Voordeeluitjes Oplichting?
Bij Voordeeluitjes.nl probeerde ik een paar vakanties te regelen, eerst gewoon een vraag per email, maar er kwam na 3 dagen nog geen antwoord (antwoord-email kwam 9 dagen later!) dus ik dacht, dan maar bellen. Dit gesprek kost u 25cpm met een maximum van 5 euro plus de belkosten van de provider. 5 euro komt neer op 20 minuten en daarna zou het gratis zijn om in de wacht te staan dacht ik, lijkt me wel logisch in ieder geval. Begon met nog 3 wachtenden voor u, na 11 minuten nog 1 wachtende voor u, ik had dus al 2,75 geinvesteerd dus dacht dat ik beter kon blijven hangen want als ik nog een keer opnieuw bel dan ben ik ook niet direct aan de beurt. Ik had de tijd op de stopwatch opgenomen en precies na 20 minuten wordt de verbinding door voordeeluitjes verbroken. Ik voel me verschrikkelijk belazerd, en heb een nette email naar voordeeluitjes geschreven of ze mij willen terugbellen, geen antwoord, niets nada.
Na 9 dagen krijg ik een email als antwoord op mijn vakantie-aanvraag en wat schets mijn verbazing dat er dit staat:
Echter zijn we u graag van dienst met het boeken van alle accommodaties achter elkaar. Hiervoor kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen, zodat wij de hotels direct voor u kunnen benaderen om de beschikbaarheid na te gaan.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 08.30-22.00 uur, en op zaterdag en zondag van 10.00-22.00 uur.
Het probleem bij Voordeeluitjes is dat de kalender met beschikbare data voor de hotels niet juist is, maar zij dat nog moet navragen bij het hotel. Vorig jaar ook problemen mee gehad, paar bestemmingen achter elkaar geboekt bij voordeeluitjes bleek dat de data niet beschikbaar waren en ik 3 dagen op antwoord moest wachten omdat het hotel zogenaamd 3 dagen niet bereikbaar was, daar ga je dan met je planning van je vakantie.
Is het mogelijk om de belkosten terug te claimen? Dit ruikt toch naar oplichting als ze je 20 minuten laten wachten en dan de verbinding verbreken bij het hun maximaal te claimen bedrag van 5 euro
Hallo Edwin7 ,
U had vorig jaar al problemen met voordeeluitjes , waarom daar dan nog vakanties willen boeken ?
Sanctie voor overtreders
Houdt een aanbieder zich niet aan de regels? Meld dat bij ConsuWijzer. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt kan zo’n aanbieder dan een sanctie geven.
Hoe zit het precies?
0900-, 0906-, 0909- of viercijferige 18-nummers zijn bedoeld voor klantenservice, entertainment (belspelletjes etc.) of informatiediensten. Voor het bellen naar deze nummers betaalt u een hoger tarief dan normaal. De aanbieders van deze nummers mogen niet te veel rekenen. En ze moeten duidelijk melden wat de kosten zullen zijn.
De belangrijkste regels:
- Als je belt moet je eerst horen wat het bellen gaat kosten.
- Daarbij moet de aanbieder de extra kosten die jij bovenop je gebruikelijke belkosten betaalt apart vermelden.
- Bel je een 0900-nummer? En kost dat meer dan 15 cent per minuut? Dan moet je ook horen wat het gesprek je maximaal zal kosten. Bijvoorbeeld: ‘Dit nummer kost 50 cent per minuut met een maximum van 5 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten.’
- Betaal je per gesprek? Dan moet je horen wat het gesprek gaat kosten. Bijvoorbeeld: ‘Dit informatienummer kost 1 euro per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten.’
- Berekent de aanbieder een starttarief? Dan moet hij ook vermelden hoeveel dat is. Bijvoorbeeld: ‘Dit informatienummer kost 1 euro per minuut, met een starttarief van 50 cent plus uw gebruikelijke belkosten’.
- Bel je met een klantenservice? Dan zijn er maar twee mogelijkheden. Er zijn géén extra kosten (alleen de gebruikelijke belkosten). Of het kost 1 euro per gesprek (plus de gebruikelijke belkosten).
- De beldienst moet goed bereikbaar zijn. Want anders betaal je geld voor het wachten op een dienst.
- De beldienst moet de dienst leveren die je mag verwachten.
- De informatie moet duidelijk en goed verstaanbaar zijn.
Voorbeeldbrief belkosten , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-klacht-over-belkosten-klantenservice
Dien een klacht in bij ACM over de belkosten Voordeeluitjes ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Snap ook niet waarom u ze nog een kans geeft. En daarbij extra telefoonkosten betalen om te mogen boeken? Snap niet dat iemand met zo'n bedrijf in zee wil gaan.
Ik mijd persoonlijk bedrijven met o.a. voordeel, goedkoopste, kampioen etc in hun naam en dat bevalt me prima.
Het klopt toch dat het gesprek je de maximale 5 euro heeft gekost? Het is een wat aparte invulling van die regel, dat wel...
Maar ook bij mij leeft de vraag waarom weer met zo'n club in zee willen gaan, als je vorig jaar problemen had.
Maar wrm met z'n service en geen gehoor toch persee daar willen boeken. Goedkoop is dan toch duurkoop. Ik boek mijn vakanties altijd bij plaatselijke reisbureau. En ja dat is duurder dan online maar kan wel daar heen voor vragen en face to face is toch fijner dan telefonisch. Wellicht dus ergens anders gaan kijken. En ja zult dan meer kwijt zijn maar eerlijk gezegt , liever 2 goed geregelde dagen na wens dan 3 stressvolle dagen die halve bak geregeld zijn voor zelfde geld .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer