Si
door Sipssaar Feb 19, 2018 om 13:43
Vakantie & reizen

Wij willen een stacaravan kopen.

Wij willen een stacaravan kopen op de Zanding in Otterloo. Echter er blijven telkens een paar vraagtekens overeind.
Situatieschets:
Het gaat om een 13 meter stacaravan met een 13 meter veranda.

Als wij de nieuwe eigenaar worden gaat het staandgeld opeens met €700,00 per jaar omhoog ten opzichte van de vorige eigenaar. Mag dit zomaar?
Ten tweede moet de veranda twv €5000 er afgehaald worden en verwijderd. Dat betekend dat het camping genot met 65% afneemt. De vorige eigenaar van de stacaravan heeft dit gedaan onder de oude eigennaar van de camping, echter het werd gedoogt. Hert is wel deenigste stacaravan met een veranda.

Wat kunnen wij nu het beste doen? Wie kan ons advies geven?

8891 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 19, 2018 om 13:50
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat die verhoging betreft, ja de campingeigenaar mag zelf de tarieven bepalen. De veranda slopen betekend dat er een flinke prijs van de aankoop af zal moeten. Zelf zou is denken, bekijk het maar ga wel ff ergens anders zoeken want als een campingeigenaar nu al dergelijke eisen gaat stellen wie weet wat u nog te wachten staat.

getty
door getty - Feb 19, 2018 om 13:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Lees voordat u tot aankoop overgaat, even heel goed de algemene voorwaarden die de verhuurder hanteert.

Ge
door Genee - Feb 19, 2018 om 13:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou het dan nog maar eens goed overwegen of u wel moet kopen.
U ziet nu al dat de campingeigenaar uw campingleven zuur kan maken.
Lees u in voordat u een beslissing neemt, b.v.
https://www.anwb.nl/kamperen/nieuws/2015/maart/tips-voor-de-koop-van-een-stacaravan-of-chalet

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2018 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Advies? Niet kopen!  Campingeigenaren kunnen doen en laten wat ze willen. U bent gewoon aan de heidenen overgeleverd.

Als u die eigenaar over twee jaar wil dat er alleen chalets staan, kunt u opkrassen, of een nieuw chalet kopen,

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2018 om 14:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@sipssaar, fijn elders gaan zoeken. Die extra €700,00 staangeld zou ik nog op de koop toe nemen maar 13 meter veranda eraf slopen? In de omgeving van Otterloo is een legio keus aan campings, zal er vast wel één bijzitten die niet van die extreme eisen stelt. Maar, er is al voor gewaarschuwd, campingbeheerders/eigenaren: ze kunnen de meest vreemde eisen stellen. Let ook op hoe hoog b.v. de forensen/toeristen belasting is; ook dat scheelt nogal van plaats tot plaats.

me
door mein33 - Feb 19, 2018 om 14:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat kunnen wij nu het beste doen? Wie kan ons advies geven?

Niet kopen, een verandering van eigenaar geeft meestentijds grote wijzigingen in de verhuur van de staplaatsen.
Bij deze 'te koop' caravan begint het gedoe al bij de verkoop en voor de andere huurders zal dat ook niet al te lang meer gaan duren. Wie weet waarom de huidige eigenaar er vanaf wil ?
Nieuwe eigenaren zijn meestal investeerders die liever van de stacaravans afwillen dan dat ze er blij mee zijn.
Vervangen voor koopbungalows op pachtgrond is vele malen lucratiever.
Ik zie deze trend al jaren in de naaste omgeving, waar redelijk veel stacaravan terreinen aanwezig zijn.(waren)
De stacaravan eigenaren moeten de staplek leeg opleveren, blijven met een kater en een weggegooide investering achter, want een wat oudere caravan zonder staplaats raak je aan de straatstenen nog niet kwijt.

Bezint heel goed voor u begint en hoedt u voor praatjes die het mooier doen voorkomen dan de werkelijkheid is.

hansje klein
door hansje klein - Feb 19, 2018 om 14:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er is veel vraag en handel m.b.t. recreatieplekken momenteel ...

