ab
door abigail May 27, 2018 om 09:43
Vakantie & reizen

Vueling.com/nl berekent creditcard toeslag

Op 26 mei 2018 hadden wij stoelreserveringen (5x) geboekt bij Vueling.com/nl.


Bij het doorlopen van het reserveringsproces van de stoelnrs wordt bij het totaalbedrag, de toeslag creditcard NIET vermeld. Na de definitieve betaling is pas zichtbaar dat er een toeslag van 17 euro is doorberekend op de factuur. Daarvoor zien wij NERGENS enige informatie over een toeslag op de creditcard. Trouwens deze toeslag mag niet meer in EU ingevoerd worden. 


Zie link: Toeslag creditcard mag niet meer in EU maar bestaat nog wel in Nederland


 


Hoe kunnen wij ons geld terug krijgen?

Alvast dank en gr
Abigail

3634 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2018 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Maar u schrijft zelf al dat het in Nederland nog niet ingevoerd is. Dus dan houdt het toch op?

marita5
door marita5 - May 27, 2018 om 10:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Abigail , 

Te laat

Toch zijn enkele landen, waaronder Nederland en Belgie, te laat met het doorvoeren van de wetgeving. Volgens Berend Jan van Beugel van Betaalvereniging Nederland zal de omzetting naar de nieuwe regels pas ergens in juni plaatsvinden . Tot die tijd loopt u als consument dus het risico dat u een toeslag betaalt .

De Europese Commissie wil niet aangeven wat de gevolgen zijn voor lidstaten die te laat zijn met het naleven van de nieuwe richtlijnen. Een van de mogelijkheden is dat Brussel een procedure start tegen de lidstaten.

Het is overigens onduidelijk of winkeliers en webshops in Nederland de toeslagen voorlopig blijven hanteren.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.creditcard.nl/nieuws/toeslag-creditcard-verboden-behalve-nederland

panter22
door panter22 - May 27, 2018 om 10:07
6599 Antwoorden / Vragen
1

Op de website staat dat er extra kosten voor een creditcard worden berekend. Kijk bij veel gestelde vragen.
Houd er rekening mee dat voor consumenten creditcards geen extra kosten betaald worden. Zakelijke creditcards en betalen met PayPal brengen extra kosten met zich mee (behalve voor aankopen uitgevoerd vanuit Frankrijk, Italië en Nederland).
Je krijgt geen geld terug.

r.kemperman
door r.kemperman May 27, 2018 om 12:44
423 Antwoorden / 4 Vragen

Als dit van Vueling is, dan lees ik uit uw reactie dat er dus geen extra kosten worden gerekend

panter22
door panter22 May 27, 2018 om 15:49
6599 Antwoorden / Vragen

Het is net hoe je het leest. Maar als je kijkt naar de info van ts zelf en Marita5, dan is duidelijk wat bedoeld wordt.
I

jo
door jorisw - May 27, 2018 om 15:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wees blij dat het nog niet is doorgevoerd in Nederland. Dat zou betekenen dat we ons helemaal laten leiden door de EU. Nu zijn we tenminste nog autonoom ;-)

ne
door neodutchio - May 27, 2018 om 18:17
5148 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoe kan Vueling ruiken tijdens het reserveringsproces dat u uiteindelijk met een creditcard wilt gaat betalen? 
U hebt zelf ook de link gelezen neem ik aan, in Nederland mogen er nog kosten berekend worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer