
4

Nee, je hebt je vlucht niet gemist omdat de chauffeur van valet parking alleen Frans kon spreken. Er moet wel meer aan de hand zijn geweest, maar dat ben je vergeten te melden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 12, 2018 om 07:43
16838 Antwoorden / 202 Vragen
1

Wat is het volledige verhaal?
Het lijkt mij dat u te laat bij de parking was. Op vliegvelden kom je normaliter met gebarentaal ook heel ver wn ook op tijd.

jo
door jorisw - Dec 12, 2018 om 07:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik snap even niet waarom je een vlucht mist omdat een medewerker niet alle talen beheerst. Hoeveel discussies kan je hebben met een valet parking medewerker?

pino123
door pino123 - Dec 12, 2018 om 08:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen
4

Het probleem is niet dat de chauffeur geen Nederlands of Engels kon spreken, het probleem was dat u geen Frans sprak.... En nee u kunt niets claimen....

ma
door marleenvanh Dec 12, 2018 om 12:56
451 Antwoorden / 1 Vragen

In België (officiële talen: Nederlands, Frans èn Duits) is dat -vooropgesteld dat het echt zo is- natuurlijk niet goed. Daarnaast is, op een luchthaven met veel internationaal verkeer, Engels normaal gesproken (lol) de voertaal. Gezien 'vrager' zijn eigen beheersing (of beter, het gebrek daaraan) van -in elk geval- het Nederlands zeer te wensen over laat, kan men bij de juistheid van zijn 'klacht' wel vraagtekens zetten.

panter22
door panter22 - Dec 12, 2018 om 10:04
6599 Antwoorden / Vragen
0

De zaak speelt in Belgie. Belgisch recht is van toepassing. 
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.vlaanderen.be/nl/werk/consumentenzaken/consumentenbescherming

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2018 om 11:08
16828 Antwoorden / 108 Vragen
1

@rezamottaghi, u heeft geen rechten en schade claimen bij de baas van de chauffeur zit er dan ook echt niet in. En op de taal kunt u het al helemaal niet gooien. Ik spreek geen Italiaans maar als ik kalfsvlees wil zeg ik piccolo boe...

ja
door jan4073 - Dec 12, 2018 om 11:42
83 Antwoorden / 3 Vragen
0

Een volgende keer boeken bij een budget maatschappij, Ryan air, easyjet wizzair enz. Dan ben je in eerste instantie minder geld kwijt voor de originele ticket en meestal kun je omboeken met betalen van administratie kosten van slechts €25,- en bijbetalen van het verschil mocht de nieuwe ticket duurder zijn. En als dat niet lukt dan kost een nieuwe ticket ook geen honderden euro's.

ma
door marleenvanh - Dec 12, 2018 om 12:29
451 Antwoorden / 1 Vragen
5

UW Nederlands is ook niet geweldig.... maar dit ter zijde. Dat een medewerker van de officiële valetparking op een internationale luchthaven geen engels zou spreken is op zijn zachts gezegd heel vreemd te noemen, maar daar wil ik u het voordeel van de twijfel geven.  Voor zover ik weet moet je een valetparking op Zaventem van te voren via de site van Brussels Airport reserveren.  Het reserveringsbewijs dient uitgeprint en meegenomen te worden. De daarop aanwezige info (QR-code en/of nummers en de naam van de klant) zijn duidelijk voor de medewerkers, ongeacht in welke taal de verdere tekst is. Ik heb het vermoeden dat u OF bij een of ander 'dodgy' bedrijfje 'goedkoop' af wilde zijn voor een 'valet'parking, dan wel dat u zelf (veel) te laat op de luchthaven arriveerde en misschien wel alletwee.... Uw rechten op restitutie lijken mij dan ook ongeveer NUL.

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2018 om 14:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

U was te laat, had te krap e.e.e. ingepland, dus het was uw eigen schuld. Die valet parking heeft daar geen schuld aan en die chauffeur nog minder.
Een volgende keer ruimer de tijd nemen, dan hoeft u ook geen smoesjes te verzinnen als u te laat bent (brug was open, spoor was dicht etc.), en anderen de schuld te geven (wat je natuurlijk nooit moet doen).
Had u die chauffeur een verhaal willen voorlezen of dat hij u een verhaaltje voorlas?
Is uw verhaal hier eigenlijk wel volledig? 
Uw recht is zelf verantwoordelijkheid nemen en dat is ook uw plicht. Ergo: u kunt bij uzelf claimen. Wel een inventieve smoes trouwens, je moet er maar opkomen.

mo
door mof - Dec 12, 2018 om 14:15
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U heeft geen rechten. U bent zelf verantwoordelijk op tijd op de luchthaven te zijn. De medewerker van de parking kon slechts frans, maar frans is een van de drie talen, naastnederlands en duits, die in belgie gesproken worden. U kunt niet eisen dat een medewerker van valet parking nederlands en of engels kan spreken. Dat kan slechts zijn werkgever.

u heeft pech

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

KeesWeer
KeesWeer - Mar 10, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht
Scoupy cashback

Scoupy cashback

Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.

 

[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]

Lees meer

Yo
Yoshi Vermeulen - Jul 3, 2023 om 12:57
Computers & telefonie

Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus

Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton,  maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer