pa
door patrick65 Mar 16, 2019 om 23:38
Vakantie & reizen

Vluchtwijziging maar via andere organisatie de oude vlucht nog boekbaar

begin februari van dit jaar een reis geboekt naar egypte. Kreeg vandaag een vluchtwijziging van 09.30 naar 19.50 uur de zelfde dag. 


We komen i.p.v 15.00 uur om 00.40 uur aan. zijn pas rond 03.30 uur bij het resort.  Mis dus diner en avond terwijl bij andere reisorganisatie nog wel de vertrek van 09.30 uur aangeboden wordt. Kan ik "eisen" om weer op de oude vlucht gezet te worden?

2960 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2019 om 00:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen
2

Lijkt mij verstandig om eerst bij de geboekte (online?) reisorganisatie te informeren. Kreeg u een reden waarom u was over geboekt? "Eisen" wordt zelden gehonoreerd, maar vragen staat uiteraard vrij.

aurora1
door aurora1 - Mar 17, 2019 om 00:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Wat staat er over wijzigen reistijden in de voorwaarden?
In zijn algemeenheid kan iedereen overal van alles eisen, maar daarmee wordt het nog niet zomaar gehonoreerd. 
Zoals al is gezegd: u kunt eerst om de reden van die wijziging vragen en vervolgens eventueel om naar de oorspronkelijke reistijd verzet te worden, afhankelijk van de verklaring over het verzetten.

Gr
door Grunn1 - Mar 17, 2019 om 07:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen
1

Dat dezelfde reis bij een andere organisatie nog aangeboden wordt op de oude tijd zal een verkoop praatje zijn. Zodra je daar geboekt hebt zal de werkelijke tijd ook veranderen naar de nieuwe tijd.  Voor de verkoop lijken de oude tijden beter dus zal die daar op blijven staan, zo gaat dat met charter vluchten.
Compensatie? Nee daar heb je geen recht op want je vakantie begint nog steeds op dezelfde dag alleen een paar uurtjes later. Kan nog erger worden als je terug vlucht ineens heeeeeeel vroeg in de ochtend gaat en raak je ook nog een ontbijt kwijt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2019 om 10:27
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

De reden zal ongetwijfeld zijn dat er voor één vlucht te weinig passagiers waren en de vlucht daardoor niet rendabel zou zijn. Een reden kan echter ook zijn, indien u bij TUI of Corendon heeft geboekt dat de reden de uitvan is van hun Boeing 737 Max 8 toestellen en er varvanging nodig was.

Wie niet vraagt die niet krijgt maar in dit geval geef ik u weinig kans, zeker als het tweede aspect de reden is.
Weet u zeker dat bij een andere reisorganisatie u nu nog wel om 09.30 zou kunnen vertrekken? 

U kunt uiteraard een klacht neerleggen bij: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/  als de reisorganisatie daar bij is aangesloten.

 

ne
door neodutchio - Mar 17, 2019 om 10:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen
0

Dan zal u moeten annuleren en bij die andere reisorganisatie moeten boeken. En dan met de hoop dat die vlucht wel door gaat. 

Soortgelijke vragen als deze zijn al zo vaak voorbij gekomen. U vertrekt op dag 1 en komt op de laatste dag weer aan op het vertrekkende vliegveld. U betaald niet per maaltijd of avond, maar voor dagen. U kunt om 0.01u vertrekken, of op dezelfde dag om 23:59u, dat blijft dezelfde dag.
Vluchten, en zeker charters worden nagenoeg altijd samengevoegd en op goedkopere vliegtijden ingepland. En zoals dat in elke reisvoorwaarde staat mag dat.

Gr
door Grunn1 - Mar 17, 2019 om 12:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen
1

Nog een kleine aanvulling op mijn eerdere reactie. Reisorganisaties adverteren altijd met gunstige vluchttijden anders wordt er niks verkocht maar charter vluchten vliegen altijd op de meest ongunstige tijden omdat lijndiensten altijd voorgaan. Chartervluchten worden op vrijgekomen slots ingepland of savonds laat of smorgens heel vroeg omdat dat goedkoper is. Dit gaat al tientallen jaren zo. Wil je betere tijden boek dan een duurdere lijnvlucht.

koekeloer
door koekeloer Mar 18, 2019 om 13:16
562 Antwoorden / 18 Vragen

onzin dat verhaal dat charters op vrijgekomen slots komen. ze vertrekken vroeg og laat omdat ze dan meer vluchten op 1 dag kunnen uitvoeren.

jo
door jorisw Mar 18, 2019 om 18:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat reisorganisaties echt adverteren met gunstige vluchttijden. Er staat alleen maar vertrek- en terugkeerdatum.

mo
door mof - Mar 18, 2019 om 16:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Eisen om op de oude vlucht gezet te worden lijkt me lastig, die is ws dan volgeboekt, ik denk dat de vlucht is overboekt en dat ze passagiers die op budgetarieven vliegen naar een vlucht hebben overgeheveld die niet volgeboekt was ...
misschien zelfs had de reisorganisatie de tickets nog niet ? Of heeft u rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij geboekt?
anyway, u kunt de vlucht weigeren, dan zou u uw geld moeten terugkrijgen, aangezien dit niet de vlucht is die u heeft gekozen. Dan moet u zelf een andere vlucht boeken die u wel schikt, ws tegen een hogere prijs ....
of u klimt nu al in de pen en vraagt een schadevergoeding voor de gemiste faciliteiten zoals diner.
maar luchtvaartmaatschappijen staan bekend om hun slechte vergoedingsbeleid .....
ga lekker op vakantie en laat zo n bedrijf dat niet verstoren.
vast wel iets anders te eten te krijgen onderweg.

diumenge
door diumenge Mar 18, 2019 om 16:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of TS leest even de voorwaarden door en komt tot de conclusie dat er niets te weigeren valt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer