je
door jerico Aug 15, 2012 om 17:33
Vakantie & reizen

Wat word vergoed?

3de dag op vakantie heeft me man een blessure opgelopen in turkije (met de jetski).s,avonds had hij er zoveel pijn aan dat hij toen in zijn kamer is gebleven.
de volgende ochtend ben ik met hem naar de dokter in het hotel geweest en die stuurde ons door voor een scan.
daar aangekomen en na de uitslag kregen we te horen wat er aan de hand was.
en de arts daar vond het noodzakelijk dat hij daar een overnachting deed.
wij hadden zoiets van en nu.. dus ik maar cz gebeld na minuten eindelijk iemand aan de lijk (dit lijkt eeuwen dan maar zal 5 tot 10 min zijn geweest)me verhaal gedaan en werd door verbonden (na het leekt wel 20 min) naar het vakantie sos van cz. hier weer alles uit gelegd.
alles door gegeven etc.. als het nodig was belde hun nog terug.
maar mijn gsm was geen abbonnement voor het buitenland en m,n man z.n telefoon was op 30% na leeg(toen ik begon met bellen).
dus ik zijn zus gebeld om hun in te lichten (we waren samen op vakantie gegaan met 1 boeking maar ieder zijn eigen reis,annulerings verzekering en ons verst.gehandicapt zoontje was nog bij hun).
na er zijn div keren gebeld want er moesten kleren,geld oplader etc komen.
uiteindelijk zijn hun met een taxi mij komen halen naar het hotel daar alles gepakt en weer terug en vervolgens weer terug.
ook s'avonds weer heen en terug want ja ik kan me man daar niet alleen laten een half uur van ons vandaan in een vreemd land waar de artsen niet eens half engels praten dus de helft begreep je.

uiteindelijk de volgende dag pas in de middag kwam me man weer terug aan in het resort 14;00 ipv 10;00 smorgens wat was gezegd!
bleek dat cz geen toestemming had gegeven en eerst de scan wilde zien omdat dit zo lang ging duren zei mijn man in het ziekenhuis wat kost dit alles want dan betaal ik het zelf want hij was zo 2 dgn kwijt (1 nacht).
uiteindelijk toestemming gehad
eenmaal tot rust een rolstoel uit het resort geleend een zwemzak in het ziekenhuis besteld om zo te proberen toch de vakantie door te laten gaan want ja met 7 man geboekt maar ons gezin bestaat uit drie personen die deze annulerings/reisverzekering hebben.
terug gaan was dan ook geen optie want hoe leg ik een verstandelijk gehandicapt kind uit die ik al maanden voor bereid op een vakantie uit dat we na 4 dgn naar huis gaan??
dit had ik ook al door gegeven aan de sos van cz.
hun kwamen ook met een optie omdat me man een deel gips/spalk om zijn been had om een extra stoel voor hem te reserveren want zijn knie mocht niet buigen!! maar er was dan geen vliegtuig voor die dag dat wij naar huis gingen maar een week later wel.
ook dat was voor ons niet DE keuze want hoe leg ik dat me kind weer uit.
dus wij gingen dan toch voor de terug reis die wij zelf al hadden en dan deed me mand die gips/spalk af als hij in het vliegtuig zat zodat hij toch de normalen vlucht kon nemen.
nu eenmaal thuis en alles ingediend wat we zelf aan de medicijnen etc en taxi kosten naar het ziekenhuis hadden betaald ingedend.
nu hoorde van de reis/annulerings verzekering dat we maar voor 1 dag vergoed krijgen voor me man!!
en 2x 50 euro voor de taxi en 50 euro voor telefoon kosten!!
ik had dus echt verwacht de resterende dagen van me man vergoed te krijgen want nu had ik een zoontje die begelijding nodig heeft en veel in de buggy zit en een man in een rolstoel en waarvan we iedere dag eten moesten halen en dat op een all-inn resort.

als we na 4 dgn terug gingen hadden ze meer moeten vergoeden,koste ons 4700 euro voor 13dgn.
is dit lage vergoeding normaal?

713 2 Rapporteer

di
door digioma - Aug 15, 2012 om 18:52
646 Antwoorden / 29 Vragen

Je mag nog niet klagen en ik hoop voor jullie dat het hierbij blijft.
Hadden jullie een extra verzekering voor "exteme sporten" (jetski zou hieronder kunnen vallen) en hebben jullie een uitgebreide dekking op je basis- ziektekostenverzekering? Sommige ziektekostenverzekeringen vergoeden een bedrag dat gebaseerd is op dezelfde kosten in Nederland terwijl in het buitenland vaak hogere bedragen gelden.
Ik neem aan dat je het bedoelde geld gekregen via van de reis- en annuleringsverzekering.
Succes.

sy
door sylli - Aug 15, 2012 om 19:33
250 Antwoorden / 40 Vragen

Hoezo had u verwacht de resterende dagen vergoed te krijgen? Jullie zijn daar toch gewoon gebleven en hebben dus die vakantiedagen genoten? Dat de invulling van die dagen niet zo was als jullie dachten dat het moest zijn en/of er niet zoveel van genoten als je dacht, doet er niet toe. Daar is nou eenmaal geen enkele verzekering voor.