To
door Ton G Aug 6, 2021 om 11:55
Vakantie & reizen
Vvv dinercheque wordt niet geaccepteerd, restaurant welals deelnemer op de site

Beste Kassa,

Toen ik met pensioen ging gaven de collega’s mij een VVV-dinercheque waar nu nog 50 Euro opstaat.

De aankoopdatum is 12 december 2016. De cheque is 5 jaar geldig, dus tot 12 december 2021.

Ik reserveer telefonisch op 5 augustus 2021 bij van der Valk in Breukelen om met mijn vrouw daar gezellig uit eten te gaan en vraag of zij de VVV-dinercheque accepteren.

Dat bevestigt de receptie het staat ook zo op de VVV-site.

Tijdens afrekenen blijkt van der Valk de VVV-dinercheque om onduidelijke redenen niet te accepteren.

Gelukkig had ik mijn bankpas bij me en heb daarmee rekening kunnen betalen.

Als je dus onvoldoende geld bij je hebt of geen bankpas ben je de klos.

Eigenlijk wordt ook de gever van het cadeau door van der Valk en VVV hier voor schut gezet.

Ondanks duidelijke toezeggingen vooraf over de deelnemende restaurants wordt de dinercheque gewoon niet geaccepteerd.

Kan dat zomaar?

19506 10 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 6, 2021 om 12:12
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ton,

Uw soortgelijke vraag is hier al eens eerder gesteld.

Klik op de onderstaande link :

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/diner-cadeau-check

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Aug 6, 2021 om 12:33
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie op de www.vvvdinercheque overigen NU staan 3 jaar geldig. Dus afgegeven 2016, nu 2021, dus over tijd. En niet een dag oid.  En dus terecht ongeldig. En dus terecht geweigerd, deze cheque dus. Waar staat 5 jaar geldigheid vermeld?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 6, 2021 om 14:01
2039 Antwoorden / Vragen

Maar dat zou dan toch geen onduidelijke reden zijn? Bij uw cheque is verlopen zit geen woord Frans.

To
door Ton G Aug 7, 2021 om 12:25
1 Antwoorden / 3 Vragen

Op de achterkant van de kaart staat dat deze 5 jaar geldig is na de aankoopdatum.
Staat geen woord Chinees bij !

To
door Ton G Aug 7, 2021 om 12:26
1 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe kan ik er een foto van opsturen?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 7, 2021 om 16:46
2039 Antwoorden / Vragen

Nou @TON, je bent niet op je mondje gevallen dus wat was er dan zo onduidelijk aan de reden van het afwijzen, het was dus niet "hij is verlopen", wat was het dan wél?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 6, 2021 om 12:37
2039 Antwoorden / Vragen

U heeft het om een "onduidelijke" reden, wellicht kunt u die reden dan noemen?

ro
door ronny530 - Aug 6, 2021 om 12:42
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Voor zover ik kan achterhalen is een VVV-dinercheque tot 3 jaar na aanschaf geldig. De in de oudheid uitgegeven papieren cheque zonder einddatum blijft wel tot in lengte van jaren geldig. Het is echter wel zo dat als de geldigheidsdatum tot 5 jaar naar aankoop op de cheque vermeldt staat de cheque door in dit geval van der Valk geaccepteert dient te worden.

mahadma
door mahadma - Aug 6, 2021 om 12:48
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik op de volgende link: L I N K , dan zie je op de eerste pagina 3 (drie) jaar geldig staan. Staat er echt 5 jaar op de bon vermeld? of oneindig geldig? In dit geval zou een afbeeldig licht brengen.

To
door Ton G Aug 7, 2021 om 12:33
1 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat 5 jaar na aankoop

marita5
door marita5 - Aug 6, 2021 om 13:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ton G ,

De cheque is 5 jaar geldig !!!

De Voorwaarden :

3.4 Het Tegoed op de VVV Dinercheque is na verkoop/activatie drie (3) jaar geldig, daarna vervalt het Tegoed en kunnen geen bestedingen meer worden verricht met de VVV Dinercheque bij Acceptanten.

De voordelen van de VVV Dinercheque

Wil je iets geven wat altijd in de smaak valt? Geef dan een uitgebreide lunch, de perfecte brunch of een avondje lekker uit eten cadeau, maar de VVV Dinercheque heeft meer:

  • Het grootste aanbod restaurants in Nederland.
  • Voor ieder budget van € 10,- tot € 150,- en in delen te besteden.
  • Zelf kunnen kiezen en altijd een restaurant bij jou in de buurt.
  • Een persoonlijke cadeau in een Feestelijke verpakking.

Maak met de VVV Dinercheque iedereen blij, er zit voor iedereen altijd iets bij voor een onvergetelijk etentje.

Hoe lang is mijn VVV Dinercheque geldig ?
De VVV Dinercheque is 3 jaar of 5 jaar geldig. Bekijk hoe lang jouw VVV Dinercheque nog geldig is met de saldo-checker op onze website VVVCadeaukaarten.nl.
Klik op de rode regel hier onder > scroll naar beneden > klik aan de rechterkant onder : zoek op cadeaukaart > VVV dinercheque > u komt dan uit bij veelgestelde vragen
https://www.vvvcadeaukaarten.nl/vvv-dinercheque
Kan ik mijn VVV Dinercheque inwisselen voor contant geld ?
Een VVV Dinercheque kun je desgewenst inwisselen voor contant geld. Wij zullen dan de VVV Dinercheque blokkeren en het tegoed op de dinercheque uitkeren, minus administratie- en verwerkingskosten van € 10 per ingewisselde dinercheque. Hiervoor dien je een kopie of foto van de achterkant van de dinercheque (met het kaartnummer en de pincode duidelijk leesbaar) te mailen naar: administratie@vvvnederland.nl o.v.v. je naam, adres, woonplaats alsmede je IBAN rekeningnummer. Je ontvangt binnen 2 weken het geld op je bankrekeningnummer.

panter22
door panter22 - Aug 7, 2021 om 16:08
6599 Antwoorden / Vragen

De algemene voorwaarden van dinercheque zijn gewijzigd in 2020.
Mogelijk zit daar het probleem.
Je kunt contact opnemen met: (uit de algemene voorwaarden van 2020:

Artikel 11 Vragen of klachten
11.1 In geval van vragen of klachten met betrekking tot de VVV Dinercheque of over de verkoop of besteding daarvan, kan contact op worden genomen met VVV Cards via klantenservice@vvvcadeaukaarten.nl.
https://www.vvvnederland.nl/wp-content/uploads/2021/01/210111-vvvcadeaukaarten-algemene-voorwaarden-gebruiksvoorwaarden-vvv-dinercheque.pdf
a
lgemene voorwaarden 2016:
https://www.vvvnederland.nl/wp-content/uploads/2019/04/190425-vvvcadeaukaarten-algemene-voorwaarden-gebruiksvoorwaarden-vvv-dinercheque.pdf

mahadma
door mahadma - Aug 7, 2021 om 17:25
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zo vrij geweest om het saldo te checken, aankoop 12-12-2016 actueel saldo nu(!) € 50,00. Ik zou nadrukkelijk vragen waarom die kaar nu ECHT geweigerd is tijdens uw bezoek.

VVV Dinercheque Cadeaudoosje

Je saldo is:

€ 50,00

De verkoopdatum is: 12 december 2016

Kijk voor de geldigheidsduur achterop je cadeaukaart.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 7, 2021 om 17:47
2039 Antwoorden / Vragen

Om een "onduidelijke" redenen en sommige mensen laten het er dan maar bij zitten. En voor wie gelooft dat TS geen verhaal is gaan halen heb ik een brug te koop. Jammer dat hij dat dan verder niet toelicht.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 7, 2021 om 19:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

5 jaren geldig dus  recht op volle bedrag!

Dat ze  de in 2016 nog gegeven van 5 jaren naar 3 jaren terug zetten mag maar ze hadden gewoon moeten stoppen met de 5 jaren geldig kaarten en dan loste het vanzelf op....
Voorwaarden later aanpassen lijkt me  niet legaal.

Ik had kaart gegeven en niets betaald,  VVV is als uitgever verantwoordelijk voor deze fout.

Heb een vermoeden dat per  2020 de 5 jaren kaarten eruit zijn gegaan maar niet de  geldigheidsduur.
Dat ze vanaf 2020 alleen nog 3 jaren geldig verkopen  mag natuurlijk wel altijd.

VV
door VVV Cadeaukaarten - Sep 1, 2021 om 14:43
1 Antwoorden / Vragen

Goedemiddag Ton,

Erg vervelend dat de kaart niet geaccepteerd werd door van der Valk ondanks dat zij vermeld stonden als acceptant.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik wil je vragen een mail te sturen naar klantenservice@vvvcadeaukaarten.nl met het kaartnummer waar het om gaat zodat we het e.e.a. voor je kunnen nakijken.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Nina Bos (medewerker klantenservice VVV Cadeaukaarten)