do
door doggyfriend Jun 23, 2010 om 13:00
Vakantie & reizen

Wie bepaald de hoogte van "toeristenbelasting"

Van diverse mensen, die net als wij een stacaravan bezitten en deze verhuren aan derden, hebben we gehoord dat er heel veel verschil zit in de zgn. "toeristenbelasting" die aan de campingeigenaar moet worden afgedragen. Wij moeten bijv 7 euro per nacht aan de campingbaas betalen en een goede vriend van ons maar 1,20. Beide caravans staan op campings in Burgh Haamstede.
Wie bepaald die bedragen eigenlijk en mag er zoveel verschil in zitten?

756 2 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - Jun 23, 2010 om 20:12
598 Antwoorden / 13 Vragen

Doggyfriend

Normaal gesproken wordt de hoogte van de toeristenbelasting bepaald door de gemeente.
Niet door de campingbaas. Dus op 2 verschillende campings in dezelfde plaats zo'n groot
prijsverschil is wel raar.
Tenzij Uw vriend maar 2 personen opgeeft als aantal personen, en er voor Uw caravan meer personen zijn opgegeven ivm de verhuur van Uw caravan.
U zou dit bij het gemeentehuis in Burgh Haamstede na kunnen vragen.

Groetjes.

harrie
door harrie - Jun 24, 2010 om 07:29
765 Antwoorden / 36 Vragen

Doggyfriend.

De gemeente bepaalt de hoogte van de toeristenbelasting. De site van de gemeente Schouwen-Duiveland vermeld alleen de bedragen uit 2007 en 2008, zijnde 0,88 en 0,92 per persoon / per nacht.
Mogelijk dat de campingbaas een graantje wil meepikken van de verhuur. Dat zou dus in de campingvoorwaarden moeten staan, ff lezen dus...
Gr. Harrie