ni
door nickkevin Jan 25, 2011 om 18:49
Voeding & gezondheid

Bakken in combi magnetron

ik heb op 20 jan een combi magnetron gekocht.
ik begin met cake bakken netjes als op de verpakking staat.
binnen een half uur was de cake zwart en weer gedaan weer mislukt.
heb zelf al de tem naar 130 gedaan de cake was binnen 20 klaar.
ik dacht het is gelukt maar nee hoor nu was de cake hard van binnen.
wat doe ik fout kan iemand mij daar antwoord op geven

112281 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 25, 2011 om 18:52
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als je aangeeft welke combi magnetron je hebt wordt het een stuk eenvoudiger om een antwoord te geven. Groet, MG.

ni
door nickkevin - Jan 25, 2011 om 19:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

proline combi magnetron

tappie
door tappie - Jan 25, 2011 om 19:25
289 Antwoorden / 82 Vragen

Gevonden op Kassa site zelf

Ik bak elke week wel 2 keer cake in mijn combi magnetron op de volgende manier:
Voorverwarmen op 160 graden. 200gr boter, 200gram suiker, 2 zakjes vanillesuiker, 4 eieren, 200 gram cakemeel. Mixen met een gewone mixer, geen keukenmachine. Bakken 60 minuten in een voorverwarmde oven van 160 graden. Is nog nooit mislukt. Ik heb een LG combimagnetron, hetelucht, grill, magnetron. Ik gebruik geen combistand want dat mislukt!
Hiervoor had ik een Sharp magnetron en heel vaak mislukte dingen omdat de kwartsgrill vaak dingen liet verbranden.

vladja
door vladja - Jan 25, 2011 om 19:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

In diverse merken combi magnetrons geprobeerd cakes en appeltaarten te bakken. Mislukte altijd. In oven geen probleem.

Vladja

mastag
door mastag - Jan 26, 2011 om 00:13
955 Antwoorden / 19 Vragen

Ik vermoed dat de proline combimagnetron een combinatie is van magnetron en grill. Feitelijk is dit dus wel een combinatie maar bakken lukt hierin zelden goed.
Daar heb je een goede ovenfunctie voor nodig, dus een magnetron, grill en hete- lucht functie.
Als je het deurtje open doet en er zit een vlakke achterwand in wordt dit nooit wat, dan is het dus een combi van magnetron en grill. Voor het mooie zou er dus een ventilator in moeten zitten (dus als je deurtje opent) dan heb je een echte combimagnetron, deze heeft dus 3 ipv 2 functies.; magnetron, grill, heteluchtoven.
Daarmee krijg je wel goed resutaat.

Mastag

traporgel
door traporgel - Jan 28, 2011 om 13:10
191 Antwoorden / 4 Vragen

Typisch een gevalletje van 'iets kopen en niet weten wat het ding doet'. Bakken in een combi-magnetron kan domweg alleen maar in een combi die een hetelucht stand heeft.

Misschien de volgende keer beter vertellen aan de verkoper wat u met een combi wil doen.

Nu zit u duidelijk met een verkeerd apparaat opgescheept.

ro
door rooie60 - Jan 28, 2011 om 13:17
14 Antwoorden / 0 Vragen

Neem aan dat hij/zij heus wel weet wat n combi doet! niet zo snel oordelen!!
Cake bakken gaat beste met alleen het ovengedeelte.

erik008
door erik008 - Jan 28, 2011 om 13:18
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Het recept dat ik er voor gebruik staat hieronder.
De tijd en energiewaarden zijn heel erg afhankelijk van de hoeveelheid deeg.
Persoonlijk vind ik een magnetroncake een aparte geur hebben die minder prettig is.
Ook is de bodem van de cake niet bruin.

