gg
door gggeert Oct 14, 2021 om 10:44
Vakantie & reizen

Vodafone

Mag Vodafone zomaar €5 facturen omdat je in een vliegtuig van Griekenland naar Nederland maar vergeten bent jouw mobiel op vliegtuigmodus vergeten bent te zetten? Is gemakkelijk geld verdienen zo.

3548 11 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Oct 14, 2021 om 10:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, natuurlijk mag dat. Vodafone is niet verantwoordelijk voor zaken die je zelf vergeet.

sira
door sira - Oct 14, 2021 om 10:51
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, dat mag. Vodafone kan er niets aan doen dat u iets vergeet. Het is verbruikt. Ik zet roaming altijd uit als ik naar het buitenland ga en dat doe ik al als ik nog thuis ben.

ne
door neodutchio - Oct 14, 2021 om 11:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zijn die kosten berekend omdat u vergeten bent de telefoon uit te zetten of omdat er kosten gemaakt zijn doordat u de telefoon niet uit gezet heeft? Daar zit nogal een verschil tussen namelijk.

ma
door malhy2 - Oct 14, 2021 om 12:01
309 Antwoorden / 13 Vragen

Het is inderdaad makkelijk geld verdienen of beter gezegd niet uitgeven als u gewoon roaming uitzet dat heeft u goed gezien.
Net zo goed wanneer u over uw bundel heen gaat, gewoon zo nu en dan checken of een plafond instellen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 14, 2021 om 12:17
2010 Antwoorden / Vragen

Nee natuurlijk mag dat niet 'zomaar', u heeft een contract en daar moeten ze zich aan houden. Omdat er in uw contract gegarandeerd nergens iets zal staan over 'het vergeten van vliegtuigmodus' mag dat dus ook niet gefactureerd worden.

ne
door neodutchio Oct 14, 2021 om 12:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Maar ja, waarschijnlijk worden er geen kosten berekend omdat de telefoon niet op vliegtuigmodus stond, maar omdat de telefoon verbinding heeft gemaakt met bepaalde netwerken waarbij betaald moet worden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 14, 2021 om 14:06
2010 Antwoorden / Vragen

Als ik nou "no shit, Sherlock" zeg, wat denk jij dan dat ik bedoel?

ne
door neodutchio Oct 14, 2021 om 15:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het probleem kan worden dat als TS meeleest en volkomen denkt in zijn recht te staan en met uw reactie bezwaar gaat aantekenen en zichzelf daar enorm voor paal mee zet. Vandaar even mijn toelichting.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 14, 2021 om 15:16
2010 Antwoorden / Vragen

U bent een beter mens als ik.

panter22
door panter22 - Oct 14, 2021 om 16:12
6599 Antwoorden / Vragen

Voor de vlucht in het vliegtuig wordt je gevraagd de mobiel uit te zetten of op de vliegtuigmodus te zetten.
Dus hoe kun je het nu vergeten? Of gold die vraag niet voor jou,

rj
door rjw Oct 14, 2021 om 18:47
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat wordt steeds minder gevraagd. Alleen bij oudere vliegtuigen. En al zeker niet bij luchtvaartmaatschappijen die 4G of WIFI aan boord hebben.

Gr
door Grunn1 Oct 14, 2021 om 21:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als er al 4g aan boord is gaat dat via de satelliet en die kosten zitten in geen enkel abonnement.
Of denk je dat er lange palen staan van 10 km hoog?

Iv
door Ivo W - Oct 14, 2021 om 23:10
728 Antwoorden / Vragen

Nee, Vodafone mag u geen kosten in rekening brengen omdat u vergeten bent de telefoon op vliegtuigmodus te zetten.

Vodafone mag u wél kosten in rekening brengen wanneer uw toestel, doordat het niet in vliegtuigmodus stond, tijdens de vlucht gebruik heeft gemaakt van communicatiediensten die buiten uw abonnement/bundel vallen. En dat is hier kennelijk de situatie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 15, 2021 om 10:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Naast Vodafone mag elke Mobiele aanbieder voor gebruik  iets gaan rekenen.

Ik was op Turks Cyprus en  heb voor Griekse aanbieder gekozen....

€0,00 en zeer trage verbinding maar  mensen die andersom doen lopen leeg op Turkse Aanbieder tarieven.

Naast ver weg is elke vlucht een risico,  ook van Ams naar  Eindhoven loop je dit risoco al.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2021 om 11:34
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ja! tenzij er uitdrukelijk iets anders over is gemeld in de overeenkomst die u met VODAFONE heeft. In het vervolg, gewoon de telefoon aan boord uitzetten, dan is er helemaal geen risico. En u zult gebruik hebben gemaakt van de telefoon met als gevolg kennelijk een verbinding via een provider resp.land waarmee geen roaming overeenkomst is

Het had u nog meer geld kunnen kosten.

koekeloer
door koekeloer - Oct 15, 2021 om 12:47
562 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe kunt U dit vergeten. Bij aanvang van elke vlucht wordt er omgeroepen dat de telefoon uit of op vliegtuigstand moet. U dacht dat dat voor u niet van toepassing was en heeft dus de vlucht mogelijk in gevaar gebracht door te storen op de instrumenten.

mo
door mof - Oct 15, 2021 om 20:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als er data is verbruikt, of is getelefoneerd, ja. Anders niet