fr
door fredwilbrink Mar 15, 2014 om 15:39
Voeding & gezondheid

Aanbiedingen opticiens

Binnenkort moet ik een nieuwe bril.Regelmatig worden er door diverse opticiens super voordelige aanbiedingen gedaan zoals 2e en 3e bril gratis enz. enz. Zelf koop ik mij bril bij een niet adverterende bekende opticien, alleen veel duurder. Hoe is het mogelijk dat er zo'n groot prijsverschil is.Ten opzichte van: Pearl, Specsavers, Hans Anders enz..... waarin zit dit grote prijsverschil. Als ik een bril pls ontspiegelde glazen koop ben ik zo'n € 1200,00 kwijt!! Wat is wijsheid om geen dief van je eigen portemonnee te zijn. Toch naar de prijsvechters gaan??

27203 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2014 om 15:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is moeilijk te beantwoorden, eerlijk gezegd. Ik heb bij Pearl goede ervaringen waar een ander die weer niet heeft. Gebruikt u Google eens bij de diverse door u genoemde zaken en begin de vraag met: klachten bij.... welke zaak u denkt te willen kopen. Maar wat u betaald, nee, dat heb ik gelukkig nog nooit hoeven te betalen. Wel ga ik niet 'voor het dubbeltje op de eerste rang' bij elk door u genoemde zaak kopen. Succes met de zoektocht.

mahadma
door mahadma - Mar 15, 2014 om 16:17
11540 Antwoorden / 51 Vragen

De "Andere Hans" is voor mij al meer dan 10 jaar een prettige (qua service en prijs) bedrijf.

Los van alles, als je 1, 2 of zelfs 3 brillen voor één prijs krijgt, vraag ik mij af, wat moet en kan je er mee? En waarom zoveel gratis, doe dan wat aan de prijs.

sw
door swat1500 - Mar 15, 2014 om 16:34
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Let wel, ultra goedkoop zijn alleen de "standaard" brillen (dus tot een bepaalde sterkte en zonder specifieke extra's).
Als uw bril bij de "gewone" opticien al 1200 euro is en u heeft daarbij geen design montuur gekozen dan lijkt mij dat er sprake is van een zeer specifieke bril. Als de prijsvechters die al kunnen leveren zal blijken dat deze ook bij hun aanzienlijk duurder is en zullen een gratis 2e of 3e bril niet meer tot de mogelijkheden behoren.
Desalnietemin loont het de moeite om eens te informeren bij andere opticiens.

mahadma
door mahadma - Mar 15, 2014 om 16:46
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Eén van de grote verschillen zit in het (huis)merk van de glazen. Daar kan je veel op verdienen/besparen, terwijl het verschil niet of nauwelijks aantoonbaar/zichtbaar is. Ook kan je natuurlijk een "High Tech" merk montuur kopen of een "gewoon".

Ik zou met het recept eens naar een "andere" opticien gaan en eens kijken waar je op uit komt, gewoon een offerte vragen. Wie weet scheelt het veel geld en weinig/ moeilijk meetbaar resultaat.

mi
door miepje58 - Mar 15, 2014 om 17:29
208 Antwoorden / 6 Vragen

Of je kan leven met zo'n goedkope bril is ook afhankelijk van hoe je ogen zijn. Ik heb voor thuis een bril waarvan de glazen ruim 300 euro per stuk kosten en ik ben er heel blij mee, ik kijk fantastisch. Omdat ik die dure bril niet mee wil nemen naar mijn werk, en ik recht heb op een bril via mijn werk, heb ik er dus ook een die helemaal € 158 mocht kosten, montuur en glazen.
En... ik kan dus redelijk op de pc kijken maar nauwelijks lezen met die bril. Terwijl ze hetzelfde recept gebruikt hebben.
Alle waar is naar zijn geld. Ik geef veel geld uit an een bril, maar kunnen zien, en dus kunnen werken, is onbetaalbaar.
Ik geloof niet in die supergoedkope aanbiedingen.

pi
door pieterwolters - Mar 15, 2014 om 17:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bij een speciaalzaak 1200 euro kwijt bent voor een bril zal je voor een vergelijkbare bril bij een prijsstunter niet voor een spotprijsje klaar zijn. De speciaalzaak is wel iets duurder maar niet zo heel veel.

zwemmer
door zwemmer - Mar 15, 2014 om 17:48
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je kunt natuurlijk ook bij deze of gene winkel even naar binnen lopen en naar de voorwaarden vragen. Dan wordt je vanzelf wijzer.

