sa
door sannevanderzee Oct 22, 2018 om 21:41
Vakantie & reizen
Wat te doen met misleiding door Secret escapes en Roompot

Zojuist begrepen van Consuwijzer dat ik misleid ben in de advertentie van Secret escapes, doordat daar de verplichte kosten niet in de aanbiedingsprijs zijn meegenomen.

In een latere mail wordt mijn betaling bevestigd van € 225,-. Daar is wel te zien dat die prijs exclusief de verplichte kosten van 80 euro servicekosten (opmaak, schoonmaak en handdoeken en beddengoed), toeristenbelasting a 15 euro en 65 euro borg, maar dat is te laat. Die hadden dus gewoon meegenomen moeten worden in de aanbiedingsprijs waar Secret escapes mij mee gelokt heeft. Toen had ik het bedrag van 225,- euro al betaald, voor een bedrag waar ik het appartement nooit voor zou krijgen.

Ik heb melding gemaakt bij de toezichthouder en zal dit ook zeker als recensie op iedere plaats mogelijk vermelden. Wie herkent dit en wat was de oplossing?

3455 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2018 om 21:55
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook de wettekst inzake misleidende reclame: (en kijk ook naar de eventuele toeliuchting/jurisprudentie
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/194.hmtl  misleidende reclame

ne
door neodutchio - Oct 22, 2018 om 22:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Voor het bekijken van het aanbod van secret escapes moet je inloggen. Voor mij al een signaal om er nooit mee in zee te gaan. Gelukkig hebben we ook Google en via een achterdeur toch binnengekomen. En wat zie ik staan bij een willekeurige aanbieding:
- De prijzen voor de vakantiehuisjes zijn exclusief €65 borg, €75 schoonmaakkosten en €13,50 voor opgemaakte bedden. Dit dient direct aan het vakantiepark te worden betaald.

Het prijs wat u ziet is wat u betaald aan Secret Escapes, dus de € 225,00. Overige kosten betaald u aan het park waar u verblijft. Staat, voor zover ik het kan zien, gewoon duidelijk in de aanbieding.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2018 om 22:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus blijkbaar echt niet secret due kosten. U hebt niet verder gekeken dan uw neus lang was.

mo
door mof - Oct 24, 2018 om 16:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is dus 160 euro hogere prijs .... U kunt secret escapes aanschrijven en uw geld terugvorderen. U mag dan geen gebruik van het appartement maken. Maakt u wel gebruik dan accepteert u de kosten. Vraag is dus: gaat u genieten van uw vakantie of gaat u de strijd en stress met secret escapes aan?
Klagen sowieso bij de toezichthouder en niet meer boeken bij secret escapes, danwel expliciet vragen of er extra kosten zijn en schriftelijk antwoord vragen. Dan heeft u in elk geval enig bewijs.

ne
door neodutchio Oct 24, 2018 om 16:35
5129 Antwoorden / 12 Vragen

In de aanbieding staat gewoon wat de extra kosten zijn die ter plekke betaald moeten worden. De factuur die men krijgt is enkel van Secret Escapes.
Klagen heeft dus weinig zijn als de kosten gewoon helder vermeld staan.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2018 om 01:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik herken dit niet.  Ik lees nl altijd alles zorgvuldig en zoek zaken vooraf goed uit. Bovendien ga ik nooit naar Roompot.