A
door A westerhuis Jun 2, 2020 om 11:03
Vakantie & reizen

Vlucht Transavia naar Spanje

Wij hebben een vlucht geboekt met Transavia naar Spanje op 9 juni, echter we komen gelet op de Corona maatregelen het land niet in.
Transavia wil de vlucht niet annuleren cq terug betalen of een voucher!

ze geven aan geen rekening te houden met de van de autoriteiten !

Dit kan toch niet

Graag reactie
[edit redactie; persoonsgegevens verwijderd]

1864 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2020 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Transavia vliegt vanaf 4 juni weer op Spanje.

ne
door neodutchio - Jun 2, 2020 om 11:55
5151 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een vliegticket en de vlucht gaat. Transavia wil en kan zich aan de overeenkomst houden. Het is sneu, maar als u niet gaat komt dat voor eigen rekening.

tenormin
door tenormin - Jun 2, 2020 om 12:03
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ze vliegen wel maar of u Spanje in komt is een tweede. U moet een resident van Spanje zijn of kunnen bewijzen dat u daar woont. Het land is open voor vakantiegangers in Spanje zelf.

gerbera
door gerbera - Jun 2, 2020 om 12:08
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dit kan toch niet,

Dit kan toch wel, u heeft alleen de vlucht geboekt en die vlucht wordt uitgevoerd. Dat u het land niet in mag is geen zaak van Transavia.

marita5
door marita5 - Jun 2, 2020 om 12:22
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo A Westerhuis ,

Veelgestelde Vragen ,

Mijn vlucht gaat wel door , maar ik wil mijn reis liever uitstellen . Mag ik kosteloos omboeken ?

Heb je een vlucht geboekt die vertrekt in de periode van 4 juni t/m 30 september ? Dan kun je je vlucht ( naar dezelfde bestemming ) zonder wijzigingskosten verplaatsen naar uiterlijk 31 maart 2021 .
Als je vlucht doorgaat , heb je geen recht op een voucher of teruggave .

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/

Tr
door Trostomaat - Jun 2, 2020 om 16:41
239 Antwoorden / Vragen

Zoals marita5 al gedeeld heeft kunt u kosteloos omboeken. Is dat niet genoeg?

Ik zou er maar werk van maken voor het te laat is.

Mi
door Mish - Jun 7, 2020 om 17:35
1 Antwoorden / Vragen

De reacties van de mensen kloppen niet. Ook wij hebben een vlucht naar Spanje in juni die doorgaat terwijl het land code oranje heeft. Op de pagina van Transavia is te lezen dat je kosteloos kan omboeken. Bij inloggen met je vluchtgegevens staat er doodleuk dat je €50,- per ticket/vlucht extra moet betalen..is dus een extra bedrag van €100,- p.p plus nog de extra kosten als de datum duurder is (en ja, alle dagen zijn ineens duurder). Je bent als reiziger dus je geld kwijt aangezien een geheel nieuwe boeking goedkoper is. De reacties dat het niet aan Transavia ligt? Kom op! Kunnen de theaters ook een voorstelling uitverkopen maar u mag niet de voorstelling zien of de zaal in..ach u bent toch in het theater?

rj
door rjw Jun 7, 2020 om 18:05
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als je in Spanje woont mag je gewoon het land in. Het is niet aan Transavia om te beoordelen of je het land in mag of niet (en er wonen genoeg Nederlanders in Spanje, dus zo gek is het ook niet dat ze op Spanje vliegen). De vergelijking met een theater gaat niet op: die vallen onder de Nederlandse regels.

Tr
door Trostomaat Jun 7, 2020 om 23:54
239 Antwoorden / Vragen

Je kunt inderdaad kosteloos omboeken. Ik kan me niet voorstellen dat Transavia daarover liegt op haar website. Velen hebben zonder klachten al omgeboekt.
Misschien gaat er in uw geval iets mis? Neem dan contact op met Transavia om dit op te helderen.

Het kan best zijn dat er op die pagina die u noemt de standaard omboekinformatie wordt gegeven, zoals hier:
https://www.transavia.com/nl-NL/informatie/vlucht-wijzigen/
Maar dat is niet van toepassing in deze uitzonderlijke coronatijden.

Let wel: het kosteloos omboeken moet wel gaan over dezelfde bestemming.

Tr
door Trostomaat Jun 8, 2020 om 03:08
239 Antwoorden / Vragen

@marita5, dat is niet van toepassing. Die links gaan over de regels in geval van  'geannuleerde vluchten'. Van een geannuleerde vlucht is hier geen sprake.

lo
door lovewinnie - Jun 7, 2020 om 18:35
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hoeven niks aan te bieden bij losse vlucht . Dus wrm moet het hun geld kosten ?? Ze kunnen toch vliegen. U mag als toerist alleen het land niet in maar dat is niet probleem van vliegmaatschappij maar van u.  Bij pakketreis is het anders. Ze kunnen dan resord etc niet garanderen dus krijgt u voucher .
Bij losse vlucht mag u heen vliegen. Dat kunnen ze doen. Dus kosteloos omboeken tot maart 2021 ( al zeer nette service) of tegen betaling zomer 2021 is ook een optie.

Succes