co
door consument 10 Mar 24, 2019 om 15:49
Voeding & gezondheid

800E aan medicijnen voorgeschreven zonder informatie

Hallo, ik heb een zeer slechte ervaring gehad met Dr.[edit-red.] Na mijn allergietest heeft ze (bleek achteraf) zeer zware en enorm dure medicijnen voorgeschreven zonder enige informatie hierover. Ik zit nu met een kostenpost van 800 euro, terwijl ik een zeer milde allergie aandoening heb. De medicijnen kreeg ik mee vanuit de apotheek en daarna diende zich deze rekening zich aan. Zeer onprofessioneel aangezien de arts een meldplicht heeft. De medicijnen dienen daarnaast in verhouding te staan tov de aandoening. Bij contact met DC klinieken Oud zuid waren ze niet thuis, ook niet de filiaal manager wilde me niet eens te woord staan. Ik ben schandalig behandeld, wat een nare ervaring. Wat kan ik doen, aangezien ik nu met een 800 E kostenpost zit.. de apotheek wil de medicijnen niet terugnemen, alleen vernietigen.

Alvast dank voor het meedenken, groeten YHE

1579 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2019 om 15:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U mag geen namen noemen. Zo, verwijder de naam van de arts door naar uw vraag te gaan, druk op bewerk en delete de naam en druk opnieuw op opslaan.
Wat uw mededeling betreft: als ik nieuwe medicatie krijg voorgeschreven ga ik eerst in conclaaf over wat het gaat kosten en als ik uw bedrag had gehoord, had ik naar een alternatief gevraagd.

aurora1
door aurora1 Mar 24, 2019 om 22:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is doelbewust overal op internet gedaan.

tenormin
door tenormin Mar 24, 2019 om 23:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dus, zoals ik je antwoord lees: bewust iemand zwartmaken? Niet zo netjes van consument10, @aurora1. Maar dringt nooit door met 'beton' voor de deur; zo gelezen hebbend overal.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2019 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is niet correct om namen te vermelden.
Ben je bij een huisarts geweest? Of bij één of andere particuliere instelling? (lijkt me het laatste).
Er worden echt niet zomaar medicijnen voorgeschreven die voor eigen rekening zouden komen,
Wat meer info is welkom en verwijder de naam.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2019 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die vraag al niet eerder gesteld? Komt mij zo bekend voor.

tenormin
door tenormin Mar 24, 2019 om 16:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lid sinds 2011 maar lijkt eerste vraag te zijn. Hoewel dat niets zegt: Diumenge is elke dag een nieuw lid. ;-))

tijger1
door tijger1 Mar 24, 2019 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bedoel niet de naam van  het lid, maar volgens mij was er kort geleden ook een vraag over die prive kliniek met dure medicijnen diet vergoed werden.

marita5
door marita5 Mar 24, 2019 om 16:53
11494 Antwoorden / 15 Vragen
costnix
door costnix Mar 24, 2019 om 16:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: dat was op Radar.

panter22
door panter22 Mar 24, 2019 om 19:34
6599 Antwoorden / Vragen
tijger1
door tijger1 Mar 24, 2019 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik schrijf om 16.34 uur al over de post op Radar.:-))

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2019 om 16:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De medicijnen kreeg ik mee vanuit de apotheek en daarna diende zich deze rekening zich aan.

Vreemde zaak. Als je medicijnen meekrijgt waarvoor betaald moet worden dan dien je de rekening meteen te voldoen.
Heb je die rekening niet van het behandelcentrum ontvangen?

tenormin
door tenormin Mar 24, 2019 om 16:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker een vreemde zaak. Ik kom in ieder geval de apotheek niet uit zonder te hebben betaald. Zal dus inderdaad wel over een privé kliniek o.i.d. gaan.

costnix
door costnix - Mar 24, 2019 om 16:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen
tenormin
door tenormin Mar 24, 2019 om 17:01
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Daar heeft hij kennelijk, los van de antwoorden, ook niet geleerd geen namen te gebruiken. En ook, volgens mij worden de antwoorden niet gelezen. Maar stoppen met reageren: heeft geen zin.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2019 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt deze vraag al een maand geleden op het Radar forum gesteld, maar daar nooit meer op de antwoorden gereageerd. Wat verwacht u hier nu nog te lezen?

gerbera
door gerbera Mar 24, 2019 om 16:45
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat verwacht u hier nu nog te lezen?
Dat hier iemand een inzamelingsactie gaat organiseren;-))

tenormin
door tenormin Mar 24, 2019 om 17:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ook daar heeft hij niet eens gelezen (kennelijk) dat je geen namen mag gebruiken, dus ook niet gezien dat moderatie die heeft verwijderd. Zinloos om te beantwoorden bij deze TS.

Gr
door Grunn1 Mar 24, 2019 om 19:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik denk dat ts er alleen maar op uit is de namen van de kliniek op zoveel mogelijk plekken te melden en zwart te maken. Antwoorden hoeft ie niet.

aurora1
door aurora1 Mar 24, 2019 om 22:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Crowdfunding en mensen zwart maken?

gerbera
door gerbera - Mar 24, 2019 om 16:44
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zogauw u buiten de apotheek bent met de medicijn mag deze ze niet terugnemen, wel aannemen maar dan moeten ze vernietigd worden. Vreemd is wel dat u blijkbaar ook bij de apotheek geen informatie heeft gehad over de werking van het medicijn en de prijs.
Ga er ook van uit dat betreffende kliniek geen contract heeft met een zorgverzekering.
U schrijft dat u een milde aandoening heeft dus waarom dan niet gewoon naar de huisarts. Mijn gewoonte is om de arts informatie te vragen als ik een nieuw medicijn krijg, maar in de meeste gevallen verteld deze, evenals de apotheek, het zelf al.
Als enige troost, u kunt het bedrag volgend jaar aan de belasting opgeven.

va
door vanlotjegetikt - Mar 24, 2019 om 16:45
809 Antwoorden / Vragen

Gaat u nu ook net zoals in het Tros Radar forum alleen maar uw klacht neerleggen en geen antwoord geven op oa deze vraag.
Wat is uw Eigen Risico en vallen de middelen die voorgeschreven zijn onder het GVS.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 24, 2019 om 19:13
16770 Antwoorden / 202 Vragen

Jammer dat u een slechte ervaring heeft gehad maar u bent daar wel zelf verantwoordelijk voor. Als ik even nader onderzoek doe lijkt het mij er erg op dat deze arts geen contracten heeft met welke zorgverzekeraar dan ook en ik zie in ieder geval een 'waarderiungswebsite'waar geen ervaringen zijn gemeld.

Maar hoe dan ook: Het staat u vrij om een klacht in te dienen bij de daarvoor bestaande instantie : https://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/ik-heb-een-klacht  Daar kan men een gefundeerd oordeel geven etc.

Dat is dus hetgeen u m.i. kunt doen.

panter22
door panter22 - Mar 24, 2019 om 20:06
6599 Antwoorden / Vragen

Wat zijn dit dan voor bijzondere medicijnen dat ze €800 moeten  kosten?
Hoe lang moet je daar mee doen?
Je zorgverzekeraar vergoedt niets of heb je de rekening nog niet ingediend?

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2019 om 22:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[edit-redactie]

Gewoon betalen natuurlijk, hier zal niemand uw rekening gaan betalen. Dat wil zeggen dat ik dat aanneem.
Ik snap ook niet dat u met wat u een milde allergie noemt naar de dokter gaat. Overal zijn daarvoor middeltjes gewoon, waaronder in supermarkten, te verkrijgen en voor weinig geld. En voor kleine milde kwaaltjes kun je ook besluiten om daar niets voor te nemen.
U vond het zeker geen probleem toen u dacht niet te hoeven betalen.
U doet ook net of u niet kunt praten en zelf geen vragen kunt stellen, onmondig bent.
Gezien wat u schrijft en waar overal geeft u mij de indruk van het tegendeel.
Als het een privekliniek betreft die nergens bij is aangesloten en de diploma’s misschien in Nederland niet erkend zijn heeft u willens en wetens deze keuze gemaakt.
Als het meezit dan krijgt u een zaak voor smaad en laster aan uw broek. Lijkt mij dan ook zeer terecht.