He
door Henk be Nov 17, 2018 om 12:19
Vakantie & reizen

Wat is een redelijke compensatie

Tijdens onze midweek vakantie bij roompot buitenhof domburg in een luxe vakantiehuis (500,--) zijn we meer dan de helft van de tijd bezig geweest om problemen opgelost te krijgen. Geen warm water, geen tv zenders etc. etc. Na tig telefoontjes, chats met de klantenservice en bezoekjes aan de receptie kregen we een ander huisje voor de laatste dag (donderdag en vrijdagochtend tot 10.00 uur).
Het ander huisje werd ons aangeboden na een bezoek van een cv monteur die de combiketel buiten werking heeft gesteld omdat hiet niet langer verantwoord was deze te gebruiken.
Door e.e.a. is er natuurlijk geen sprake meer van een ontspannen zorgeloze vakantie.
Buiten veel excuses en mededeling dat de problemen niet door roompot komen maar door de huiseigenaren is ons een uurtje gratis bowlen als tegemoetkoming aangeboden.
Nu hebben we gelukkig nog geen ervaring met zoiets maar wat is nu een redelijke compensatie voor het ongemak?

8111 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 17, 2018 om 12:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Compensatie? Wat is uw schade dan? Als u op maandag al wist dat er geen warm water was en de tv niet goed werkte had u kunnen vertrekken als dat niet meteen opgelost zou worden. Nou is een tv die niet werkt niet van levensbelang, maar warm water zou toch wel handig zijn. Dat u gebleven bent geeft te kennen dat het niet onhoudbaar was. U had dus niet tig keer moeten bellen of chatten, maar gewoon naar de receptie gaan. Daar is de receptie voor. Via een algemeen kantoor zaken op lokaal niveau proberen te regelen werkt niet.

U bent overgezet naar een ander huisje en krijgt een uurtje bowlen. Mooie afsluiting van verder hopelijk een ontspannen vakantie.

He
door Henk be Nov 17, 2018 om 14:56
Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook een vraag van mij en geen eis. Ik heb geen ervaring hiermee en vroeg het me alleen af.
schade is betrekkelijk, ik spreek ook over ongemak.
als ik wegga heb ik ze geen kans gegeven om e.e.a. te herstellen.
achteraf gezien was direct vertrekken wellicht verstandiger geweest en was ik alleen die 500 kwijt.
bedankt voor de reactie Ps natuurlijk ben ik ook een paar keer bij de receptie geweest. Volgens mij heb ik dat ook geschreven

ne
door neodutchio Nov 17, 2018 om 19:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u weg was gegaan was dat om een reden. Als namelijk blijkt dat een huisje onbewoonbaar is en u met klagen bij de receptie geen oplossing komt, dan zal er geen jurist zijn die u het geld niet kan laten terug krijgen.

ma
door manwijf Nov 18, 2018 om 11:40
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Nedodutchio Wel een erg onvriendelijke reactie! TS stelt een normale vraag. Ik zou er ook niet accepteren als je gelijk al gedoe krijgt. TS boekt een huisje dat in orde behoort te zijn. Alleen omdat je al betaald hebt, zit je vast. Dat deugt niet. Overzetten doe je direct en een uurtje bowlen is een lachertje. Als de Roompot z'n zaken niet op orde heeft, dan is dat niet het probleem van de gast.

ne
door neodutchio Nov 18, 2018 om 12:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Manwijf, als je betaald hebt zit je nergens aan vast. Als het huis namelijk onbruikbaar was en het park niet met een oplossing zou komen, dan kan je vertrekken en de schade verhalen op het park. Dat is een recht dat je gewoon hebt. Nergens lees ik in het verhaal wanneer welke klacht gemeld is. Maar van maandag tot donderdag niet douchen en afwassen.... klinkt mij vrij onlogisch. Ieder ander persoon had op de dag van de melding en bij een afwijzing net zo lang bij de receptie staan klagen tot er een oplossing kwam.
Maar goed, TS wenst niet aan te geven wat er wanneer aan de hand was, dat geeft mij vraagtekens. Daarbij kan je iemand niet van goed advies voorzien zonder de feiten te kennen. Een klacht melden op maandag die pas op donderdag wordt opgelost pak je anders aan als de klacht op donderdag melden die wel meteen opgelost is.

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2018 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

een uurtje gratis bowlen als tegemoetkoming
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
mededeling dat de problemen niet door roompot komen maar door de huiseigenaren
Ze maken zich er wel makkelijk van af. Je hebt met de verhuurder = Roompot te maken.
Die moeten over de brug komen.
Komen ze niet met een redelijk aanbod (bv. 50% vergoeding), dan zou ik de zaak voorleggen aan de geschillencommissie. Uit hun voorwaarden:

Geschillencommissie
: Geschillencommissie Recreatie te ’s-Gravenhage, samengesteld door
ANWB/Consumentenbond/RECRON.

ne
door neodutchio Nov 17, 2018 om 13:31
5148 Antwoorden / 12 Vragen

50% is veel te veel. Er is een aantal dagen gebruik gemaakt van het huisje en de overeenkomst is meer dan het huisje alleen. 3 van de 5 dagen is er een verminderd genot geweest. Het huisje is maar een gedeelte van het hele pakket wat geboden wordt (park, facaliteiten, zwembad, enz).

He
door Henk be Nov 17, 2018 om 19:21
Antwoorden / 1 Vragen

Dit antwoord verbaasd me een beetje
dezelfde persoon meld eerder dat ik beter direct had kunnen vertrekken als het niet bevalt. Ik denk bijna dat hier een belang speelt.
is het vreemd als een park je een onbezorgde luxe relax vakantie verkoopt dat je dit dan ook verwacht.
natuurlijk is ongemak en/of overlast moeilijk te vertalen in een compensatie.
vandaar mijn vraag. Als ik alle antwoorden ook via andere kanalen op een rijtje zet varieert dit van niet aanstellen tot volledig geld terug wegens wanprestatie inclusief een gratis midweek als goedmaker.
hier is dus geen standaard oplossing voor.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2018 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henk be

”ik denk bijna dat hier een belang speelt”

Ja hoor, we zijn allemaal eigenaar van een krotje op Roompot.

ne
door neodutchio Nov 17, 2018 om 19:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Correctie, ik heb aangegeven dat als het onhoudbaar zou zijn, dat u dan had kunnen vertrekken. U bent gebleven, dus zal het niet zo onhoudbaar zijn geweest.
Medewerkers van het park weegt elke situatie af. Er is dus inderdaad geen vaste regel voor een vergoeding. Geen idee of het koude water al vanaf het binnenkomen van het huisje is, maar elk park heeft een technische dienst. Als u gaat klagen bij de receptie (dus meteen en niet stad en land afbellen), dan had meteen de TD kunnen komen. Had u dan een antwoord gekregen dat het de volgende dag zou worden, dan had u direct moeten vragen voor een oplossing. Er is immers geen warm water, dus niet douchen. U laat het nu voorkomen dat u meteen bent gaan klagen, maar dat er pas op donderdag iemand van de TD langs is geweest. En dan heeft u dus vanaf maandagmiddag tot donderdagochtend niet kunnen douchen of afwassen, en dat laat u gebeuren?

panter22
door panter22 Nov 18, 2018 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een vakantiehuis huurt of het nu voor €500 is of voor de helft,  dat vakantiehuis hoort in orde te zijn,
Als de combiketel stuk is, dan is dat een groot gebrek. En dat bleek ook wel, toen een monteur dat geconstateerd had, pas toen kregen jullie een andere vakantiewoning.
Je huurt het vakantiehuis niet om direct weer terug te gaan als het je niet bevalt. Dat wil je toch helemaal niet, je wilt een paar dagen leuk op vakantie. En dan is nog maar de vraag of je je geld terug krijgt. .
Kennelijk is het normaal dat  je flink spatjes gaat  maken als je ontevreden bent, want anders gebeurt er niets.
En een uurtje gratis bowlen, dat is geen compensatie,
Jullie hebben afgewacht en zijn daarmee te fatsoenlijk geweest.

panter22
door panter22 - Nov 17, 2018 om 15:27
6599 Antwoorden / Vragen

Als je niet tevreden bent met de geboden oplossing, dan kun je een klacht indienen.Lees de algemene voorwaarden:

11.3. Klachtprocedure 11.3.1. Een (telefonische) klacht die is ingediend bij Roompot Reizen of Roompot Partners en die niet naar tevredenheid van de (Mede)recreant is opgelost, dient binnen 2 weken na datum van vertrek uit de Accommodatie Schriftelijk en gemotiveerd bij Roompot Reizen of Roompot Partners te worden ingediend met foto’s en/of ander bewijsmateriaal. 11.3.2. Klachten die later worden ingediend, worden niet in behandeling genomen. 11.3.3. Na ontvangst van de klacht door Roompot Reizen of Roompot Partners ontvangt de (Mede)recreant binnen een maand een ontvangstbevestiging. In deze bevestiging staat hoe de verdere procedure van de klacht zal verlopen.
https://www.roompot.nl/SysSiteAssets/infoblocks/boekingsinformatie/voorwaarden/av-roompot-reizen-partners-nl.pdf

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2018 om 21:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp niet dat u niet p.o. weggegaan bent  na officieel geklaagd te hebben en/of dat u niet direct een ander huisje geëist heeft.
Dat u toch gebleven bent geeft mij de indruk dat u het eigenlijk wel mee vond vallen.
Ook dat u pas achteraf heeft bedacht dat u eigenlijk wel geld wilt zien.
Ik denk dat u zelf het beste kunt beoordelen wat u redelijk vindt.
Is Roompot niet ergens bij aangesloten waar u een officiele klacht kunt indienen?
Al eens het contactformulier ingevuld?

He
door Henk be Nov 18, 2018 om 01:21
Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht ten overvloede: ik praat niet over geld of wat dan ook. Ik vraag me alleen af wat een redelijke compensatie is omdat ik nogal teleurgesteld ben.
de conclusie kan ook zijn dat wat mij overkomen is normaal is en dit ik dit soort vakanties gewoon niet meer moet doen.

ne
door neodutchio - Nov 18, 2018 om 09:09
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Henk BE, even een aanal vragen:
Wanneer merkte u dat er geen warm water was?
Waar bent u toen meteen gaan klagen?
Wat was de reactie op uw klacht?

Er komt namelijk van u geen informatie wanneer u bent gaan klagen. Ik ga al jaren naar vakantieparken en het is mij nog nooit voorgekomen dat ik op maandagmiddag geklaagd heb en er pas op donderdag iemand langs zou komen.

panter22
door panter22 Nov 18, 2018 om 10:12
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien heb je geluk gehad.
Waarom moet je klagen op zo'n park. Je mag er toch van uitgaan dat de vakantiewoning in orde is.
De vakantiewoning wordt  schoongemaakt en nagekeken als de vorige vakantievierder vertrekt. Een cv ketel die niet werkt, dat wordt niet opgemerkt. Zelfs niet  bij het schoonmaken?
Dan hangt het dus van de assertiveiteit van de vakantieganger af of er iets met zijn klacht gedaan wordt.

He
door Henk be Nov 18, 2018 om 11:30
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil voorkomen dat het een spel wordt van wanneer wat en hoe er door ons niet juist is gehandeld of wanneer we (achteraf) dingen anders hadden kunnen doen in de ogen van iemand.
Ik bedank panter22 en edrick3 voor hun voor mij constructieve bijdrage.
ik ga zeker gebruik maken van hun adviezen.
Bij de door hen gemelde instanties zal ik dan ook e.e.a. voorleggen met een zo compleet mogelijk chronologische volgorde van contact momenten met Roompot

ne
door neodutchio Nov 18, 2018 om 11:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Henk, het zou handiger zijn om hier ook een zo compleet mogelijk chronoligische volgorde neer te zetten. Aangezien u niet wilt zeggen wanneer u bent gaan klagen en wanneer welke klacht gemeld is valt er dus ook niets zinnigs te zeggen. Als u op maandag al heeft geklaagd is een compensatie al heel anders dan op donderdag.  Maar even snel gerekend. U zegt de helft van de tijd geklaagd. Om maandagmiddag binnengekomen en donderdagochtend is het opgelost. Dan ga ik er even van uit dat er op woensdagavond de TD de opdracht heeft gekregen. Maandagmiddag, dinsdag en en stuk van de woensdag. Net iets meer dan 2 dagen waarvan u de helft geklaagd heeft, dat is dus 1 dag. Binnen 1 dag zou het opgelost zijn, dat is wat u nu zegt. Best netjes.

@Panter22, een huisje wordt in snel tempo schoongemaakt en klaargemaakt voor de volgende bezoekers. Met de spuitbus over alle meubelen heen en de stofzuiger er door. Er wordt niet gekeken of alle verlichting werkt, de verwarming brand en er warm water uit de kraan komt. Bij mij komt het wel eens voor dat een lamp kapot is. Dan is 1 bezoekje aan de receptie genoeg om dezelfde avond nog een monteur op bezoek te krijgen. Zelfs met een muizenplaag kwam er direct iemand langs en konden wij op het park eten op kosten van de verhuurder. Dit omdat ons eten aangevroten was.

Het klinkt mij als zeer onlogisch dat er op maandagmiddag geklaagd wordt en daar pas op donderdag op ingegrepen wordt. En aangezien Henk BE niets wil zeggen over wat en hoe blijft zijn verhaal mistig. Dan moet hij vooral zijn beklag verder gaan doen, maar hij zal bedrogen uitkomen als blijkt dat hij op donderdag is gaan klagen, binnen een uur 10 keer met het algemene nummer gebeld heeft, gechat heeft met een willekeurige medewerker en uiteindelijk bij de receptie direct een ander huisje gekregen heeft.

Cookies
door Cookies Nov 18, 2018 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Zelfs met een muizenplaag kwam er direct iemand langs en konden wij op het park eten op kosten van de verhuurder. Dit omdat ons eten aangevroten was...... Hoezo 'zelfs'? Het zou schandalig zijn als ze mensen dagen laten wachten.

ne
door neodutchio Nov 18, 2018 om 12:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Netflixfan, en dat is hier maar de vraag. TS wil niet zeggen wanneer welke klacht gemeld is. Toen de TD langs is geweest is direct een ander huisje geregeld. Maar of TS op maandag al is gaan klagen, of pas op woensdagmiddag vanwege het koude water blijft een vraag.

He
door Henk be Nov 18, 2018 om 15:26
Antwoorden / 1 Vragen

We konden maandag na 15.00 uur terecht en constateerden de problemen ‘avonds toen de receptie dicht was.
dinsdagochtend dit bij de receptie gemeld en het zou opgelost worden.
dinsdagmiddag geconstateerd dat er niets veranderd was en opnieuw gemeld.
woensdagochtend ook weer bij de receptie langs geweest s middags kaartje in het huisje gevonden dat technische dienst het niet kon oplossen en extern bedrijf was ingeschakeld.
uiteindelijk heeft de monteur van het extern bedrijf de ketel buiten werking gesteld omdat het te gevaarlijk was om deze nog te gebruiken.
hierna is ons een andere accommodatie aangeboden.
nu kun je gaan tellen dat er voldoende tijd  tussendoor is geweest om gewoon vakantie te vieren maar ik vind dat dan toch blijkbaar wat lastig. Vooraf had ik een andere verwachting. Vandaar mijn vraag op dit forum.
Echter de meningen over dit soort ongemakken en hoe op te lossen blijken nogal uiteen te lopen

ne
door neodutchio Nov 18, 2018 om 16:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kijk, nu komen we ergens. Met deze gegevens is het duidelijk dat er niet genoten is van de hele vakantie. Een compensatie dan alleen een uurtje bowlen is dan veel te weinig.
De meningen om dit op te lossen zullen echt niet veel uiteen lopen, echter is voor de aansturing van een klacht wel van belang hoe en wat. U kunt het beste eerst contact opnemen met Roompot. Mocht daar geen bevredigende reaktie op komen kunt u altijd verdere stappen ondernemen. 3 van de 5 dagen heeft u verminderd genot gehad. Daar zal dan een percentage over genomen kunnen worden. Een compensatie van 20% tot 30% van het totaalbedrag zou dan redelijk zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 18, 2018 om 11:51
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als gezegd uw klacht indienen bij Recron maar Recron zal wel eerst een schrftelijk bewijs willen hebben dat de klacht door Roompot is afgehandeld en u het met die afhandeling niet eens bent.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2018 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb eens een huisje gehuurd bij Center Parcs. Staat van het huisje was ver beneden peil. Alles even vies en vuil. Stof op de grond tot schuin in de hoeken. Gaten en vlekken in de lakens. Dekens te vies om aan te pakken. Vette keuken en smerige badkamer. Stofzuiger was zo vol dat het zelfs in de slang zat. Over de ramen heb ik het dan nog maar niet.

Uiteraard direct bij de receptie gaan klagen,

Zij verzochten ons bijvoorbeeld van het zwembad gebruik te gaan maken en nadien op hun kosten te gaan eten in het restaurant. In de tussentijd zou het huisje gereinigd worden. En dat gebeurde ook.

Maar ik zal nooit meer zoiets huren.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2018 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Henk: Een c.v. ketel die zo gevaarlijk is om nog te gebruiken, is ronduit schandalig. Dat betekent tenslotte ook met koud water douchen. Ik zou al mijn geld t/m woensdag terug willen hebben. Cash wel te verstaan. Lijkt mij niet meer dan reëel.

Misschien is het wat voor de belbus: belbus@bnnvara.nl

Heeft omroep Max ook niet zo'n programma die vakantieklachten behandeld?

DOOR HENK BE 18 NOV. 2018 OM 15:26
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

We konden maandag na 15.00 uur terecht en constateerden de problemen ‘avonds toen de receptie dicht was.
dinsdagochtend dit bij de receptie gemeld en het zou opgelost worden.
dinsdagmiddag geconstateerd dat er niets veranderd was en opnieuw gemeld.
woensdagochtend ook weer bij de receptie langs geweest s middags kaartje in het huisje gevonden dat technische dienst het niet kon oplossen en extern bedrijf was ingeschakeld.
uiteindelijk heeft de monteur van het extern bedrijf de ketel buiten werking gesteld omdat het te gevaarlijk was om deze nog te gebruiken.
hierna is ons een andere accommodatie aangeboden.
nu kun je gaan tellen dat er voldoende tijd  tussendoor is geweest om gewoon vakantie te vieren maar ik vind dat dan toch blijkbaar wat lastig. Vooraf had ik een andere verwachting. Vandaar mijn vraag op dit forum.
Echter de meningen over dit soort ongemakken en hoe op te lossen blijken nogal uiteen te lopen

mo
door mof - Nov 19, 2018 om 13:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer zaken niet in orde zijn moet a meteen weigeren het huisje te betrekken. Dan kunt u in ieder geval de dagen huur die u niet kon genieten vergoed krijgen. Nu u gebleven bent is de schade een stuk lastiger vast te stellen.
u hebt bij de roompot gehuurd, zij kunnen de verantwoordelijkheid niet opde eigenaren afschuiven. Dat is hun probleem, niet het uwe.