Ja
door JanBruijnde Dec 5, 2020 om 19:51
Vakantie & reizen

Water en elektriciteitsgebruik in vakantiehuis waar ik niet ben geweest

Bij Novasol een huis voor een week gehuurd in Denemarken. Door Corona daar niet geweest. Dat mocht niet, want code oranje. Geen geld teruggekregen. Ik kreeg later wel een rekening dat ik elektriciteit en water zou hebben gebruikt. Ruim 400KWh aan stroom en 2,32 m3 water. Ik heb geprotesteerd en de rekening is mij "kwijtgescholden".
Wat echter mijn punt is: te zien aan het verbruik moet mijn vakantiehuis weer verhuurd zijn. Daarom heb ik mijn geld teruggeëist, want 2 keer verhuren lijkt mij oplichting.

1691 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2020 om 20:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Uw geld is kwijtgescholden, dus laat het achter u. Ze konden waarschijnlijk toch een familie vinden die het huis wel kon huren, dus van oplichting is geen sprake. Als u er wel gebruik van had kunnen maken konden ze het ook niet dubbel verhuren.

gerbera
door gerbera Dec 5, 2020 om 21:35
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Geen geld teruggekregen.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2020 om 21:43
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja @gerbera, kwijtgescholden. Heeft de TS dus achteraf niets gekost, logisch.

gerbera
door gerbera Dec 5, 2020 om 22:16
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik gebrijp dat de TS het huurgeld niet heeft teruggekregen. De nota van water/gas is kwijtgescholden.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2020 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt blijkbaar geannuleerd en de eigenaar heeft het opnieuw kunnen verhuren. Mooi. Heeft niets met oplichting te maken.

De kosten zijn u kwijtgescholden, lijkt me logisch als u ze niet gemaakt hebt.

Afgedane zaak.

rj
door rjw - Dec 5, 2020 om 21:27
3253 Antwoorden / 5 Vragen

Geen oplichting, gewoon een mazzeltje voor de verhuurder. Voor hetzelfde geld had het huis het hele jaar leeg gestaan door covid-19. Andersom redeneren we vaak precies andersom dan als TS nu doet: als een huis niet verhuurd wordt door omstandigheden vinden we dat ondernemersrisico. Nu is toevallig een keer een weekje andersom geweest.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 5, 2020 om 21:35
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer dat u uw geld niet terug krijgt.
Hier zijn klachten te lezen.
https://www.reisgraag.nl/novasol/ervaringen/

Misschien nog eens contact opnemen?
https://www.novasol.nl/faq/contact

tenormin
door tenormin Dec 5, 2020 om 21:45
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik las het "ook" verkeerd. Het geld is "kwijtgescholden". Logisch.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 5, 2020 om 23:04
7179 Antwoorden / 3 Vragen

De rekening (water en electriciteitsgebruik) is kwijtgescholden maar de geboekte accomodatie niet.

ne
door neodutchio - Dec 5, 2020 om 23:14
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Dat heeft niets met oplichting te maken. U bent niet gegaan, dat is een no show. Dat de verhuurder opnieuw kan verhuren is zijn keuze. Ook al was het code oranje, het huisje was er en er was geen verbod op verhuur. Dat u er niet heen kon is voor uw eigen risico. U hebt dus geannulleerd en de verhuurder mag dan doen wat hij wil.

diumenge
door diumenge - Dec 6, 2020 om 00:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom schrijf je kwijtgescholden tussen aanhalingstekens? Het is je wel of niet kwijtgescholden en met die aanhalingstekens impliceer je dat er iets anders aan de hand is.

@H
door @HENK@ Dec 6, 2020 om 01:05
158 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me best vinden in de aanhalingstekens, kwijtgescholden klinkt een beetje als een gunst en dat is het zeker niet wanneer je ten onrecht gemaand word voor iets wat je niet hebt kunnen gebruiken!!

diumenge
door diumenge Dec 6, 2020 om 01:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, daar heb je inderdaad wel gelijk in. Zo las ik 'm even niet, maar er valt inderdaad niets kwijt te schelden wat je niet hebt gebruikt.