Em
door EmmaH74 Mar 23, 2020 om 16:13
Voeding & gezondheid
Albert Heijn Bonus aanbieding niet gegeven / verrekend bij de kassa

Ik kom het, zeker de laatste tijd, zo vaak tegen dat ik me afvraag of anderen hier ook last van hebben. Je gooit je mandje vol met bonus aanbiedingen, scant alles, scant je bonuskaart, en krijgt op een gedeelte van de artikelen helemaal geen korting! Hierdoor moet ik altijd extra goed opletten of de beloofde korting echt verrekend wordt.

Wie valt het ook op dat de Albert Heijn de bonuskorting vaak niet echt geeft?
Zo ja, bij welke filialen hebben jullie hier het vaakst last van?

Voor mij is de Albert Heijn XL in Rijswijk de winnaar, hier klopt vrijwel iedere week na het boodschappen doen iets niet op de bon..mag je in de rij gaan staan bij de servicebalie...

16745 38 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2020 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kom nooit bij AH. Ga in het vervolg naar een andere winkel.

En koopt u dan altijd al die aanbiedingen? Wonderlijk.

gerbera
door gerbera Mar 23, 2020 om 16:21
7361 Antwoorden / 14 Vragen

En koopt u dan altijd al die aanbiedingen

Wat is daar mis mee?

Em
door EmmaH74 Mar 23, 2020 om 16:35
1 Antwoorden / 3 Vragen

ja ik koop zeker de aanbiedingen, bij meerdere winkels. wat is er op tegen om op de kleintjes te letten?

tenormin
door tenormin Mar 23, 2020 om 17:09
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal niet mis mee. En zeker absurd dat het zo vaak misgaat @emmah74.

marita5
door marita5 Mar 23, 2020 om 17:11
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@emmah74 , Als ik op de kleintjes wil letten , koop ik geen wasmiddel met bonuskorting bij AH , is nog duur .

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2020 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, als ik vaak de bonus aanbiedingen zie, denk ik dat geen mens daar op zit te wachten.

holstein
door holstein Mar 24, 2020 om 07:43
922 Antwoorden / 16 Vragen

Wat is dat voor onzin Tijger, natuurlijk zitten daar heel veel mensen wél op te wachten, heb je een hekel aan AH?

maffy1948
door maffy1948 Mar 27, 2020 om 11:05
45 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal nooit bij Happie Appie kopen als je denkt dat het goedkoop is ben je nog duurder uit bij een andere super en met betere resultaten. Vroeger was het De Gruyter met als bij naam Piet de Dief, Daar valt Happie Appie ook onder. Mensen zijn blind en denken van Hamstren ja denk goed na wat ze bedoelen hun zakken vullen.

ko
door korenbloem2000 Mar 27, 2020 om 11:15
33 Antwoorden / Vragen

Als er bonusaanbiedingen zijn die ik goed kan gebruiken, koop ik die. Dat zal toch het doel zijn om nog enigzinds alle vaste lasten en levensonderhoud te kunnen bekostigen.....
Maar ga ook naar Poiesz en Jumbo voor aanbiedingen en boodschappen niet in de aanbieding die echt nodig zijn.
Vaak 1 plus1 gratis, 50% korting.
Bij alle supermarkten waar ik kom is de prijs wel eens niet juist.
Aangezien ik altijd een kassabon wil en die goed nakijk, ga ik bij de servicebalie verhaal halen.

jewee
door jewee Mar 27, 2020 om 11:47
61 Antwoorden / Vragen

Tijger1,
Het is de bedoeling dat je normaal antwoord geeft op vragen en niet dat je je eigen bitterheid, jegens iets of iemand, de boventoon laat voeren.
Als je niet behulpzaam wenst te zijn, blijf dan weg

tijger1
door tijger1 Mar 27, 2020 om 11:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jewee

Hoe ik antwoord maak ik zelf wel uit. Iemand die op de kleintjes let, gooit zijn mand niet vol met zeeppoeder van AH.

Daar kan je elders veel voordeliger voor terecht.

Afgezien daarvan is de OP ook nog onzin. Die kassa’s worden centraal geregeld.

gerbera
door gerbera - Mar 23, 2020 om 16:19
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb daar totaal geen last van, werkt bij onze AH altijd prima. Toch eens met de filiaalchef gaan praten zodat deze er voor zorgd dat de bonusaanbiedingen in de kassa's verwerkt wordt.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Mar 23, 2020 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

Geen last van. Ik scan met de handscanner en dan hoor je direct een piepje met een bonusaanbieding.
Op de scanner kun je precies zien waarop en hoeveel korting je krijgt.

Em
door EmmaH74 Mar 23, 2020 om 16:36
1 Antwoorden / 3 Vragen

goede tip, die zal ik eens proberen. ik gebruik zelf altijd de 'achteraf' zelfscan

panter22
door panter22 Mar 23, 2020 om 16:44
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt de boodschappen met de zelfscan direct in je tas stoppen en hoeft alleen maar af te rekenen.
Gaat nog een stuk sneller ook,

marita5
door marita5 - Mar 23, 2020 om 16:28
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emmah74 ,

Voor mij is de Albert Heijn XL in Rijswijk de winnaar, hier klopt vrijwel iedere week na het boodschappen doen iets niet op de bon..mag je in de rij gaan staan bij de servicebalie...

Dan heeft u een engelengeduld , mij zouden ze daar niet meer zien .
Er zijn goedkopere winkels .

panter22
door panter22 Mar 23, 2020 om 16:48
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent ergens anders goedkoper uit dan deze week bij AH met 2e gratis?

marita5
door marita5 Mar 23, 2020 om 16:54
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat niet alleen over deze week . U denkt toch niet dat ik iedere week mijn leven verslijt aan de servicebalie , omdat de bonuskorting niet verrekend wordt Als je geen merk koopt , ben je nog goedkoper uit . Vloeibaar wasmiddel Xl flessen in de Lidl zijn goedkoper , en ook nog beter .

panter22
door panter22 Mar 23, 2020 om 17:13
6599 Antwoorden / Vragen

Die stinkende formil zeker. Heb ik driect weggegeven.

marita5
door marita5 Mar 23, 2020 om 17:17
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ieder zijn eigen meuk , ik gebruik al jaren Formil waspoeder , nergens last van .

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2020 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik gebruik altijd het poeder van Lidl. Komt vaak als beste uit de test en is in ieder geval stukken voordeliger dan die aanbiedingen van AH.

justmeagain
door justmeagain Mar 24, 2020 om 01:05
623 Antwoorden / 8 Vragen

@marita een goedkopere winkel geeft mij minder prettige ervaring tijdens winkelen. Aldi en Lidl ik ben er wel geweest naar vind boodschappen doen geen leuke ervaring.
Personeel bij onze Appie is vriendelijk en behulpzaam. Bonusaanbiedingen worden netjes verrekend en de winkels zien er prettig uit.
Soms een lekkere hap van de filiaalkok, een leuk gesprek met de groenteman. Wel wat duurder Inn sommige gevallen naar de beleving is mij ook wat waard.

marita5
door marita5 Mar 24, 2020 om 08:34
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@justmeagain , dat de beleving u wat waard is , is totaal iets anders .

Thecla58
door Thecla58 Mar 27, 2020 om 12:41
854 Antwoorden / 3 Vragen

@justmeagain

Mij valt tegenwoordig op dat, in welke supermarkt je ook komt, het personeel erg behulpzaam is, dus ook bij Aldi en Lidl. Logisch vind ik, want ze willen allemaal aan klantenbinding doen en zijn als de dood voor negatieve reacties op de sociale media.

On topic

@Emmah74,

Inderdaad zoals geopperd werd de zelfscan gebruiken. Bonuskaart voor de lezer houden en je scanner pakken.

@Tijger1

In mij geval zijn er soms best nuttige bonusaanbiedingen. Heus niet elke week. Ik vind je opmerking beetje jammer.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 23, 2020 om 16:49
16840 Antwoorden / 202 Vragen

Dit overkomt mij een heel enkele keer en dan vooral m.b.t.speciale bonus. Mijn ervaring is dan dat als ik met de bon naar de servicebalie ga men na even nazoeken het verschil zonder enig verder probleem contant aan u betaalt. (Dat gebeurt mij zelfs wel als ik een verkeerde bonuskaart heb benut dus één waar de speciale bonyus niet aan is gekoppeld).

Als het inderdaad een XL filkiaal van AH zelf is kunt u een klacht indien. Zie bijv. https://www.ah.nl/klantenservice?category=BONUS

Topantwoord

ne
door neodutchio - Mar 23, 2020 om 16:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Alle AH vestigingen zitten op hetzelfde netwerk aangesloten. Alle acties worden centraal in het computers gezet. Het kan dus niet zijn dat u in het ene filiaal wel een actieprijs betaald en ik een ander filiaal niet. Wat wel eens kan gebeuren is dat ze vergeten een actieprijs te koppelen aan een artikel. Tja, ook bij AH lijken het net mensen die daar werken.

Maar elke week de bon niet kloppend lijkt mij wat overdreven.

MisterrMix
door MisterrMix Mar 25, 2020 om 14:59
18 Antwoorden / Vragen

Dit klopt niet helemaal.

En al helemaal niet meer sinds de "persoonlijke" bonus aan je kaart gekoppeld wordt.

Bij een filliaal dichtbij mij kreeg ik doormiddal van die persoonlijke bonus 10% extra korting op alle boodschappen. In een ander filliaal niet. Het kan dus zeker wel zo zijn dat t ene filliaal andere actieprijzen heeft dan t andere filliaal.

ne
door neodutchio Mar 25, 2020 om 16:07
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U denkt toch niet dat ze speciaal voor u alle prijzen met 10% verlaagd hebben? U krijgt gewoon 10% korting op de geldende kassaprijzen.
Uw 10% korting heeft niets te maken met actieprijzen die zouden gelden tussen de verschillende filialen. Als de bananen in de folder staan, dat heeft elk filiaal dat in hun kassa verwerkt staan. Het kan niet zijn dat filiaal A wel die prijzen heeft en filiaal B niet. Dat wordt gewoon centraal aangestuurd.

MisterrMix
door MisterrMix Mar 30, 2020 om 10:55
18 Antwoorden / Vragen

@Neodutchio.

Zeg ik ergens in mijn bericht dat ze speciaal voor mij alle prijzen verlaagd hebben met 10%?

Nee.

Ik geef aan dat ik doormiddel van persoonlijke bonus in t ene filliaal 10% extra korting kreeg op alle boodschappen, ook bovenop huidige aanbiedingen. Deze 10% kreeg ik niet in een AH 5km verderop. En dat dit dus betekend dat lang niet elk filliaal achter t zelfde netwerk hoeft te zitten met alle identieke aanbiedingen. En t zegt wel genoeg dat meer mensen aangeven soms aanbiedingen niet verrekend te krijgen terwijl deze wel in de folder staan. Ook kan er zo nu en dan, als ze al in t zelfde netwerk hangen, er een fout op treden in een sync waardoor 1 of meerdere producten niet geupdate worden.

Leer eens lezen.

ne
door neodutchio Mar 30, 2020 om 12:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat u in een bepaald filiaal korting krijgt heeft werkelijk niets te maken met het centraal aansturen van de prijzen. Er zit echt niet 1 persoon in elk filiaal achter een pc handmatig de prijzen aan te passen.

In het computersysteem zitten verschillende onderdelen. Je hebt een artikel, daar hangt een barcode aan. Dit artikel staat toegewezen aan een bepaald schappenplan. Een plan dat opgesteld is door AH. Aan het artikel hangt ook de inkoper. De inkoopprijs staat er bij, alsook de verkoopprijs. De huidige voorraad is af te lezen, maar ook de minimale en maximale voorraad die er in de winkel is. Komt de voorraad onder aantal x, dan wordt er automatisch bijbesteld tot aantal y. De omloopsnelheid wordt landelijk bijgehouden, zo kan besloten worden of artikelen uit het assortiment gaan of niet.
Dit is 1 gesloten netwerk waar alle zaken aan elkaar hangen. Natuurlijk kan een specifiek filiaal op eigen houtje iets doen, maar dat wordt gedaan op het netwerk van AH. Bijvoorbeeld een lege flessen bon en uw kortingscode.

AH heeft 983 filialen. Als in elk filiaal iemand zou zitten die dagelijks toeleveranciers gaat bellen om inkoopprijzen te controleren, hier de verkoopprijs op moet aanpassen, zelf alle acties handmatig moet intikken op maandagochtend, nieuwe artikelen moet inkopen, kaartjes voor modet maken, dan kan de winkel niet op tijd open en lopen de kosten enorm op.

Bij een filiaalbedrijf loopt alles op 1 netwerk zodat elke afdeling inzicht heeft binnen zijn vakgebied. Ahold gaat echt geen tig systemen gebruiken van om elke winkel apart bestellingen te ontvangen of acties heen te sturen. Dat is onwerkbaar en onbetaalbaar.

MisterrMix
door MisterrMix Mar 30, 2020 om 15:44
18 Antwoorden / Vragen

Je mist t punt compleet Neo. En je gaat op helemaal niks in wat ik je stuurde.

Zo veel woorden en eigenlijk zeg je helemaal niks.

Lees andere reacties ook eens door. Als alles centraal zou gaan, zou betekenen dat er of overal dezelfde fouten zijn, of nergens fouten. Niet op t ene punt wel, en t andere punt niet.

T verhaal over hoe hun voorraad wordt bijgehouden is compleet irrelevant op dit onderwerp. We praten niet over een voorraadbeheer systeem.

Ook zeg ik nergens dat er in elk filliaal iemand de dingen aan zit te passen, nog meer irrelevantie vanuit jou.

Nogmaals, lees eens goed voordat je allemaal onzin en irrelvante dingen neer zet. En neem daar ook even andere reacties mee die beamen wat ik je hier al verteld heb :)

ne
door neodutchio Mar 30, 2020 om 15:57
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U mist het punt, een kortingspas/code kan lokaal worden ingesteld en heeft niets te maken met het landelijk invoeren van prijzen. Een landelijke actie wordt landelijk doorgevoerd. Een plaatselijke actie wordt ook vanuit het hoofdkantoor aangepast.
Aparte akties, zoals met een pas extra korting, wordt vanuit het hoofdkantoor aangestuurd, in het systeem gezet en voor gezorgd dat deze enkel op lokaal niveau werkt.

Het hele voorraadsysteem heeft er wel degelijk mee te maken. Alles zit namelijk aan elkaar verbonden. Er wordt gewerkt met 1 landelijk systeem waar niet op lokaal niveau van afgeweken kan worden.

TS klaagt hier over bonusaanbiedingen. Dat zijn landelijke acties. Daarvan kan geen verschil zitten tussen de verschillende filialen.

MisterrMix
door MisterrMix Apr 9, 2020 om 11:17
18 Antwoorden / Vragen

En weer klopt dat niet.

Meerdere mensen geven al aan: Hier geen fout, maar daar wel.

Nogmaals: Als t centraal geregeld is, kan je niet een fout hebben in de ene winkel, maar niet in de andere winkel. Zo moeilijk is dat bedenken toch niet? Of snap je t echt niet?

Kan je gewoon niet bevatten dat als t echt 1 centraal systeem was dat fouten OF overal OF nergens zouden voorkomen, maar niet in t ene filliaal wel, en in t andere niet.

Kom maar met 100% bewijs dat wat jij roept waarheid is, t bewijs dat t niet zo is staat hier al veelvuldig in de reacties, dus burden of proof is nu aan jou.

ne
door neodutchio Apr 9, 2020 om 11:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waar leest u dat een landelijke actie in filiaal a wel goed verwerkt is en in filiaal b niet? Als alle filialen via hetzelfde draadje in dezelfde computer terechtkomen, dan kan er geen onderscheid in die prijzen zitten.
Doe mij 1 plezier, loop een willekeurige filiaalwinkel binnen en vraag hoe het werkt. Mijn uitleg accepteerd u niet, ga het dan vooral zelf uitzoeken.

rj
door rjw - Mar 23, 2020 om 17:40
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Weet je zeker dat je de juiste producten pakt? Ik zag het toevallig vandaag dat het ene soort kaas van een bepaald merk in de bonus was maar een andere soort van hetzelfde merk niet. Ook zit er wel eens verschil in de verpakkingmaat. Bijvoorbeeld grote verpakkingen wel bonus, kleine niet. Ik doe al mijn boodschappen bij meerdere AH vestigingen en het klopt eigenlijk altijd. Een aangezien de prijzen centraal worden aangestuurd moet er iets anders aan de hand zijn bij jou.

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2020 om 18:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vermoed dat u u vergist, misschien ook naar verlopen bonusproducten kijkt. De prijzen gaan via een centrale computer voor alle filialen. Dan zou dus overal geen bonus verrekend worden.

Ik heb daar dan ook nooit last van.

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2020 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar naar de Hoogvliet in Rijswijk, is sowieso goedkoper.

Em
door EmmaH74 Mar 23, 2020 om 20:29
1 Antwoorden / 3 Vragen

zeker, assortiment wel stukken kleiner maar dat moet dan idd op de koop toe...

1paul
door 1paul - Mar 24, 2020 om 08:45
3143 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een kwestie van goed invoeren in het systeem, ligt dus aan het personeel welk deze taak uitvoert...

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Mar 26, 2020 om 14:42
29 Antwoorden / Vragen

1. Aanbiedingen bij AH zijn vaak extra lastig gemaakt, door bijvoorbeeld uitzonderingen aan de aanbieding toe te voegen. Dat net dat ene product niet ondervalt, wat eigenlijk wel logisch zou zijn. Hiervoor ben je zelf verantwoordelijk om dit door te hebben.

2. Aanbiedingen niet correct in het systeem ingevoerd. AH is hiervoor verantwoordelijk.

Zelf kom om die reden (en veranderingen in het productassortiment) al jaren niet meer bij de plaatselijke AH. Ging zo vaak mis en was er klaar mee. Bij punt 2. krijg je netjes geld terug, maar bij de servicebalie ben je zo 10 minuten verder.

di
door diversion Mar 27, 2020 om 11:00
103 Antwoorden / 7 Vragen

Met name dat eerste punt irriteert me vaak mateloos. Sta je met een product aan de kassa en krijg je te horen dat alleen "product dat en dat" of "smaak die en die" onder de aanbieding vallen. Gooi dan gewoon alle soorten in de aanbieding.

ja
door jackyh - Mar 27, 2020 om 10:55
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bij mij komt het nogal eens voor bij mijn persoonlijke bonussen en dat is ook de reden, dat ik de kassabon naloop. Iets wat ik vroeger nooit deed. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook nogal eens naast zit, dat blijkt bij navraag bij de balie, omdat het soms voor bepaalde verpakkingen geldt en niet bij een iets grotere uitvoering van het produkt.

di
door diversion - Mar 27, 2020 om 10:58
103 Antwoorden / 7 Vragen

Dat is heus niet bij alleen bij de AH het geval. Ik winkel bij diverse supermarkten en daarbij komt het ook af en toe voor. Gewoon iemand vergeten om de prijs in de computer aan te passen. Daarom moet je ook altijd je bonnetje vragen en voordat je naar huis gaat nog eventjes controleren. Daar valt weinig aan te doen.

mesjeu
door mesjeu - Mar 27, 2020 om 11:09
6 Antwoorden / Vragen

Overkomt mij soms. Altijd blijven opletten. Als ik naar de informatiebalie ga, krijg ik alsnog de bonus. Naar andere super gaan is geen oplossing; ook daar vind je wel eens wat je ergerlijk vindt. Bijvoorbeeld bij Hoogvliet of Lidl te weinig kassa's open. Bij Hoogvliet nooit een cadeautje gekregen, zoals ze beloven.

janssend7850
door janssend7850 - Mar 27, 2020 om 11:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

IK  doe altijd mijn boodschappen bij AH en heb al diverse keren gemerkt dat de bonussen of persoonlijke bonussen niet goed op de kassabon staan.
Soms kijk je pas thuis je bon na en dan kun je weer terug naar de AH winkel. Ik doe ook mee aan de enquetes van Ah en daar heb ik het ook al diverse malen opgemerkt, maar helaas blijft het voorkomen. Dick Janssen

op
door opaal - Mar 27, 2020 om 11:15
3 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt erop dat dan de bonuskaart niet goed gescand is. Bij mij geen problemen

videad
door videad - Mar 27, 2020 om 11:20
1 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin , als je goed kijkt kun je alles maar dan ook alles op je kassabon terugvinden . Het gebeurt weleens dat er een oud promotie kaartje is blijven hangen en ja dan krijg je geen bonus korting . Op de kaartjes staat de datum wanneer aanbieding geldig is . Fout van AH natuurlijk maar ook hier krijg je altijd je geld terug . Advies is ga zelfscannen dan zie je meteen of  je wel of geen korting krijgt . En anders de supermarkt manager aanspreken die kan u nog veel meer uitleggen . Als het alleen de laatste weken gebeurd is  dan kan dat omdat door de slechte verkrijgbaarheid acties afgelast zijn en als dan toch de kaartjes zijn opgehangen is het genoemde probleem daar .

Engelse drop
door Engelse drop - Mar 27, 2020 om 11:23
63 Antwoorden / 5 Vragen

Op mm boodschappen lijst zet ik de b van bonus achter het artikel.  Leg ik zoveel mogelijk als eerste op de band. Kan ik gelijk wat zeggen . Ook jouw speciale bonussen, en als je dan bij de info balie mag gaan staan . Hou je het artikel maar, gaat niet 2x in een rij staan.

averham
door averham - Mar 27, 2020 om 11:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heel vaak voorkomt is dat het in hun krantje bonuskorting staat, het staat echter in de rek niet aangegeven. Dus geen korting. Tenzij je weer met het krantje gaat leuren.Ik heb het maar opgegeven, moet weer een chef bij gehaald worden etc.........

beatrix van ijzendoorn
door beatrix van ijzendoorn - Mar 27, 2020 om 11:37
1 Antwoorden / Vragen

Wellicht een verlopen bonus? Ik maak mijn lijstje in de Appie app op mijn telefoon doe zelfscannen en ook zo betalen. Op alle scan manieren komt een plaatje met het artikel, ook als het in de bonus is.  En bij de service balie zijn ze altijd bereid om je te helpen, ik had laatst per ongeluk 4 blikken hondenvoer gepakt en er 5 gescand. Zonder probleem kreeg ik het geld van het teveel gescande terug. Ben tegen de 80 maar doe nu ook nog in de stille uurtjes mijn boodschappen alleen!! Is nu eenmaal wekelijks een uitje.

marc1976
door marc1976 - Mar 27, 2020 om 11:38
1 Antwoorden / Vragen

Heel herkenbaar! Toen ik in januari 2020 van Wijchen naar Nijmegen verhuisde werkte mijn bonuskaart ineens niet meer bij de AH Molenweg.
Wat ik ook probeerde (nieuwe bonuskaart, nieuw account/profiel) ik blijf problemen houden.
Ik heb ontzettend vaak met de klantenservice gebeld, screenshots gestuurd aangezien het probleem ook in de app te zien was (bij het toevoegen van een bonus - persoonlijk of algemene - of niet bonus product er werd geen één product herkent alsof de betreffende AH alleen maar lucht verkocht.
Eindelijk na 3 maanden bellen, mailen en in overleg gaan met de supermarkt manager is er een speciaal formulier aangemaakt om deze problemen te onderzoeken. Tot nu toe nog geen oplossing en moeten we steeds naar de balie voor een correctie op het totale bedrag.

gerbera
door gerbera Mar 27, 2020 om 11:55
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Dan neemt u toch tijdelijk een niet geregistreerde bonuskaart. Probleem opgelost. Vreemd is wel dat ik dan blijkbaar een bofkont ben, mislopen van een bonus gebeurt bij mij nooit maar let wel even op dat het goene lichtje komt..

Dr
door Driver56 - Mar 27, 2020 om 12:01
1 Antwoorden / Vragen

Als je een bonus artikel scant hoor je op de zelfscan meteen een geluidje dat aangeeft dat de korting verrekend wordt.
Bij een aanbieding "2 voor de prijs van 1" hoor je bij het eerste product een pingeltje en meteen na het tweede het bonus geluidje. Nooit geen problemen mee gehad...

bu
door bugu - Mar 27, 2020 om 12:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dezelfde ervaring bij AH Geldrop 9 van de 10 X gaat het mis met de aanbiedigen.
Dan kom je op vrijdag boodschappen doen en staat dus de hele week de gewone prijs in de kassa
 (ik heb het dan over aanbiedingen en geen bonus)
Als ik er voor de zoveelste x protesteer en zeg dat het al 5 dagen verkeerd in de kassa staat krijg ik altijd mijn geld terug maar ik denk dan aan al die mensen die het niet nakijken ! Veel geld voor AH

ansvanz
door ansvanz - Mar 27, 2020 om 12:20
12 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon niet meer naar AH dan keren ze het van zelf je moet maar een om rekenen je krijgd zo veel procent korting en reken dan maar eens hoeveel je in werkelijk betaald en doe dat maar een bij de cocurent en zie wat het verschil is je kan geen pond kaas kopen bij AH voor E279.-per pond.

sa
door safa25kn@kpnmail.nl - Mar 27, 2020 om 12:52
2 Antwoorden / Vragen

Ik vertel aan de kassa dat men even oplet? Ook moet je als klant er voor zorgen dat het gebeurt in de winkel en niet thuis en neem altijd de week folder mee. Dank U.

cl
door clearmaker - Mar 27, 2020 om 13:11
11 Antwoorden / Vragen

Er word gezegd dat alle aanbiedingen centraal geregeld worden,
vreemd want ik heb al vaker meegemaakt dat bij de XL wel de bonus eraf gehaald word en bij de kleinere AH in de wijk niet.

Zo is het mij opgevallen bij één bepaalde COOP dat één bepaalde kassa enorm vaak foute prijzen aangeeft, die kassa mijd ik dan want heb geen zin weer in de rij te moeten staan het verschil op te eisen.

Maar het gebeurd overal wel eens, zelfs in Duitsland bij de REWE en de Penny, veelal bij dezelfde soort artikelen.

En toeval mocht zijn, afgelopen maandag bij de Lidl geweest, vanwege al dat corona-gedoe niet opgelet, de iets kruimige aardappelen 5 kg was in de aanbieding voor 1,99 euro, pas thuis zag ik op de bon dat de normale prijs gehanteerd was  van 3,89 euro.
Aangezien die Lidl voor mij ruim 10 km verderop ligt, zie ik niet het nut om zoveel brandstof te verrijden om dat verschil op te eisen, heb wel gemaild naar de klantenservice van Lidl maar of dat wat uithaald.

Wat ook vaak vermeld staat in reclame's, *Diverse smaken* van b.v. Monster Energy bij de COOP .... dan ga je verhaal halen bij de kassa, dan word er gezegd dat toevallig die smaken niet in de reclame zijn, maar als er staat Diverse, dan zijn dat dus minimaal 2 smaken, en dat gaf aanleiding om dan toch maar zogenaamd coulant te zijn de reclame-prijs te hanteren .. ik noem dat lokkertjes die onjuist zijn.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 27, 2020 om 13:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nog vervelender is het bij de AH bezorgservice.
Soms een bonus niet berekend, of toch bezorgkosten rekenen terwijl het gratis is wegens aaankoop van extra dure producten.
De AH truc : je bestelt boodscchappen  op vrijdag.
Als je b.v. een pakket van zo'n 12 euro, extra dure, Belgische bieren bijkoopt is de bezorging gratis.
Maar je wil de bezorging--enkele dagen later-- op de volgende week maandag.
Als de boodschappen maandag worden bezorgd moet je opeens toch 7.95 euro betalen omdat het een nieuwe week is.
En die gratis bezorging daardoor niet meer geldt.
Zo pikt AH 7.95 van mij..

Bij mijn laatste bestelling zat een brood pain Boulogne.
Over de gehele lengte van het brood zat een hol gat waar een kippenei doorheen kan.
Dat was dus een brood dat voor 50% uit gebakken lucht bestaat !

En Dirk kan er ook wat van.
Het filiaal in de Amsterdamse Pretoriusstraat.
Voorbeeld : in de aanbieding 2 halve liter blikken Amstel bier voor 1 euro,
Ik koop er 8, dat is dus 4 euro.
Thuisgekomen zie ik dat alle blikken apart op de bon staan, voor 76 cent per stuk.

sp
door spikkel Mar 28, 2020 om 23:14
148 Antwoorden / 5 Vragen

Een aanbieding geldt voor een week. Die 'gratis bezorgprodukten' gelden voor een bepaalde tijd. Dat staat vast wel ergens. Bij de Jumbo wordt reclame gemaakt voor dit soort produkten. Als het geldig is tot 29 maart en je laat het 1 april bezorgen is het niet meer gratis.

makreel18
door makreel18 - Mar 27, 2020 om 13:56
15 Antwoorden / 7 Vragen

Bij ieder filiaal zal je moeten zal je moeten opletten en niet alleen op de bonuskorting.
Wat mij betreft het filiaal van de grutter in de Choorstraat in Delft spant de corana.
Verkeerd geprijsd, de bonus- etiktten van de week daarvoor, verkeerde wijn op de bonusplanken, etc. etc..
Daarbij wordt iedere klant als potentiële dief beschouwd  bij het scannen door gênante controles.
Hamsteren is geen probleem.
Brood wordt zonder handschoenen ingepakt, betaaltoetsen manden en karren worden niet ontsmet etc.etc..
De zaak is daarbij zo klein dat afstand houden niet mogelijk is.
Het maakt de filiaalhouder niets uit.
De zaak is levengevaarlijk en dient daarom onmiddelijk gesloten te worden.
De aandelen stijgen gelijk de hypocriete smoezen van de AH-directie in de media.
Mijdt deze grutter!

ma
door marleenvanh - Mar 27, 2020 om 14:43
451 Antwoorden / 1 Vragen

Nou hier in Hulst en Terneuzen geen last mee. Terneuzen is een 'echte' AH en Hulst een franchiser. Allebei geen probleem. Ook niet met de zogenaamde 'Persoonlijke Bonus' aanbiedingen.  Wanneer de cassière het artikel langs de 'piep' haalt zijn de prijs en de toevoeging B of PB ook meteen zichtbaar op het scherm. Alleen het assortiment verschilt iets. Franchiser heeft soms een bepaald produkt niet maar dat is weer een ander item.

Ge
door Geraldines - Mar 27, 2020 om 15:45
1 Antwoorden / Vragen

Ja, inderdaad bi AH moet je steeds je bon nakijken. Als ik drie artikelen koop is er zelfs dan één fout.

gy
door gypsyjoy - Mar 27, 2020 om 15:51
28 Antwoorden / 3 Vragen

In welke winkel ik ook ben, bonnen lezen doe ik altijd.
En het levert mij geen windeieren op.
Vaak moeten afprijzingen het ontgelden maar ook aantallen.
Dan is een pak/zak ed te veel afgehouden.
Bon lezen? Echt, het loont de moeite!!!

donna53
door donna53 - Mar 27, 2020 om 16:13
98 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, dat herken ik helemaal niet. Meestal reken ik af bij de zelfscan en dan zie je op het scherm ook direct dat de bonus verrekend wordt. Zelfs als je bij een bonuskorting (voor meerdere stuks) een verpakking te weinig hebt gepakt, staat er op het scherm "mogelijk bonus gemist" zodat je dat zelf nog kunt veranderen.
Raar dat dat dan niet overal klopt.

ko
door kooss - Mar 27, 2020 om 17:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

De kassaregistratie wordt centraal geregeld.
Dus filiaal maakt niet uit.
Ik had het persoonlijk wekelijks dat het fout ging. Daarom hebben ze ook liever dat je geen kassabon laat afdrukken. Dan valt er niets te controleren.
Hierdoor kom ik al 2 jaar niet meer bij AH.

gerbera
door gerbera Mar 28, 2020 om 09:27
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Kolder, de kassabon bij AH komt automatisch, heeft de cassiëre geen invloed op. Hooguit dat ze vragen of u de bon mee wilt hebben. Dat om te voorkomen dat de uitgang bezaaid ligt met weggegooide kassabonnen.

sp
door spikkel Mar 28, 2020 om 23:17
148 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is geen kolder. Als ik geen bon wil wordt die niet uitgeprint !

mo
door mof - Mar 27, 2020 om 19:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niet zo vaak meegemaakt, wel meegemaakt: de "Echte Boter" (merknaam) in de bonus van 2,59 voor 1,85, deze prijzen expliciet genoemd op de prijskaartjes. Maar als je dan meerdere pakjes koopt blijkt dat elk tweede pakje voor 1,86 euro ipv 1,85 euro wordt afgerekend.
Geklaagd, maar als antwoord (Albert Heijn Daalseweg Nijmegen): "ach, die ene cent ..."
Dit argument kan ook bij AH worden aangevoerd: die ene cent, waarom dan niet gewoon voor alle pakjes 1,86 euro rekenen en gewoon de klant eerlijk informeren.

Ook bij 35% afprijzing wordt vaak op deze manier, dus elk tweede product een cent meer4 rekenen, winst gemaakt. De krotings verkoopsprijs wordt dan niet vermeld.
Bij de COOP bijvoorbeeld gebeurd dit wel en kun je controleren dat je de juiste prijs betaalt.

Hoewel het "maar" om een cent gaat, is dit een vorm van verlakkerij. En bij excpliciete prijsvermelding zoals in het5 geval van de boter gewoon wettelijk niet toegestaan. De prijs die wordt vermeld moet ook worden afgerekend. Conclusie in de 35 % ckorting moet ook gewoon een prijs worden vermeld zoals de COOP dat wel doet.

Albert Heijn bedonderd zijn klanten, denkt dat ze met kleuters die niet kunnen opletten of rekenen te doen heeft.

AnnyKira
door AnnyKira - Mar 27, 2020 om 20:14
2 Antwoorden / Vragen

Dit bemerk ik ook vaak. Je moet dan langs bij de service balie. Ik zou dan verwachten dat AH dit direct aanpast. Niet dus.  Als je in de loop van de week de boodschappen nog een keer haalt wordt wederom de bonus niet verrekend .

AnnyKira
door AnnyKira - Mar 27, 2020 om 20:17
2 Antwoorden / Vragen

Klopt vaak worden ze niet verrekend. Ze herstellen deze fout ook niet nadat je het gemeld. Bij de volgende keer dat je de boodschappen doet is het weer zo

al-freddy
door al-freddy - Mar 28, 2020 om 18:37
3 Antwoorden / Vragen

In Lelystad is dat de AH op de Voorhof.
Maar niet alleen op de Bonus.
Een buurman overkomt vrijwel elk bezoek aan dat Filiaal van Albert Heijn fouten op de bon.
Ikzelf 2 op de drie keer.
Soms gaat het om grote bedragen.
Ossenworstje van € 2,49 kostte ineens € 5,40.
Het is heel dom om de bon niet te vragen.
Altijd bij elke winkel de bon vragen en ter plekke controleren.
Deze week heb ik voor het eerst mjin AH telefoonapp gebruikt in een filiaal van Albert Heijn op de Kempenaar.
Groot bord Duvel in de Bonus.
Ik kon meteen zien dat de bonus niet verrekend werd met mijn telefoonscanner.
Bleek het bordje van vorige week te zijn. Ik mocht het apart afrekenen en kreeg de bonus alsnog.
De functie van zelfscannen heeft dan eigenlijk geen zin voor de snelheid.
Maar je staat dan niet achteraf in de rij bij de servicebalie maar vooraf. Meestal geen rij.
Wel meteen voor jezelf duidelijk zichtbaar dat de af te rekenen prijs niet goed is.
Kan overiogens alleen in filialen die WIFI hebben.
Bovendien kun je vooraf een boodschappenlijst maken en zien of de bonus er in staat.
Even wennen maar zeker een aanrader.
Wel grappig dat ik meteen een controle kreeg op de boodschappen.
En alles klopte. Ook weer een fijn gevoel, maar wat is nu het voordeel geweest?

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Mar 29, 2020 om 14:33
29 Antwoorden / Vragen

Voordeel is voor AH dat ze jouw persoonsgegevens kunnen gebruiken. Ze weten alles exact van je. Daarnaast is zelfscannen slecht voor de werkgelegenheid.

me
door mein33 - Mar 30, 2020 om 13:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR DELICIEUSOFFZOIETS 29 MRT. 2020 OM 14:33
18 ANTWOORDEN / VRAGEN

Voordeel is voor AH dat ze jouw persoonsgegevens kunnen gebruiken. Ze weten alles exact van je. Daarnaast is zelfscannen slecht voor de werkgelegenheid.

Inderdaad, het zelfscannen is ontzettend werkbesparend en dat alleen al omdat je boodschappen niet  vanuit je boodschappenwagentje op de band hoeft te zetten, om het daarna weer terug te doen.
Meestentijd ook geen wachtrij, zoals dat bij de 'pratende' kassa wel het geval is.
Het scheelt ook heel veel "z.........s" die er niet in je nek staan te hijgen omdat het, volgens hen, allemaal veel te langzaam gaat en dat zij 'haast' hebben.
Doe mij maar de zelfscan, werkgelegenheid of niet !  ;-))