Ko
door Kosgr Apr 23, 2021 om 11:59
Vakantie & reizen

Zonder administratief gedoe op vakantie.

Ik ben gevaccineerd en ik wil in juni of iets later op vakantie met de vliegtuig of met de auto naar Griekeland gaan.
Zijn er problemen met covid-19 maatregelen?
Kan ik voor een NL of EU vaccinatie paspoort rekenen?

10803 18 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Apr 23, 2021 om 12:09
809 Antwoorden / Vragen

"Ik wil naar Griekenland met het vliegtuig of auto met vakantier gaan"
Wat staat er over reizen en codes rood/oranje/groen op het internet
Wanneer gaan mensen nu een snappen dat met dit soort akties het virus de wereld rond blijft gaan.
Er is nog steeds niets bekend of je ondanks vaccinaties je nog steeds wel of niet het virus kan verspreiden.

panter22
door panter22 - Apr 23, 2021 om 12:13
6599 Antwoorden / Vragen

Als je gevaccineerd nebt, dan heb je daar een bewijs van gekregen.

Donuts
door Donuts - Apr 23, 2021 om 12:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is nu april en wat over 2 maanden de situatie m.b.t. corona is, kan niemand nog weten.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 23, 2021 om 12:17
7156 Antwoorden / 3 Vragen
John1313
door John1313 Apr 26, 2021 om 13:50
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het met het hier gestelde niet eens.

Er staat namelijk “Heel wat EU-regeringsleiders vinden het niet te verkopen om gevaccineerde mensen al meer rechten te geven als veel anderen nog niet eens de kans hebben gehad een prik te halen.

Er is helemaal geen sprake van meer rechten voor gevaccineerden, men wordt ontheven van bepaalde beperkingen, je krijgt terug wat je was afgenomen. Je wordt niet beloond!

Belonen is niet ter sprake. Vergelijk je laten inenten met het behalen van een rijbewijs.
Zonder rijbewijs mag je niet rijden, met een rijbewijs wel. Het is een vrije keuze om wel of niet een rijbewijs te behalen.
Rij je te snel wordt je beboet maar je krijgt geen beloning als je je aan de snelheid houdt.

Voor de rest moet er nog sneller worden ingeent om de ongelijkheid tussen leefttijdsgroepen zo snel mogelijk te vereffenen.

Overigens wanneer men (nog) niet is ingeent is een negatieve test vaak ook voldoende t.z.t.

ne
door neodutchio - Apr 23, 2021 om 12:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ook al bent u gevaccineerd, u gaat naar een oranje of rood gebied toe. Zo lang alles goed gaat is er niets aan de hand, maar bij problemen kunt u wel eens niet geholpen worden.

rj
door rjw - Apr 23, 2021 om 12:44
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou sowieso met het vliegtuig gaan. Dan heb je maar met 2 landen te maken (ik neem niet aan dat je in 1 keer doorrijdt naar Griekenland dus ergens onderweg moet overnachten).

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2021 om 14:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Blijf in Nederland" zegt de Rijksoverheid, tenzij er bijv. ernstige familieomstandigheden zijn om te reizen.
Waarom zou dat zijn denkt u? Om een bijdrage eraan te leveren dat dat virus eindelijk eens ingebonden wordt en niet meer de wereld rondreist en nog meer mensen besmet worden?Misschien even niet alleen aan uzelf denken? Blijf lekker hier, houd 1,5 meter afstand, mondkapje op, handen vaak wassen etc. etc., u kent de veiligheidsregels.
U heeft vast ook gehoord en gelezen over de nieuwe varianten uit bijv. o.a. India en Zuid-Afrika dan wel de UK?
Besmet worden en anderen besmetten is heel wat meer gedoe dan alleen administratief....
Lees en huiver en gebruik uw verstand svp: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2021 om 15:28
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als u ondanks alles TOCH zou gaan, ga dan aub 10 dagen na terugkomst wèl in quarantaine aub. En laat u alsnog testen!

aurora1
door aurora1 Apr 25, 2021 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

Ko
door Kosgr - Apr 25, 2021 om 11:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

Goede dag Sjoppy,

Het beste antwoord op mijn vraag.
Bedankt, Kos.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 25, 2021 om 12:00
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Goede dag Kos,
hopelijk kunt u van deze vakantie genieten.

aurora1
door aurora1 Apr 25, 2021 om 16:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En dat de mensen op Kos maar gezond mogen blijven....
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 25, 2021 om 22:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het duurde enkele weken voor een Vaccin volledige bescherming bied,

De 1e is leuk maar niet volledig  en  enkele weken na de 2e prik weet je of je die  kreeg.
Ik heb nu  al 2e datum eind Juni maar geen zekerheid of de fabriek wel voldoende kan leveren op die dag!

Ook kan er tussen diverse soorten verschil zitten hoeveel tijd tussen de prik en bescherming zit.
Online  iets gelezen maar daar heb  ik soms twijfels over.

Vliegen?  Dan ga je vaak rechtstreeks en heb je met  alleen land bestemming + Nederland te maken of ze jou wel willen...

Maar per auto, voor België of Duitsland gaat nog maar naar Spanje moet je  via  België en Franse grens en  heb  je  je aan 3 landen en afwijkende regels te houden dus grote  afstanden  zou ik niet doen... en  vooral als je terug wilde,   als  er een land dicht ging!  Wat dan?

Ik weet van de Brexit  en vele vastzittende Chauffeurs  nog  de verhalen te herrineren....
Je weet nooit of er plotseling een mutatie opduikt  en er een andere prik moet komen.

mo
door mof - Apr 26, 2021 om 12:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat u bent gevaccineerd betekent niet dat u het virus niet kunt verspreiden. U kunt het meebrengen naar of van Nederland. Mensen met een vaccin dat werkt worden zelf niet ziek maar het is niet vastgesteld dat ze geen anderen kunnen besmetten. Daarnaast zijn de vaccins niet honderd procent efficient. AstraZeneca en Janssen vaccins zijn ongeveer 60% tot 70% efficient, dus 1/3 van de mensen met dit vaccin is niet immuun.

zolang er dus niet voldoende mensen zijn ingeent blijft het onverstandig lange reizen te maken.

@H
door @HENK@ Apr 30, 2021 om 17:33
158 Antwoorden / 1 Vragen

zelfs het zelf niet ziek worden mag in twijfel getrokken worden, je kan nog steeds ziek worden maar dan in de meeste gevallen minder ernstig... het is dus een hulp middel, geen wondermiddel!

koekeloer
door koekeloer - Apr 26, 2021 om 13:07
562 Antwoorden / 18 Vragen

We weten de regels niets eens voor over een week, laat staan juni of juli

ft
door ftm - Apr 26, 2021 om 19:00
102 Antwoorden / 1 Vragen

[off topic bijdrage verwijderdd - graag ingaan op de vraag]

@H
door @HENK@ - Apr 30, 2021 om 17:30
158 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon een opmerking, dit is een forum van over het algemeen goedbedoelende mensen maar niets meer dan dat.

Ik zou het dus niet gelijk geloven wanneer iemand me hier nu zou zeggen "dat kan probleemloos"

Mij lijkt dat je daarvoor bij heel andere instanties moet zijn!.

Zover ik weet is er een soort EU certificaat in aanmaak en zijn er landen die daar hoogstwaarschijnlijk aan mee gaan doen maar of en zoja wat er al definitief geregeld is ?????   Koffiedik kijken!