di
door diquydiq Aug 5, 2017 om 14:46
Voeding & gezondheid

Belangrijk advies voor kiphouders onder ons!

https://www.levendehave.nl/dierenwikis/pluimvee/bloedluis-bij-kippen

Verder kan men beter afblijven van eigerelateerde produkten zoals chocolade, mayonaise, ontbijtkoek, taarten, gebak, en noem het maar op...

Fipronil kan vitale organen ernstige schade toebrengen, en donoren staan nu eenmaal niet te springen om jou van nieuwe organen te voorzien! Dus wees vooral zuinig op wat jij hebt...

http://barneveldsekrant.nl/lokaal/chickfriend-zette-boeren-op-het-verkeerde-been-258401

3391 25 Rapporteer

ja
door janf43 - Aug 5, 2017 om 14:50
733 Antwoorden / 0 Vragen

Voedselveiligheid is natuurlijk een belangrijke zaak, maar paniekzaaien is ook een kunst.

Po
door Pontiac Aug 5, 2017 om 17:58
131 Antwoorden / 5 Vragen

gewassengrinttegels zaaien ook!

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2017 om 14:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag?

Dit is Vraag & Beantwoord.

(Non)Info betreffende die kippen/eieren en bloedluis is er momenteel genoeg.

ge
door george321 - Aug 5, 2017 om 14:55
390 Antwoorden / 1 Vragen

Dat er wat aan de hand was/is met eieren betekent niet dat we niets meer kunnen eten, als je alles van alle voedsel weet, ga je vanzelf dood van de honger. Is uw advies een gratis afslankkuur? Zijn alle afslankpillen meteen onnodig.

ro
door ron503 - Aug 5, 2017 om 14:56
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Is het uw bedoeling om paniek te zaaien want niet alles wat op het wereld wijde web staat is per defenitie de waarheid.

ge
door george321 Aug 5, 2017 om 14:58
390 Antwoorden / 1 Vragen

Op hjet web kan je zelfs bewijzen vinden dat de aarde plat is!

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 5, 2017 om 15:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Ron503 Ik denk zelfs dat de meerderheid van de online onderzoeken en artikelen niet waar zijn.
Ze kunnen het wel 50 x schrijven maar dat maakt het inderdaad nog niet waar.

Ik ga nu rustig een advocaatjes nemen met wat slagroom, een reep chocolade erbij en wat eierkoeken. Dan vanavond een ommelet of Foe Yong Hai en morgen als ontbijt een lekker langzaam gegaard kippetje, dan wat taarten, een frietje met flink wat mayo en daarna stil ik mijn testament wel op :-)

tenormin
door tenormin Aug 5, 2017 om 17:06
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dan had ik het ontbijt verwisseld met het avondeten.. ;-))

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Aug 5, 2017 om 14:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Paniek zaaien ... ?

Hoe kan iemand nu paniek zaaien wanneer onduidelijk blijft wat er nu echt aan de hand is?

Foute eieren. Maar foute eieren zijn al in tal van andere producten verwerkt.

Gevaarlijk voor organen, terwijl ratten een aangetast zenuwstesel hiermee oplopen. Fake informaties?

De eierlobby praat alleen over claims en schadevergoedingen ... waarvoor ook nog de consument moet opdraaien, want de claim zal bij de Overheid (NVWA) neergelegd worden.

Een duitse producent heeft gisteren al zijn salades teruggehaald, omdat er foute eieren in verwerkt waren!

Overigens is bij de strenge contrôle ook nog ontdekt dat er eieren met salmonella besmet waren ... !!

ja
door janf43 Aug 5, 2017 om 16:09
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een volwassen man van 80 kg, moet 960 eieren in een keer eten om een hoeveelheid schadelijke stoffen binnen te krijgen die schadelijk kan zijn voor een kind.

Cookies
door Cookies Aug 5, 2017 om 16:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Man, kap eens met dat opfokken! Al eens gekeken hoe groot de hoeveelheid fipronil was die ratten ingespoten kregen en wat er in 1 ei zit? Als je artikelen leest, moet je wel goed lezen en weten of dat een betrouwbare bron is. Zijn meer dan genoeg sites waar regelrechte onzin op staat. De mens kan van 0 - 80 jaar iedere week een paar eieren eten, zonder dat ze last krijgen van fipronil.

tenormin
door tenormin Aug 5, 2017 om 16:32
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Meehuilen met @diq (enz) levert @hansje puntjes op. Moet je meer doen. Idioot topic, mensen kunnen lezen; dat jij je gek moet maken (en de TS) is jouw zaak; ik heb vanmorgen gewoon mijn eitje gegeten.

