tt
door ttdorsthorst Feb 8, 2019 om 19:06
Vakantie & reizen

Wimdu terugbetaling

Hallo medewerkers van Kassa, wij hebben vorig jaar een appartement in Utrecht geboekt via Wimdu en betaald. Eind vorig jaar kregen we een mail toegestuurd waarin werd aangekondigd dat ze ermee stopten op 1 januari 2019 en dat we het geld binnen enkele dagen op onze rekening retour zouden ontvangen. Halverwege januari 2019 hadden we nog steeds niet terugontvangen. Daarop hebben we een mail gestuurd met de mededeling dat dit nog niet gebeurd was en of ze wisten hoe het verdere verloop zou zijn. Daarop kregen we een mail met een referentienummer en de mededeling dat we zo spoedig mogelijk iets van hun zouden horen. Niets meer gehoord dus. Opnieuw hebben we een mail geschreven en krijgen deze vervolgens terug met de mededeling dat het afleveradres niet meer bestaat. Ik stuur hierbij een kopie van die mail. Is het bij jullie bekend dat ze met de noorderzon zijn vertrokken en vooral met behoorlijk wat geld? Want wij zullen toch niet de enigen zijn die hiermee te maken hebben gekregen. En weten jullie wat we nog verder kunnen ondernemen om ervoor te zorgen dat we ons geld terugkrijgen? Want de website is nog steeds in de lucht maar het e-mailadres klopt dus niet en je krijgt ze niet te pakken. We zouden het fijn vinden als jullie nog wat suggesties voor ons zouden hebben. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
A.J.M.te Dorsthorst

Geachte medewerkers van Wimdu,

Ik probeer nu voor de tweede keer contact met jullie te krijgen in verband met een mail die wij in december 2018 hebben ontvangen naar aanleiding van een boeking. De tekst was de volgende:

Tiago Magellan, Dec 3, 10:35 GMT:Dear Sir/Madam,

My name is Tiago Magellan and I'm contacting you from the Wimdu Support Team.

We are thankful for your enduring cooperation.

Due to significant financial and business challenges, Wimdu GmbH will cease operations by end of 2018. This means all services provided to you by Wimdu GmbH will end at that time*.

One of our primary goals is the fair treatment of guests affected by the closure and the management of future bookings for our guests:

  • If you have bookings for 2018 (check-in date occurring during 2018) - these will be carried out professionally and reliably. You will still have access to your Profile session and be able to send messages to communicate with the host.

  • If you have bookings for 2019 (check-in date occurring after the December 31 st, 2018), these will be automatically cancelled, and you will get a full refund (including the Wimdu fee). Feel free to contact directly your host to rebook or use another platform to book an alternative property. The refund will be made in the next few days to the account or card used to make the original booking.

We deeply thank you for being a Wimdu GmbH user and we hope to have served you well. For further questions or inquiries in connection with your existing bookings with Wimdu GmbH, please contact our Customer Support Team which will be available until the end of 2018.

Thank you in advance for your cooperation and for being a Wimdu GmbH user!

Best regards,

Tiago Magellan, from your Wimdu GmbH Team

We hebben al eerder een mail gestuurd met de mededeling dat we het geld nog steeds niet hadden ontvangen. Daarop hebben we een mail met een referentienummer ontvangen. De tekst hiervan was:

Hi A.J.M.,

Thank you for your request. We have received your request with reference 2615301 and will take care of it as soon as possible.

If you want to add information or have any further question regarding your request, please answer to this email.

Best Regards,
Your Wimdu Support Team

Hierop hebben we tot op de dag van vandaag nog steeds geen reactie gehad. Wij zouden nu  toch graag willen weten wanneer we het geld tegemoet mogen zien, want de term "dat het met een paar dagen op onze rekening wordt teruggestort"  is nu denken we wel verlopen. We zouden het heel prettig vinden als we hier zo spoedig mogelijk wel een antwoord op gaan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Met vriendelijke groet.

A.J.M.te Dorsthorst

880 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2019 om 19:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kan u geen antwoord geven, alleen: wij zijn geen medewerkers van Kassa maar forumleden die vragen beantwoorden. Er komt vast wel iemand die u een goed antwoord kan geven.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2019 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier zijn geen medewerkers van Kassa. Dit is een consumenten forum met vrijwilligers.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2019 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees dat Wimdu een zoekmachine is, maar dat u boekt bij de eigenaar. Dus hoe zit dat?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2019 om 19:19
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Als u van mening bent dat er sprake is van oplichting, doe dan een melding/aangifte bij de poltie.

ne
door neodutchio - Feb 8, 2019 om 19:54
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De Nederlandse site is gewoon in de lucht. Maar enige contact gegevens ontbreken. De Duitse site werkt ook gewoon. Als ik nu wil boeken wordt ik doorgelinkt naar een andere site. Wimdu is schijnbaar een soort van Marktplaats voor vakantiehuizen. U kunt dus niet bij Wimdu zelf geboekt hebben. Beter is dus om te achterhalen bij wie u geboekt hebt.

marita5
door marita5 - Feb 8, 2019 om 19:59
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo TTDorsthorst ,

Wimdu META GmbH

Stadtberger Str. 99

86157 Augsburg

Duitsland

Geregistreerd bij het lokale handelsregister van het kantongerecht in Augsburg, HRB 33142

Btw-nr.: DE320624188

Telefoon: +49 (0)30 7262 1560

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl/home

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2019 om 20:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat u niet eerst uitgezocht heeft of er veel klachten over Wimdu zijn want dan had u daar vast niet geboekt.
Verder lees ik dat vele plak- en knipwerk niet, u had beter een samenvatting kunnen maken.
Wij zijn geen medewerkers van Kassa, dwz ik in ieder geval niet. En de vrijwilligers op dit forum behandelen geen klachten voor zover ik weet. Misschien is het ook een idee om de spelregels hier te lezen?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 9, 2019 om 09:17
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Wimdu heeft inderdaad de stekker eruit getrokken, misschien heeft u nog iets aan deze link:
https://www.travelpro.nl/wimdu-haalt-de-stekker-eruit/