Bakform 24 X 10,5 CM Sileconen
200g Cakemeel
200g Suiker
200g Boter
4 Eieren
50 ml melk

18 minuten
220 Graden
160W

eu
door eukie - Jan 28, 2011 om 13:20
61 Antwoorden / 70 Vragen

Je moet de combi-instelling Magnetron PLUS Over niet gebruiken, want dat gaat meestal niet goed. Gebruik gewoon (alleen maar) de ovenstand. Maak het beslag zoals dat op het pak cakemeel staat. Voor wat betreft het bakken: Temperatuur instellen, laten voorverwarmen tot de juiste temperatuur is bereikt (piep-piep), tijd instellen en DAARNA pas (hopla): cake vorm in de oven. Wel even kijken of je gewone over hebt of een hete lucht. Want dat scheelt (zie cakemeelverpakking)

erik008
door erik008 - Jan 28, 2011 om 13:33
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ook heb ik de cake wel in puur magnetron gebakken.
Resultaat een een cake zonder bruine jas.
Hij moet dan wel afkoelen in een plastic zak om uitdroging te voorkomen.
De tijd is heel kritisch, de cake kan van binnenuit verbranden.
Magnetron cake ruikt een beetje naar gebakken ei

In mijn visie bak je de lekkerste cake nog steeds puur op de oven functie.
De magnetron experimenten, waren puur om het een keer met succes gedaan te hebben.
Ook mij, zijn er een paar mislukt voordat ik de juiste methode wist.

ma
door marinus55 - Jan 28, 2011 om 16:36
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een gedoe , magnetron kopen bakmeel kopen enz .
Ik koop voor 4 euro een cake in de supermarkt :-)

invalide
door invalide - Jan 28, 2011 om 17:06
787 Antwoorden / 5 Vragen

Stond deze Combi wel op Alleen Warme lucht want ik had ook ooit een blok oneetbaar beton gekregen toen ik per ongeluk zowel Hete Lucht als Magnetron had ingedrukt!

Dus ook ik maak wel eens fouten!
Dus alleen Hete lucht en niet op Combi zetten....

erik008
door erik008 - Jan 28, 2011 om 19:13
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@invalide
Omdat bij jouw het niet gelukt is, kan het niet ?

In mijn recept staat magnetron 160W en 220 Graden hete lucht.
Moet je je wel aan het recept houden i.v.m. de magnetron straling.

Hier was de cake goed te eten.

pinguin1
door pinguin1 - Jan 30, 2011 om 11:24
37 Antwoorden / 6 Vragen

Het zal wel aan de combimagnetron liggen. Ik heb een Siemens combi.Deze was niet goedkoop ( 1800,-) , maar op de combistand hetelucht/ magnetron is mijn cake in 10 minuten klaar en je merkt geen verschil met de oven. Alleen magnetron werkt niet. Dat kan alleen met een speciale cakemix en deze cake blijft wit en smaakt niet. Kijk eens in de handleiding op welke manieren je kunt bakken. Succes.

discovery
door discovery - Feb 4, 2011 om 16:25
91 Antwoorden / 23 Vragen

Ik bak al jaren cake in een combi-magnetron met het normale beslag, hiervoor al aantal keren genoemd.
Eerst 10 minuten alleen hete lucht (oven functie) en dan 10 minuten op combi stand, (hete lucht samen met magnetron).

Het is nog nooit mislukt, dus degenen die beweren dat het niet kan hebben geen gelijk.

Succes!

bo
door boemer.31 - Mar 13, 2011 om 17:09
14 Antwoorden / 2 Vragen

mijn vrouw bakt mee een combi oven van lg cake en appeltaart heel lekker ik heb er geen verstand van maar zij doet alles uit een kookboek en zecht dat de temperatuur heel nauw let ook bij vlees en anderen gerechten dus koop een goed kookboek.meschien is dat de oplossing.

su
door susannef - Mar 13, 2011 om 17:59
303 Antwoorden / 9 Vragen

Qua bakresultaat is er een aanzienlijk verschil tussen een combi-magnetron en een combi-oven.
Bij een combi-magnetron zal de magnetronfunctie altijd de boventoon blijven voeren. Zelf heb ik een Siemens combi-oven; weliswaar vele malen duurder dan een combi-magnetron, maar daar zijn de bakresultaten dan ook naar; perfect!

ni
door nickkevin - Mar 13, 2011 om 18:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nickkevin schreef op dinsdag 25 jan 2011, 18:49]ik heb op 20 jan een combi magnetron gekocht.
ik begin met cake bakken netjes als op de verpakking staat.
binnen een half uur was de cake zwart en weer gedaan weer mislukt.
heb zelf al de tem naar 130 gedaan de cake was binnen 20 klaar.
ik dacht het is gelukt maar nee hoor nu was de cake hard van binnen.
wat doe ik fout kan iemand mij daar antwoord op geven
ik heb de magnetron maar terug gebracht naar de winkel en kreeg een andere mee maar met die het zelfde probleem mee nu even geen magnetron