Wat te doen met misleiding door Secret escapes en Roompot
Zojuist begrepen van Consuwijzer dat ik misleid ben in de advertentie van Secret escapes, doordat daar de verplichte kosten niet in de aanbiedingsprijs zijn meegenomen.
In een latere mail wordt mijn betaling bevestigd van € 225,-. Daar is wel te zien dat die prijs exclusief de verplichte kosten van 80 euro servicekosten (opmaak, schoonmaak en handdoeken en beddengoed), toeristenbelasting a 15 euro en 65 euro borg, maar dat is te laat. Die hadden dus gewoon meegenomen moeten worden in de aanbiedingsprijs waar Secret escapes mij mee gelokt heeft. Toen had ik het bedrag van 225,- euro al betaald, voor een bedrag waar ik het appartement nooit voor zou krijgen.
Ik heb melding gemaakt bij de toezichthouder en zal dit ook zeker als recensie op iedere plaats mogelijk vermelden. Wie herkent dit en wat was de oplossing?
Zie ook de wettekst inzake misleidende reclame: (en kijk ook naar de eventuele toeliuchting/jurisprudentie
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/194.hmtl misleidende reclame
Voor het bekijken van het aanbod van secret escapes moet je inloggen. Voor mij al een signaal om er nooit mee in zee te gaan. Gelukkig hebben we ook Google en via een achterdeur toch binnengekomen. En wat zie ik staan bij een willekeurige aanbieding:
- De prijzen voor de vakantiehuisjes zijn exclusief €65 borg, €75 schoonmaakkosten en €13,50 voor opgemaakte bedden. Dit dient direct aan het vakantiepark te worden betaald.
Het prijs wat u ziet is wat u betaald aan Secret Escapes, dus de € 225,00. Overige kosten betaald u aan het park waar u verblijft. Staat, voor zover ik het kan zien, gewoon duidelijk in de aanbieding.
Dat is dus 160 euro hogere prijs .... U kunt secret escapes aanschrijven en uw geld terugvorderen. U mag dan geen gebruik van het appartement maken. Maakt u wel gebruik dan accepteert u de kosten. Vraag is dus: gaat u genieten van uw vakantie of gaat u de strijd en stress met secret escapes aan?
Klagen sowieso bij de toezichthouder en niet meer boeken bij secret escapes, danwel expliciet vragen of er extra kosten zijn en schriftelijk antwoord vragen. Dan heeft u in elk geval enig bewijs.
In de aanbieding staat gewoon wat de extra kosten zijn die ter plekke betaald moeten worden. De factuur die men krijgt is enkel van Secret Escapes.
Klagen heeft dus weinig zijn als de kosten gewoon helder vermeld staan.
Ik herken dit niet. Ik lees nl altijd alles zorgvuldig en zoek zaken vooraf goed uit. Bovendien ga ik nooit naar Roompot.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer