Zoover plaatst niet alle reviews
Zodra ik negatieve dingen zeg op zoover.nl over een vakantiebestemming of accommodatie wordt mijn review niet geplaatst. Ik denk dat zoover dan niet objectief is. Voor wie werken zij?? Klopt mijn gedachte??
Voldoet je review aan de richtlijnen die Zoover hanteert? Je vindt ze hier https://www.zoover.nl/content/popup.aspx?contentId=490&overlay=true
@vrijheid, zoals ik uit de link van netflixfan heb kunnen lezen: eigenlijk alleen positief commentaar is welkom, of, met onderbouwing, wat er is misgegaan en dan nog, veel restricties. Niet vaak iets schrijven, minimaal 3 maanden er tussen: zou zelf denken: "krijg de hik", niets meer plaatsen als dingen zijn fout gegaan, al het toch niet meegenomen wordt.
Zoover is geen site om daar je gal te spuien, Dat doe je ter plekke bij de ondernemer.
De accommodaties die op Zoover staan zijn vrij goedkoop. Daar kun je niet de service van een 4 of 5 sterren hotel van verwachten.
Vrijwel alle accommodaties zijn op Zoover terug te vinden.
Je gal spuien moet je inderdaad rechtstreeks bij de ondernemer doen. Op Zoover kun je vervolgens in een onderbouwde recensie prima je (lage) waardering voor de accommodatie geven. Mits je dat in nette bewoordingen doet en niet aan "naming and shaming" doet.
@Panter22 Hoe kom je erbij dat het alleen goedkope accomodaties betreft? Dat is echt onzin. Hoe kun je een oordeel vellen als je al niet goed geinformeerd bent?
Het is geen kwestie van 'je gal spuwen' en je weet ook helemaal niet of de betreffende eigenaar van de accomodatie en de reisorganisatie er ook niet op aan zijn gesproken. Dat heeft ook niets te maken met het al dan niet plaatsen van een review.
Vreemd, ik heb afgelopen week een zeer slechte recensie geschreven op zoover. Maar dan wel alles onderbouwd, en ook de positieve punten (nou ja, puntje) benoemd. Louter negatief wordt nooit geplaatst. Het is namelijk een site om je ervaring te delen, niet om een bedrijf af te branden.
@neodutchio
Als het werkelijk een site is om ervaringen te delen zoals je zegt, dan zou je dus ook een minder rooskleurige ervaring moeten kunnen delen. Waarom jij dan ueberhaupt een review geschreven hebt, is raadselachtig. Je zegt immers zelf dat ie niet geplaatst zal worden.
Wie zegt, dat TS de accomodatie af heeft gebrand? Als je fatsoenlijk bent, kun je dat heus wel normaal verwoorden.
Er zit een verschil tussen een bedrijf afkraken of een onderbouwde recensie geven. Mijn recensie is gewoon geplaatst ondanks de klachten die er in stonden. Dus ook minder rookleurige ervaringen kan je gewoon delen daar.
Echter, als je louter negatief bent, de verkeerde woorden gebruikt of zaken roept die niet onderbouwd zijn, dan kan een revieuw gewoon geweigerd worden.
Je gedachte klopt hoor. Ik het het zelf ook al paar maal meegemaakt. Als je tevreden bent, wordt het geplaatst, maar als je kritiek hebt, dan kun je dat nog zo netjes opschrijven, het is verre van zeker of ze je review plaatsen. Het is zeker niet de bedoeling om een accommodatie af te branden, maar als er iets niet deugt, of afspraken worden niet nagekomen, dan moet je dat kunnen zeggen. Klachten deponeer ik daarnaast ook altijd bij de betrokkenen zelf.
Bij Tui gaat het overigens al niet anders. Ik hoor die mevrouw van Tui nog zeggen ' ja, ja, inderdaad u heeft gelijk' toen ze me belde om het er even over te hebben. Maar de review plaatsen: nee.
Ik ben daarom gestopt met het plaasten van vakantie-ervaringen.
Al dit soort websites (ook Tripadvisor bv.) zijn commerciele partijen die er niet bij gebaat zijn, dat er kritiek geuit wordt. Zo simpel is het. Google er maar eens op. Ik heb het al zo vaak gelezen.
Toch wel vreemd dat ik een slechte recensie geschreven heb (cijfer 3) op een vakantieparc waar meer slechte ervaringen stonden. Het kan dus gewoon wel. Je moet wel weten welke woorden je moet gebruiken. Maar de tekst dat ik nooit meer bij dat slechts parc ooit terug ga komen is gewoon geplaatst.
En er zijn meer reviewsites waar hetzelfde gebeurt. Vaak zijn de alleen de goede 'korreltjes zout'.
Geen enkele reviewsite is objectief en bij vakanties is het nog simpeler: alleen reviews op de site, waar je een accommodatie kunt boeken, zijn betrouwbaar, want die komen van gasten, die er echt geweest zijn. Verder geldt in reviewland: lees tussen de regels door.
Bij zoover zijn negatieve reviews wel mogelijk, maar alleen bij objecten, die kunnen reageren. Dit gebeurt op meer beoordelingssites. Negatieve zaken worden niet direct geplaatst, maar worden eerst het bedrijf voorgelegd en later met de reactie van het bedrijf wel gepubliceerd.
Voorbeeld: ik heb afgelopen zomer een reservering doorgestreept en een 'niet-welkom' uitgedeeld (Deze mensen kunnen in de hele omgeving niets meer boeken).
De betreffende mevrouw had met hoge korting geboekt, zou direct het volledige bedrag betalen en wat gebeurde er? Niets. Bij navraag kregen we een scheldpartij over ons heen, waar de honden nog geen brood van lusten. Uiteindelijk heeft ze te laat en te weinig betaald. Het bedrag kwam binnen, nadat wij hadden afgezegd, en is onder aftrek van de bankkosten teruggegaan. Vanzelfsprekend was het onrecht groot en de wereld te klein. Ze heeft op verschillende sites geprobeerd ons zo zwart mogelijk te maken. Een site heeft contact opgenomen en na onze versie de mevrouw geblokkeerd. De andere twee reacties heb ik zelf gevonden en voorzien van onze kant van het verhaal. Bij het doorklikken kan iedereen zien, dat deze mevrouw alleen negatieve reviews op internet plaatst. Geen van de drie sites is een echte boekingssite.
Dit is een voorbeeld van wat zoover wil voorkomen. Zovver wil niet bekend staan als klaagmuur voor ontevreden gasten en daarom mag je daar niet zomaar alles plaatsen, wat je wilt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer