mo
door mooimeisje Jul 30, 2019 om 20:08
Voeding & gezondheid

Afschrijving

Ben nu 1 1/2 jaar bezig om het stop tezetten.
elke 3 mnd wordt eren bedrag van 50,85 afgeschreven voor astma zorg.
maak geen gebruik daar van.
vorig jaar de zorgverzekering het bedrag terug laten halen 4 x
nu alweer 3 x afgeschreven.
contact opgenomen met de zorroo groep die het bedrag. Afschrijft.
die verwijzen me weer naar de huisarts,
ook weer gemeld bij de zorgverzekering die heeft de eerste 2 x ook alweer terug gehaald.
ik wordt hier zo boos van dat het maar door blijft gaan
bij zorroo al aangegeven dat ze fraude aan het plegen zijn, want zo zie ik dit
zedoen verders helemaal niets voor je
wat kan ik hier nog ondernemen zodat het ook daad werkelijk stopt.

8614 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2019 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat dat gedeclareerd wordt bij uw zorgverzekering, want als het van uw bankrekening geincasseerd werd, was het probleem zo opgelost.

U moet hier echt voor bij uw huisarts zijn. Die heeft u blijkbaar aangemeld in het kader van ketenzorg tbv astma patienten

Dus spreek uw huisarts hier op aan als u van die zorg geen gebruik maakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2019 om 08:30
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Wie heeft hier de opdracht gegeven voor het afschrijven van de zorg? Het verwijzen naar de huisarts lijkt mij bijzonder vreemd want u bent de enige die de opdracht daartoie kan geven! De huisarts kan en mag dat niet.
Zie dit: https://www.zorroo.nl/klachtenformulier/  maar het lijkt mij in uw geval nog beter om contact te zoeken en advies te vragen bij www.juridischloket.nl  of eventueel met http://www.skgz.nl hoewel het hier dan uitsluitend betrekking kan hebben op het feit dat uw zorgverzekeraar wel steeds geld terug haalde maar het verder niet oploste. Daarbij geldt dat dat mogelijk ook niet kon aangezien u de enige opdrachtgever kunt zijn en uw huisarts dat niet is. (Zorro is een samenwerkingsorgaan  van huisartsen).

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2019 om 08:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De huisarts is hierover het aanspraakpunt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 31, 2019 om 15:09
16830 Antwoorden / 202 Vragen

De huisarts kan nooit voor iemand anders een betaalopdracht geven. Uiteraard dient de huisarts wel op dit gebeuren worden aangesproken met de vraag om uitleg hoe dit kan. Een huisarts gaat niet over de portemonee van een ander, ook niet van zijn patiënten.

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2019 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet over een betaalopdracht, maar zorg in het kader van ketenzorg, waarvoor de huisarts je aanmeldt, en die bij de zorgverzekeraar in rekening wordt gebracht.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 31, 2019 om 16:48
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dan is hoe dan ook het aspect aan de orde dat er geen gebruik wordt gemaakt van deze dienst en de betaling dus onverschuldigd is. Zie BW art 6:203 en ook verder. Het lijkt er dan ook op dat de huisarts betaling ontvangt voor een dienst die de huisarts niet (meer) verricht.
Opvallend is dat de zorgverzekeraar al een aantal malen het geld heeft gerecupereerd.
Nog meer reden om advies te vragen bij: www.juridischloket.nl
En nog maar een keer: adviezen en meningen mogen en kunnen verschillen.

