kl
door kleintjens Apr 11, 2005 om 11:56
Voeding & gezondheid

Afvallen met acapunctuur

Wie heeft er ervaring met het systeem afvallen met acapunctuur oftewel auriculo theraphie.

De theraphie is voor personen voor het stoppen met roken of om af te vallen.Ik wil graag inlichtingen met betrekking toto het afvallen.

Ze hebben ook een internetpagina, en nu komt het bij ons in de stad en voor ik daar naar toe ga wil ik graag weten of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Ze schrijven dat door de naaldjes die in je oor geplaatst worden je hongergevoel weg gaat, je moet wel daarbij goed op je voeding letten.

44171 29 Rapporteer

es
door esje1984 - Apr 11, 2005 om 15:52
1 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt toch wel te werken. Ik ken een meisje die dat gedaan heeft. Ze zei inderdaad wel dat je daarbij goed op je voeding moet letten. Van de andere kant denk ik, als je voldoende eet, en je houdt je aan een gezond voedingspatroon, dan heb je ook niet zo snel een hongergevoel.

Ik denk dat acupunctuur best werkt, als je op je voeding blijft letten, maar ik geloof, als je serieus wil afvallen dat je geen acupunctuur nodig hebt.
Misschien als je op google eens zoekt naar sites over afvallen en acupunctuur, dat je dan ook al heel wat wijzer kunt worden.

Groetjes Esther

he
door helena1 - Apr 11, 2005 om 20:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf een aantal malen bij een acupuncturist geweest. De behandeling zorgt inderdaad dat je hongergevoel afneemt. Voor mij was dat niet belangrijk, want heb niet vaak een hongergevoel Het gaat mij meer om de stimulering van de verbranding. Je moet het niet als een wondermiddel zien, want zonder opletten op je voeding en je voedinggewoontes afleren en veranderen zal je niet veel afvallen. Ik heb hele goede resultaten gehoord. Ik viel niets af toen ik zelf begon, maar na de behandeling ben ik in 10 weken 6 kilo afgevallen. Er bestaat niets waar je vanzelf van afvalt, maar door de ondersteuning van accupunctuur gaat het iets gemakkelijker.

Succes!!!

joostw
door joostw - Apr 11, 2005 om 21:35
22 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Kleintjes.

Acupunctuur zal je niet helpen om gewicht te verliezen.

Acupunctuur is namelijk een niet werkend geintje, waar heel veel geld mee verdiend wordt. Er zijn door de jaren heen al heel wat onderzoeken naar de beweerde werking van acupuntuur gedaan, alleen bij sommige pijnklachten is er soms enige werking te bespeuren verder nada, noppes, niets. Natuurlijk zijn er op het internet of andere media ook wel onderzoeken te vinden die de werking wel bewijzen, helaas zijn dat NOOIT onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken, maar onderzoekjes door de aanbieders of aanhangers. Vergelijk het maar met de Biostabil of homeopathie, prachtige verhalen- geen werking.

Kijk evt. op www.skepsis.nl/acupunctuur.html.

ti
door tinike - Apr 11, 2005 om 21:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier met tinike.De vraag over acupunctuur.Ik heb er zelf baat bij.Ben vanaf Jan: bezig en ben 7 kilo kwijt.Het verlangen naar zoet neemt echt af en je mag gewoon eten maar niets waar suiker in zit en bepaald friut mag je niet hebben.Ik ben er tot nu tevreden over.Froeten Tinike

fa
door fazant_1 - Apr 12, 2005 om 00:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het werkt dus wel. Ik heb ervaring met acupunctuur met stoppen met roken. Heeft me in 2 sessies van 1 pakje shag per dag afgeholpen.  En ik zoek al een tijdje naar een adres voor acupunctuur als steun bij afvallen. Dus als je da internetadres zou hebben, graag

kl
door kleppen - Apr 12, 2005 om 09:37
1 Antwoorden / 0 Vragen
ha
door harriet - Apr 12, 2005 om 10:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer houden ze nu eens op met steeds weer roepen dat iets dat niet in hun denkstraatje past niet is bewezen???? Ongeveer 90% van wat de reguliere geneeskunde doet is nooit bewezen, daarom komt er ook elke vijf jaar iets nieuws en 'beters'..... Als het namelijk wel in het straatje past kan het direct worden ingelijfd. Soms met achteraf enorme gevolgen als de bijwerkingen naar voren komen.

