ni
door nietvrolijk Apr 16, 2012 om 15:27
Voeding & gezondheid

2x betalen

Ik gebruik Anti-Depressiva.

Nu moet ik de medicijnen eerst aan de apotheker 70 cent betalen. En later krijg nog eens een rekening van 7.71 van mijn zorgverzekeraar.

Waarom moet ik twee keer betalen ervoor?
Dat klopt toch van geen kanten?

Ik hoop dat iemand mij dat kan verklaren. Want ik begrijp het niet.

1642 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien wil de apotheker ook nog iets aan de handel verdienen. Hij kan niets bij de betaling aan de leverancier afhouden want dan schiet de leverancier centjes tekort. Jij moet betalen omdat je de eigen bijdrage nog niet geheel verbruikt heb neem ik aan.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag Uw apotheek zelf eens want ik vermoed dat de €7,71 na bereiken van maximale wel gratis zal worden als je veel gebruikt.

Als de 70 cent per keer is zou ik zelf meer vragen voor langere periode.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vermoedens bevestigd mijn gevoel dat hier oplichting in het spel is. En dat kan allemaal in dit achterlijke landje. Nederland op zijn smalst.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja zo denk ij er ook over neem even contact op met je apotheker waarom dat zo is hij kan je daar het juiste antwoordt opgeven.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

nietvrolijk schreef op maandag 16 apr 2012, 15:44: Deze vermoedens bevestigd mijn gevoel dat hier oplichting in het spel is. En dat kan allemaal in dit achterlijke landje. Nederland op zijn smalst.

Dat zijn weer eens ongenuanceerde uitlatingen!

Informeer eerst eens bij de apotheker en/of de zorgverzekeraar voordat je kreten als 'oplichting' gaat gebruiken!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie betaald er nu twee keer voor het zelfde brood? Niemand toch. Maar kennelijk mag dat wel bij medicijnen! En dan mag ik me niet opgelicht voelen? Raar, Zeer raar. Over ongenuancere reacties gesproken!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen "oplichting", zoals u het noemt. U moet zelf 0,70 bijbetalen voor het medicijn en de 7,71 van uw Zorgverzekering komt op de lijst van de 220,00 eigen bijdrage die dan gestadig "naar beneden loopt" als u in de loop van dit jaar meer medicatie nodig heeft. U betaald dus niet 2x voor het medicijn.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet om twee keer hetzelfde brood maar om het beleg van verschillende verdieners: de apotheek die een en ander uitgeeft en de fabrikant die het medicijn distribueert. Dat zijn twee verschillende zaken en iedereen moet eten.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op maandag 16 apr 2012, 15:39: Vraag Uw apotheek zelf eens want ik vermoed dat de €7,71 na bereiken van maximale wel gratis zal worden als je veel gebruikt.

Als de 70 cent per keer is zou ik zelf meer vragen voor langere periode.

Je kunt hooguit medicijnen krijgen voor 3 maanden, voor sommige recepten maar 1 maand en dan krijg je herhalingsrecepten, waar dus ook iedere keer voor betaald moet worden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die apotheker verdient er geen kwartje aan. Anti depressiva wordt door de arts voorgeschreven en een herhaalrecept moet via de arts gaan, die stuurt een fax naar de betreffende apotheker waar de medicijnen afgehaald kunnen worden. Anti depressiva worden nooit voor zes maanden versterkt zonder consult huisarts.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ron530, dat klopt. Ook met andere medicijnen die, als je er teveel in huis zou hebben, krijg je voor een maand, op herhalingsrecept staat dan meestal nog 6 keer. En zo aflopend totdat het gebruikt is.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een rare vraag. Stel die gewoon aan je apotheker ,zeg.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ultraglide1998 schreef op maandag 16 apr 2012, 16:55: Wat een rare vraag. Stel die gewoon aan je apotheker ,zeg.

Zulke vragen komen zo vaak voor. Het is daarom een goede zaak de TS zoveel mogelijk over de drempel te helpen en te motiveren het antwoord bij de betrokkene zelf te halen. Wat niet wil zeggen dat het antwoord niet tegelijk ook gegeven kan worden. Menig mens komt er niet eens meer op dat hij mondiger is dan hij denkt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ultraglide1998 schreef op maandag 16 apr 2012, 16:55: Wat een rare vraag. Stel die gewoon aan je apotheker ,zeg.

Helemaal mee eens.

Dan kan al dat onnodig gekwek, gechat, gezwam hier verder achterwege blijven!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op maandag 16 apr 2012, 15:39: Vraag Uw apotheek zelf eens want ik vermoed dat de €7,71 na bereiken van maximale wel gratis zal worden als je veel gebruikt.

Als de 70 cent per keer is zou ik zelf meer vragen voor langere periode.

Er wordt helemaal niets gratis.
Voor anti depressie pillen moet je altijd [bij]betalen.

klik hier maar eens en zoek het op

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 16 apr 2012, 17:31:
ultraglide1998 schreef op maandag 16 apr 2012, 16:55: Wat een rare vraag. Stel die gewoon aan je apotheker ,zeg.

Helemaal mee eens.

Dan kan al dat onnodig gekwek, gechat, gezwam hier verder achterwege blijven!!

Denk je dat dat haalbaar is in een mensenleven Edrick? :-)

ve
door verwijderd - Apr 18, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als men Anti depressiva gebruikt moet men dat meestal zelf betalen,bij ons betaalden wij 1 bedrag direct aan de apotheek en verder niets.
Later werd er door een specialist een code op het recept gezet en hoeven we nu dan niet meer te betalen. Alleen als het eigen risico nog niet volledig verrekend is krijgen we een rekening van de verzekering (tot de € 220 is bereikt).
Het recept is een jaar-recept en met het herhalingsbriefje kan ieder maand de medicijnen opgehaald worden.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2012 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt helemaal niets gratis.
Voor anti depressie pillen moet je altijd [bij]betalen

Daar zal je no meer depressief van worden van zulke zaken.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

nietvrolijk schreef op maandag 16 apr 2012, 15:44: Deze vermoedens bevestigd mijn gevoel dat hier oplichting in het spel is. En dat kan allemaal in dit achterlijke landje. Nederland op zijn smalst.

Neem nog een borreltje. Pas goed bij deze borreltafelpraat.

ve
door verwijderd - May 5, 2012 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

nietvrolijk:

Vraag eerst eens aan je zorgverzekeraar hoe één en ander in elkaar steekt voordat je met ongenuanceerde beschuldigingen komt!

Probeer ook eens om alles een beetje zonniger te zien, heb je misschien ook geen anti depressiva meer nodig, scheelt je steeds 70 cent en ook nog 7,71
Misschien kun je dan je nickname ook veranderen in bijv. zonnetje!
En ook nog dit: Wie betaalt is met een t.
Betalen, ik betaal, hij betaalt, hij heeft betaald is met een d (voltooid deelwoord)

ve
door verwijderd - May 5, 2012 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

c.kramer67 schreef op zaterdag 5 mei 2012, 16:21: nietvrolijk:

Vraag eerst eens aan je zorgverzekeraar hoe één en ander in elkaar steekt voordat je met ongenuanceerde beschuldigingen komt!

Probeer ook eens om alles een beetje zonniger te zien, heb je misschien ook geen anti depressiva meer nodig, scheelt je steeds 70 cent en ook nog 7,71
Misschien kun je dan je nickname ook veranderen in bijv. zonnetje!
En ook nog dit: Wie betaalt is met een t.
Betalen, ik betaal, hij betaalt, hij heeft betaald is met een d (voltooid deelwoord)

Ben het er helemaal mee eens dat dat het een rare ongenuanceerde uitspraak van TS was, maar zo'n reactie hoeft nou ook weer niet. Depressiviteit is een heel ernstige ziekte en niet een kwestie van de dingen een beetje zonniger zien. Niet iets om de spot mee te drijven. Zelfmoord is veelvoorkomend bij dit ziektebeeld. Denk aan Antonie Kamerling. En die taallessen zijn ook niet nodig, veel mensen maken taalfouten hier, soms per ongeluk, soms omdat die persoon niet beter weet, het is niet anders.

ve
door verwijderd - May 5, 2012 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

nietvrolijk schreef op maandag 16 apr 2012, 15:27: Ik gebruik Anti-Depressiva.

Nu moet ik de medicijnen eerst aan de apotheker 70 cent betalen. En later krijg nog eens een rekening van 7.71 van mijn zorgverzekeraar.

Waarom moet ik twee keer betalen ervoor?
Dat klopt toch van geen kanten?

Ik hoop dat iemand mij dat kan verklaren. Want ik begrijp het niet.

Als u veelvuldig (dus buiten de anti depressiva) medicijnen gebruikt krijgt u, zoals u zelf al schreef een rekening van uw zorgverzekering. Als ik er van uitga dat de Zorgverzekeringen ongeveer hetzelfde werken krijgt u dus telkens een "aftel rekening". Zojuist van mijn verzekering een brief ontvangen dat ik op € 0,00 sta. Heeft u alleen deze medicijnen nodig betaalt u dus 12 x 7,71 + 12 x 0,70 wat u zelf moet betalen. Dan komt u maar op € 92,52 per jaar en € 12,70 extra voor ieder doosje medicijnen.