ui
door uilenburg Jun 3, 2012 om 11:17
Vakantie & reizen

Weer niet op reis mat D-reizen

Wij zoeken al een tijdje een goedkoop reisje naar de zon en willen graag vertrekken op 14 of 15 juli a.s. Wel, D-reizen heeft een fraaie zoekmachine waarbij je die data kunt invoeren en in no-time vliegen de vele aanbiedingen je om de oren.
We hebben weer even gepuzzeld en direct geboekt, ook weer een aanbetaling gedaan en technisch ging het weer helemaal goed met onze internet reis, we kregen direct een bedankje voor onze boeking, maar ...

Helaas na een dag weer een telefoontje, de reis gaat niet door, de reis is te goedkoop op de site gezet!
En dat al voor de tweede keer binnen één week.
Te goedkoop? Ja, te goedkoop!

D-reizen adverteert steeds met stuntprijzen, weekknallers, dit kan niet waar zijn, wij doen voor u onze prijscheck, laagste prijsgarantie, geen onzinnige toelagen, twee weken vakantie, één week betalen, enne ...
Dan vinden wij zo'n aantrekkelijke, goedkope aanbieding op hun site, dan blijkt de reis "te goedkoop" en gaat de aanbieding niet door.

Toch wel weer teleurstellend natuurlijk. Als wij straks weer gaan zoeken, durven wij niet meer te boeken als het goedkoop is, immers dan kunnen we weer een allerliefste medewerker aan de lijn verwachten, die uitlegt dat ook deze reis weer te goedkoop was en dus weer niet doorgaat.

Het is ons nu twee keer in één week overkomen, of wordt het driemaal is scheepsrecht?
Tenslotte willen wij toch graag op vakantie en liefst goedkoop en dan zou je, beweren ze zelf, bij D-reizen moeten zijn, of toch niet?

Wiebe en Tjitske

1388 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2012 om 11:39
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Een ezel stoot zich in het gemeen geen 2 keer aan dezelfde steen, maar jullie besloten toch weer met D-reizen in zee te gaan. Niets mis mee hoor, een bedrijf nog een kans te geven, maar nav uw kritiek van 25 mei dacht ik dat u helemaal klaar was met D-reizen.
Overigens abslouut waardeloos van D-reizen dat ze het opnieuw hebben laten afweten, de vorige keer kon het dan nog een erg dom foutje zijn, maar nu lijkt het een gewoonte te worden.
Hopelijk komt hier op de Kassa-site weer een uitleg van D-reizen zelf. Begrijp niet waarom een bedrijf zichzelf zoveel schade toebrengt door steeds klanten blij te maken met een dode mus. Voor mij in ieder geval geen D-reizen.
Overigens, er zijn nog veel meer reisbureaus en het schijnt dat er veel minder mensen naar het buitenland reizen ivm de recessie, dus er is vast wel ergens een mooie aanbieding te vinden.

Als u het voor een derde keer (om de scheepsrechten op te eisen) met D-reizen gaat proberen, ga ik de beroemde ezel wel veeeeel slimmer vinden dan jullie.

getty
door getty - Jun 3, 2012 om 14:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U had dit verhaal beter bij de eerste discussie moeten zetten, dan was het duidelijker geweest dat dit een vervolg is.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 4, 2012 om 01:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=getty schreef op zondag 3 jun 2012, 14:06]U had dit verhaal beter bij de eerste discussie moeten zetten, dan was het duidelijker geweest dat dit een vervolg is.
Dat is inderdaad makkelijker voor de leden die de eerste reactie van TS heeft gelezen.Maar dus geen D reizen meer nemen.

d-reizenwebcare
door d-reizenwebcare - Jun 4, 2012 om 11:41
16 Antwoorden / 0 Vragen

Wij betreuren het uitermate dat onze klant voor de 2e keer te maken heeft gehad met een foutieve prijs op onze website. Hoewel wij grote zorg besteden aan de opmaak en inhoud van onze website, kan het onverhoopt voorkomen dat er een fout op de website staat vermeld.

Wij hebben contact gehad met onze klant en onze excuses hiervoor aangeboden. Eén van onze reisadviseuses zal contact opnemen om met de klant op zoek te gaan naar een geschikt alternatief.

Met vriendelijke groet,

Jolanda
D-reizen Webcare

zoekster
door zoekster - Jun 4, 2012 om 12:15
10968 Antwoorden / 34 Vragen

@d-reizenwebcare. Voor excuses koop je niets. U moet uw zaakjes op orde hebben. Toevallig melden deze mensen het op de Kassa-site en 2 keer zijn ze de dupe van de onzorgvuldigheid van D-reizen. Vraag me af hoeveel mensen D-reizen nog meer heeft teleurgesteld, zij hebben die foutieve prijzen tenslotte ook gelezen. Je zou bijna denken dat D-reizen mensen probeert te lokken met goedkope prijzen, die later niet juist blijken te zijn. Maar opzet of slordigheid, het is allebei kwalijk.

ui
door uilenburg - Jun 6, 2012 om 10:16
9 Antwoorden / 2 Vragen

We zijn intussen gebeld door D-reizen, weer een allervriendelijkste medewerker, die het ook sneu vond dat de geboekte reis voor de tweede keer niet doorging, hij bood excuses aan en dat hebben wij aanvaard. Binnen één week voor de tweede keer excuses en voor de tweede keer aanvaard. Case closed!

De fout zou liggen bij Holland International en die club houdt zich aan de kleine lettertjes en wil niets aanbieden, maar D-reizen wel. Wij krijgen gratis een flexpakket, dat houdt o.a. in dat je bij een eventuele volgende reis geen boekingskosten betaalt, meestal zo'n € 20.

Ook wou hij wel meezoeken om een alternatieve reis te vinden, maar dat is dus hetzelfde aanbod wat ook op de site staat. En hij zou ons berichten, mocht er onverhoopt een aardige aanbieding op de plank liggen. We wachten maar af.

Tenslotte stelde hij voor om de volgende keer maar in de vakantiewinkel van D-reizen te boeken, daar kunnen de vriendelijke dames direct zien of de prijs correct is. Maar ja, nu heeft iedereen internet thuis, onderweg en overal, dus dan ga je natuurlijk niet zo snel weer naar die winkel, toch?

Bovendien zou hij een aantekening bij onze naam zetten, hij voorspelde dat er dan mogelijk bij een volgende reis sprake van een korting zou kunnen zijn, maar echt concreet werd dit niet, tenslotte kan een opmerking bij je naam ook betekenen dat je op een zwarte lijst komt, nietwaar?

Intussen hebben wij dus nog steeds geen reisje gevonden, maar we blijven de site van D-reizen in de gaten houden en blijven aktief zoeken en ach, we genieten ook wel een beetje van de voorpret van het zoeken naar een reis.

Zoals boven reeds gemeld, voor ons is deze case closed, tenzij we straks voor de derde keer op rij een reis boeken die ook weer achteraf te goedkoop op de site is gezet, of als inderdaad D-reizen zelf ons benadert met een aardige aanbieding. Ja, dan zullen we dat ook melden..

Tenslotte wil ik graag alle mensen bedanken die een reactie plaatsten.

ui
door uilenburg - Jun 15, 2012 om 20:24
9 Antwoorden / 2 Vragen

Halloooo D-reizen halloooo,

Per ommegaande was mij beloofd dat ik zo spoedig mogelijk wegens alle perikelen over een geboekte reis die toch helaas niet te boeken was, omdat-ie te goedkoop op de site was gezet, ... een flexpakketje als cadeautje toegestuurd zou krijgen, ... Ik zit niet in Timboektoe of in Bora Bora noch op Antarctica, maar ik zit gewoon op een bank in regenachtig Nederland te wachten, ... nou, D-reizen, ben toch benieuwd hoe jullie dat regelen, of gaat ook dit niet door wegens een foutje, een versprekinkje, of gewoon ook effies alweer vergeten?

Komt dat cadeautje nog of zullen we maar vaststellen dat ook mondeling toegezegde afspraakjes, net zoals aanbiedingen op jullie vakantiesite, maar met een stevig korreltje zout moeten worden genomen?

Is er hier iemand nog geïnteresseerd in zo'n pakketje? Ik ga dit jaar maar ergens anders iets boeken, bye bye fly fly D-reizen.

Jammer, misschien volgende keer een nieuwe kans?

