Vluchtwijziging maar via andere organisatie de oude vlucht nog boekbaar
begin februari van dit jaar een reis geboekt naar egypte. Kreeg vandaag een vluchtwijziging van 09.30 naar 19.50 uur de zelfde dag.
We komen i.p.v 15.00 uur om 00.40 uur aan. zijn pas rond 03.30 uur bij het resort. Mis dus diner en avond terwijl bij andere reisorganisatie nog wel de vertrek van 09.30 uur aangeboden wordt. Kan ik "eisen" om weer op de oude vlucht gezet te worden?
Lijkt mij verstandig om eerst bij de geboekte (online?) reisorganisatie te informeren. Kreeg u een reden waarom u was over geboekt? "Eisen" wordt zelden gehonoreerd, maar vragen staat uiteraard vrij.
Wat staat er over wijzigen reistijden in de voorwaarden?
In zijn algemeenheid kan iedereen overal van alles eisen, maar daarmee wordt het nog niet zomaar gehonoreerd.
Zoals al is gezegd: u kunt eerst om de reden van die wijziging vragen en vervolgens eventueel om naar de oorspronkelijke reistijd verzet te worden, afhankelijk van de verklaring over het verzetten.
Dat dezelfde reis bij een andere organisatie nog aangeboden wordt op de oude tijd zal een verkoop praatje zijn. Zodra je daar geboekt hebt zal de werkelijke tijd ook veranderen naar de nieuwe tijd. Voor de verkoop lijken de oude tijden beter dus zal die daar op blijven staan, zo gaat dat met charter vluchten.
Compensatie? Nee daar heb je geen recht op want je vakantie begint nog steeds op dezelfde dag alleen een paar uurtjes later. Kan nog erger worden als je terug vlucht ineens heeeeeeel vroeg in de ochtend gaat en raak je ook nog een ontbijt kwijt.
De reden zal ongetwijfeld zijn dat er voor één vlucht te weinig passagiers waren en de vlucht daardoor niet rendabel zou zijn. Een reden kan echter ook zijn, indien u bij TUI of Corendon heeft geboekt dat de reden de uitvan is van hun Boeing 737 Max 8 toestellen en er varvanging nodig was.
Wie niet vraagt die niet krijgt maar in dit geval geef ik u weinig kans, zeker als het tweede aspect de reden is.
Weet u zeker dat bij een andere reisorganisatie u nu nog wel om 09.30 zou kunnen vertrekken?
U kunt uiteraard een klacht neerleggen bij: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/ als de reisorganisatie daar bij is aangesloten.
Dan zal u moeten annuleren en bij die andere reisorganisatie moeten boeken. En dan met de hoop dat die vlucht wel door gaat.
Soortgelijke vragen als deze zijn al zo vaak voorbij gekomen. U vertrekt op dag 1 en komt op de laatste dag weer aan op het vertrekkende vliegveld. U betaald niet per maaltijd of avond, maar voor dagen. U kunt om 0.01u vertrekken, of op dezelfde dag om 23:59u, dat blijft dezelfde dag.
Vluchten, en zeker charters worden nagenoeg altijd samengevoegd en op goedkopere vliegtijden ingepland. En zoals dat in elke reisvoorwaarde staat mag dat.
Nog een kleine aanvulling op mijn eerdere reactie. Reisorganisaties adverteren altijd met gunstige vluchttijden anders wordt er niks verkocht maar charter vluchten vliegen altijd op de meest ongunstige tijden omdat lijndiensten altijd voorgaan. Chartervluchten worden op vrijgekomen slots ingepland of savonds laat of smorgens heel vroeg omdat dat goedkoper is. Dit gaat al tientallen jaren zo. Wil je betere tijden boek dan een duurdere lijnvlucht.
onzin dat verhaal dat charters op vrijgekomen slots komen. ze vertrekken vroeg og laat omdat ze dan meer vluchten op 1 dag kunnen uitvoeren.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat reisorganisaties echt adverteren met gunstige vluchttijden. Er staat alleen maar vertrek- en terugkeerdatum.
Eisen om op de oude vlucht gezet te worden lijkt me lastig, die is ws dan volgeboekt, ik denk dat de vlucht is overboekt en dat ze passagiers die op budgetarieven vliegen naar een vlucht hebben overgeheveld die niet volgeboekt was ...
misschien zelfs had de reisorganisatie de tickets nog niet ? Of heeft u rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij geboekt?
anyway, u kunt de vlucht weigeren, dan zou u uw geld moeten terugkrijgen, aangezien dit niet de vlucht is die u heeft gekozen. Dan moet u zelf een andere vlucht boeken die u wel schikt, ws tegen een hogere prijs ....
of u klimt nu al in de pen en vraagt een schadevergoeding voor de gemiste faciliteiten zoals diner.
maar luchtvaartmaatschappijen staan bekend om hun slechte vergoedingsbeleid .....
ga lekker op vakantie en laat zo n bedrijf dat niet verstoren.
vast wel iets anders te eten te krijgen onderweg.
Of TS leest even de voorwaarden door en komt tot de conclusie dat er niets te weigeren valt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer