Vlucht volgens swiss niet geannuleerd
Ivm corona mochten we niet vliegen naar vietnam. Nu gingen we in eerste instantie akkoord met een voucher maar willen toch graag ons geld terug. Nu geeft swiss aan dat de vlucht nooit geannuleerd is geweest en dat we dus geen recht op teruggave hebben. ( we hebben slechts recht op een deel, 600 van de 2400 euro)
Is ergens na te gaan of onze vlucht in juli wel heeft gevlogen/is geannuleerd?
Heeft er iemand dezelfde ervaring en hoe heb je dit aangepakt?
Groeten
Leon
Waalre.
Maar geeft Swiss de vlucht geannuleerd of heeft u ervoor gekozen niet te vliegen?
Als de vlucht wel is gegaan dan wordt het lastig voor u.
Ik wil idd weten of de vlucht wel is gegaan. Swiss zegt dat de vlucht niet is geannuleerd. Van te voren aangegeven dat we niet wilden vliegen ivm regels in vietnam en in nederland die het onmogelijk maakte.
Ik wil dus weten of de vlucht heeft gevlogen, zo niet is de vlucht wel degelijk geannuleerd lijkt me.
Je hebt dus zelf geannuleerd en hebt recht op die €600. De rest zijn annuleringskosten.
Aan jou de keus, €600 of de voucher van €2400 nog maar even bewaren.
Als het een beetje mee zit dan kun je volgend jaar die €2400 gebruiken voor een nieuwe reis.
U heeft aangegeven dat u niet wenst te vliegen en dat kan opgevat worden als zelf annuleren van de reis. Het maakt dan niet meer uit of het vliegtuig wel of niet is vertrokken want u had voor vertrek al aangegeven niet mee te vliegen. In consumentenprogramma's is de kwestie van wel of niet zelf annuleren uitgebreid onder de aandacht gebracht en over het algemeen werd aangeraden om niet zelf te annuleren en de beslissing van de reisorganisatie/vliegmaatschappij af te wachten.
Ik mis datum en Vluchtnummer!
Dan kan ik niet na gaan of ze wel of niet gevlogen hebben....
bij overstap moet je meerdere vertrek datums en vluchtnummers melden.
Datum en vluchtnummer zijn niet van belang. TS heeft reeds vóór de vertrekdatum aangegeven niet mee te willen. Swiss Air is aan de hand daarvan zonder TS vertrokken.
Datum en vluchtnummer zijn wel degelijk van belang, aan de hand daarvan kun je zien of er gevlogen is.
Blijft dat hijzelf geannuleerd heeft en dat er toen nog niet bekend was of er wel of niet gevlogen zou worden.
Om te weten of Swiss Air wel of niet gevlogen heeft, is mosterd na de maaltijd.
Enkele vlogen minder op andere datums.....
Dat je een Voucher kreeg en later geld terug wilde begrijp ik,
maar geen NL firma geboekt dus moet je daar zijn met hun daar geldende regels....
Of zat er een Reisbureau tussen?
Dit was de vraag van de Ts en dan is het vluchtnummer en datum wel handig om dat na te gaan.
Is ergens na te gaan of onze vlucht in juli wel heeft gevlogen/is geannuleerd?
En of de Ts zelf heeft geannuleerd staat los van de vraag. Is er gevlogen dan heeft de Ts geen poot om op te staan.
24/7/2020
6 Vluchten en nummers die voor U als 1 pakket geboekt zijn...
Denk dat ze alleen het niet gevlogen deel willen vergoeden.... maar KA en LX lijken 2 maatschappijen en dat het daar fout ging.
Dit is iets meer zoekwerk dan ik eerst gedacht heb.
Tot later.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer