Waarschuwing voucher Vanceselect
Eind vorig jaar een accomodatie gereserveerd in Frankrijk via Vacanceselect. We wilden in de Loirestreek aan aantal kastelen bekijken. De reisperiode (eigen gelegenheid) was de 1e en 2e week in Mei 2020. Ivm corona werd dit door Vacanceselect geannuleerd en kreeg ik op 30 maart een voucher. In de begeleidende brief stond dat die kon worden gebruikt voor het boeken van accomodaties t/m 31 okt 2021. Ik was al blij met de voucher en was in de veronderstelling dat die geldig was tot 31 OKTOBER 2021.
Toen ik opnieuw wilde kijken naar een accomodatie in de periode mei 2021 en ik de voucher goed bekeek bleek hij slechts geldig t/m 31 MAART 2021. Stom had ik natuurlijk eerder moeten zien maar ja.... Indien je iets wil boeken voor 1 april in Frankrijk zijn de meeste kastelen gesloten en het weer is dan ook maar afwachten.
Toch ben ik van mening dat de brief en de actie van Vacanceselect misleidend is. De duidelijkheid in de brief laat te wensen over maar ook de geldigheidsduur van de voucher had mijn eerder geboekte vakantieperiode moeten overlappen.
Ik heb dit dan ook in een brief laten weten aan Vacanceselect. Hen gevraagd om uit coulance de voucher voor de periode week 1 en 2 van mei 2021 te accepteren en anders over te gaan tot uitbetaling van de reeds betaalde reissom. Dit laatste overeenkomstig de informatie van de consumenteorganisaties.
Ik raad iedereen aan heel goed te kijken naar de geldiheidsduur van de vouchers die je gekregen hebt. Ze dekken vaak niet de gewenste vakantieperiode.
Hallo gewoonkijken ,
Vreemd op de site van Vanceselect staat duidelijk t/m 31 okt 2021 , klik op de rode regels .
https://www.vacanceselect.com/nl/corona-voucher/
k krijg een voucher aangeboden die niet aan jullie richtlijnen voldoet. Wat nu?
Onze richtlijnen (zie vraag 2) helpen u om te bepalen of de voucher een redelijke oplossing is. Andere voorwaarden zijn niet per se onredelijk. Vindt u de voucher niet redelijk? Wijs het bedrijf op onze richtlijnen en vraag om een aanpassing van de voorwaarden met onze voorbeeldbrief. Wil het bedrijf dit niet? Dan kunt u 2 dingen doen:
- Meld het bij ons en vertel het bedrijf dat u dit doet. Accepteer de voucher onder protest (zie vraag 8).
- Hebt u recht op geld terug? Dan kunt u de voucher weigeren. U eist dan uw geld terug. Bedenk wel dat het in deze situatie lastig kan zijn om uw geld echt terug te krijgen (zie vraag 8).
Gebruik onze voorbeeldbrief:
Topantwoord
@GEWOONKIJKEN. De voucher is geldig t/m 31 oktober 2021. Maar je moet je vakantie boeken voor 31 maart . Dus je kan gewoon van je vakantie genieten in de zomer van 2021 , mits je geboekt hebt voor 31 maart.
Topantwoord
Dan boekt en betaald u met de voucher voor 31 maart 2021 terwijl u op vakantie gaat in bv mei 2021 of september 2021 dan voldoe je aan de voorwaarde gesteld te gebruiken voor 31 maart 2021.
Topantwoord
'In de begeleidende brief stond dat die kon worden gebruikt voor het boeken van accomodaties t/m 31 okt 2021'.
Stond dat echt zo in de brief of zegt u eigenlijk dat u destijds de brief niet goed gelezen of begrepen heeft?
Edit: het ziet ernaar uit dat het probleem al weer is opgelost nog voordat een vraag gesteld is.
Inderdaad is de zaak nu opgelost dat klopt, enne trostomaat, ik had al aangegeven dat ik de voucher niet juist gelezen had.
Nah, u was wat onduidelijk.
U kunt toch voor latere datum reserveren? Maar voor maart boeken ? En dan uiterlijkste vakantie datum 31 oktober ??
Of zit ik er naast
U moet niet persee voor maart te gaan. Dat mag ook juli, augustus zijn zeg maar . Als u maar boekt voor 31 maart
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer