ri
door rita_1 Dec 25, 2006 om 12:41
Vakantie & reizen

Wat is beter een reis boeken via internet of via een reisbureau

Wie heeft er ervaringen mee met een reis boeken via internet . Is dat echt zo goedkoper dan via een reisbureau of is dat niet waar. Of kom je toch bedrogen uit als het zo ver is. Wie kan mij hierbij helpen met ervaringen... Help mij

26618 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 25, 2006 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het boeken hoeft niet goedkoper te zijn,  maar je kan wel op een goede marnier prijzen van vakantiebestemmingen en hotels vergelijken.

Soms kun je door online te boeken kortingen krijgen die je anders niet krijgt, bv. als je boekt met de vakantiekaart, of bepaalde lastminutes.
Let wel op dat je boekt bij een betrouwbare aanbieder.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel kortingen bij hotels bijvoorbeeld worden alleen bij internetboeking gegeven. Als u tenminste ruim van tevoren boekt. Het is altijd zinvol een "proefboeking"te doen om te kijken of u er een voordeeltje uit kunt slepen. Dus: gegevens als reisdata en benodigde kamers invullen, maar reservering niet versturen. Het heeft mij al aardig wat voordeel opgeleverd. succes ermee !!

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij ontvangen regelmatig nieuwsbrieven on-line van vakantieaanbieders, in de aanhef word je met een leuke prijs gelokt, snuffel je verder op de site dan kom je de aanbieding meestal niet tegen omdat de reis is volgeboekt of het aanbiedingsbedrag is niet terug te vinden. Kan je de aanbieding wel vinden dan is de prijs gebaseerd op een reisgezelschap van 8 of meer personen terwijl er over 2 persoonskamerbezetting wordt gesproken.Ook is het vreemd dat aanbieders allemaal verschillende prijzen hanteren voor luchthavenrechten of administratiekosten.Ook zijn er aanbieders die reizen veilen dat is helemaal een duistere zaak waar wij nooit op in gaan. Wil je prijsgunstig op vakantie dan loont het om je reis helemaal zelf samen te stellen, direkt kontakt met je vakantieadres per internet en zelf een goedkope vlucht of trein boeken.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via internet boeken gaat heel goed.
Wel kan ik je uit eigen ervaring adviseren om geen gebruik te maken van de KLM. Die loopt nog achter met het digitale tijdperk en haar mogelijkheden.
Een fout die wij maakten bij het boeken konden en wilden zij niet meer herstellen, ook al was de boeking ruim drie maanden tevoren gedaan.
Zij hadden in die tijd onze vlucht makkelijk opnieuw kunnen verkopen.
Bij andere aanbieders geeft dat geen probleem.
We hebben bij onze voormalige nationale luchtvaartmaatschappij dubbel moeten betalen. Opgepast dus.
Blijft nog te zeggen dat we de 'service' aan boord bij de KLM zich niet kan spiegelen bij een zogenaamde goedkope vluchtaanbieder als Airberlin. Bij heb is het uitstekend geregeld.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij zijn een familie van 5. Reizen naar De Filippijnen, Barcelona, Disney Parijs met stacaravan, Milaan, Engeland.

Alles via Internet gezocht en geboekt. tot de boot en hotel in de Filippijnen toe.

Het kost je wel wat tijd, maar dan verdien je wel wat.

Goede reis.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik boek zelf nooit bij een reisburo.

Zoek mijn reizen zelf uit door diverse bekende site te bezoeken

Dan kom je toch aan een besparing in vele gevallen

Het mooiste is een lastminute te boeken scheelt het meeste, die moeten ze zowiezo kwijt

Een erg leuke actie is naar schiphol te gaan en dan maar zeggen stuur mij maar ergens naar toe ( warm land ) en dan ter plekke afrekenen

groetjes ,labswans

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al jaren boek ik via een reisorganisatie ( in dit geval Holland International) een hotel aan de Costa Brava. Het gaat om een autoreis in het voor - en naseizoen. Kortom ik boek alleen voor de accomodatie met faciliteiten ter plaatse. Als ik via Internet of via de balie van het zelfde hotel zou boeken ben ik minimaal 35 % duurder uit.  En heel veel hotels laten zich graag door een reisorganisatie bemiddelen. Het aardige is dat het boeken van deze accomodatie(s) via een NL reisorganisatie wel via internet mogelijk is zonder kostenverhogenhogende reisbureaus's !

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het prettiger om op internet te boeken ,want je hebt bijna alle reisorganisaties onder bereik om te vergelijken.Ik heb b.v. net een reis geboekt voor 8 dagen Egypte op 23 jan. a.s. en na wat zoeken kwam ik op een prijsverschil van 212 euro voor 2 pers.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Een reisburo kan goedkoper zijn omdat zij veel meer kennis van zaken hebben.
Ik kijk meestal eerst op internet naar en ga vervolgens naar het reisburo. En die komen dan met de suggestie van 'als je 2 dagen eerder gaat dan zit je bij die en die maatschappij nog in een goedkope periode' en inderdaad: scheelt weer 100 euro. Dan boek ik bij hun omdat zij het werk hebben gedaan. Komen ze niet goedkoper uit, dan boek ik het alsnog via internet.

Zulke dingen vind je nooit uit via internet omdat je zelf de begin en einddatum moet opgeven en je gaat niet bij alle maatschappijen verschillende data proberen. Tenminste, ik niet.

Edward

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel op internet als bij het reisbureau zijn goede en slechte 'aanbiedingen' te vinden. Zowel bedrijven die via het internet opereren als bedrijven die winkels hebben willen zoveel mogelijk geld verdienen. Goed kijken en vergelijken is de sleutel!

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rita,

De antwoorden van Antzan en Labswans zijn prima, het antwoordt van Edward is perfect, laat je alleen in de reiswinkel niet verleiden door allerlei vaak duurdere "aanbiedingen", doe wat Edward zegt, ga naar huis en boek zelf via internet, voor mij komt D-reizen vaak het beste uit de bus.

Veel voorpret en reisgenot,        Liesbeth.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf geen ervaring met het boeken via internet, maar wel kijken en vergelijken we reizen van verschillende aanbieders. Ook surfen we over het net om allerlei dingen op te zoeken over de bestemming, maar als we gaan boeken kies ik voor het reisbureau in ons dorp, (thomas cook). Als we daarna vergelijken zijn we niks duurder uit en het voordeel vind ik dat de persoon die daar werkt veel weet over de bestemming omdat ze er vaak zelf geweest, of collega's. Ook heb je dan iemand die met je mee op de computer kijkt wat allemaal kan en wat niet en vooral kan je er terecht als er iets mis is met je boeking, reis of wat dan ook. Kortom ga ik voor het reisbureau.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

altijd interresant via internet , vorig jaar een reis geboekt bij GoBest bij verder  zoeken op internet dezelfde reis goedkoper de reis werdt  mj toen ook door GoBest voor die prijs aangeboden + het prijs verschil totaal 250 euro niet gek dus

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste betaalt u minder boekings/administratiekosten. U kunt zelf u preferenties duidelijk aangeven. U hoeft niet op uw beurt te wachten. Bovendien als je via "reisburo TRAVELSLIDE "boekt krijg je ook nog eens een nasteekkaart zodat je op de Rotterdamse luchthaven gratis kunt parkeren. Tel uit je winst.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe krijg je bij internetboeking wat meer kortingen en heb je een groter scala aan aanbieders om uit te kiezen. Zelf heb ik de laatste keer gekozen om bij het reisbureau te boeken, omdat we heel specifieke informatie wilden en we daarmee meer zekerheid en service zouden krijgen over de te boeken reis. Helaas is dat tegenwoordig ook niet meer waar, aangezien Holland International in Oud Beijerland er een gigantische puinhoop van heeft gemaakt en er vervolgens niets van wil weten. Mijn advies is dus om te gaan boeken op internet, met als extra tip vantevoren contact op te nemen met de lokatie zelf, omdat men daar meestal wat eerlijker is.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

'n Reisburo heeft ook de beschikking over info van Toeristiek waarin veel accommodaties staan beschreven op vele vakantiebestemmingen. Mijn ervaring is ook dat een reisburo met alternatieven komt omdat ze gewoon veel ervaring hebben. Ook negatieve ervaringen die ze via hun klanten horen over zowel accommodaties, bestemmingen maar ook luchtvaartmaatschappijen kunnen ze aan u doorgeven!
Vandaar mijn keus: 't Reisburo.

Jo.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je geen verstand heb van de reis wereld kan je beter naar een reisburo gaan,maar via internet kan je goedkoper uit zijn,maar dat is niet altijd het geval.tickets kopen ?kijk dan eerst even  alle maatschappijen na om te kijken met welke tickets je vliegt .lijn diensten zijn vaak beter en gunstiger tijden als charters,maar let wel op en kijk verder als je neus.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2006 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb heel goede ervaringen met online boeken bij neckerman.

goedkope aanbiedingen van voor en na seizoen die niet bij de reis bureau,s in de aanbiedigen waren ging heel gemakkelijk en ook nog goed koper van wege  GEEN boekings kosten .

Een keer meegemaakt dat ik mijn reis moest anuleren wegens ziekte , had binnen 3 weken het betreffende bedrag op mijn rekening staan , en allemaal per PC.

Zodoende een tevreden klant .

Antipas.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2006 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het boeken via een reisburo,kan goedkoper zijn door 4a5% korting tevragen.Meestal wordt deze wel gegeven.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2006 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is denk ik: wat zoek je

Als je er plezier in hebt om dagen te zoeken op internet naar de goedkoopste hotelletjes, vluchten en combinaties daarvan, dan is het zeker de moeite waard om via internet te boeken.

Wil je dit zoekwerk echter "uitbesteden" aan een reisbureau, dan is deze ideaal. Het kost wellicht wat meer, maar je hoeft niets uit te zoeken.

En dat is dan, in mijn ogen, ook net datgene waar je wat extra voor betaald bij het reisbureau.

Zelf boek ik al jaren via internet, en dat bevalt me uitstekend.
Vooral weekendjes weg in eigen land kunnen heel voordelig zijn als je rechtstreeks bij de hotelketens zelf kunt boeken.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb alleen maar goede ervaringen via het internet je bespaart reserverings kosten als je bv bij oad boekt kun je aangeven bij welk reisbureau in de buurt je de reispapieren af wilt halen.