Er bestaan genoeg onderzoeken, maar die worden niet gepubliceerd omdat men het niet wil horen. Te bedreigend denk ik.

Bovendien: iets dat al duizenden jaren werkt heeft zich ruimschoots bewezen.

pe
door peter57 - Apr 12, 2005 om 11:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf zeer positieve ervaring met deze methode. Ik ben in Belgie geweest bij een zekere dr. Stassen. Deze werkt ook met pinnetjes in de oren die er na enkele dagen weer uitvallen. Dit werkte bij zo goed dat ik na een half jaar ongeveer 11 kilo was afgevallen. Wel moet je veel drinken, geen alcohol en geen noten eten, maar een volledige lijst krijg je daar mee wat je wel en niet mag hebben. Ben je tevens goed verzekerd krijg je je geld ook nog vergoed via de ziekenfonds. De kosten per behandeling waren in2003 20 euro.De arts in Belgie heet Dr. Stassen, Venlosesteenweg 98 3640 Kinrooi_Ophoven Telefoon 089/563886

lapjeskat
door lapjeskat - Apr 12, 2005 om 13:05
90 Antwoorden / 40 Vragen

Als je af wilt vallen kan je veel beter naar een goede diëtiste gaan. Die kost niets. Bij acupunctuur moet je ook op je voeding letten om de calorieopname te beperken.

Bij de Diëtiste krijg je hetzelfde voedingslijstje. En altijd veel water drinken. Voor het eten een flink glas.

Na vele kuren geprobeerd te hebben, waaronder ook acupunctuur ben ik uiteindelijk via de diëtiste in het ziekenhuis 40 kg afgevallen.

Veel succes.

mh
door mhengsdijk - Apr 12, 2005 om 14:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Men moet niet zo zeuren over dat afvallen. Als men wilt afvallen moet men zijn eetgewoonte's maar eens aanpassen en niet van die vette rotzooi naar binnen werken, want ieder pondje gaat door het mondje.

at
door atiejan - Apr 12, 2005 om 15:16
2 Antwoorden / 3 Vragen

My mother and I (and some friends) have experiences in decreasing our weight using accupunture. Terrific!! We did in Indonesia. We got the information over accupuncture from our "huisart". He introduced us to someone who took specialitation in accupuncture. Thus, he is also an medical doctor.

at
door atiejan - Apr 12, 2005 om 15:25
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een speciaal recept voor dieet die mijn schoonmoeder van het ziekenhuis heeft gekregen. 5 dagen dieet maar in het weekeind mag je normaal eten. Als je 3 weken doet. valt je 10 af.

Stuurt U mij email : atiejan@yahoo.com, dan krijgt U van mij gratis.

ja
door jannetje_1 - Apr 12, 2005 om 16:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste Kleintjes,

Ik ben vorig jaar in 4 maanden tijd maar liefs 26 kilo afgevallen met ooraccupunctuur en be al vanaf september 2004 op mijn streef gewicht mijn man is er ook aan begonnen hij is(was) diabetespatient maar is nu zelfs medicijn vrij ook zijn hoge bloeddruk is nu goed .

dus wij zijn heel tevreden over afvallen met ooraccupunctuur maar.......U moet wel een goede hebben.

kijk even opwww. ooraccupunctuur.nl

wij gaan in Almere en die is goed ,maar je moet het natuurlijk altijd zelf doen.

succes

te
door teja - Apr 12, 2005 om 20:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je eetpatroon veranderen kan heel goed met behulp van acupunctuur.

Ik ben in vijf weken zes kilo afgevallen met behulp van de zogenaamde verblijfnaalden in mijn oor.

Ik ben een stresseter en door de behandelingen zit ik beter in mijn vel, kan de koektrommen laten staan, de koelkastdeur dicht laten en wat mij het meeste stimuleert dat ik baas ben over mijn lichaam.

Ik adviseer je wel om je te laten behandelen door een bij de NVA aangesloten behandelaar.

Succes

co
door corien_1 - Apr 13, 2005 om 09:01
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ervaring met acupunctuur om gewicht te verliezen. Ik kreeg naaldjes in mijn oren, die enkele dagen moesten blijven zitten. Dit vond ik heel erg hinderlijk, vooral 's nachts omdat ik niet op mijn oren liggen kon, omdat dit pijnlijk was.

Verder viel ik er helaas ook niets van af.

De beste ervaring heb ik met niet echt lijnen of dieten, maar gewoon minder eten en de tijd ervoor nemen.

groeten van corien

klazien4
door klazien4 - Apr 14, 2005 om 10:48
27 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mhengsdijk.

Jij bent het voorbeeld van vooringenomenheid over mensen met overgewicht en je mening is volkomen uit de tijd.

Het is bewezen dat het voor een groot deel ervelijk is en ook veel mensen zijn dik door verschillende ziektes dus eerst denken en dan schrijven.

Gr.Klazien

je
door jette - Apr 14, 2005 om 13:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de accupunctuur hoort een dieet, tenminste bij ons in de omgeving. Ik kreeg dat dieet van een kennis die accupuntuur deed. Zij viel nauwelijks af met accupunctuur, ook omdat ze het niet vol kon houden. Ik heb het dieet gevolgd zonder accupunctuur en ben in 3 maanden tijd 23 kilo afgevallen!!!!!!!! Ik denk dat het zoals altijd met doorzettingsvermogen te maken heeft en met een zeer sterke wil om af te vallen!!! ..en natuurlijk vol houden!!!

Heel veel succes!!!

el
door ellepel_1 - Apr 14, 2005 om 22:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Accupunctuur kan wel degelijk helpen bij het afvallen! Ik heb in mijn nog jonge leven (22 jaar) al vele afvalpogingen gedaan, van Shakes tot 6x per week sporten, maar als je 50 kilo kwijt moet/ wil is dit haast niet op een langzame manier te doen. De tijd die daar in gaat zitten nekt je dan! Tot mijn collega binnen 8 maanden 41 kilo kwijt raaktte vorig jaar dmv accupunctuur+dieet, waar ik overigens eerst helemaal op tegen was, wilde ik dit ook. Ik ben 6 januari van dit jaar gestart en ben nu 15 weken verder 22 kilo lichter!!

De accupunctuur schakeld 3 facetten uit die het hongergevoel veroorzaken. De 4e (bloedsuikers) moet je zelf doen dmv een erg streng dieet. Door dit "Plichtdieet" zorg je voor een stabiele lage bloedsuiker waardoor schommelingen niet aanwezig zijn en je zo goed het dieet vol kan houden. Na 3 weken dit te doen ga je 3 weken het stabiliseringsdieet doen, dit kan je vergelijken met een normaal eetpatroon alleen moet je 1 dag in de week houden al zijnde een "vastedag" dan mag je dus een gedeelte van wat je normaal in dat "Plichtplan" doet. En dit werkt. Ondanks dat normaal eet kom je niets aan! Hierna ga je weer terug voor naalden en heb je weer 3 weken ...ect.

Ik doe dit overigens in Duitsland, de man die dit doet heeft hier patent op en dat betekent dat je alleen bij hem terecht kan voor dit zelfde dieet. www.reduzierung.de 50 euro 1e bezoek met uitleg en 25 euro voor de volgende keren voor naalden.

Nu heb ik het ook uitgeprobeert zonder die naalden, en ook dan lukt het (doorzettingsvermogen), maar ik merk duidelijk dat mijn maag weer begint te knorren en de drempel lager ligt om te "zondigen".

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Ik ben er erg enthousiast over, ondanks dat ik normaal in dit soort dingen niet geloof!

vragen? reageer!

Groetjes Ellis

joostw
door joostw - Apr 14, 2005 om 23:34
22 Antwoorden / 2 Vragen

Wat leuk voor al die mensen die zo goed gewicht verliezen, mede dankzij het gebruik van acupunctuur.

Helaas is er in de hele wereld door meerdere onderzoeken aangetoond dat acupunctuur geen ene sikkepit zal helpen om gewicht te verliezen, te stoppen met roken, te stoppen met snurken en wat dies meer zij. De "genezingen" bewijzen hoogstens dat de mentale weerbaarheid tegen slechte gewoontes toch sterker is dan ze in eerste instantie dachten en dat de wil toch sterker is dan de lust. De stok achter de deur dat er geld betaald moet worden doet ook wonderen. Denk/droom lekker door en bezoek nog vele wonderdoktoren/kwakzalvers/zweeftherapeuten en ander "slim" volk.  Ook zij maken deel uit van de economie en als jullie nou je geld bij hun brengen kunnen zij weer mooie dure spulletjes kopen, zeer goed voor de economie.

Als jullie de vraag goed lezen, vooral de laatste alinea, gaat het vooral om goed op je voeding letten. Als acupunctuur an sich zou helpen, zou dat niet van belang zijn. Bij dit soort behandelingen staan de naaldjes gelijk aan suggestie. Ze moeten wel helpen, dus helpen ze. Eigenlijk toch niet, maar dat wil je niet geloven want eerst was je te zwak om het vol te houden en nu gaat het goed.

te
door teja - Apr 18, 2005 om 22:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Natuurlijk moet je je eetpatroon aanpassen en voor de een zal dat makkelijker zijn dan voor de andr. Ik heb na ca 20 jaar roken 2 pakjes sigaretten per dag van de ene op de andere dag niet meer gerookt.

Maar ik had moeite met afvallen. Dit is mij nu wel gelukt door middel van acupunctuur. Ik zit beter in mijn vel en kan daardoor nu wel doorzetten.

ha
door harriet - Apr 19, 2005 om 09:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Joostw,

Waar je die kennis vandaan haalt? J.... mag het weten! Er zijn over de hele wereld onderzoeken gedaan waaruit zonneklaar blijkt dat acpunctuur werkt, en vaak beter dan reguliere behandelingen.

Waarschijnlijk baseer je je op onderzoeken met net zo'n 'wetenschappelijk' gehalte als de promotie van de heer Renckens!

pi
door pistolenpaultje - Mar 31, 2014 om 21:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit sinds kort bij een acupuncturiste om gewicht te verliezen.
Van haar krijg ik ook speciale afslankthee: Feiyan Health tea.
Iemand ervaring mee?

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2014 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pistolenpaultje

Het enige wat er van afvalt , is de inhoud van uw portemonnee.

pi
door pistolenpaultje - Mar 31, 2014 om 21:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 31 mrt 2014, 21:41]@pistolenpaultje

Het enige wat er van afvalt , is de inhoud van uw portemonnee.

Tis niet goedkoop inderdaad, maar de kosten van de thee vallen nog mee
- naaldensessie 2x per week a €40 per keer
- Feiyanthee: 40 zakjes a €15,- => genoeg voor 20 dagen

Dus zeg voor €255,- per 3 weken, waarvan €240,- aan naalden......

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2014 om 22:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U lijkt wel mal, om dat daar aan uit te geven. Ga naar een diëtiste. .

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2014 om 23:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weggegooid geld.
Van thee val je ook niet af en die is ook belachelijk duur. Wat is dat voor soort thee?
Diëtist(e) zoals gezegd, dus anders eten, levensstijl veranderen, meer bewegen enz.

pi
door pistolenpaultje - Apr 1, 2014 om 22:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ik idd ga stoppen met de naalden. Ik heb nog eens nagevraagd bij de acupuncturiste waarvoor dat is en kreeg als antwoord dat dat is om energie te behouden. Maar dat heb ik nog genoeg....en zeker als ik hiermee €240,- kan besparen :-)

Over de Feiyan thee ben ik wel enthousiast en heb het idee dat die werkt.
Inmiddels online ook al goedkoper gevonden, €10,- voor 40 zakjes.
Zelfs mijn portemonnee wordt hier blij van :-)

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2014 om 22:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook van thee valt men niet af. Allemaal onzin. Maar via het internet wordt uw portemonnee in ieder geval iets minder vlug leeg.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2014 om 00:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als die thee in feite groene thee is dan kun je net zo goed blikjes- of pakjes met echte Chinese groene thee bij Islamitische winkels- of standjes op de markt kopen. Dan ben je voor 250 gram goede en echte losse thee 2-3 E kwijt.
Lees eens klik hier waar ze het groene thee noemen en zoek eens op groene thee op internet, lees bijv. klik hier en zoek nog wat verder op groene thee.