Jo
door Johan de Haan Sep 2, 2022 om 09:09
Vakantie & reizen

Wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen van Wizzair na annulering vlucht.

Op 1 juli 4 tickets gekocht bij Wizzair van Eindhoven naar Warschau op 2 juli. Vlucht werd geannuleerd door Wizzair. Verzoek gedaan om terugbetaling van de ticketkosten. Tot nu toe niks gehoord/gezien. Zijn niet te bereiken. Schriftelijke klacht ingediend. Ook hierop geen reactie. Wat kunnen we nog doen? Het gaat wel om een bedrag van 915 euro.

2097 2 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 2, 2022 om 09:14
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johan De Haan ,

Als u op zoek bent naar informatie over het coronavirus, klik dan hier.

Heeft u klachten, dien dan een klachtenformulier in!

Het kan tot 30 dagen duren om uw vraag te beantwoorden, dus raden we in dringende gevallen aan om contact op te nemen met het callcenter van Wizz.

Als u niet tevreden bent met het afhandelingsproces of de uitkomst van uw klacht, kunt u uw claim indienen bij het onlineplatform voor geschillenbeslechting (ODR).

Kijk voor meer informatie op http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Geef het e-mailadres odr@wizzair.com op bij het invullen van de gegevens van de handelaar op het ODR-platform. Houd er rekening mee dat dit e-mailadres alleen wordt gebruikt voor klachten die zijn ingediend op bovengenoemd ODR-platform, andere klachten of ontvangen e-mails worden niet in behandeling genomen.

U kunt ook met uw klacht terecht bij AviationADR.

Uw klacht dient bij hen te worden ingediend binnen 12 maanden na ons laatste antwoord. Hun gegevens zijn als volgt:

Website: www.cdrl.org.uk

E-mail: Aviation@cdrl.org.uk

Tel: 44 (0) 203 540 8063

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 2, 2022 om 09:16
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan even duren las ik in de link

Wizz Air is verplicht de claim binnen 7 dagen na het indienen uit te betalen. Houd er echter rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je jouw terugbetaling ontvangt. Aangezien de meeste claims niet onmiddellijk worden uitbetaald en luchtvaartmaatschappijen het proces doorgaans proberen tegen te werken, kan het maanden duren om de gehele procedure te doorlopen. Als Wizz Air vastbesloten is de zaak voor de rechtbank te verdedigen, kan het tot een jaar duren voordat de procedure is afgerond. Zelfs wanneer jouw claim wordt afgehandeld door een claimorganisatie, kan het helaas zijn dat het proces langer duurt dan verwacht.

https://www.vlucht-vertraagd.nl/geld-terug-wizz-air