On
door OnlineBoeker 22 jun. 2019 om 11:15
Vakantie & reizen

Zijn er meer mensen gedupeerd door Travelberry?

Zijn er meer mensen gedupeerd door het niet doorgaan van onder andere stedentrips en Disneyworld Parijs reizen die door het bedrijf Travelberry (al dan niet via Vakantieveilingen) wordt of werd aangeboden?


 


Meermaals afgezegd?
Geen afzegging ontvangen?


Belofte gedaan dat volgende keer wel doorgaat en dan toch weer niet?


Geen reacties op mail krijgen?
Telefonisch niet bereikbaar?


Geld niet terugkrijgen?


Online nep recensies vinden o.a. over reizen waarvan je gezegd is dat ze niet doorgaan?


 


Heeft u een of meerdere dingen meegemaakt met Travelberry?
Laat van u horen en plaats uw reactie hier.

1871 15 Rapporteer
door aurora1 - 22 jun. 2019 om 11:33
13599 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u dan de slechte reviews niet gelezen of die overgeslagen wegens de goedkope aanbiedingen? 
U moet bij die organisatie zijn met uw klachten. Op dit forum worden geen klachten behandeld en het is ook niet voor het plaatsen van oproepen.

On
door OnlineBoeker 24 jun. 2019 om 11:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij begon ik hier toch echt met een vraag. :-/


Die slechte reviews zijn juist van de mensen die nu gedupeerd zijn en zich melden. De positieve recensies blijken allemaal nep te zijn.

 

De organisatie reageert niet en middels deze vraag willen we graag gedupeerden in kaart brengen maar met name ook andere niets vermoedende consumenten, zoals uzelf, waarschuwen voor dit malafide bedrijf.

door sjoppie - 22 jun. 2019 om 12:14
4265 Antwoorden / 3 Vragen
1
On
door OnlineBoeker 24 jun. 2019 om 11:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Alles wat positief is, is zonder uitzondering, helemaal en 100% zeker nep.
Helaas kan dat op internet, dus tuin er niet in!


Er staan onder andere reviews in van medewerkers van Travelberry, notabene onder hun eigen (!) naam, dus dat is makkelijk uit te vinden.

Positieve reviewers die wel bestaan zijn van personen die elkaar weer kennen via andere sociale media, wel erg toevallig.

Reviews met namen waarvan je gewoon ziet dat ze nep zijn, weleens iemand ontmoet die Drik als voornaam heeft? Dan moet je die review van hem maar eens opzoeken ...

Ook reviews over reizen waarvan Travelberry aan gedupeerden heeft gezegd dat ze niet doorgingen ... lijkt me duidelijk.

Van de ene op de andere dag, precies na een slechte review opeens allemaal 5 sterren reviews die precies het tegenovergestelde beweren over waarover geklaagd wordt: slechte communicatie, klantenservice onprofessioneel - de reviews hemelen dan de geweldige klantenservice en communicatie in de hemel etc - volledig ongeloofwaardig.

Van de ene op de andere dag honderden neuwe likes op Facebook, die zijn gewoon gekocht, dat kan niet anders.

De eigenaar, CEO, COO -of hoe Mark Leeuwesteijn die bij Travelberry betrokken is- zich ook noemt, is in verleden bij duistere zaken betrokken geweest. Onder andere bij een eerder bedrijf wat van de een op de andere dag niet meer bestond en ook toen vele mensen gedupeerd heeft.

En zo gaat het nog een tijdje door.

U bent gewaarschuwd!

door heremietkreeft - 22 jun. 2019 om 12:15
9668 Antwoorden / 155 Vragen
2

Helaas voor heb ik alleen maar goede ervaringen met vakantieveilingen.nl.
 En vakantieveiling is wel degelijk bereikbaar. https://www.vakantieveilingen.nl/service.html

E
n men stelt te zijn aangesloten bij: https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/travelberry/ en dus kunt u dan daar uw klacht indienen.

On
door OnlineBoeker 24 jun. 2019 om 11:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vakantieveilingen is ook niet de boosdoener. Zij zijn ook op de hoogte van een ander hebben we begrepen.
Het is Travelberry die partijen benadeelt.

door tenormin - 22 jun. 2019 om 12:30
14785 Antwoorden / 87 Vragen
1

Lees net zoveel positieve als negatieve ervaringen met Travelberry. Zou zelf dus niet geboekt hebben op deze fifty-fifty basis. Wat inhoud dat ik geen ervaring met Travelberry heb.

On
door OnlineBoeker 24 jun. 2019 om 10:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Letterlijk alle positieve reviews zijn nep, dat is ondertussen wel duidelijk geworden.

door marita5 - 22 jun. 2019 om 12:39
7586 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hallo Onlineboeker , 

[Red: Inhoud verwijderd ivm delen persoonsgegevens.]

On
door OnlineBoeker 24 jun. 2019 om 11:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank daarvoor, die gegevens zijn ook bekend en beproefd maar betreffende Leeuwesteijn en consorten reageren nergens op en komen afspraken niet na.

Mm
door Mmaas 27 jun. 2019 om 10:18
Antwoorden / Vragen

Beste,

Hier helaas het zelfde verhaal. Alleen dan geboekt via voucher. Dan komen ineens na het boeken voorwaarden te voorschijn die eerder niet te lezen waren. Spijtig van het geld en de reis naar heb het gevoel dat het niet door zal gaan. Hoevaak we het ook 'verzetten'.

door marita5 27 jun. 2019 om 11:15
7586 Antwoorden / 12 Vragen

@MMaas , Dan komen ineens na het boeken voorwaarden te voorschijn die eerder niet te lezen waren. De reisvoorwaarden staan op de site , klik op de rode regel .  https://assets.travelberry.nl/beleid/Reisvoorwaarden_okt.pdf

Topantwoord

door tijger1 - 22 jun. 2019 om 13:03
38396 Antwoorden / 21 Vragen
11

Boeken bij zo’n bedrijfje dat net begonnen is? Laat anderen maar de slechte ervaringen opdoen.

On
door OnlineBoeker 24 jun. 2019 om 11:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Goed punt, helaas pas te laat ontdekt. Wel apart dat een Vakantieveilingen dan wel met zo'n bedrijf in zee gaat ..... dat geeft ze geen goede naam.

Ook wij hebben geen slechte ervaringen met Vakantieveilingen, nemen ze ook niets kwalijk, maar dit geeft wel te denken over de aanbieders die op hun website staan.

On
door OnlineBoeker 24 jun. 2019 om 20:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Update:

Vakantieveilingen komt mensen die via hun een Travelberry reis hebben gekocht met een ruilveiling tegemoet heb ik ondertussen begrepen.

 

Dat Vakantieveilingen je hiermee tegemoet wil komen zegt wel iets over hoe de situatie is want volgens hun voorwaarden nemen ze daar geen verantwoordelijkheid voor.

Naar verluidt willen ze met dit soort praktijken niets te maken hebben en dat lijkt me ook logisch want het geeft ook Vakantieveilingen een hele slechte naam. Maar nu: chapeau Vakantieveilingen!

 

Let wel: als je rechtstreeks bij Travelberry hebt geboekt of bepaalde toeslagen aan ze hebt betaald dan ben je je geld .... kwijt!

door panter22 - 24 jun. 2019 om 16:38
2763 Antwoorden / Vragen
0

Heb je wel geklaagd bij Vakantieveilingen?

  1. Wij selecteren onze aanbieders zorgvuldig, maar de aanbieder zorgt voor de uitvoering. Wij zijn voor de correcte nakoming door de aanbieder niet aansprakelijk. We doen er wel alles aan om ervoor te zorgen dat de aanbieder zijn verplichtingen naar jou netjes nakomt. Eventuele klachten over een aanbieder horen we dan ook graag. We proberen deze klachten zo goed mogelijk op te lossen en we kunnen daarin opnieuw bemiddelen tussen jou en de aanbieder. Je kunt op ons rekenen, maar je kunt ons daar niet toe verplichten. We zijn niet verplicht om een vergoeding of restitutie aan je te betalen, alleen de aanbieder is daartoe gehouden.
  2. https://privacy.talpanetwork.com/nl/veiling/

On
door OnlineBoeker 24 jun. 2019 om 20:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Let op: Vakantieveilingen is ook niet de boosdoener.

Zij zijn op de hoogte van de wanpraktijken en willen hiermee niet geassocieerd worden.

Ze bieden mensen iig een ruilveiling aan begrijp ik - erg netjes van ze en wel veelzeggend over de gang van zaken.

 

Het is Travelberry die partijen benadeelt en als je daar rechtstreeks hebt geboekt of bijvoorbeeld extra toeslagen hebt betaald dan kan je fluiten naar je reis en je geld.

On
door OnlineBoeker - 24 jun. 2019 om 20:46
2 Antwoorden / 1 Vragen
1

LET OP en voor de duidelijkheid:

Vakantieveilingen is hier niet de boosdoener, Travelberry is het bedrijf wat hier in gebreke blijft.

 

door sjoppie 25 jun. 2019 om 07:07
4265 Antwoorden / 3 Vragen

Heb pas later begrepen dat uw topic een waarschuwing inhield, bedankt hiervoor.

door panter22 25 jun. 2019 om 08:09
2763 Antwoorden / Vragen

Dat is altijd zo met die tussenpersonen. Maar als je niet klaagt bij Vakantieveilingen dan kan Travelberry gewoon doorgaan.
En in 1 dag retour Parijs inclusief Disneyland? Hoe kom je er op.

On
door OnlineBoeker 28 jun. 2019 om 15:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie:

correct en graag gedaan!  :-)

 

@panter22:

idd, Vakantieveilingen is hiervan ook op de hoogte gesteld en we hebben begrepen dat zij zich tot dusver zeer coulant hebben opgesteld om tot een oplossing te komen - voor zover zij dat kunnen regelen. Dit terwijl Vakantieveilingen notabene niet verplicht is om dat te doen! Dus chapeau!

 

Daar kan Travelberry nog een - heleboel - van leren ...... dat er iets niet doorgaat kan gebeuren maar om dat dan niet te communiceren, nergens op te reageren, valse beloftes te doen en nep reviews te plaatsen plus klanten alleen na lang en meermaals aandringen (mogelijk) hun geld terug geven ... dat kan gewoon niet.

 

Dat er ook zo massaal gedupeerden online komen is iets wat ze geheel - en 100% verdiend - te danken hebben aan hun - eigen - dubieuze handelen.

Zeer amateuristisch en onprofessioneel ... weinig overlevingskans ...

 

Mo
door Mom77 - 25 jun. 2019 om 11:32
1 Antwoorden / Vragen
0

Heb na lang wikken en wegen op 5-6 jl. online een busreis naar Disneyland voor mijn zoontje van 9 en mezelf gedaan bij Travelberry, voor vertrek op 15 juni. We hadden een zwaar jaar gehad. Moeizame scheiding, plotselinge overliijden van mijn vader, financieel niet breed met alle bijkomende stress hiervan. Dus dacht: probeer iets positiefs voor ons beiden te realiseren. Mijn zoontje wilde van zijn verjaardagsgeld zelfs meebetalen, dus leek de aanbieding van Travelberry van 89,- voor een dagreis naar Disneyland Parijs onze uitkomst. En om het nog leuker te maken, waren er toen ook nog de Avengers in het park!! Kon niet beter, want hij is mega fan van deze Avengers!! Eindelijk ff iets positiefs om op te verheugen!! Reserveringsbevestiging direct ontvangen na betaling, helemaal toppie. In deze bevestiging stond dat de ticjets 4/ 5 dagen voor vertrek zouden worden verstuurd. Maar niets was helaas minder waar!! 3 dagen voor vertrek, nog niets ontvangen, en dus gebeld natuurlijk. Hierbij een volgens mij nogal jonge jongen aan de lijn gehad, die mij vertelde dat zijn baas zojuist zei dat die reis niet door kon gaan ivm te weinig animo, en dat ik hiervan dezelfde dag van boeking een mail zou hebben ontvangen dat de reis niet door kon gaan, maar dat ik evt een andere datum kon kiezen. Echter, heb nooit zo'n dergelijke mail van hun ontvangen, anders zou ik toch niet bellen met de vraag waar mijn e- tickets blijven. Heb de jongen gevraagd of hij mij anders nogmaals deze mail wilde versturen, maar dat was niet mogelijk werd mij mede gedeeld. Zij werken met een systeem waarbij dit niet kan!!??  Zei konden dus wel in hun systeem zien dat deze verstuurd was, maar konden hem niet doorsturen naar mij. Vond ik echt verdacht op dat moment!! Ik kon evt wel op dat moment direct aan de telefoon een nieuwe datum kiezen, zei hij. Maar mijn onderbuik gevoel zei me dat dat waarschijnlijk ook niet door zou gaan, en heb het gesprek beëindigd met dat ik daar later op terug zou komen. Heb mijn zoontje het teleurstellende nieuws verteld, en ben gaan googelen!! En kwam zo dus bij jullie terecht. 
Met vriendelijke groeten 
Cynthia Beintema


door panter22 25 jun. 2019 om 14:43
2763 Antwoorden / Vragen

Vind je het gek dat er te weinig animo is voor zo'n busreis? De bus rijdt niet voor een paar mensen. Dat kan niet uit.
Je zit zo 10 tot 12 uur in de bus .
Heb je je geld terug gevraagd?

On
door OnlineBoeker 27 jun. 2019 om 17:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het grote vermoeden dat er helemaal geen bus of reis is geweest, als je alleen al bedenkt hoe duur tickets voor Disney zijn en ook dat je die eigenlijk nooit met korting kan krijgen behalve met een actie van Disney zelf.
Vreemde gang van zaken.

door marita5 - 25 jun. 2019 om 14:24
7586 Antwoorden / 12 Vragen
0
On
door OnlineBoeker 27 jun. 2019 om 16:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had dat ook al onderzocht, is allemaal heel apart hoe een en ander in elkaar zit.
Ondertussen hebben we na veel geheen en weer en smoes na smoes ons geld terug gekregen van Travelberry, dus er is nog hoop, maar makkelijk gaat het zeker niet en het blijft afwachten want hoelang zo'n bedrijf nog kan blijven bestaan met zo'n bedrijfsvoering en zulke slechte recensies ...?

On
door OnlineBoeker 27 jun. 2019 om 17:33
2 Antwoorden / 1 Vragen


Nog een TIP: eigenaar Mark L. heeft ooit eens in een online artikel gemeld dat Travelberry een activiteit is van Huski Reizen(!), die zitten op hetzelfde adres in Houten, aldus ... even slim aanpakken en doe er je voordeel mee .......  :-)

Travelberry is -geloof het of niet- ook (nog) aangesloten bij de SGR ...

ml
door mligtenberg - 26 jun. 2019 om 16:09
1 Antwoorden / Vragen
0

Ja zeker, hier hetzelfde verhaal. Ruim een maand geleden reis door hun geannuleerd en al 10 keer gebeld, meerdere emails verder (komt overigens nooit reactie op) en nog steeds mijn geld niet terug. Telkens een ander excuusje: we waren je rekeningnummer kwijt, mijn collega heeft de reis niet goed geannuleerd, er gaat iets mis bij onze externe partner voor betalingen... Inmiddels overal een review achter gelaten en een klacht ingedient op consuwijzer. Wellicht een goed plan om gezamenlijk de media op te gaan zoeken.

On
door OnlineBoeker 27 jun. 2019 om 17:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben uiteindelijk het geld van Travelberry teruggekregen maar gemakkelijk ging dit zeker niet, allerlei smoesjes enzovoorts.
Deze reisorganisatie is zeker geen aanrader, zou me ook niets verbazen als ze op korte termijn niet meer bestaan.

door marita5 - 27 jun. 2019 om 16:31
7586 Antwoorden / 12 Vragen
0

@onlineboeker , 

Fijn om te horen , dat u uw geld heeft terug gekregen , bedankt voor het terugmelden . 


DOOR ONLINEBOEKER 27 JUN. 2019 OM 16:16 
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik had dat ook al onderzocht, is allemaal heel apart hoe een en ander in elkaar zit.
Ondertussen hebben we na veel geheen en weer en smoes na smoes ons geld terug gekregen van Travelberry, dus er is nog hoop, maar makkelijk gaat het zeker niet en het blijft afwachten want hoelang zo'n bedrijf nog kan blijven bestaan met zo'n bedrijfsvoering en zulke slechte recensies ...?

On
door OnlineBoeker 27 jun. 2019 om 17:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Leek me wel zo netjes om te melden, echter neemt dat niet weg dat je maar beter niets via Travelberry kan boeken want dat er daar iets vreemds mee aan de hand is, is wel duidelijk.   :-(

On
door OnlineBoeker - 27 jun. 2019 om 17:47
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

UPDATE - BELANGRIJK OM TE WETEN

 

@Allemaal: wij hebben uiteindelijk, na veel gedoe en allerlei smoesjes, ons geld van Travelberry teruggekregen.

 

Neme niet weg dat we hier een hele vreemde smaak aan overgehouden hebben, zo ga je als bedrijf niet met je klanten om.

Met Travelberry willen wij niks meer te maken hebben. De hele gang van zaken klopt niet en doet toch sterk denken aan zaken die niet door de beugel kunnen.

 

Mijn advies aan iedereen is om niet op te geven, de druk erop te houden* en hopen dat ze nog lang genoeg bestaan om je geld terug te storten.
Echter gezien de slechte reviews overal zou het best weleens snel voorbij kunnen zijn.

 

Heel veel succes!

 

*Zie onder andere mijn tip als reactie bij een van de antwoorden op deze pagina - wees creatief.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

an
annievermeulen - 5 jul. 2019 om 10:08
Huishouden & energie

We hebben sinds 7 mei zonnepanelen op dak, maar meterkast is afgekeurd. nu naar

we hebben sinds 7 mei via wocozon zonnepanelen op het dak, maar de meterkast is afgekeurd. we zijn nu 2 mnd verder en
onze meterkast is nog steeds niets aangesloten.
We worden via de woningbouwverening doorverwezen naar wocozon en door wocozon door verwezen naar woningbouwververeining. nu is er ook nog een 3e partij zonmaat die zou de meterkasten moeten vervangen maar daar worden we ook ... Lees meer

Gv
GvLeeuwen - 15 jul. 2019 om 16:39
Winkels & webshops
Brievenbus afgebroken en deur beschadigd door bezorger PostNL

Brievenbus afgebroken en deur beschadigd door bezorger PostNL

Bezorger heeft pakketje dusdanig door de brievenbus gedrukt, dat de brievenbus aan de binnenkant van de deur afgebroken is. De deur is hierdoor beschadigd.
Het pakketje (wat met brievenbus en al op de grond lag) krijg ik bijna niet uit de brievenbus, zo strak zit het erin gepropt.
Schandalig!
Bij PostNL krijg je alleen te horen dat je klacht aangenomen is en je binnen 5 werkdagen ... Lees meer

CF
CF - 16 jul. 2019 om 10:19
Auto & vervoer

VW Polo 1.4 problemen net na garantie

Graag uw advies - sept 2018 - Aankoop VW Polo 104 tdi bouwjaar 07-2015 a 9400, met BOVAg garantie a 6 mnd - garage zit wat ver weg maar toch besloten deze aankoop te doen. 1e auto zoon 20 jr voor gebruik woon/werk 140 a 150km per dag, rustige rijder.  Ons advies, koop een goede auto omdat je dagelijks behoorlijk wat km moet rijden.Onderhoud bij VW garage omdat het dan altijd geregistreerd staa ... Lees meer