Le
door Leon Versmissen Dec 5, 2020 om 22:52
Vakantie & reizen

Vlucht volgens swiss niet geannuleerd

Ivm corona mochten we niet vliegen naar vietnam. Nu gingen we in eerste instantie akkoord met een voucher maar willen toch graag ons geld terug. Nu geeft swiss aan dat de vlucht nooit geannuleerd is geweest en dat we dus geen recht op teruggave hebben. ( we hebben slechts recht op een deel, 600 van de 2400 euro)

Is ergens na te gaan of onze vlucht in juli wel heeft gevlogen/is geannuleerd?
Heeft er iemand dezelfde ervaring en hoe heb je dit aangepakt?

Groeten
Leon
Waalre.

1416 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 5, 2020 om 22:57
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Informeer eens bij het vliegveld waar u zou opstijgen.

justmeagain
door justmeagain - Dec 6, 2020 om 00:05
623 Antwoorden / 8 Vragen

Maar geeft Swiss de vlucht geannuleerd of heeft u ervoor gekozen niet te vliegen?
Als de vlucht wel is gegaan dan wordt het lastig voor u.

Le
door Leon Versmissen - Dec 6, 2020 om 00:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil idd weten of de vlucht wel is gegaan. Swiss zegt dat de vlucht niet is geannuleerd. Van te voren aangegeven dat we niet wilden vliegen ivm regels in vietnam en in nederland die het onmogelijk maakte.
Ik wil dus weten of de vlucht heeft gevlogen, zo niet is de vlucht wel degelijk geannuleerd lijkt me.

panter22
door panter22 Dec 6, 2020 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt dus zelf geannuleerd en hebt recht op die €600. De rest zijn annuleringskosten.
Aan jou de keus, €600 of de voucher van €2400 nog maar even bewaren.
Als het een beetje mee zit dan kun je volgend jaar die €2400 gebruiken voor een nieuwe reis.

diumenge
door diumenge - Dec 6, 2020 om 00:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hier kan je dat denk ik nagaan: www.flightradar24.com/data/flights

ro
door ronny530 - Dec 6, 2020 om 08:14
2771 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft aangegeven dat u niet wenst te vliegen en dat kan opgevat worden als zelf annuleren van de reis. Het maakt dan niet meer uit of het vliegtuig wel of niet is vertrokken want u had voor vertrek al aangegeven niet mee te vliegen. In consumentenprogramma's is de kwestie van wel of niet zelf annuleren uitgebreid onder de aandacht gebracht en over het algemeen werd aangeraden om niet zelf te annuleren en de beslissing van de reisorganisatie/vliegmaatschappij af te wachten.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 6, 2020 om 10:02
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik mis datum en  Vluchtnummer!

Dan  kan ik niet na gaan of ze wel of niet gevlogen hebben....
bij overstap  moet je meerdere vertrek datums en vluchtnummers melden.

sira
door sira Dec 6, 2020 om 11:02
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Datum en vluchtnummer zijn niet van belang. TS heeft reeds vóór de vertrekdatum aangegeven niet mee te willen. Swiss Air is aan de hand daarvan zonder TS vertrokken.

gerbera
door gerbera Dec 6, 2020 om 11:08
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Datum en vluchtnummer zijn wel degelijk van belang, aan de hand daarvan kun je zien of er gevlogen is.

sira
door sira Dec 6, 2020 om 17:37
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Blijft dat hijzelf geannuleerd heeft en dat er toen nog niet bekend was of er wel of niet gevlogen zou worden.
Om te weten of Swiss Air wel of niet gevlogen heeft, is mosterd na de maaltijd.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 6, 2020 om 19:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Enkele vlogen  minder op andere datums.....

Dat je  een Voucher kreeg   en later geld terug wilde begrijp ik,
maar geen NL firma geboekt dus  moet je daar zijn  met hun daar geldende regels....

Of zat er een Reisbureau tussen?

gerbera
door gerbera Dec 7, 2020 om 14:25
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dit was de vraag van de Ts en dan is het vluchtnummer en datum wel handig om dat na te gaan.

Is ergens na te gaan of onze vlucht in juli wel heeft gevlogen/is geannuleerd?

En of de Ts zelf heeft geannuleerd staat los van de vraag. Is er gevlogen dan heeft de Ts geen poot om op te staan.

Le
door Leon Versmissen Dec 7, 2020 om 14:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

LX781 - BRU -ZRH
LX180 - ZRH - BKK
VN610 - BKK - HAN

KA294 HAN-HKG
LX9515 HKG-ZRH
LX786 ZRH-BRU

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 7, 2020 om 23:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

6 Vluchten  en nummers die  voor U als 1 pakket geboekt zijn...
Denk dat ze  alleen  het niet  gevlogen deel  willen vergoeden.... maar  KA en LX lijken 2 maatschappijen en dat het daar fout ging.
Dit is  iets meer  zoekwerk dan ik eerst gedacht heb.

Tot later.