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2012 om 20:56
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Er heeft zich in de tussentijd alweer iemand anders aangemeld met ook weer een reis die te goedkoop was aangeboden. Deze keer was de boeking niet via Holland International, maar via Sudtours.

Zelfs het webcare team van D-reizen durfde zich niet meer te vertonen.

Voor die klacht klik hier

melomaan
door melomaan - Jun 15, 2012 om 23:05
157 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou verwachten dat in deze crisistijd bedrijven wat meer hun best zouden doen om klanten binnenboord te houden. Zeker in de reisbranche, waar het nu niet bepaald florisant gaat. Weet nu in ieder geval dat ik voor mijn volgende vakantie niet bij D-reizen moet zijn.

tdehond
door tdehond - Jun 16, 2012 om 10:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ uilenburg

Ik zie met belangstelling uw melding tegemoet dat u een leuke reis naar de zon achter de rug heeft ( wat u geboekt heeft bij D-reizen).
Dan is er m.i. sprake van eind goed al goed.

ui
door uilenburg - Jun 16, 2012 om 22:30
9 Antwoorden / 2 Vragen

Vandaag is het al de 16de juni, nog drie keer NIX gehoord van D-reizen, NIX van de beloften waargemaakt helaas, zouden ze zelf op vakantie zijn met die door ons niet te boeken goedkope reisjes?

Op 4 juni zijn wij benaderd door D-reizen dat direct en per ommegaande iets geregeld zou worden voor ons, oeps, enne bijna twee weken later, nog steeds digitale stilte, D-reizen , hoe kan dit?

Jullie waren onze maatjes, vanaf 2002, altijd goede relatie gehad, maar is het in deze crisistijd opeens alles iets ietsjepietsje stroever?, iets afstandigger?, iets meer berekenender?

Zijn wij een oude, vertrouwde vakantievriend verloren!?

zoekster
door zoekster - Jun 16, 2012 om 23:14
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Het is te duidelijk dat jullie zo graag het kadootje willen, dat je geen grote mond meer durft op te zetten, maar toch een beetje blijven zeuren en meewarig kwijnen over hoe mooi het vroeger was. Dat valt op.
Het is net als in de liefde, als je te veel laat merken dat je graag wilt, krijg je niets meer voor elkaar. Ik zou zeggen, probeer een andere lover.

pino123
door pino123 - Jun 16, 2012 om 23:21
2778 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 16 jun 2012, 23:14]Het is te duidelijk dat jullie zo graag het kadootje willen, dat je geen grote mond meer durft op te zetten, maar toch een beetje blijven zeuren en meewarig kwijnen over hoe mooi het vroeger was. Dat valt op.
Het is net als in de liefde, als je te veel laat merken dat je graag wilt, krijg je niets meer voor elkaar. Ik zou zeggen, probeer een andere lover.

?

zoekster
door zoekster - Jun 17, 2012 om 00:42
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Pino, ik zal iets dudelijker zijn, Eerst begon TS er op los te foeteren (in een eerder topic) dat D-reizen hun een mooie reis door de neus had geboord omdat de reis te goedkoop was aangeboden en toen werd ingetrokken. Ze zouden het er niet bij laten zitten. No way!!
Vervolgens toch weer met D-reizen in zee. Voor de tweede keer een reis door de neus geboord, maar nu al heel wat makker gereageerd en zich laten afschepen met een kadootje.
Nu stuurt D-reizen zelfs het kadootje niet op. En ipv te zeggen, nu is het genoeg geweest, blijven ze doorteuten over dat kadootje en ook nog op een manier 'toe nou D-reizen, vroeger waren we zo goed samen.'
Doet me denken aan mensen die steeds door hun partner worden bedrogen en toch blijven plakken, ipv je biezen voor eens en voor altijd te pakken.
Was misschien een beetje te cryptisch opgeschreven.

tdehond
door tdehond - Jun 17, 2012 om 07:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Al naar de vakantie winkel afgereisd om te informeren of er een alternatief reisje mogelijk is?

=uilenburg schreef op zaterdag 16 jun 2012, 22:30: Vandaag is het al de 16de juni, nog drie keer NIX gehoord van D-reizen, NIX van de beloften waargemaakt helaas, zouden ze zelf op vakantie zijn met die door ons niet te boeken goedkope reisjes?