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2014 om 18:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zaterdag 15 mrt 2014, 17:48]Je kunt natuurlijk ook bij deze of gene winkel even naar binnen lopen en naar de voorwaarden vragen. Dan wordt je vanzelf wijzer.

Waarom zou men bij een opticien alleen naar binnen gaan om de voorwaarden te vragen? Als de ogen zijn opgemeten en de uitgekozen bril voor iemand klaar ligt wat zouden die voorwaarden dan moeten zijn? Als de bril niet goed is dan wordt zoiets gewoon wel in orde gemaakt. De meeste opticiens hebben een behoorlijke service verlening. Als mijn "pootje" gebroken is kan ik bij iedere opticien terecht en maakt men het gratis. Service van de branche, denk ik.

ekiem
door ekiem - Mar 15, 2014 om 19:08
676 Antwoorden / 100 Vragen

Lastige vraag. Ook ik ben in de "rijke tijd" altijd naar een optichein gegaan. En ook ik en mijn partner waren beiden gemiddeld per bril ruim 1000 euro kwijt. Moet er wel bij zeggen dat de glazen multi focaal zijn en wij ruim 6 jaar met de bril "lopen". Glazen en zeker de multi focale zijn duur, al snel ruim 300 euro per glas.

Maar ja nu is door de recessie deze ouderwetse opticien door een keten overgenomen. Hetzelfde personeel, dezelfde service ( erg goed ). Heet nu eye wish en wij vorig jaar weer eens toe aan een bril.
Nu was er een aktie, 2 brillen halen 1 betalen waatdoor we ineens voor 2 brillen de helft minder kwijt waren.

Daarom blijft dit een lastige zaak want wij waren nooit in die goedkopere prijsstunters geweest. Maar in dit geval was de winkel overgenomen maar met dezelfde personele bezetting.

Mischien is het een idee om eens naar recensies te kijken maar wel met in het achterhoofd dat deze niet altijd objectief zijn.
Gewoon eens bij een aantal zaken binnenlopen is ook een goed idee, kijken hoe het personeel is. Soms is goedkoop duurkoop. Het is ook maar net wat voor eisen je aan een bril stelt. Wil je ieder jaar een nieuwe bril dan is een hele dure mischien niet nodig.
Ekiem

zwemmer
door zwemmer - Mar 16, 2014 om 10:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 15 mrt 2014, 18:36][quote=zwemmer schreef op zaterdag 15 mrt 2014, 17:48]Je kunt natuurlijk ook bij deze of gene winkel even naar binnen lopen en naar de voorwaarden vragen. Dan wordt je vanzelf wijzer.

Waarom zou men bij een opticien alleen naar binnen gaan om de voorwaarden te vragen? Als de ogen zijn opgemeten en de uitgekozen bril voor iemand klaar ligt wat zouden die voorwaarden dan moeten zijn? Als de bril niet goed is dan wordt zoiets gewoon wel in orde gemaakt. De meeste opticiens hebben een behoorlijke service verlening. Als mijn "pootje" gebroken is kan ik bij iedere opticien terecht en maakt men het gratis. Service van de branche, denk ik.

Soms luidt het 2e , 3e bril gratis maar de glazen niet of andere varianten.En dat kom je pas op navraag te weten.

ekiem
door ekiem - Mar 16, 2014 om 17:36
676 Antwoorden / 100 Vragen

Dat is ook zo. Bij ons was het zo dat deze actie ervan uitging dat als je allebei een bril kocht dat je dan allebei het montuur gratis kreeg.
De glazen moest je zelf betalen. De brillen , daar waren we na 5 jaar allebei aantoe. In ons geval hebben we dus allebei een gratis montuur ( 2 × ongeveer 175 euro ) + allebei 130 euro van de verzekering terug.

Ekiem

rubyn
door rubyn - Mar 16, 2014 om 18:12
146 Antwoorden / 18 Vragen

Persoonlijk ga ik altijd naar de Hans Anders, 1x in de zoveel tijd is er een actie waarbij je een complete bril voor ongeveer 75 euro hebt!

ha
door hansis55 - Mar 17, 2014 om 11:37
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb hele goede ervaringen met Specsavers.
Vakkundig personeel dat ook de oogdruk meet.
De meest recente ervaring was dat mijn bril (althans het montuur) na 5 weken niet beviel. Ik mocht zonder kosten een ander montuur uitzoeken en de glazen werden kosteloos overgezet.
Dat vind ik service.
Ik heb Multi-vocale glazen en betaal nooit meer dan 500 Euro