St
door Stalman58 May 23, 2020 om 12:27
Voeding & gezondheid

AH prijst bepaalde fruitartikelen niet meer af op de u.v.d. 'Orders van bovenaf'

AH prijst bepaalde vers-fruit-artikelen sinds een tijdje niet meer af op de laatste dag vd gegarandeerde kwaliteit. Dit betreft de bakjes met een week- en lettercode zoals vandaag bijvoorbeeld dag 21-F is. Navraag bij het personeel v verschillende winkels leverde het antwoord 'Orders van bovenaf' op. Waarom doet AH dit? Hiervoor geldt dus niet hun motto 'weggooien is zonde!'... Nu gaat het weg zonder te worden verkocht. Alleen voor het personeel nog een kans om er iets van te nuttigen.

1602 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 23, 2020 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt toch antwoord gekregen? "Orders van bovenaf". Met die bakjes hoeft helemaal niets mis te zijn, maar u bent ook niet verplicht ze te kopen.

ne
door neodutchio - May 23, 2020 om 12:42
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Steeds meer supermarkten werken met apps waarbij mensen lopende de dag spullen kunnen ophalen die aan de datum zijn. Zo hoeft er niets weggegooid te worden en hoeft er maar 1 keer per dag gekeken te worden wat er nog ligt.

Magnum007
door Magnum007 - May 23, 2020 om 12:52
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Stalmans,

Waarschijnlijk probeert Albert Heijn te bezuinigen.

Kijk ook eens bij Lidl.

edrick3
door edrick3 - May 23, 2020 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

. Waarom doet AH dit?
Dat moet je aan AH vragen. ;-)

Wat zijn de contactgegevens van het Ahold Delhaize hoofdkantoor?
Het adres:
Provincialeweg 11
1506 MA Zaandam

Het postadres:
postbus 3000
1500 HA Zaandam

Klantenservice:
Op onze klantenservicepagina vind je verschillende manieren om ons te bereiken.
Onze klantenservice is van maandag t/m zaterdag bereikbaar tussen 08.00-23:00 uur.

Donuts
door Donuts - May 23, 2020 om 14:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is helaas al zo'n 6 - 12 maanden het geval en de meeste AGF medewerkers weten niet eens de betekenis van de codes. Het zou naar mijn mening voor een lagere prijs verkocht moeten worden als de houdbaarheidsdatum nog maar op 1 - 2 dagen ligt.

Ik bestel 1x per week online bij AH, de druiven die werden geleverd kon ik na 2 dagen al weg gooien. Ik koop geen AGF producten om allemaal binnen 2 dagen op te eten. Dat zou dan stevig door eten moeten worden.

rj
door rjw May 23, 2020 om 15:24
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Kan je jouw mening ook onderbouwen? Waarom zouden verse producten die je nog 1 of 2 dagen kunt gebruiken met korting moeten worden verkocht? Dan kan een visboer zijn spullen wel altijd met korting gaan verkopen....

tijger1
door tijger1 - May 23, 2020 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is geen vlees, vis of melk. Het mag gewoon verkocht worden en kan gegeten worden.

panter22
door panter22 - May 23, 2020 om 18:32
6599 Antwoorden / Vragen

Dan koop je toch gewoon de vers-fruit-artikelen die langer vers blijven. De kwaliteit is nog gegarandeerd op de laatste dag.
Jammer als je alleen maar op koopjes jaagt. Soms heb je pech.

Tr
door Trostomaat - May 23, 2020 om 18:50
239 Antwoorden / Vragen

Dat het niet wordt afgeprijsd, betekent niet dat het niet verkocht wordt.

gerbera
door gerbera - May 23, 2020 om 22:16
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De week/lettercode is bestemd voor intern gebruik bij AH en niet voor de klant. Het betekend dat, met name groente en fruit, op betreffende dag (F = zaterdag) na sluitingstijd uit de schappen verwijderd dienen te worden. Tot die datum zijn de producten normaal te gebruiken dus waarom zouden ze die dan goedkoper moeten maken. En als u doelt op de 35% sticker, die wordt nog steeds op producten met een THT datum gebruikt. Deze worden s'morgens voor 10 uur aangebracht en de niet verkochte producten worden s'avonds uit de schappen verwijderd.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2020 om 22:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft toch al antwoord gekregen op uw "waarom"?
Verder mogen winkels zelf weten hoe ze het doen met het prijzen van artikelen. Net zoals u zelf mag weten waar u koopt. Niemand verplicht u om bij AH te kopen en nog minder wordt u verplicht om vers/fruit artikelen daar te kopen toch?
Misschien lukt het om op de markt erg voordelig aan vers-fruit te komen?

Heeft u om dit te melden speciaal een account geopend?