PeterLoois
door PeterLoois Feb 20, 2019 om 14:53
Vakantie & reizen

Weekendjeweg-tickets via de HEMA

Van de kinderen een weekendje weg cadeau gekregen via de Hema. Kosten 109 E. Hotelovernachting 2 personen incl. ontbijt en treintickets.
Tot 31 maart 2019 te boeken!!!!
Toen ik begin februari wilde gaan boeken, bleek dat de code verlopen was en dat ik dat t/m 1 februari had moeten doen. Dus wanneer ik in maart een weekendje weg had gewild had ik dat voor 1 februari moeten aangeven. De bekende kleine lettertjes.
Bij navraag bij de Hema en weekendjeweg.nl konden zij niets meer ons doen en kunnen wij fluiten naar de betaalde centen.
Natuurlijk is het onze schuld maar mogen zij zomaar mensen misleiden door de code eerder te laten activeren?

3753 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 20, 2019 om 15:38
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PeterLoois ,

De bekende kleine lettertjes

Het staat op de site ,  u kunt de geldigheid controleren , klik op de rode regel

https://lekkerweg.hema.nl/dev~hemalekkerweg~hemalekkerwegnl/hoe-werkt-het

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2019 om 16:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ze misleiden de mensen niet, maar de mensen nemen vaak niet de moeite om de 'spelregels' even te lezen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2019 om 17:06
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ook van mij een direct antwoord: helaas, inderdaad de kleine lettertjes of anders gezegd de voorwaarden van de actie.

Maar toch ben ik vanmening dat er is betaald voor een dienstverlening die dus niet wordt verleend en mijn advies is om toch nog een keer navraag te doen bij de Hema met daarbij nadrukkelijk de melding datr het een cadeau van uw kinderen was en u de voorwaarden niet kende.

Ik geeff u de teksts van BW art. 6:232 : Een wederparij is ook aan de algemene voorwaarden gebonden als bij het sluiten van de overeenkomstv de gebruiker begreep of moest begrijpen dat zij de inhoud daarvan niet kende. Mogelijk kan dat enige soulaas bieden omdat u niet de wederpartij bent en wel de gebruiuker en als gebruiker de voorwaarden NIET kende bij het sluiten van de overeenkomst door de wederpartij (uw kinderen). Erg juridisch maar mogelijk toch van belang in deze om het betaalde voor een niet ontvangen dienst  terug te ontvangen. Wie niet waagt, wie niet wint.

De meeste opmerkingen hiervoor zijn niet voor u bedoeld. Dat heeft betrekking op manco's die wij op deze site al geruime tijd ondervinden. De reden van uw dubbelopst is mogelijk het feit dat u na de eerste verzending een foutmelding kreeg en het toen opnieuw probeerde. Wilt u laten weten of dat inderdaad het geval is? Ik kan dat dan, ook als gebruiker, doorgeven aan de medewerkers van BNNVARA die belast zijn met de redactie en onderhoud van deze site.

jo
door jorisw Feb 21, 2019 om 19:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Typisch dat een hobbyjurist blijkbaar glashelder wetten kan vinden om waardebonnen met een uiterste datum illegaal te verklaren terwijl professionals daartoe al jaren niet in staat blijken te zijn...

ne
door neodutchio Feb 21, 2019 om 20:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het eerste dat je doet als je een bon krijgt is kijken naar de geldigheid. Sterker, op elke bon staat altijd een verwijzing naar de voorwaarden. Dus zeggen dat je van niets wist houdt geen stand.

panter22
door panter22 - Feb 20, 2019 om 17:17
6599 Antwoorden / Vragen

Lees deze info eens:

Mijn tegoedpas is verlopen, kan ik deze verlengen?

Voor de HEMA lekker weg arrangementen met een geldigheid van 2 jaar is er geen coulanceregeling van toepassing. HEMA lekker weg hanteert een coulanceregeling van 6 maanden voor producten met een geldigheid van 1 jaar na de dag dat de tegoedpas is verlopen. Val je binnen deze 6 maanden? Dan kun je contact met ons opnemen via lekkerweg.hema.nl/contact
https://lekkerweg.hema.nl/faq

Gr
door Grunn1 - Feb 22, 2019 om 10:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Die kaarten zijn minimaal een jaar geldig en zolang heeft u ze dus ook al in de la liggen. Je kan tot 1 februari boeken voor een weekendje weg tot 31 maart op basis van beschikbaarheid. Alle voorwaarden zijn duidelijk en na te lezen maar als u dus een jaar geleden al een kado heeft gekregen en daar nu pas na omkijkt is dat ook niet zo netjes. Niks misleidends aan.

mo
door mof - Feb 22, 2019 om 14:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Mmh, raar, tot 31 maart te boeken, maar eigenlijk maar tot 1 februari.

ze bedoelen te zeggen, tot 1 februari te boeken voor een periode tot 31 maart ...
je kunt er weinig tegen doen, slechts de publiciteit zoeken.
maar je kunt ook je verlies nemen, voor 109 euro is het uiteindelijk de stress niet waard

PeterLoois
door PeterLoois - Feb 22, 2019 om 19:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Met Kerstmis dit weekendje cadeau gekregen en men kon reserveren van 3 december t/m 1 februari 2019. Raar tijdstip want dan zie je februari staan en toen ik wilde gaan reserveren voor maart was ik enkele  dagen te laat!