welkom03
door welkom03 Oct 5, 2017 om 21:55
Voeding & gezondheid
Badolie voor droge huid

ik weet dat er vette zeep,en creme  is voor een droge huid,maar vind geen vetachtige  badolie
is er iemand die ,dit weet

15365 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2017 om 22:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Welkom03, 'vetachtige' badolie is natuurlijk overal wel te koop, b.v. bij AH: "Badolie extra vetten". Maar, hoewel ongevraagd: met een droge huid zou ik sowieso geen bad nemen: droogt daarna nog meer uit, alle oliën ten spijt. Heb ook een (zeer) droge huid en ook: douche zo kort mogelijk. Daarna gewoon met een goede body lotion de hele hap bewerken. Door in bad liggen droogt de huid ook veel meer uit. Dus maar geen champagne, boekje en lekker liggen weken. Grapje.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 5, 2017 om 22:15
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hier staat vast wel iets voor u bij:
Klik

wo
door woutjewachtmans Oct 5, 2017 om 22:39
22 Antwoorden / Vragen

gevalletje  De slager keurd zijn eigen vlees.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2017 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vond persoonlijk Fenjal altijd heel prettig in gebruik in een bad.

https://www.bol.com/nl/p/fenjal-classic-creme-200-ml-badolie/9200000005034088/

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2017 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag anders eens bij de drogist, of misschien de apotheek.
Lees ook eens hier het stukje over kokosolie: http://www.moedersminimalisme.nl/natuurlijke-producten-in-bad/
Kokosolie is bij de meeste supermarkten te koop, doorgaans te vinden bij de zonnebloemolie e.d. Of bij de Action, ca 2,50/500 ml. Is multifunctioneel zoals ook voor haarverzorging, of om in te bakken/braden etc. Het ziet eruit als witte stevige creme/vet, maar het smelt onmiddellijk bij warmte, bijv. lichaamswarmte. Het ruikt niet.

Cookies
door Cookies - Oct 5, 2017 om 23:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........is er iemand die ,dit weet.........

Ongetwijfeld een verkoopster van een parfumerie winkel of drogisterij.

me
door mein33 Oct 6, 2017 om 17:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Die verteld je alleen maar wat je graag wil horen om maar te kunnen verkopen :-)

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 11:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat doen wij hier toch ook als CEO van de " badoliefabriek"?:-))

gerbera
door gerbera - Oct 6, 2017 om 11:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ga eens langs bij een "echte" schoonheidspecialist(e) en laat een analyse van uw huid maken. Deze kan dan een goed advies geven. Vet op een droge huid is niet altijd de oplossing.

ti
door tijgerboom - Oct 6, 2017 om 12:35
11 Antwoorden / 0 Vragen

De enige werkelijk goed vettende olie is badolie van Balneum. Het is prijzig, maar het emulgeert met het water zodat je niet zo'n vettige laag op het water krijgt en trekt goed in de huid. Na het bad is het bad zelf ook niet vettig. Succes.

frans hanssen
door frans hanssen - Oct 6, 2017 om 15:13
1 Antwoorden / Vragen

Bij de apotheek:  Balneum Hermal. Werkt perfect, ook voor psoriasispatiënten! (zonder recept).

boppe1943
door boppe1943 - Oct 6, 2017 om 17:29
1129 Antwoorden / 98 Vragen
me
door mein33 - Oct 6, 2017 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

maar vind geen vetachtige  badolie

Vet en olie worden niet door (het bad)water opgenomen aangezien vet en olie op water drijven.
Mocht er in een product al olie zitten, dan drijft dat net onder de kin en zal geen enkel effect kunnen hebben op uw huid, (behalve die duizendste mm. net onder uw kin).

Dus ook alle reclame uitingen zoals o.a. "badolie extra vetten" en "badolie van Balneum"  is je reinste kul/onzin/leugen en is alleen maar misleidend en uitsluitend bedoeld om de verkoop te stimuleren.

reflecs
door reflecs Oct 7, 2017 om 10:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen
mi
door miesenfrits - Oct 7, 2017 om 12:07
5 Antwoorden / 2 Vragen

Doe gewoon een scheut olijfolie in het water........succes verzekerd. Hierin zit geen parfum, want dát is de grootste boosdoener. Gebruik eventueel bodylotion of -creme van Decubal........écht parfumvrij.

ch
door chronisch zieke - Oct 7, 2017 om 15:26
18 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon niet lang douchen met weinig douchemiddel, snel goed afspoelen en daarna een vette creme op de nog natte huid.

Dat geeft een veel beter resultaat. Het moet wel even intrekken.

En even bij de apotheek navragen welke vette creme je kan gebruiken.

Een bodylotion is slechts wat vochtinbrengend, helpt maar heel even.

Als u huid écht droog is dan de vette creme gebruiken op een natte huid na het douchen, dan smeert het ook beter uit.

Succes!

jantina70
door jantina70 - Oct 9, 2017 om 20:11
2 Antwoorden / Vragen

Eucerin, verkrijgbaar bij de apotheek.
Of bodylotion of body-olie na het badderen. In plaats van tijdens het badderen, na het badderen. Olie drijft op het water, dus zal er alleen een laagje olie komen op de, niet onder water liggende delen. Zoals onder de kin, of knieën of tenen. Als je profijt van olie zou willen hebben zou je in olie moeten badderen. Beetje zonde, gezien de liters die er in een badkuip gaan. Mijn tip, je lichaam na het badderen insmeren.