Vrijheid
door Vrijheid Jan 5, 2019 om 23:20
Vakantie & reizen

Zoover plaatst niet alle reviews

Zodra ik negatieve dingen zeg op zoover.nl over een vakantiebestemming of accommodatie wordt mijn review niet geplaatst. Ik denk dat zoover dan niet objectief is. Voor wie werken zij?? Klopt mijn gedachte??

6223 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2019 om 23:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Plaats eens een voorbeeld van zo'n review, misschien ligt het aan de toon...

tenormin
door tenormin Jan 5, 2019 om 23:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

qui fait la musique ;-))

ja
door jackyh - Jan 5, 2019 om 23:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

Men gaat zijn eigen Bedrijf toch niet de afgrond in helpen.

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2019 om 23:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voldoet je review aan de richtlijnen die Zoover hanteert? Je vindt ze hier  https://www.zoover.nl/content/popup.aspx?contentId=490&overlay=true

tenormin
door tenormin - Jan 6, 2019 om 01:31
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@vrijheid, zoals ik uit de link van netflixfan heb kunnen lezen: eigenlijk alleen positief commentaar is welkom, of, met onderbouwing, wat er is misgegaan en dan nog, veel restricties. Niet vaak iets schrijven, minimaal 3 maanden er tussen: zou zelf denken: "krijg de hik", niets meer plaatsen als dingen zijn fout gegaan, al het toch niet meegenomen wordt.

panter22
door panter22 - Jan 6, 2019 om 09:11
6599 Antwoorden / Vragen

Zoover is geen site om daar je gal te spuien, Dat doe je ter plekke bij de ondernemer.
De accommodaties die op Zoover staan zijn vrij goedkoop. Daar kun je niet de service van een 4 of 5 sterren hotel van verwachten.

Iv
door Ivo W Jan 6, 2019 om 09:17
729 Antwoorden / Vragen

Vrijwel alle accommodaties zijn op Zoover terug te vinden.

Je gal spuien moet je inderdaad rechtstreeks bij de ondernemer doen. Op Zoover kun je vervolgens in een onderbouwde recensie prima je (lage) waardering voor de accommodatie geven. Mits je dat in nette bewoordingen doet en niet aan "naming and shaming" doet.

ma
door manwijf Jan 6, 2019 om 10:18
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Panter22 Hoe kom je erbij dat het alleen goedkope accomodaties betreft? Dat is echt onzin. Hoe kun je een oordeel vellen als je al niet goed geinformeerd bent?
Het is geen kwestie van 'je gal spuwen' en je weet ook helemaal niet of de betreffende eigenaar van de accomodatie en de reisorganisatie er ook niet op aan zijn gesproken. Dat heeft ook niets te maken met het al dan niet plaatsen van een review.

ne
door neodutchio - Jan 6, 2019 om 09:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, ik heb afgelopen week een zeer slechte recensie geschreven op zoover. Maar dan wel alles onderbouwd, en ook de positieve punten (nou ja, puntje) benoemd. Louter negatief wordt nooit geplaatst. Het is namelijk een site om je ervaring te delen, niet om een bedrijf af te branden.

ma
door manwijf Jan 6, 2019 om 10:25
574 Antwoorden / 1 Vragen

@neodutchio
Als het werkelijk een site is om ervaringen te delen zoals je zegt, dan zou je dus ook een minder rooskleurige ervaring moeten kunnen delen. Waarom jij dan ueberhaupt een review geschreven hebt, is raadselachtig. Je zegt immers zelf dat ie niet geplaatst zal worden.

Wie zegt, dat TS de accomodatie af heeft gebrand? Als je fatsoenlijk bent, kun je dat heus wel normaal verwoorden.

ne
door neodutchio Jan 6, 2019 om 11:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er zit een verschil tussen een bedrijf afkraken of een onderbouwde recensie geven. Mijn recensie is gewoon geplaatst ondanks de klachten die er in stonden. Dus ook minder rookleurige ervaringen kan je gewoon delen daar.
Echter, als je louter negatief bent, de verkeerde woorden gebruikt of zaken roept die niet onderbouwd zijn, dan kan een revieuw gewoon geweigerd worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 6, 2019 om 09:29
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kunt u ook nog iets uit deze link halen:
https://nl.trustpilot.com/review/www.zoover.nl

ma
door manwijf - Jan 6, 2019 om 10:10
574 Antwoorden / 1 Vragen

Je gedachte klopt hoor. Ik het het zelf ook al paar maal meegemaakt. Als je tevreden bent, wordt het geplaatst, maar als je kritiek hebt, dan kun je dat nog zo netjes opschrijven, het is verre van zeker of ze je review plaatsen. Het is zeker niet de bedoeling om een accommodatie af te branden, maar als er iets niet deugt, of afspraken worden niet nagekomen, dan moet je dat kunnen zeggen. Klachten deponeer ik daarnaast ook altijd bij de betrokkenen zelf.
Bij Tui gaat het overigens al niet anders. Ik hoor die mevrouw van Tui nog zeggen ' ja, ja, inderdaad u heeft gelijk' toen ze me belde om het er even over te hebben. Maar de review plaatsen: nee.
Ik ben daarom gestopt met het plaasten van vakantie-ervaringen.

Al dit soort websites (ook Tripadvisor bv.) zijn commerciele partijen die er niet bij gebaat zijn, dat er kritiek geuit wordt. Zo simpel is het. Google er maar eens op. Ik heb het al zo vaak gelezen.

ne
door neodutchio Jan 6, 2019 om 11:40
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Toch wel vreemd dat ik een slechte recensie geschreven heb (cijfer 3) op een vakantieparc waar meer slechte ervaringen stonden. Het kan dus gewoon wel. Je moet wel weten welke woorden je moet gebruiken. Maar de tekst dat ik nooit meer bij dat slechts parc ooit terug ga komen is gewoon geplaatst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2019 om 10:38
16828 Antwoorden / 202 Vragen

En er zijn meer reviewsites waar hetzelfde gebeurt. Vaak zijn de alleen de goede 'korreltjes zout'.

Marko Jablan
door Marko Jablan - Jan 6, 2019 om 11:09
17 Antwoorden / 1 Vragen

Geen enkele reviewsite is objectief en bij vakanties is het nog simpeler: alleen reviews op de site, waar je een accommodatie kunt boeken, zijn betrouwbaar, want die komen van gasten, die er echt geweest zijn. Verder geldt in reviewland: lees tussen de regels door.

Bij zoover zijn negatieve reviews wel mogelijk, maar alleen bij objecten, die kunnen reageren. Dit gebeurt op meer beoordelingssites. Negatieve zaken worden niet direct geplaatst, maar worden eerst het bedrijf voorgelegd en later met de reactie van het bedrijf wel gepubliceerd.

Voorbeeld: ik heb afgelopen zomer een reservering doorgestreept en een 'niet-welkom' uitgedeeld (Deze mensen kunnen in de hele omgeving niets meer boeken).
De betreffende mevrouw had met hoge korting geboekt, zou direct het volledige bedrag betalen en wat gebeurde er? Niets. Bij navraag kregen we een scheldpartij over ons heen, waar de honden nog geen brood van lusten. Uiteindelijk heeft ze te laat en te weinig betaald. Het bedrag kwam binnen, nadat wij hadden afgezegd, en is onder aftrek van de bankkosten teruggegaan. Vanzelfsprekend was het onrecht groot en de wereld te klein. Ze heeft op verschillende sites geprobeerd ons zo zwart mogelijk te maken. Een site heeft contact opgenomen en na onze versie de mevrouw geblokkeerd. De andere twee reacties heb ik zelf gevonden en voorzien van onze kant van het verhaal. Bij het doorklikken kan iedereen zien, dat deze mevrouw alleen negatieve reviews op internet plaatst. Geen van de drie sites is een echte boekingssite.

Dit is een voorbeeld van wat zoover wil voorkomen. Zovver wil niet bekend staan als klaagmuur voor ontevreden gasten en daarom mag je daar niet zomaar alles plaatsen, wat je wilt.

gerbera
door gerbera - Jan 7, 2019 om 15:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zoover plaatst niet alle reviews

Ja hoor dat doen ze wel, echter niet als het gaat om persoonlijke meningsverschillen en gebakkelij om een bedrijf de grond in te boren.