ed
door edwin7 Sep 16, 2020 om 17:11
Vakantie & reizen

Voordeeluitjes Oplichting?

Bij Voordeeluitjes.nl probeerde ik een paar vakanties te regelen, eerst gewoon een vraag per email, maar er kwam na 3 dagen nog geen antwoord (antwoord-email kwam 9 dagen later!) dus ik dacht, dan maar bellen. Dit gesprek kost u 25cpm met een maximum van 5 euro plus de belkosten van de provider. 5 euro komt neer op 20 minuten en daarna zou het gratis zijn om in de wacht te staan dacht ik, lijkt me wel logisch in ieder geval. Begon met nog 3 wachtenden voor u, na 11 minuten nog 1 wachtende voor u, ik had dus al 2,75 geinvesteerd dus dacht dat ik beter kon blijven hangen want als ik nog een keer opnieuw bel dan ben ik ook niet direct aan de beurt. Ik had de tijd op de stopwatch opgenomen en precies na 20 minuten wordt de verbinding door voordeeluitjes verbroken. Ik voel me verschrikkelijk belazerd, en heb een nette email naar voordeeluitjes geschreven of ze mij willen terugbellen, geen antwoord, niets nada.

Na 9 dagen krijg ik een email als antwoord op mijn vakantie-aanvraag en wat schets mijn verbazing dat er dit staat:

Echter zijn we u graag van dienst met het boeken van alle accommodaties achter elkaar. Hiervoor kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen, zodat wij de hotels direct voor u kunnen benaderen om de beschikbaarheid na te gaan.

Wij zijn van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 08.30-22.00 uur, en op zaterdag en zondag van 10.00-22.00 uur.

Het probleem bij Voordeeluitjes is dat de kalender met beschikbare data voor de hotels niet juist is, maar zij dat nog moet navragen bij het hotel. Vorig jaar ook problemen mee gehad, paar bestemmingen achter elkaar geboekt bij voordeeluitjes bleek dat de data niet beschikbaar waren en ik 3 dagen op antwoord moest wachten omdat het hotel zogenaamd 3 dagen niet bereikbaar was, daar ga je dan met je planning van je vakantie.

Is het mogelijk om de belkosten terug te claimen? Dit ruikt toch naar oplichting als ze je 20 minuten laten wachten en dan de verbinding verbreken bij het hun maximaal te claimen bedrag van 5 euro

3744 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 16, 2020 om 17:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edwin7 ,

U had vorig jaar al problemen met voordeeluitjes , waarom daar dan nog vakanties willen boeken ?

Sanctie voor overtreders

Houdt een aanbieder zich niet aan de regels? Meld dat bij ConsuWijzer. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt kan zo’n aanbieder dan een sanctie geven.

Hoe zit het precies?

0900-, 0906-, 0909- of viercijferige 18-nummers zijn bedoeld voor klantenservice, entertainment (belspelletjes etc.) of informatiediensten. Voor het bellen naar deze nummers betaalt u een hoger tarief dan normaal. De aanbieders van deze nummers mogen niet te veel rekenen. En ze moeten duidelijk melden wat de kosten zullen zijn.

De belangrijkste regels:

  • Als je belt moet je eerst horen wat het bellen gaat kosten.
  • Daarbij moet de aanbieder de extra kosten die jij bovenop je gebruikelijke belkosten betaalt apart vermelden.
  • Bel je een 0900-nummer? En kost dat meer dan 15 cent per minuut? Dan moet je ook horen wat het gesprek je maximaal zal kosten. Bijvoorbeeld: ‘Dit nummer kost 50 cent per minuut met een maximum van 5 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten.’
  • Betaal je per gesprek? Dan moet je horen wat het gesprek gaat kosten. Bijvoorbeeld: ‘Dit informatienummer kost 1 euro per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten.’
  • Berekent de aanbieder een starttarief? Dan moet hij ook vermelden hoeveel dat is. Bijvoorbeeld: ‘Dit informatienummer kost 1 euro per minuut, met een starttarief van 50 cent plus uw gebruikelijke belkosten’.
  • Bel je met een klantenservice? Dan zijn er maar twee mogelijkheden. Er zijn géén extra kosten (alleen de gebruikelijke belkosten). Of het kost 1 euro per gesprek (plus de gebruikelijke belkosten).
  • De beldienst moet goed bereikbaar zijn. Want anders betaal je geld voor het wachten op een dienst.
  • De beldienst moet de dienst leveren die je mag verwachten.
  • De informatie moet duidelijk en goed verstaanbaar zijn.
bron : Consuwijzer .

Voorbeeldbrief belkosten , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-klacht-over-belkosten-klantenservice

Dien een klacht in bij ACM over de belkosten Voordeeluitjes ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2020 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verleden jaar al problemen met die club en nu weer? Bel het hotel rechtstreeks.

ju
door juliomariner - Sep 16, 2020 om 18:22
1313 Antwoorden / 2 Vragen

Snap ook niet waarom u ze nog een kans geeft. En daarbij extra telefoonkosten betalen om te mogen boeken? Snap niet dat iemand met zo'n bedrijf in zee wil gaan.
Ik mijd persoonlijk bedrijven met o.a. voordeel, goedkoopste, kampioen etc in hun naam en dat bevalt me prima.

diumenge
door diumenge - Sep 16, 2020 om 18:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het klopt toch dat het gesprek je de maximale 5 euro heeft gekost? Het is een wat aparte invulling van die regel, dat wel...

Maar ook bij mij leeft de vraag waarom weer met zo'n club in zee willen gaan, als je vorig jaar problemen had.

justmeagain
door justmeagain - Sep 17, 2020 om 01:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Edwin kan even niet reageren, die is op reis met voordeeluitjes. :-)

lo
door lovewinnie - Sep 17, 2020 om 09:05
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wrm met z'n service en geen gehoor toch persee daar willen boeken. Goedkoop is dan toch duurkoop. Ik boek mijn vakanties altijd bij plaatselijke reisbureau. En ja dat is duurder dan online maar kan wel daar heen voor vragen en face to face is toch fijner dan telefonisch. Wellicht dus ergens anders gaan kijken. En ja zult dan meer kwijt zijn maar eerlijk gezegt , liever 2 goed geregelde dagen na wens dan 3 stressvolle dagen die halve bak geregeld zijn voor zelfde geld .