Vueling.com/nl berekent creditcard toeslag
Op 26 mei 2018 hadden wij stoelreserveringen (5x) geboekt bij Vueling.com/nl.
Bij het doorlopen van het reserveringsproces van de stoelnrs wordt bij het totaalbedrag, de toeslag creditcard NIET vermeld. Na de definitieve betaling is pas zichtbaar dat er een toeslag van 17 euro is doorberekend op de factuur. Daarvoor zien wij NERGENS enige informatie over een toeslag op de creditcard. Trouwens deze toeslag mag niet meer in EU ingevoerd worden.
Zie link: Toeslag creditcard mag niet meer in EU maar bestaat nog wel in Nederland
Hoe kunnen wij ons geld terug krijgen?
Alvast dank en gr
Abigail
Hallo Abigail ,
Te laat
Toch zijn enkele landen, waaronder Nederland en Belgie, te laat met het doorvoeren van de wetgeving. Volgens Berend Jan van Beugel van Betaalvereniging Nederland zal de omzetting naar de nieuwe regels pas ergens in juni plaatsvinden . Tot die tijd loopt u als consument dus het risico dat u een toeslag betaalt .
De Europese Commissie wil niet aangeven wat de gevolgen zijn voor lidstaten die te laat zijn met het naleven van de nieuwe richtlijnen. Een van de mogelijkheden is dat Brussel een procedure start tegen de lidstaten.
Het is overigens onduidelijk of winkeliers en webshops in Nederland de toeslagen voorlopig blijven hanteren.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.creditcard.nl/nieuws/toeslag-creditcard-verboden-behalve-nederland
Op de website staat dat er extra kosten voor een creditcard worden berekend. Kijk bij veel gestelde vragen.
Houd er rekening mee dat voor consumenten creditcards geen extra kosten betaald worden. Zakelijke creditcards en betalen met PayPal brengen extra kosten met zich mee (behalve voor aankopen uitgevoerd vanuit Frankrijk, Italië en Nederland).
Je krijgt geen geld terug.
Als dit van Vueling is, dan lees ik uit uw reactie dat er dus geen extra kosten worden gerekend
Het is net hoe je het leest. Maar als je kijkt naar de info van ts zelf en Marita5, dan is duidelijk wat bedoeld wordt.
I
Wees blij dat het nog niet is doorgevoerd in Nederland. Dat zou betekenen dat we ons helemaal laten leiden door de EU. Nu zijn we tenminste nog autonoom ;-)
Hoe kan Vueling ruiken tijdens het reserveringsproces dat u uiteindelijk met een creditcard wilt gaat betalen?
U hebt zelf ook de link gelezen neem ik aan, in Nederland mogen er nog kosten berekend worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer