jo
door joyilona Mar 14, 2019 om 18:36
Vakantie & reizen

Vlucht gemist door vriend

Ik heb vorige week mijn vlucht gemist door een vriend die ik bezocht in curacao.

Hij had aangegeven dat je tegenwoordig niet meer 2 uur van te voren op vliegveld in curacao zou hoeven zijn.

Aangezien hij meerder familie leden op bezoek heeft gehad dacht ik dat hij wist waarover hij praten.

En heeft mij dus 1 uur en 15 minuten op het vliegveld afgezet.

Bij aankomst bleek het geval dat je dus wel 2 uur van te voren aanwezig moest zijn.

Gevolg nieuw ticket boeken.

Vraag hoe zit dit met de kosten van mijn nieuwe ticket?

Ik ben bang dat dit een welles nietes questie gaat worden

Alvast bedankt.

7948 25 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 14, 2019 om 18:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo YoyiLona ,

Vraag hoe zit dit met de kosten van mijn nieuwe ticket?

Verhalen op uw vriend , lijkt me nogal logisch .

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2019 om 18:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, je hebt je vlucht gemist omdat je jezelf niet goed had geinformeerd.

De kosten voor je ticket zijn geen welles-nietes kwestie, daar draai je gewoon zelf voor op.

jo
door joyilona - Mar 14, 2019 om 18:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien niet duidelijk in mijn vorige bericht.

Ik had bij hem aangegeven dat ik dus 2 uur van te voren aanwezig moest zijn.

Hij antwoorden daarop dat dat tegenwoordig niet meer hoefte.

diumenge
door diumenge Mar 14, 2019 om 18:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maakt niets uit, je blijft zelf verantwoordelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 14, 2019 om 19:20
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Dus als al gezegd: verhalen op uw vriend of .... . Uw vtriend heeft verder pech met u. OP Schiphol dien je altijd twee uren van te voren aanwezig te zijn en zeker bij intervcontinentale vluchten.

tenormin
door tenormin Mar 14, 2019 om 21:20
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft: 3 uur bij Intercontinentale vluchten aanwezig. Curaçao behoort daaronder. Vanuit Nederland dan. Lijkt dus vanaf Curaçao een uur korter te zijn.

aurora1
door aurora1 Mar 15, 2019 om 12:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@joiylona, dat doet alles niet ter zake. U kunt uw eigen verantwoordelijkheden niet op anderen afschuiven.

ju
door juliomariner - Mar 14, 2019 om 18:51
1313 Antwoorden / 2 Vragen

Ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan maar u doet er wel een goede poging tot het stellen van zo'n vraag.
U zou het kunnen proberen bij uw tot op dat moment vriend ( en na het stellen van de vraag aan hem ex vriend)

marita5
door marita5 - Mar 14, 2019 om 18:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@JoyIlona ,

Welke vliegtuigmaatschappij was dit ?

jo
door joyilona - Mar 14, 2019 om 18:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

ju
DOOR JULIOMARINER - 14 MRT. 2019 OM 18:51
304 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan maar u doet er wel een goede poging tot het stellen van zo'n vraag.
U zou het kunnen proberen bij uw tot op dat moment vriend ( en na het stellen van de vraag aan hem ex vriend)

Buiten het feit dat het niet mijn vriend/partner is en een gewone vriend.
Jou informatie compleet nutteloos en zou je dus beter niet reageren of je moet echt niets anders met je tijd kunnen?!
Ik probeer hier iets helder te krijgen

ju
door juliomariner Mar 14, 2019 om 19:15
1313 Antwoorden / 2 Vragen

Wie een achtelijke vraag stelt kan een dom antwoord terugkrijgen. Denk u nu werkelijk dat u dit ergens zou kunnen claimen ( behalve dan bij uw kennis)?
U zou hem voor de rechtbank kunnen aanklagen maar ik geef u een zeer geringe kans

aurora1
door aurora1 Mar 14, 2019 om 19:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraagsteller: het is niet aan u om te bepalen of en hoe op uw vraag gereageerd wordt.

bu
door burgos Mar 15, 2019 om 18:11
96 Antwoorden / 7 Vragen

Toch normaal als je , je niet aan de regels houd?
Zo te lezen kan je knap van je afbijten,had je tegen
die vriend moeten doen.

jo
door joyilona - Mar 14, 2019 om 18:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

terug vlucht was met TUI.
ik heb al in de voorwaarden gezien dat je 1,5 uur van te voren aanwezig moest zijn.

marita5
door marita5 Mar 14, 2019 om 19:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Spijtig , dan maar uw vriend aan zijn jasje trekken , maar dit zal moeilijk gaan op zo`n afstand ;-)) Het staat ook duidelijk vermeld op de site van Tui : Inchecken bij TUI fly op Aruba, Bonaire, Curaçao en Sint Maarten : Inchecken kan op de dag van de reis vanaf 3 uur tot 1.5 uur voor vertrek.

ma
door marleenvanh Mar 15, 2019 om 13:20
451 Antwoorden / 1 Vragen

1uur en 15 minuten is en blijft dus te weinig!

ne
door neodutchio - Mar 14, 2019 om 19:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is uw doel van uw vraag? Of u de kosten van het nieuwe ticket op kan verhalen? En zo ja, op wie? Heel simpel, in de papieren staat wanneer u aanwezig moet zijn. Dan is het ook aan u om er dan te zijn. U kunt in de spiegel kijken omdat u het zelf wist en u kunt uw vriend aanspreken op zijn verkeerde informatie. Dus bij uzelf en bij uw vriend aankloppen.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2019 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U probeert iets helder te krijgen? U vliegt, dus u bent verantwoordelijk. Dus die extra kosten zijn voor u. Heel eenvoudig.

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2019 om 19:26
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Hi Joyilona, nou, het enige wat je kan doen is je vriend hartstikke bedanken voor de verkeerde info. Enfin, je hebt al geschreven dat je wist dat je anderhalf uur minimaal van te voren aanwezig moest zijn; jammer dat je je oren liet hangen naar de foute info. Schrijf hem een 'lief bedankje'. En mocht hij volgende keer bij jou op bezoek komen: probeer hem schaakmat te zetten door te zeggen dat de tijden om op Schiphol aanwezig te moeten zijn ook gewijzigd zijn:
eenhalf uur voor vertrek. ☺
Maar inderdaad hartstikke zonde van je geld, tenzij de vriend je zijn nederige excuus plus geld voor ticket geeft wat je hebt moeten kopen. Jij kent je vriend het beste dus of het welles/nietes gaat worden: geen idee.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2019 om 19:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is uw eigen verantwoordelijkheid wanneer op het vliegveld te zijn, dus uw schuld dat u het vliegtuig gemist heeft en niet die van de vriend. U had zelf naar de maatschappij of luchthaven kunnen bellen en het kunnen vragen. Voorts staat daar meestal wel iets over in de papieren van de vlucht. Ik begrijp niet dat u die vriend aansprakelijk wilt stellen en van hem geld wilt en dat u dat zelfs maar bedenkt.
De kosten van dat nieuwe ticket zijn natuurlijk voor uzelf. U heeft dan weer niet zelf een taxi naar de luchthaven hoeven te betalen. U had nl ook een taxi kunnen bestellen om er eerder aanwezig te zijn.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Mar 14, 2019 om 23:13
51 Antwoorden / Vragen

Edit redactie - kan als kwetsend worden ervaren

sira
door sira Mar 15, 2019 om 13:44
2291 Antwoorden / 24 Vragen

Beetje walgelijke en overbodige reactie, vindt je zelf niet?!
Duidelijk een reactie om louter en alleen punten te scoren.

panter22
door panter22 - Mar 15, 2019 om 09:09
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen info van Tui gekregen hoeveel tijd je van tevoren op het vliegveld moest zijn? En je hebt zelf voordat je op reis gegaan bent ook niet geinformeerd?
Je vriend kan best gelijk hebben als het om een lijndienst gaat. Maar je ging met een chartervlucht.
Je wist vast wel hoe laat je je moest melden op het vliegveld. Maar je hebt je laten overtuigen door iemand die geen verstand van zaken had. Waarom?
Vertrouw voortaan op jezelf.
De kosten voor het nieuwe ticket moet je zelf betalen. Het is aan je vriend om je tegemoet te komen.

newmikey
door newmikey - Mar 15, 2019 om 12:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het moet niet veel gekker worden..."welles/nietes kwestie"? Gewoon zorgvuldiger uw vrienden uitzoeken en u zelf beter informeren als u reist. Zie de kosten als leergeld...

ro
door ron503 - Mar 15, 2019 om 13:04
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe iets ook verlopen is u bent en blijft verantwoordelijk om op tijd op de luchthaven te verschijnen. Uw vriend/kennis kan wel van alles vertellen maar dat maakt nog niet dat hij gelijk heeft. Blijkbaar is uw vriend/kennis niet zo betrouwbaar als u gedacht heeft en heeft u te laat bij het vliegveld af gezet. De gevolgen zijn voor u zelf maar het feit dat de vriend/kennis u te laat heeft weggebracht zegt wel iets over de overtuigingskracht van die vriend/kennis.

fm
door fmrama - Mar 15, 2019 om 13:13
10 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom is het internet zo handig. Kun je effe opzoeken hoelang je van te voren aanwezig moet zijn. Niet alles geloven wat vrienden zeggen.

ma
door marleenvanh - Mar 15, 2019 om 13:18
451 Antwoorden / 1 Vragen

Wettelijk? Niemand. De passagier is er ZELF verantwoordelijk voor dat hij/zij op tijd op het vliegveld aanwezig is. Uw 'vriend' is duidelijk NIET iemand die daar werkt en/of op andere manier FEITELIJK juiste info geeft. U zou het kunnen proberen om uw 'Vriend' de rekening te sturen..... Maar ja U zelf heeft hem (een leek) geloofd....

He
door Helen 66 - Mar 15, 2019 om 13:45
119 Antwoorden / Vragen

Laat het je vriend weten en stel voor om de kosten van het extra ticket te delen. Wie weet, maar hij is dat niet verplicht, het is aan hem of hij akkoord gaat met je voorstel. Zijn info kan dan fout zijn,  het is en blijft je eigen verantwoordelijlheid om de info van TUI ed te checken. Succes.

1paul
door 1paul - Mar 15, 2019 om 14:16
3103 Antwoorden / 0 Vragen

wat dacht je zelf?

zelf betalen of je vriend ervoor op latend raaien dus...

mo
door mof - Mar 15, 2019 om 14:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Is niet de schuld van uw vriend maar van uzelf. U bent zelf verantwoordelijk voor uw vlucht en uw agenda. Gaat u nooit winnen, zelfs als deze vriend alles op papier heeft gezet en ondertekend met geluidsopname erbij. Dit gaat u zelf betalen

jhogaarts
door jhogaarts - Mar 15, 2019 om 16:53
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat die vriend het ticket moet compenseren via zijn verzekering? En je had natuurlijk bij twijfel zelf hierover vooraf informatie kunnen inwinnen wanneer je aanwezig moet zijn om in te checken. Dus is eigenlijk een beetje tweeledig qua schuld.

diumenge
door diumenge Mar 15, 2019 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Via welke verzekering?

kl
door kleinealbert - Mar 15, 2019 om 17:40
16 Antwoorden / 2 Vragen

Misselijkmakend gedrag van TUI...Je was dan weliswaar te laat, maar er was nog altijd tijd genoeg om te kunnen inchecken. Want als er wel tijd was om een nieuw ticket te kopen en daarmee in te checken, zegt dit wel wat over TUI. Geldklopperij is het meer niet. Ze hebben dan weliswaar gelijk 2 uur voor vertrek aanwezig . Maar om dan te eisen dat je een heel nieuw ticket moet betalen, is ronduit schandelijk. Ze kunnen volstaan met bijv 25 euro administrariekosten.

diumenge
door diumenge Mar 15, 2019 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar lees je dat TS een ticket voor dezelfde vlucht heeft geboekt?

christin
door christin - Mar 16, 2019 om 02:36
105 Antwoorden / 4 Vragen

Kansloos, je had gewoon op tijd moeten zijn en niet luisteren naar die vriend.

koekeloer
door koekeloer - Mar 16, 2019 om 12:19
562 Antwoorden / 18 Vragen

Was de vlucht van de familieleden van je vriiend ook met YUI, of met KLM.

il
door iljaha - Mar 16, 2019 om 21:44
179 Antwoorden / 3 Vragen

U was suf. Dus geen welles/nietes: u was suf, dus u betaalt.