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2019 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De huisarts ontvangt NIETS. De huisarts meldt patiënten met die aandoening aan voor ketenzorg. Ja, meningen mogen verschillen, maar feiten niet. En het feit is, dat de huisarts de Ts moet hebben aangemeld ivm een aandoening op dat gebied.

panter22
door panter22 - Jul 31, 2019 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Je huisarts heeft je aangemeld voor een ketenzorgprogramma voor astmazorg.
Dat zal in overleg gegaan zijn met jou en misschien heb je daar een aantal jaren geleden gebruik van gemaakt,
Controles, fysiotherapie, etc
Nu zit je in dat systeem en komt er kennelijk niet meer uit.
Het gaat niet van je eigen risico af, dus hoe kom je er achter dat de huisarts betaald krijgt.
Wat ik er over kon vinden is van een andere provincie. Lees het eens door
https://www.ketenzorgfriesland.nl/portal-kz-patient-pagina/vergoeding

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2019 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kan men zien op de overzichten van de zorgverzekeraar.

panter22
door panter22 Jul 31, 2019 om 16:56
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb intussen de app geinstalleerd van mijn zorgverzekeraar en inderdaad je kunt precies de kosten zien de door de zorgverzekeraar vergoed worden en of ze ten laste gaan van het eigen risico.

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2019 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan bijvoorbeeld bij de bedragen die aan mijn huisarts betaald worden precies zien waar ze voor bestemd zijn. Dus gesplitst in kwartaalabonnement, POH enz.

ma
door malty - Jul 31, 2019 om 09:03
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als Zorroo u naar de huisarts verwijst dan toch maar contact opnemen met de huisarts.
Als de afschrijvingen toch door blijven gaan nog eens opnemen met de huisarts en anders bij uw bank Zorroo laten blokkeren voor die automatische incasso’s.
Dat blokkeren kunt u ook zelf doen via internetbankieren.

En laat Zorro zondermeer toe dat de afgeschreven bedragen teruggeboekt worden, helemaal geen bericht dat u aangemeld bent en dus die 3-maandelijkse €50,85 moet betalen, vreemd.

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2019 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoorro incassert niets van de bankrekening.

ma
door malty Jul 31, 2019 om 17:33
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De Ts schrijft: contact opgenomen met de zorroo groep die het bedrag. Afschrijft.
Zal moeten zijn declareerd.

marita5
door marita5 - Jul 31, 2019 om 11:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo mooimeisje ,

Zoals al eerder aangegeven , neem contact op met uw huisarts

Bij klachten over Zorroo als organisatie of over een medewerker van de zorggroep, kunt u telefonisch, schriftelijk of per mail contact opnemen met het Bedrijfsbureau van Zorroo.

Voor meer informatie over de klachtenprocedure en eventuele vervolgstappen verwijzen wij u naar de naar de folder Niet tevreden?.

Voor advies en informatie over uw rechten en plichten als patiënt kunt terecht bij het Adviespunt Zorgbelang via tel. 0900 2437070 (0,10 cent per minuut) of via de website www.adviespuntzorgbelang.nl.

Wanneer bovengenoemde mogelijkheden niet tot een oplossing hebben geleid of in uw geval niet van toepassing zijn, kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg

Lees ook hier ,

https://www.zorroo.nl/chronische-zorg/astma/

ma
door marleenvanh - Jul 31, 2019 om 14:25
451 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien trap ik een open deur in maar heeft u al inzage gevraagd/gekregen in uw dossier bij Zorroo? Daar zou u m.i. recht op hebben en daarin zou dan ook moeten staan wat de reden is dat u deze (en welke precies) zorg zou afnemen en naar alle waarschijnlijkheid ook wie (!) die zorg dan zegt te geven/uit te voeren en met welke frequentie. Want DAT is dan volgens mij de echte fraudeur (M/V)......

a.
door a.coolen - Jul 31, 2019 om 16:03
4 Antwoorden / Vragen

Belachelijk dat je van dit soort zaken niet af kan komen. Het lijkt mij het meest voor de handliggend dat je het rekeningnummer van de incasseerder blokkeert. In de meeste gevallen kun je dat zelf in je online bankprogramma. Kun je het zelf niet, dan geef je de bank opdracht het nummer te blokkeren. Wellicht krijg je dan van de incasseerder een bericht dat de automatische incasso geweigerd wordt. Ik heb zoiets dergelijks meegemaakt met een energieleverancier en hetzelfde gedaan. Succes met de actie.

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2019 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het wordt niet van de bankrekening geincasseerd, maar gedeclareerd bij de zorgverzekeraar.

ro
door ron503 - Jul 31, 2019 om 18:27
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Astma valt onder de noemer COPD en is een chronische aandoening. Al is de ketenzorg nu niet nodig maar de kans is relatief groot dat die ketenzorg ooit nodig zal zijn. De vergoeding valt onder de huisartenvergoeding en wordt dus volledig vergoedt maar staat wel appart vermeld op de kwartaal factuur. Ik kan ook wel boos op mijn huisarts worden want die strijkt wel de vergoeding op maar ik ben al jaren lang niet bij de huisarts op bezoek geweest en dat wil ik uiteraard ook zo houden. Met ketenzorg werkt dat ook zo want als u last van astma zou krijgen staat direct de juiste arts voor u klaar en hoeft u niet meer door de molen van doorverwijzingen, onderzoeken en zo meer heen die voor het eigen risico komen. U geeft aan dat de ketenzorgverlener fraude pleegt maar is dat wel zo want het bedrag dat per kwartaal ontvangen wordt is voor iedere patient gelijk ongeacht de zorgvraag. Edoch als u geen gebruik van die ketenzorg wil maken dan is een gang naar de huisarts voldoende en als de huisarts dat niet wil staat het u vrij om een andere te kiezen. En dan nog u lijdt geen financiele schade en de zorgverzekering wordt er echt niet goedkoper van. Zie het zo, met het bedrag dat uw zorgverzekeraar vergoedt kan ketenzorg bestaan en u als dat nodig is en uiteraard anderen de zorg kunnen krijgen die noodzakelijk is.

panter22
door panter22 Aug 1, 2019 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

Zo zit het helaas niet in elkaar met die ketenzorg.De huisarts krijgt niet automatisch een bedrag per kwartaal voor ketenzorg. Daarvoor moet de patient aangemeld worden. En astma is een andere ziekte dan COPD.
Zie link Marita5

Binnen het zorgprogramma Astma kunt u de volgende behandelingen verwachten:

  • Controles praktijkondersteuner of huisarts, minimaal één keer per jaar, voor metingen van o.a. bloeddruk en gewicht, eventueel spirometrie, bespreken van eventuele medicijnen, voorlichting en advies over een gezonde leefstijl en voor het stellen van uw vragen
  • Spirometrie, tenzij anders geïndiceerd
  • Begeleiding diëtist, als nodig of gewenst
  • Begeleiding bij het stoppen met roken, als nodig

mo
door mof - Jul 31, 2019 om 20:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Uw bank inlichten?

1paul
door 1paul - Aug 1, 2019 om 08:45
3134 Antwoorden / 0 Vragen

via de bankomgeving kun je automatische afschrijvingen blokkeren...

ev
door evertgd - Aug 2, 2019 om 17:38
41 Antwoorden / 0 Vragen

Neem eerst eens contact op met uw huisarts, die heeft u blijkbaar aangemeld. Automatisch afgeschreven bedragen kunt u eenvoudig via internetbankieren terugboeken naar uw rekening. Dat kan maandelijks na de afschrijving, tot een bepaalde tijd (enkele maanden) met terugwerkende kracht. Hoeveel maanden weet ik niet exact. Maar daar bent u er niet mee, want dit is slechts gevolgbestrijding, al heeft u dan wel (deels) uw geld terug, zolang het nog wordt afgeschreven.

U moet van dat 'abonnement' van Zorroo af. Dat is het probleem. De huisarts die u aanmeldde, kan u daar zeker meer over vertellen, hoe te handelen en eventueel hoe uw geld terug te vorderen.

tdmduc
door tdmduc - Feb 4, 2020 om 14:22
703 Antwoorden / 2 Vragen

Zo jammer dat "mooimeisje" nooit en tenimmer reageert op onze goedbedoelde antwoorden hier.......lekker makkelijk toch?