On
door OnlineBoeker Jun 22, 2019 om 11:15
Vakantie & reizen

Zijn er meer mensen gedupeerd door Travelberry?

Zijn er meer mensen gedupeerd door het niet doorgaan van onder andere stedentrips en Disneyworld Parijs reizen die door het bedrijf Travelberry (al dan niet via Vakantieveilingen) wordt of werd aangeboden?

Meermaals afgezegd?
Geen afzegging ontvangen?

Belofte gedaan dat volgende keer wel doorgaat en dan toch weer niet?

Geen reacties op mail krijgen?
Telefonisch niet bereikbaar?

Geld niet terugkrijgen?

Online nep recensies vinden o.a. over reizen waarvan je gezegd is dat ze niet doorgaan?

Heeft u een of meerdere dingen meegemaakt met Travelberry?
Laat van u horen en plaats uw reactie hier.

14406 31 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 22, 2019 om 11:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dan de slechte reviews niet gelezen of die overgeslagen wegens de goedkope aanbiedingen?
U moet bij die organisatie zijn met uw klachten. Op dit forum worden geen klachten behandeld en het is ook niet voor het plaatsen van oproepen.

On
door OnlineBoeker Jun 24, 2019 om 11:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij begon ik hier toch echt met een vraag. :-/

Die slechte reviews zijn juist van de mensen die nu gedupeerd zijn en zich melden. De positieve recensies blijken allemaal nep te zijn.

De organisatie reageert niet en middels deze vraag willen we graag gedupeerden in kaart brengen maar met name ook andere niets vermoedende consumenten, zoals uzelf, waarschuwen voor dit malafide bedrijf.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 22, 2019 om 12:14
7155 Antwoorden / 3 Vragen
On
door OnlineBoeker Jun 24, 2019 om 11:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

Alles wat positief is, is zonder uitzondering, helemaal en 100% zeker nep.
Helaas kan dat op internet, dus tuin er niet in!

Er staan onder andere reviews in van medewerkers van Travelberry, notabene onder hun eigen (!) naam, dus dat is makkelijk uit te vinden.

Positieve reviewers die wel bestaan zijn van personen die elkaar weer kennen via andere sociale media, wel erg toevallig.

Reviews met namen waarvan je gewoon ziet dat ze nep zijn, weleens iemand ontmoet die Drik als voornaam heeft? Dan moet je die review van hem maar eens opzoeken ...

Ook reviews over reizen waarvan Travelberry aan gedupeerden heeft gezegd dat ze niet doorgingen ... lijkt me duidelijk.

Van de ene op de andere dag, precies na een slechte review opeens allemaal 5 sterren reviews die precies het tegenovergestelde beweren over waarover geklaagd wordt: slechte communicatie, klantenservice onprofessioneel - de reviews hemelen dan de geweldige klantenservice en communicatie in de hemel etc - volledig ongeloofwaardig.

Van de ene op de andere dag honderden neuwe likes op Facebook, die zijn gewoon gekocht, dat kan niet anders.

De eigenaar, CEO, COO -of hoe [edit-red.}die bij Travelberry betrokken is- zich ook noemt, is in verleden bij duistere zaken betrokken geweest. Onder andere bij een eerder bedrijf wat van de een op de andere dag niet meer bestond en ook toen vele mensen gedupeerd heeft.

En zo gaat het nog een tijdje door.

U bent gewaarschuwd!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 22, 2019 om 12:15
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas voor heb ik alleen maar goede ervaringen met vakantieveilingen.nl.
 En vakantieveiling is wel degelijk bereikbaar. https://www.vakantieveilingen.nl/service.html

E
n men stelt te zijn aangesloten bij: https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/travelberry/ en dus kunt u dan daar uw klacht indienen.

On
door OnlineBoeker Jun 24, 2019 om 11:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Vakantieveilingen is ook niet de boosdoener. Zij zijn ook op de hoogte van een ander hebben we begrepen.
Het is Travelberry die partijen benadeelt.

Sc
door Scorpesse67 Aug 19, 2019 om 15:13
1 Antwoorden / Vragen

SGR is alleen voor gedupeerden in geval van faillissementen

tenormin
door tenormin - Jun 22, 2019 om 12:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lees net zoveel positieve als negatieve ervaringen met Travelberry. Zou zelf dus niet geboekt hebben op deze fifty-fifty basis. Wat inhoud dat ik geen ervaring met Travelberry heb.

On
door OnlineBoeker Jun 24, 2019 om 10:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Letterlijk alle positieve reviews zijn nep, dat is ondertussen wel duidelijk geworden.

marita5
door marita5 - Jun 22, 2019 om 12:39
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Onlineboeker ,

[Red: Inhoud verwijderd ivm delen persoonsgegevens.]

On
door OnlineBoeker Jun 24, 2019 om 11:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank daarvoor, die gegevens zijn ook bekend en beproefd maar betreffende [edit - red.] en consorten reageren nergens op en komen afspraken niet na.

Mm
door Mmaas Jun 27, 2019 om 10:18
1 Antwoorden / Vragen

Beste,

Hier helaas het zelfde verhaal. Alleen dan geboekt via voucher. Dan komen ineens na het boeken voorwaarden te voorschijn die eerder niet te lezen waren. Spijtig van het geld en de reis naar heb het gevoel dat het niet door zal gaan. Hoevaak we het ook 'verzetten'.

marita5
door marita5 Jun 27, 2019 om 11:15
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@MMaas , Dan komen ineens na het boeken voorwaarden te voorschijn die eerder niet te lezen waren. De reisvoorwaarden staan op de site , klik op de rode regel .  https://assets.travelberry.nl/beleid/Reisvoorwaarden_okt.pdf

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2019 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Boeken bij zo’n bedrijfje dat net begonnen is? Laat anderen maar de slechte ervaringen opdoen.

On
door OnlineBoeker Jun 24, 2019 om 11:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Goed punt, helaas pas te laat ontdekt. Wel apart dat een Vakantieveilingen dan wel met zo'n bedrijf in zee gaat ..... dat geeft ze geen goede naam.

Ook wij hebben geen slechte ervaringen met Vakantieveilingen, nemen ze ook niets kwalijk, maar dit geeft wel te denken over de aanbieders die op hun website staan.

On
door OnlineBoeker Jun 24, 2019 om 20:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Update:

Vakantieveilingen komt mensen die via hun een Travelberry reis hebben gekocht met een ruilveiling tegemoet heb ik ondertussen begrepen.

Dat Vakantieveilingen je hiermee tegemoet wil komen zegt wel iets over hoe de situatie is want volgens hun voorwaarden nemen ze daar geen verantwoordelijkheid voor.

Naar verluidt willen ze met dit soort praktijken niets te maken hebben en dat lijkt me ook logisch want het geeft ook Vakantieveilingen een hele slechte naam. Maar nu: chapeau Vakantieveilingen!

Let wel: als je rechtstreeks bij Travelberry hebt geboekt of bepaalde toeslagen aan ze hebt betaald dan ben je je geld .... kwijt!

panter22
door panter22 - Jun 24, 2019 om 16:38
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je wel geklaagd bij Vakantieveilingen?

  1. Wij selecteren onze aanbieders zorgvuldig, maar de aanbieder zorgt voor de uitvoering. Wij zijn voor de correcte nakoming door de aanbieder niet aansprakelijk. We doen er wel alles aan om ervoor te zorgen dat de aanbieder zijn verplichtingen naar jou netjes nakomt. Eventuele klachten over een aanbieder horen we dan ook graag. We proberen deze klachten zo goed mogelijk op te lossen en we kunnen daarin opnieuw bemiddelen tussen jou en de aanbieder. Je kunt op ons rekenen, maar je kunt ons daar niet toe verplichten. We zijn niet verplicht om een vergoeding of restitutie aan je te betalen, alleen de aanbieder is daartoe gehouden.
  2. https://privacy.talpanetwork.com/nl/veiling/

On
door OnlineBoeker Jun 24, 2019 om 20:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Let op: Vakantieveilingen is ook niet de boosdoener.

Zij zijn op de hoogte van de wanpraktijken en willen hiermee niet geassocieerd worden.

Ze bieden mensen iig een ruilveiling aan begrijp ik - erg netjes van ze en wel veelzeggend over de gang van zaken.

Het is Travelberry die partijen benadeelt en als je daar rechtstreeks hebt geboekt of bijvoorbeeld extra toeslagen hebt betaald dan kan je fluiten naar je reis en je geld.

On
door OnlineBoeker - Jun 24, 2019 om 20:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

LET OP en voor de duidelijkheid:

Vakantieveilingen is hier niet de boosdoener, Travelberry is het bedrijf wat hier in gebreke blijft.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 25, 2019 om 07:07
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Heb pas later begrepen dat uw topic een waarschuwing inhield, bedankt hiervoor.

panter22
door panter22 Jun 25, 2019 om 08:09
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is altijd zo met die tussenpersonen. Maar als je niet klaagt bij Vakantieveilingen dan kan Travelberry gewoon doorgaan.
En in 1 dag retour Parijs inclusief Disneyland? Hoe kom je er op.

On
door OnlineBoeker Jun 28, 2019 om 15:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie:

correct en graag gedaan!  :-)

@panter22:

idd, Vakantieveilingen is hiervan ook op de hoogte gesteld en we hebben begrepen dat zij zich tot dusver zeer coulant hebben opgesteld om tot een oplossing te komen - voor zover zij dat kunnen regelen. Dit terwijl Vakantieveilingen notabene niet verplicht is om dat te doen! Dus chapeau!

Daar kan Travelberry nog een - heleboel - van leren ...... dat er iets niet doorgaat kan gebeuren maar om dat dan niet te communiceren, nergens op te reageren, valse beloftes te doen en nep reviews te plaatsen plus klanten alleen na lang en meermaals aandringen (mogelijk) hun geld terug geven ... dat kan gewoon niet.

Dat er ook zo massaal gedupeerden online komen is iets wat ze geheel - en 100% verdiend - te danken hebben aan hun - eigen - dubieuze handelen.

Zeer amateuristisch en onprofessioneel ... weinig overlevingskans ...

Mo
door Mom77 - Jun 25, 2019 om 11:32
1 Antwoorden / Vragen

Heb na lang wikken en wegen op 5-6 jl. online een busreis naar Disneyland voor mijn zoontje van 9 en mezelf gedaan bij Travelberry, voor vertrek op 15 juni. We hadden een zwaar jaar gehad. Moeizame scheiding, plotselinge overliijden van mijn vader, financieel niet breed met alle bijkomende stress hiervan. Dus dacht: probeer iets positiefs voor ons beiden te realiseren. Mijn zoontje wilde van zijn verjaardagsgeld zelfs meebetalen, dus leek de aanbieding van Travelberry van 89,- voor een dagreis naar Disneyland Parijs onze uitkomst. En om het nog leuker te maken, waren er toen ook nog de Avengers in het park!! Kon niet beter, want hij is mega fan van deze Avengers!! Eindelijk ff iets positiefs om op te verheugen!! Reserveringsbevestiging direct ontvangen na betaling, helemaal toppie. In deze bevestiging stond dat de ticjets 4/ 5 dagen voor vertrek zouden worden verstuurd. Maar niets was helaas minder waar!! 3 dagen voor vertrek, nog niets ontvangen, en dus gebeld natuurlijk. Hierbij een volgens mij nogal jonge jongen aan de lijn gehad, die mij vertelde dat zijn baas zojuist zei dat die reis niet door kon gaan ivm te weinig animo, en dat ik hiervan dezelfde dag van boeking een mail zou hebben ontvangen dat de reis niet door kon gaan, maar dat ik evt een andere datum kon kiezen. Echter, heb nooit zo'n dergelijke mail van hun ontvangen, anders zou ik toch niet bellen met de vraag waar mijn e- tickets blijven. Heb de jongen gevraagd of hij mij anders nogmaals deze mail wilde versturen, maar dat was niet mogelijk werd mij mede gedeeld. Zij werken met een systeem waarbij dit niet kan!!??  Zei konden dus wel in hun systeem zien dat deze verstuurd was, maar konden hem niet doorsturen naar mij. Vond ik echt verdacht op dat moment!! Ik kon evt wel op dat moment direct aan de telefoon een nieuwe datum kiezen, zei hij. Maar mijn onderbuik gevoel zei me dat dat waarschijnlijk ook niet door zou gaan, en heb het gesprek beëindigd met dat ik daar later op terug zou komen. Heb mijn zoontje het teleurstellende nieuws verteld, en ben gaan googelen!! En kwam zo dus bij jullie terecht.
Met vriendelijke groeten
Cynthia Beintema

panter22
door panter22 Jun 25, 2019 om 14:43
6599 Antwoorden / Vragen

Vind je het gek dat er te weinig animo is voor zo'n busreis? De bus rijdt niet voor een paar mensen. Dat kan niet uit.
Je zit zo 10 tot 12 uur in de bus .
Heb je je geld terug gevraagd?

On
door OnlineBoeker Jun 27, 2019 om 17:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het grote vermoeden dat er helemaal geen bus of reis is geweest, als je alleen al bedenkt hoe duur tickets voor Disney zijn en ook dat je die eigenlijk nooit met korting kan krijgen behalve met een actie van Disney zelf.
Vreemde gang van zaken.

marita5
door marita5 - Jun 25, 2019 om 14:24
11494 Antwoorden / 15 Vragen
On
door OnlineBoeker Jun 27, 2019 om 16:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had dat ook al onderzocht, is allemaal heel apart hoe een en ander in elkaar zit.
Ondertussen hebben we na veel geheen en weer en smoes na smoes ons geld terug gekregen van Travelberry, dus er is nog hoop, maar makkelijk gaat het zeker niet en het blijft afwachten want hoelang zo'n bedrijf nog kan blijven bestaan met zo'n bedrijfsvoering en zulke slechte recensies ...?

On
door OnlineBoeker Jun 27, 2019 om 17:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nog een TIP: eigenaar Mark L. heeft ooit eens in een online artikel gemeld dat Travelberry een activiteit is van Huski Reizen(!), die zitten op hetzelfde adres in Houten, aldus ... even slim aanpakken en doe er je voordeel mee .......  :-)

Travelberry is -geloof het of niet- ook (nog) aangesloten bij de SGR ...

ml
door mligtenberg - Jun 26, 2019 om 16:09
1 Antwoorden / Vragen

Ja zeker, hier hetzelfde verhaal. Ruim een maand geleden reis door hun geannuleerd en al 10 keer gebeld, meerdere emails verder (komt overigens nooit reactie op) en nog steeds mijn geld niet terug. Telkens een ander excuusje: we waren je rekeningnummer kwijt, mijn collega heeft de reis niet goed geannuleerd, er gaat iets mis bij onze externe partner voor betalingen... Inmiddels overal een review achter gelaten en een klacht ingedient op consuwijzer. Wellicht een goed plan om gezamenlijk de media op te gaan zoeken.

On
door OnlineBoeker Jun 27, 2019 om 17:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben uiteindelijk het geld van Travelberry teruggekregen maar gemakkelijk ging dit zeker niet, allerlei smoesjes enzovoorts.
Deze reisorganisatie is zeker geen aanrader, zou me ook niets verbazen als ze op korte termijn niet meer bestaan.

marita5
door marita5 - Jun 27, 2019 om 16:31
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@onlineboeker ,

Fijn om te horen , dat u uw geld heeft terug gekregen , bedankt voor het terugmelden .

DOOR ONLINEBOEKER 27 JUN. 2019 OM 16:16
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik had dat ook al onderzocht, is allemaal heel apart hoe een en ander in elkaar zit.
Ondertussen hebben we na veel geheen en weer en smoes na smoes ons geld terug gekregen van Travelberry, dus er is nog hoop, maar makkelijk gaat het zeker niet en het blijft afwachten want hoelang zo'n bedrijf nog kan blijven bestaan met zo'n bedrijfsvoering en zulke slechte recensies ...?

On
door OnlineBoeker Jun 27, 2019 om 17:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Leek me wel zo netjes om te melden, echter neemt dat niet weg dat je maar beter niets via Travelberry kan boeken want dat er daar iets vreemds mee aan de hand is, is wel duidelijk.   :-(

On
door OnlineBoeker - Jun 27, 2019 om 17:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

UPDATE - BELANGRIJK OM TE WETEN

@Allemaal: wij hebben uiteindelijk, na veel gedoe en allerlei smoesjes, ons geld van Travelberry teruggekregen.

Neme niet weg dat we hier een hele vreemde smaak aan overgehouden hebben, zo ga je als bedrijf niet met je klanten om.

Met Travelberry willen wij niks meer te maken hebben. De hele gang van zaken klopt niet en doet toch sterk denken aan zaken die niet door de beugel kunnen.

Mijn advies aan iedereen is om niet op te geven, de druk erop te houden* en hopen dat ze nog lang genoeg bestaan om je geld terug te storten.
Echter gezien de slechte reviews overal zou het best weleens snel voorbij kunnen zijn.

Heel veel succes!

*Zie onder andere mijn tip als reactie bij een van de antwoorden op deze pagina - wees creatief.

Na
door Nances85 - Jul 23, 2019 om 16:05
1 Antwoorden / Vragen

[edit - red.] eigenaar van travelberry heeft al zoveel slachtoffers gemaakt maar noemt zich zelf het grootste slachtoffer [edit]

H
ad via VakantieVeilingen kaartjes gewonnen voor maar euro Disney 3 x geannuleerd en nu een reis armer en een illusie rijker.., deze man moet flink aangepakt worden met zijn wanpraktijken en met zijn nep revieuws op internet

aurora1
door aurora1 Jul 23, 2019 om 16:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op een veiling valt niets te “winnen”, het gaat daar om het hoogste bod/bod dat geaccepteerd wordt.

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2019 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op een veiling wint men niets, men brengt hooguit het hoogste bod uit.

Boek bij een normaal bedrijf, dan hebt u geen last.

ju
door juliomariner Oct 17, 2019 om 16:14
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Die opmerking heb ik hier ook wel eens gemaakt, dat je geen veiling wint, maar kreeg toen de opmerking dat ik niet moet muggeziften. Als ik iets win hoef ik er niet voor te betalen. Als ik het hoogtste bod heb (en dus in de ogen van sommige win) moet ik eigenlijk altijd betalen dus hoezo winnen. Maar ja de taalverloedering slaat steeds verder door. We komen hier ook steeds vaker tegen: me dit of me dat  in plaats vanmijn dit of mijn dat. Wat een vreemde site trouwens dat rioolpers.nl Beetje complot theorie achtig opgezet.

Patti.pdg
door Patti.pdg - Jul 23, 2019 om 21:43
2 Antwoorden / Vragen

OPLICHTERS

Ik heb ook via vakantie veilingen een bustocht gewonnen naar Disney land, als alleenstaande moeder met 3 kinderen was ik super trots dat ik ze dit kon geven.

We hadden er ontzettend veel zin in, naderhand ging er van alles mis en moest ik overal achteraan!!

Ik zou overmorgen vertrekken nog steeds geen e-tickets ontvangen, dus weer gebeld en kreeg er te horen dat de reis is geannuleerd ivm te weinig aanmeldingen, IN HET HOOGSEIZOEN????????

toen ben ik gaan googlen, heel dom misschien HAD IK VEEL EERDER MOETEN DOEN. Ik barstte in tranen uit toen ik het mijn kinderen moest vertellen, heb me deze dagen kapot gewerkt ze waren alleen thuis in de vakantie omdat ik moest werken om dit uitje GEWELDIG te laten worden.

Nou dit uitje eindigt in één bak ellende, ik ben er kapot van. En ik ga hier zeker werk van maken, ben op de Facebook pagina ook opmerkingen gaan maken. Maar dit werd allemaal gelijk verwijderd door de eigenaar!

Ook vakantie veilingen gaat mij hierover horen!!!!

Patti.pdg
door Patti.pdg - Jul 23, 2019 om 21:50
2 Antwoorden / Vragen

OPLICHTERS

Ik heb ook via vakantie veilingen een bustocht gewonnen naar Disney land, als alleenstaande moeder met 3 kinderen was ik super trots dat ik ze dit kon geven.

We hadden er ontzettend veel zin in, naderhand ging er van alles mis en moest ik overal achteraan!!

Ik zou overmorgen vertrekken nog steeds geen e-tickets ontvangen, dus weer gebeld en kreeg er te horen dat de reis is geannuleerd ivm te weinig aanmeldingen, IN HET HOOGSEIZOEN????????

toen ben ik gaan googlen, heel dom misschien HAD IK VEEL EERDER MOETEN DOEN. Ik barstte in tranen uit toen ik het mijn kinderen moest vertellen, heb me deze dagen kapot gewerkt ze waren alleen thuis in de vakantie omdat ik moest werken om dit uitje GEWELDIG te laten worden.

Nou dit uitje eindigt in één bak ellende, ik ben er kapot van. En ik ga hier zeker werk van maken, ben op de Facebook pagina ook opmerkingen gaan maken. Maar dit werd allemaal gelijk verwijderd door de eigenaar!

Ook vakantie veilingen gaat mij hierover horen!!!!

op
door opgelicht57 - Aug 4, 2019 om 14:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kassa,

Ik had een reis geboekt per bus naar Disneyland Parijs voor 15 juni.

Mail gehad dat dit niet door kon gaan ivm te weinig deelname en kon het een week later wel zeiden ze op 22 juni.

Weer een mail paar dagen van tevoren dat dit ook niet door kon gaan ivm te weinig deelname.

Toen gekozen om geld te laten terugstorten en dan zou ik het binnen 14 dagen max op mijn rekening hebben staan.

Geen reacties meer op mij mailtjes.
We zijn nu 8 weken verder en nog steeds geen geld ontvangen van Travelberry !!

Inmiddels naar SGR gemaild met de vraag wat hieraan te doen.

Sc
door Scorpesse67 - Aug 13, 2019 om 13:53
1 Antwoorden / Vragen

Goedemiddag,

Ik boekte via Euroknaller / Travelberry een busreis naar Eurodisney als cadeautje voor mijn dochter die afgestudeerd was, samen met haar vriendje.
Netjes een bevestiging dat betaling ontvangen was en dat de definitieve vouchers 4 a 5 dagen voor vertrekdatum gemaild zouden worden. Wel de slag om de arm gelezen dat de reis kon woren geannuleerd wegens te weinig boekingen. 5 dagen voor vertrekdatum niets gehoord, dus maar gebeld. Na dik een half uu in de wacht, wordt er verteld dat de mailtjes er die dag uit zullen gaan. De volgende dag, nog altijd geen mail, weer gebeld, weer een eeuwigheid in de wacht. Oh sorry mevrouw, iets misgegaan, reis is geannuleerd (!) door touroperator wegens te weinig boekingen. Ik krijg een bevestiging hiervan in de mail waarin ook staat dat het bedrag binnen 14 werkdagen teruggecrediteerd wordt. Die dagen netjes afgewacht, en je raad het al.... geen geld. Afgelopen vrijdag gebeld. Een vaag verhaal over Mollie en de terugbetaling via een batch, misgegaan en hij vraagt zijn leidinggevende mij apart even over te maken. Vandaag of uiterlijk maandag op de rekening. Vandaag is dinsdag, maar weer gebeld, weer vaag verhaal dat er weer iets misgegaan is, uiterlijk eind deze week. En nee mevrouw is geen smoes, ja wij kennen ook de slechte berichten, vinden het ook heel vervelend, maar nu gaan wij het echt aan u overmaken.
Ben benieuwd....... wat denken jullie ? Ik houd jullie op de hoogte......

Sc
door Scorpesse67 Aug 19, 2019 om 15:22
1 Antwoorden / Vragen

Even een update : inmiddels herkennen ze (digitaal) mijn telefoonnummer, sta je 2 in de wacht van 8 wachtende voor je tot nog 1tje en dan wordt je eruit geknikkerd.

brinckhorst
door brinckhorst Oct 18, 2019 om 10:55
2 Antwoorden / Vragen

Telefoonherkenning uitzetten

Ri
door Ria Bhoekhan - Aug 24, 2019 om 10:06
2 Antwoorden / Vragen

Goede morgen,

Ja ik dacht op 20 juli op reis  te gaan naar Disney. Leuke verassing voor me zoon verjaardag. Geen annulering ontvangen tot heden me geld niet ontvangen. Bel ieder week met ze. Vragen telkens naar het rekening nummer. Maar iets terug krijgen ho maar. Ik werk keihard voor me centjes als een alleen staande moeder.

Ri
door Ria Bhoekhan - Aug 24, 2019 om 12:07
2 Antwoorden / Vragen

Ja ieder week bellen om me geld terug te krijgen. Geen reactie op mails. Telefoon gesprekken  worden onbeschofter.

gerbera
door gerbera Aug 24, 2019 om 16:02
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Geef, per mail of telefoon, aan dat u binnen een bepaalde tijd (1week) het geld op uw rekening moet hebben en dat u anders aangifte doet bij de politie. Mogelijk helpt dat.

ch
door chrsz - Aug 25, 2019 om 18:26
1 Antwoorden / Vragen

Ben er helaas ook ingetrapt.. slechte reviews veelste laat gelezen maar toch nog hoop dat het goed zou komen. Wat helaas niet het geval was. Elke keer zelf moeten bellen maar meneer kon mij elke keer niks vertellen. Dag voor vertrek weer gebeld en er werd mij verteld dat de reis niet doorging. Kon op een andere dag weer gaan, maar wilde graag het geld terug.. Kon het geld die week terug verwachten, dat is nu inmiddels bijna 2 maanden geleden. Vaak gebeld maar hij heeft elke keer een smoesje.

Rick van Dijke
door Rick van Dijke - Oct 15, 2019 om 17:10
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben via vakantieveiling bij de organisatie Travelberry International B.V. een dagtrip naar Disneyland Parijs geboekt. Op maandag 14 oktober 2019 om 01:00 stonden wij op de aangegeven opstapplaats, te weten het Transferium Leiden langs de A44, te wachten op een luxe toeringcarbus. We waren daar om 12:25 reeds aanwezig en hebben tot 01:55 staan wachten. Er is in dit tijdsbestek nooit een bus komen opdagen. We hebben hierdoor voor niets staan wachten en uiteindelijk, de dienst waarvoor wij vooraf hebben betaald, niet genoten.

Daarbij hebben vanuit de organisatie geen annulering of wijziging van de afspraken ontvangen. Niet via de mail, niet via de telefoon en niet op een andere aannemelijke wijze.
Travelberry probeert contact met betrekking klacht moeilijk te maken. Zo is telefoonnummer op de factuur niet juist. Het emailadres op de website klopt ook niet. Het invulformulier geeft geen bevestigingsmail. En contact is alleen mogelijk via de telefoon en dan via het verkoopkanaal. Want verkopen willen ze wel. Uit eindelijk mijn klacht neergelegd en Ik heb ze  gevraagd een testmail te
 sturen. deze heb ik ontvangenNu bedenk ik dat ze een calcenter gebruiken, want mail komt van support@travelberry.zendesk.com. Ik heb een ingebrekestelling naar dit adres gemaild. Nu afwachten of ze er iets mee doen.

brinckhorst
door brinckhorst - Oct 17, 2019 om 16:00
2 Antwoorden / Vragen

Travelberry is een onbetrouwbare reisorganisatie, had een dag trip Parijs geboekt in april voor 19 juni 2019 3 dagen van te voren kreeg ik te horen dat de reis niet door ging ivm te weinig annimo (kan gebeuren) 16 juni 2019 gelijk een nieuwe boeking gedaan voor 19 oktober 2019, lijkt mij dat ik dan een van de eerste ben die voor deze datum boekt.
4 dagen voor vertrek kreeg ik de mededeling dat de trip wederom was geanuleerd om dezelfde reden, "(kleinkids voor de 2de keer moeten teleurstellen)
16 oktober op een vreemde naam travelbarry gebeld om te kijken of er nog plek was voor de trip op 19 oktober, tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat de trip vol zat, wie wordt er nu in de maling genomen, en dan moet ik ook nog eens 14 dagen wachten tot het geld wordt teruggestort maar ik moest wel binnen 2 dagen betalen.
Ik doe nooit geen zaken meer met Travelberry

tijger1
door tijger1 Oct 17, 2019 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou maar hopen dat u uw geld terugkrijgt.

brinckhorst
door brinckhorst Oct 18, 2019 om 10:54
2 Antwoorden / Vragen

Al moet ik er voor naar het hoofdkantoor rijden maar het geld komt terug.

panter22
door panter22 Oct 18, 2019 om 11:31
6599 Antwoorden / Vragen

Dat vol zitten van de trip zal wel een smoesje zijn geweest. Kennelijk gaan de zaken niet zo goed.

brinckhorst
door brinckhorst - Oct 18, 2019 om 10:52
2 Antwoorden / Vragen

Probeer al enkele uren te bellen en als ik ze aan de lijn heb , moeten ze wat opzoeken en verbreekt de verbinding.
Deze reisorganisatie moeten ze gewoon weren uit de reisbrange, ik ga door tot ik mijn geld terug heb
recenties op facebook geplaatst, en er komt nog veel meer vuile was daar op te staan.

On
door OnlineBoeker - Nov 3, 2019 om 14:59
4 Antwoorden / 1 Vragen

Toch wel bijzonder dat die Mark van Travelberry dan plots op TV bij Kassa zit (uitzending 2 november 2019),

ballen heeft hij zeker maar daar houdt ook echt alles mee op; was een slechte vertoning met alleen maar leugens, leugens en nog eens leugens.

Top dat Kassa het uiteindelijk toch opgepikt heeft nadat ik en anderen aan de bel hebben getrokken maar het was een slap interview en het vuur werd hem niet echt aan de schenen gelegd.

Wat een doorzichtig verhaal; ja we zijn een beginnend bedrijf, vorig jaar begonnen en al drie keer verhuisd en 2, nee 1 keer overgenomen, te weinig personeel.
Ik ken letterlijk geen enkel bedrijf wat nog geen jaar bestaat en al drie keer (!) is verhuisd en een keer overgenomen ... ja hoor ...

En dat het aan hun call center ligt, als er al opgenomen wordt dan is dat gewoon een vrouwtje ergens thuis die opneemt (geen grap, gillende kinderen op de achtergrond) en anders neemt die Mark zelf op ... en dat hij zogenaamd nog een baas boven zich heeft - hij is de oprichter ehh sorry opLichter van Travelberry ... kortom: allemaal complete bull shit.

En er verschijnen er nog steeds allemaal NEP reviews online - alles ook zo doorzichtig als de pest "Mijn klacht is goed opgelost - 5 sterren" - ik weet niet wanneer u de laatste 5 sterren review heeft geschreven over dat uw klacht zo goed is opgelost of dat de klantenservice zo meewerkend was ..?!?
En reviews van reizen die niet door gingen ... ja hoor, erg geloofwaardig.

Ik hoop van harte dat deze oplichter(s) zo spoedig mogelijk en voorgoed van de markt verdwijnen.

On
door OnlineBoeker - Nov 12, 2019 om 12:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Travelberry is ondertussen ook door de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) geroyeerd, zij blijken hiervoor voldoende aanleiding te hebben gezien.

Het is evident dat dit een volgende negatieve ontwikkeling is in het maar dooretterende verhaal met Travelberry.

Nu u - na het wegvallen van de SGR garantie - daar ook niet meer terecht kunt, bent u als gedupeerde geheel op u zelf aangewezen.

Mm
door Mmaas - Dec 16, 2019 om 01:30
1 Antwoorden / Vragen

ja helaas ook niet naar Disney gegaan. zouden met de bus gaan, echter bus zat steeds niet vol genoeg. week er op weer kans, dat kregen we steeds te horen. uiteindelijk geloofden we het niet meer en heb ik de klacht neergelegd bij het bedrijf waar wij de coupon gekocht hadden. daar hebben wij uiteindelijk het geld terug gekregen. echter moest travelberry ons nog 15 euro terugbetalen zelf en dat is nooit gekomen. ik kreeg een excuusmail van de directeur [edit red.] van travelberry en we mochten kosteloos nog op reis naar Disney. echter toen ik om busreizen vroeg die wél vol genoeg zouden zitten reageerde hij niet meer. ik heb meerdere malen gemaild naar hem en ook onze grote teleurstelling uitgesproken maar het doet hem niks.

Ro
door Roxke - Dec 16, 2019 om 07:43
1 Antwoorden / Vragen

Ook mijn beste vriendin en ik hadden geboekt. Tot 3 * toe afgezegt. Uiteindelijk ons geld terug gekregen en mijn beste vriendin heeft contact gehad met Mark en toe werd er gezegt als compensatie mochten we toch nog een reis naar Disney krijgen op hun kosten maar ook daar hebben we natuurlijk niets van gehoord. We waren na alle ellende en stress die het gaf  blij dat we ons geld terug hadden.

Ee
door Eefje81 - Feb 17, 2020 om 20:35
1 Antwoorden / Vragen

Inmiddels is het half februari 2020 en ondanks het feit dat er voor aankomend weekend door ons (en anderen) een dagje Disneyland Parijs is geboekt, opeens is Travelberry compleet verdwenen. Website is uit de lucht. Telefoon wordt niet opgenomen en ook de alarmcentrale is niet bereikbaar. Maar nergens is een reden te vinden. Is het bedrijf failliet? Geen idee... Maar ik denk dat ons reisje dit weekend niet doorgaat...