me
door mevrouwbloem May 19, 2021 om 19:39
Voeding & gezondheid

Astra zenica weigeren

Ik  wil graag een oproepje plaatsen voor het weigeren van astra zenica. Ik heb een prik gehad maar ik wil mensen tussen de 60 en 65 die verplicht worden om astra zenica  te accepteren vragen of ze meedoen aan een rechtszaak tegen de staat/ rivm  en dat ze zelf mogen kiezen of anders Pfeizer kunnen krijgen. Desnoods de Spoetnik. Deze geven 95% bescherming en de Astra Zenica maar 60%. Hiermee moet ik in overvolle treinen waar veel mensen in de trein hun mondkapjes afdoen . Bovendien heeft Astra Zenica de meeste bijwerkingen en ik heb al ergens gelezen de kortse beschermingstijd. Natuurlijk wordt je dat niet eerlijk verteld in je oproep brief. Er is voor miljoenen astra zenica ingekocht en die moeten ze nu toch maar kwijt.  en wat ook walijk  is is  dat artsen en Ggd medewerkers zelf Pfeizer namen voor bescherming. Er weten dus meer mensen dat Astra Zenica minder werkt tot niet deugd

2002 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 19, 2021 om 19:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is hier geen prikbord en niemand verplicht je ergens toe.

aurora1
door aurora1 - May 19, 2021 om 19:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En, mevrouwbloem, bent u medisch geschoold? Een Wappie?

Op basis waarvan doe u deze "oproep"? Weet u wat u mensen misschien kunt aandoen met deze "oproep"?

Oproepen moet u maar ergens anders doen want dit forum is daar niet voor bedoeld. Voorts bent u slecht geïnformeerd.
En niemand is verplicht zich te laten vaccineren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/soorten-coronavaccins/astrazeneca

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-weten-over-vaccinatie-met-het-astrazeneca-vaccin

tenormin
door tenormin - May 19, 2021 om 19:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom Astra Zenica weigeren? Janzen (of Jansen) zou met 1 vaccin voldoende zijn. Maar wat u schrijft: artsen "nemen" Pfizer, helemaal onjuist. De dochter van mijn vriendin, arts, heeft gewoon Astra Zenica gehad. Ook zij kon niet kiezen. Ja, ik heb twee vaccins Pfizer gehad, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik 80+ ben. Ook al was mij Astra Zenica aangeboden: had ik zonder meer laten doen. En mijn kinderen hebben met graagte, rond 60, het Astra Zenica vaccin genomen. U bent waarschijnlijk veel te veel beïnvloed door wat u erover hebt gelezen. Het gaat over een bloedprop, wat natuurlijk niemand graag wil. Maar jonge vrouwen die de pil slikken, hebben dezelfde risico's. Net als intercontinentale vluchten. Bewegen is het devies. En ik ga niet mee in uw oproep om een rechtszaak te beginnen tegen wie dan ook. Noch tegen de Staat, noch RIMV.

aurora1
door aurora1 May 19, 2021 om 20:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen
tenormin
door tenormin May 19, 2021 om 20:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, kijk eens aan. Dat was vroeger al zo, toen ik dus jong was. Dat wist ik toen ook al, dus na laatste kind me gelijk laten stereliseren. Mannen waren wel watjes (toen) maar: al kon ik niet in de toekomst kijken: scheiden o.i.d. kinderen wilde ik niet meer, van wie dan ook. ☺

sp
door spikkel May 19, 2021 om 23:54
148 Antwoorden / 5 Vragen

IEDER UUR krijgen 11 mensen Trombose.

De bijwerking van Astrazeneca is vele malen zeldzamer maar wel veel ernstiger. Het gaat om een combinatie van stolselvorming (trombose) én een tekort aan bloedplaatjes (trombocytopenie). Dat tekort aan bloedplaatjes ontstaat omdat deze gaan klonteren. Bloedplaatjes zorgen voor de stolling van je bloed. Als je er te weinig van hebt is je bloed 'te dun' en heb je een verhoogde bloedingsneiging. Bij Trombose heb je juist een verlaagde bloedingsneiging.

Trombose en Trombose i.c.m. Trombocytopenie zijn 2 heeeeel verschillende ziektebeelden en niet met elkaar te vergelijken. Als je al klachten krijgt of hele vage klachten is het traject huisarts, bloed prikken, uitslag afwachten. Die tijd heb je dus niet. Mijn huisarts was gewaarschuwd na mijn eerste massale dubbelzijdige longembolie met hele vage klachten. Op het moment dat ik dat gevoel weer zou krijgen moest ik van de longarts DIRECT naar de SEH. In de correspondentie met de huisarts is dit vermeld. Het heeft 2 hele uren geduurd voordat dit kwartje viel bij de huisarts. Ik snap wel waarom mensen zelf een vaccin willen kiezen.

Ik zou met alle liefde mijn Pfizer / Moderna vaccin aan iemand anders geven maar dat kan helaas niet.

tijger1
door tijger1 May 20, 2021 om 00:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft uw vaccinatie met Astra Zenica van doen?

ne
door neodutchio - May 19, 2021 om 20:00
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb ergens gelezen dat ik de knapste man van Nederland ben.
Er is voor miljoenen aan alle vaccins ingekocht, maar je kan niet zomaar even een soort op de plank laten liggen. Er is ook ingekocht op gebruik, het is dus niet mogelijk om zelf maar even te bepalen welke soort je wil hebben.
Dat artsen niet de Astrazeneca krijgen is wellicht omdat niet elke arts boven de 60 is. En voor de perikelen is zorgpersoneel gewoon hiermee gevaccineerd hoor. En dat heb ik niet van "ergens gelezen", maar van mensen uit de zorg.

Als u iets wilt moet u het zelf gaan aanpakken. Net zo goed dat ik aanpak wat ik belangrijk vind.

Donuts
door Donuts - May 19, 2021 om 20:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Sputnik vaccin kun je beter niet aan beginnen. Ik heb gehoord dat je dan meteen een chip ingebracht krijgt...

tenormin
door tenormin May 19, 2021 om 20:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

tijger1
door tijger1 May 19, 2021 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

+10

aurora1
door aurora1 - May 19, 2021 om 20:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Speciaal voor mevrouwbloem, opdat ze niet mensen op het verkeerde been zet met misschien noodlottige gevolgen:

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/astrazeneca

sp
door spikkel May 20, 2021 om 00:11
148 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens mij wil mevrouw maximale bescherming. Dat % ligt bij Pfizer / Moderna toch echt hoger dan bij Astrazeneca.
Met dank aan Rutte en de Jonge die zoveel angst hebben gezaaid dat ze nu mogen oogsten.

tijger1
door tijger1 May 20, 2021 om 00:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rutte en de Jonge hebben geen angst gezaaid. Maar u hoeft helemaal niets te nemen.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2021 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gaat u maar lekker procederen, of sluit u aan bij die wappie-figuren.

Het forum is niet voor achterlijke oproepen bestemd.n

bussy02
door bussy02 - May 19, 2021 om 22:19
143 Antwoorden / 36 Vragen

Hey Wappie ga lekker de hei op of graaf uw in. Val mij niet lastig met uw onzin. Je hoef niet.

gerbera
door gerbera - May 19, 2021 om 22:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb gehoord dat als je de straat oversteekt zonder uit te kijken je aangereden kan worden.
Ik heb gehoord dat als je in het water valt en je niet kan zwemmen kunt verdrinken.
Ik heb gehoord dat als je van de trap donderd je zelf behoorlijk kunt verwonden.
Ik heb gehoord dat..enz, enz

Dit is ook bij u het geval, u heeft iets gehoord en dan vliegt u meteen in de gordijnen. Wij noemen dat paniek zaaien over iets waar u totaal geen kennis van heeft en de media de boel alleen maar op jut. Mijn advies, ga u eens verdiepen waarom de verschillende merken aan bepaalde leeftijdsgroepen wordt gegeven.

tijger1
door tijger1 May 19, 2021 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

+10

sp
door spikkel May 20, 2021 om 00:01
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook gehoord dat leven gevaarlijk is. Zodra Moeder Natuur even ingrijpt moeten we allemaal een vaccin .....
Al die mensen met onderliggend lijden kosten ons bakken met geld. Ik vond het wel lekker opruimen.
Ter info: ik hoor bij de groep mensen met onderliggend lijden. En nee, ik hoef geen IC-bed !

tijger1
door tijger1 May 20, 2021 om 00:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi toch? Blijft u thuis.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 20, 2021 om 01:06
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte mevrouw Bloem,

Ik behoor ook tot de critici van corona vaccins.

Een interessant programma is "Ancient Aliens" op Discovery Channnel.

Een aflevering ging over pandemieen zoals de Spaanse Griep, die op 2 plaatsen in de wereld uitbrak, toen er nog geen vliegverkeer was.....

In het programma wordt gesuggereerd, dat Aliens virussen op de Aarde afsturen om de overbevolking tegen te gaan.....

Kan de mens winnen van Aliens?

Vele gebeurtenissen op Aarde zijn niet zo simpel te verklaren.

ne
door neodutchio May 20, 2021 om 07:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Maar aliens zijn wel te verklaren?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 20, 2021 om 10:34
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik raad u aan om eens naar "Ancient Aliens" te kijken op Discovery Channnel.

Schokkend is ook hoe de Rooms Katholieke kerk boeken van de Mayas heeft gestolen / verbrand met infornatie over  buitenaardse technieken.....

Wat zou het doen met al die "geloven" als blijkt dat er buitenaards leven bestaat?.......

panter22
door panter22 - May 20, 2021 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Wie wil een rechtzaak gaan voeren? Je blijft er wel erg vaag over.
Voorlopig mag je nog niet een mondkapje afdoen in het openbaar vervoer.
Maar waar gaat het jou nu om. De bijwerkingen of het lage beschermingspercentage. Of geen keuzevrijheid.
Of het feit dat het vaccin alleen veilig zou zijn  voor mensen tussen de 60 en 65 jaar, een administratieve veiligheid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 20, 2021 om 09:12
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Het is uiteraard aan u om te weigeren als u op basis van door u vermeende info dat nodig vindt. Het is echter ook aan iedereen om dat zelf te beslissen. Hierover een rechtzaak starten? Dat zal alleen maar geld kosten. De vraag is zelfs of dat wel ontvakelijk zal zijn bij Rechtspraak.

Het is algemeen bekend dat er bij bepaalde soorten vaccins bij specifieke gevallen risico's kunnen zijn en die risico's ook worden afgewogen tegen het veel grotere risico van het besmet maken door (een variant van) het Covid19 virus.

U behoort in ieder geval niet tot degenen die het bestaan van dit virus ontkennen en het gevaar ervan. Degenen die in overvolle treinen hun mondbescherming afdoen doen dat overduidelijk wel en die negeren dus de veelheid van 'oproepen' om dat niet te doen en ook waarom niet.

Redacteur
door Redacteur - May 20, 2021 om 10:34
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Het forum is specifiek bedoeld voor vragen van consumenten, we sluiten daarom dit topic. Op onze artikelenpagina kun je je mening delen, onder nieuwsberichten. Dat is de aangewezen plek daarvoor.
De redactie