De opkopers zijn institutionele professionals en investeerders. De gemoedelijke sfeer van de camping van voorheen zal dus omslaan in een zakelijk toon met maar één doel: het rendement van de investering verhogen!

M.a.w. u zult zich zakelijk moeten gaan opstellen of ... een andere 'gemoedelijke' plek moeten gaan zoeken.

PS. Eerder voorbij zien komen: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=93454

ne
door neodutchio - Feb 19, 2018 om 14:35
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Schijnbaar is de nieuwe eigenaar een andere weg ingeslagen. Huidige bewoners vallen dan met coulance onder het oude ‘recht’, maar zodra er verkocht wordt moet het aangepast worden naar de nieuwe regels. Met deze manier worden bestaande bewoners dus niet verplicht om aanpassingen te doen. De campingeigenaar hoeft dus geen boe-man te zijn in dit geval.
U koopt nu dus geen wagen met veranda, u koopt een wagen met veel werk. Dat wil zeggen dat de prijs een stuk lager zou zou moeten liggen dan bij dezelfde wagens waar de veranda wel mag blijven staan. Dus een langere verkoopprijs dan de marktprijs en dan kunt u dus een afweging maken.

me
door mein33 Feb 19, 2018 om 15:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dus een langere verkoopprijs dan de marktprijs en dan kunt u dus een afweging maken.

Met nog meer nullen er achter ?   ;-))

ne
door neodutchio Feb 19, 2018 om 15:11
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb van een hoop dingen verstand, maar sinds er een update geweest is van van IPad word ik gek van de autocorrecties. En laat dat nou net iets zijn waar ik totaal niets van af weet.

me
door mein33 Feb 19, 2018 om 15:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

't Benne krenge van dinge , maar stel er een vraag over in "Vraag & beantwoord" , kan zeer positief uitpakken :-))

Cookies
door Cookies Feb 19, 2018 om 15:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook ongevraagd wordt hier antwoord gegeven.;-)) https://www.iculture.nl/tips/autocorrectie-uitschakelen/

Ge
door Genee Feb 19, 2018 om 15:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@neodutchio
Bij instellingen - toestenbord kunt u autocorrectie uitschakelen.

tijger1
door tijger1 Feb 19, 2018 om 15:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wordt op uw wenken bediend.

me
door mein33 Feb 19, 2018 om 15:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zo zie je maar weer, "echte" hulp komt vaak na voorzetje van links.  ;-))

tenormin
door tenormin Feb 19, 2018 om 16:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

En @neodutchio is geholpen en de caravan moet nog steeds 13 meter veranda inleveren. ;)

ne
door neodutchio Feb 19, 2018 om 16:16
5151 Antwoorden / 12 Vragen

@Toonder, mij een beetje laten zoeken. Het stond bij instellingen/algemeen/toetsenbord. Maar het is gelukt, met dank allen.

Cookies
door Cookies Feb 19, 2018 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@neodutchio: als je op mijn link had geklikt, had je niet hoeven zoeken.;-))

Ge
door Genee Feb 19, 2018 om 17:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft toch maar gevonden @neodutchio, schouderklopje verdiend.

gerbera
door gerbera Feb 20, 2018 om 11:49
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Maar voorlopig zit de Ts nog met de vraag. Wist u overigens dat je in een "sta"caravan ook kan liggen;-))

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2018 om 17:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou er van maken: wij wilden een stacaravan kopen.

Wij willen een stacaravan kopen.

pe
door peentjes - Feb 20, 2018 om 12:47
421 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk zou ik niet kopen. En als u geen eigen grond heeft kan de eigenaar u er bij wijze van spreken een week na de koop afgooien. Dat gebeurt tegenwoordig al veel vaker. En dan staat u alsnog met lege handen en een lege beurs.

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2018 om 18:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van het kopen afzien?