ar
door aromaat Aug 7, 2012 om 15:38
Voeding & gezondheid

Albert Heijn

heeft iemand ervaring met boodschappen doen bij A.H. via de pc? Kreeg 3 kratten (12 €) bij mijn bestelling van ruim 100 € maar kan de kratten niet inleveren bij de winkels van A.H. Moet een nieuwe bestelling doen en dan nemen ze de kratten mee! Ik vind dit onvoorstelbaar en zo jagen ze je op kosten.
aromaat

46715 14 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Aug 7, 2012 om 15:46
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Uit de algemene voorwaarden van A. Heijn:

De boodschappen worden bij u bezorgd in kratten. Voor deze kratten betaalt u statiegeld. Voor het ophalen van de kratten betaalt u de normale bezorgkosten. Indien u geen gebruik meer wilt maken van de bezorgservice en de kratten wilt inleveren, dan kunt u hiervoor een afspraak maken met de Klantenservice.

Had je deze eerst gelezen?

Jantje

zwemmer
door zwemmer - Aug 7, 2012 om 16:02
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Sommige AH's nemen de kratten wel retour hoorde ik onlangs van een bezorger. Het is wel lastig als je krap bij kas bent en je blijft met die kratten zitten. Het is mij enkele malen gelukt om de kratten snel leeg te halen thuis, de bezorger had wel een half minuutje over. Maar, dat lukt niet altijd. Je wordt niet op kosten gejaagd, want het blijft statiegeld wat je dus hooguit een tijdje kwijt bent. Of wil je nooit meer iets laten bezorgen? Tja, in dat geval zul je een AH die de kratten terugneemt moeten zoeken.

Zwemmer

harrie
door harrie - Aug 7, 2012 om 16:34
765 Antwoorden / 36 Vragen

Tsja, zoiets noemt men klantenbinding....... ( via de kleine lettertjes )
Dus bezint voor je er aan begint....

zwemmer
door zwemmer - Aug 7, 2012 om 16:53
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Harrie, ik denk eerder dat het met organisatie en taakverdeling te maken heeft. Niet overal zit een eigenbaatzuchtige bedoeling achter. Krattenafgifte is op de plaats waar de kratten gevuld worden en dat is op centrale punten, dus daar waar de bezorger ze ophaalt. Het uitpakken kost tijd en daarom is het meestal niet mogelijk de kratten gelijk weer mee te geven.

Zwemmer

jo
door jorisw - Aug 7, 2012 om 17:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het ook omdraaien: je hebt nu 3 mooie kratjes voor slechts 4 euro per stuk. Als je die los koopt ben je meer kwijt.

En zoals zwemmer ook al zegt: het uitpakken kost tijd en als de bezorger daar op moet wachten worden de kosten vanzelf hoger. Die jongens moeten immers ook betaald worden en er zijn dan waarschijnlijk ook nog extra wagens nodig om alle bestellingen te kunnen afleveren.

Dit is er wat mij betreft 1-tje in de categorie zeikenomhetzeiken.

emcede
door emcede - Aug 7, 2012 om 19:08
959 Antwoorden / 4 Vragen

Op kosten gejaagd? Wat een onzin! Voor gemak betaal je nu eenmaal. Je snapt toch zelf ook wel dat de plaatselijke AH niets aan de bezorgkratten heeft. Wat is daar zo onvoorstelbaar aan? Gewoon een afspraak maken om ze op te laten halen, of zoals al eerder gezegd de kratten blijven gebruiken!

ar
door aromaat - Aug 7, 2012 om 19:24
14 Antwoorden / 13 Vragen

Aardig wat reacties. Ik laat het bezorgen omdat ik slecht ter been ben en dus zelf niet naar de winkel kan gaan. Maar daar wordt gezien de reacties niet aan gedacht! Jammer

emcede
door emcede - Aug 7, 2012 om 21:11
959 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aromaat schreef op dinsdag 7 aug 2012, 19:24]Ik laat het bezorgen omdat ik slecht ter been ben en dus zelf niet naar de winkel kan gaan.
Ook als je slecht ter been bent, moet je voor gemak betalen. Waarom moet je daar zo verontwaardigd over zijn? En als je dan van dit gemak gebruik maakt (ik geef je groot gelijk) dan zul je dat vaker doen - dan lever je kratten bij de volgende bestelling toch in? Ik zie het probleem niet...

dc
door dcz - Aug 8, 2012 om 00:02
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 7 aug 2012, 16:02]Sommige AH's nemen de kratten wel retour hoorde ik onlangs van een bezorger...

Nou vergeet het maar, dat doet geen enkele AH. Filialen hebben geen enkele link met de bezorgservice, distributiebutiecentra zitten ook niet op dezelfde lokatie.

Ik kan mijn verkeerde, bij AH gekochte tandpasta ook niet ruilen bij de etos...
zelfde moederbedrijf maar twee totaal verschillende formules.

De bezorger kletst uit zijn nek.

zwemmer
door zwemmer - Aug 8, 2012 om 00:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Nee, het was niet de bezorger het was de servicelijn die ik daarover belde.

ba
door badaboem - Aug 8, 2012 om 17:31
13 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aromaat schreef op dinsdag 7 aug 2012, 19:24]Aardig wat reacties. Ik laat het bezorgen omdat ik slecht ter been ben en dus zelf niet naar de winkel kan gaan. Maar daar wordt gezien de reacties niet aan gedacht! Jammer
De reden waarom u via internet bestelt, is niet relevant. Het is u al eerder gevraagd, heeft u de algemene voorwaarden gelezen voordat u de bestelling plaatste?

Redacteur
door Redacteur - Aug 10, 2012 om 12:46
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Offtopic reacties verwijderd. Ontopic reageren graag!

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

traporgel
door traporgel - Aug 10, 2012 om 13:42
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aromaat schreef op dinsdag 7 aug 2012, 19:24]Aardig wat reacties. Ik laat het bezorgen omdat ik slecht ter been ben en dus zelf niet naar de winkel kan gaan. Maar daar wordt gezien de reacties niet aan gedacht! Jammer

Wat ik niet begrijp: U hebt boodschappen gedaan bij AH via internet. Nu zit u met de kratten in uw maag, en u vindt dat het u bakken geld kost.

Volgende week hebt u alweer eten nodig. Dan brengen ze weer alles in kratjes. De lege kratjes gaan dan retour.

Dan rekenen ze 12 euro statiegeld voor de nieuwe kratjes, maar u krijgt 12 euro terug voor de lege kratjes van vorige week. Dus 12 min 12 is nul.

Wat is nu eigenlijk uw probleem? U wilt gemak. Maar het mag niets kosten.

Het kost u alleen maar 12 euro als u besluit niet meer bij AH te kopen, want dat hebt u 3 kratjes voor 12 euro, terwijl kratjes bij de C1000 / Plusmarkt etc.etc. 5,50 per stuk.

U hebt dus 4,50 verdiend als u stopt met eten uit kratjes van de AH.

an
door annet11 - Aug 14, 2012 om 11:28
9 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste kunt u nog een keer boodschappen bestellen en alle kratten gelijk meegeven.