Fo
door Foofer Nov 18, 2018 om 21:57
Vakantie & reizen
Waarom moet ik meer betalen voor een overtocht

Goede avond
Wij gaan elke zomervakantie naar engeland via dfds via duinkerke-dover.
Wij rijden prive een volkwagen transporter t4.
Als ik nu een overtocht voor bijv. 19 februari boek dan betaal ik voor mijn bus 151 euro enkele reis.
Terwijl als ik dezelfde overtocht boek,maar dan met een audi q7 dan betaal ik maar 49 euro enkele reis.
Dat vindt ik raar want deze auto is langer en 700 kilo zwaarder dan mijn bus.
Hij is alleen 10 cm lager.
Ik kom met mijn bus ook niet op het vrachtdek of zo te staan.
Ik sta gewoon tussen alle personenauto's.sommige hebben zelfs een dakkoffer en zijn dan net zo hoog,soms zelfs hoger.
Bij de dfds zeggen ze dat dat komt omdat ik geen ramen rondom heb(afgesloten laadruimte) maar ik heb wel een dubbele cabine,raampje tussen laadruimte en cabine en ramen in de achterdeuren.
Ik snap dat ze een andere prijs rekenen voor zakelijke rijders maar dit is onze prive auto.
Ik hoop dat jullie het snappen want ik vind het niet eerlijk

2283 6 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Nov 18, 2018 om 22:17
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap u volkomen en begrijp ook dat u het niet eerlijk vind. Maar ergens moet men de grens leggen en een auto met een afgesloten laadruimte is nu eenmaal een ander type wagen in een andere categorie dan een gewone personenauto. Ik kan prive ook wel er voor kiezen een landbouwtrekker te rijden maar dat maakt het nog geen personenauto. Uw auto heet niet voor niets "Transporter".

ne
door neodutchio - Nov 19, 2018 om 08:21
5150 Antwoorden / 12 Vragen

U rijdt dus in een bedrijfsbusje. Dat u die prive rijdt is niet van belang, het blijft dan een bedrijfsbusje.
Daarbij lijkt het mij sterk dat een volbeladen Transporter 700 kilo lichter is dan een Audi Q7. De Transporter waar ik mee reed was 3000 TTM. Dan zou je voor de Audi een C-rijbewijs nodig hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 19, 2018 om 11:20
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als u het er niet mee eens bent is er maar één manier: de betrokken rederij (DFDS) aanschrijven met een klaagschrift.

Daarbij neem ik aan dat u zich vooraf had kunnen informeren over het overtocht tarief (mogelijk deed u dat) en dan was het aan u bekend geweest.

Nog een tip: kijk eens naar de kosten die u zou hebben bij boeken (bij P&O Ferries) vanuit Calais naar Dover of de overtocht naar Folkestone.

(http://www.poferries.com/quote lijkt mij goedkoper en u bent snel van Duinkerken in Calais) Ik zie €57,00 voor een bestelauto en 2 personen en heb de afmeting van uw VW ingeschat.

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2018 om 11:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke van de gefotografeerde auto's is van u? Die met het goed leesbare kenteken?
Buitenlandse kentekens zijn nl in de regel te herleiden naar de eigenaar en meer privé informatie. Dan is het publiceren ervan niet toegestaan.
Een bus is geen personenauto,  of u er nu wel of niet privé in rijdt.
Kijk anders eens of u elders voordeliger uit bent.

Gr
door Grunn1 - Nov 19, 2018 om 11:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik naar de tarieven kijk zit er weinig verschil in tussen privé busjes en personen auto’s. Iets van 52 euro voor een gemiddelde auto en 61 euro voor een klein privé busje.
Grotere bus is duurder maar ook hoger dan een personen auto en daar wordt naar gekeken (auto lager dan 2,2 m en busje 4 m) en ja u geeft zelf al aan dat uw busje 10 cm hoger is.