hansje klein
door hansje klein Aug 5, 2017 om 16:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wat is dat nu een rare opmerking ...

zou mij punten opleveren? Ik citeer voornamelijk uit bronnen, die tot nu aan toe nog niet voorkwamen. Rechercheren over het bordrandje heen noemt men dit. Verder mag u zich wat mij betreft graag verder laven aan de inmiddels ongevaarlijke eieren. Maar de producten waarin foute eieren zijn verwerkt zijn niet zònder ...

tenormin
door tenormin Aug 5, 2017 om 17:09
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dan de crematie-ondernemer maar zelf bellen? Is ook uniek, toch. ;-(( Tjonge ☻

Po
door Pontiac Aug 5, 2017 om 18:02
131 Antwoorden / 5 Vragen

Hans(je) behalve dat je de plank misslaat sla je ook door ,als ik jou was zou ik alvast maar een doe-het-zelf- sarcofaag bestellen voor het eventuele geval dat er heel misschien per ongeluk ..............................! een keukentrapje is gevaarlijker ,duh.

di
door diquydiq - Aug 5, 2017 om 15:01
32 Antwoorden / 16 Vragen

"paniekzaaien is ook een kunst" De 'E-coli bacteriet' is geen grapje!

costnix
door costnix Aug 6, 2017 om 00:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Eieren lang koken, bakken doodt de E-coli. U zaait paniek en zult tegenwind oogsten!

gerbera
door gerbera - Aug 5, 2017 om 15:30
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe kan iemand nu paniek zaaien wanneer onduidelijk blijft wat er nu echt aan de hand is?
Juist daardoor zaait men paniek, door die zgn"onduidelijkheid?", maakt eenieder een eigen verhaal wat soms nergens op slaat.

De eieren en kippen bevatten een te hoge concentratie Fipronil dat is wat we weten.
Uit voorzorg zijn ze uit de winkelschappen gehaald om te voorkomen dat er mensen zijn die te veel eieren in korte tijd eten.
Wil men er echt behoorlijk ziek van worden moet men in zeer korte tijd zo'n 100 eieren consumeren.
Voor kinderen is het meer schadelijk.
En er is genoeg in het journaal over gesproken en in de dagbladen over geschreven en weten we precies waar we aan toe zijn.
Dus hou op met vertellen dat het onduidelijk is tenzij men het nieuws niet volgt. In dat geval moet men helemaal de mond houden.
Verder kan men beter afblijven van eigerelateerde produkten zoals chocolade, mayonaise, ontbijtkoek, taarten, gebak, en noem het maar op...
Dit is dus een duidelijk voorbeeld van paniek zaaien. De concentratie die zich in deze producten bevind is zo gering, en ver beneden de toegestane waarde, dat deze opmerking nergens op slaat

hansje klein
door hansje klein Aug 5, 2017 om 16:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan is het vreemd, dat een salade-en mayonaise-producent gisteren zijn met foute eieren verwerkte producten uit de markt haalt wanneer er toch helemaal niets aan de hand is ...

of klopt uw horen-van-redenering misschien dan misschien tòch niet helemaal? Helemaal niet?

gerbera
door gerbera Aug 5, 2017 om 16:32
7360 Antwoorden / 14 Vragen

H&K, wel eens gehoord van voorzorgmaatregel om te voorkomen dat deze een claim aande broek krijgt. Heeft die ook gekeken naar de concentratie? Dus ook weer paniek om niks.

Cookies
door Cookies Aug 5, 2017 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Gerbera: +10.

tenormin
door tenormin Aug 5, 2017 om 18:36
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera: +10

Ge
door Genee Aug 5, 2017 om 20:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera
Er is toch niks aan de hand met die eieren, volgens u en veel anderen is er geen enkel gevaar voor de volksgezondheid.
Waarom zou die fabrikant dan bang zijn voor claims?
En bij claims stuurt hij deze wel door naar zijn leveranciers.

Hij gaat dan toch geen miljoenen euro's uitgeven als de kans op claims te verwaarlozen is.
Denk eerder dat de fabrikant niet wil dat er ook maar enige twijfel is over de zuiverheid van zijn producten.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2017 om 22:10
7360 Antwoorden / 14 Vragen

@toonder, U moet toch even wat beter lezen. Ik schrijf nergens dat er niets aan de hand is en er geen gevaar voor de volksgezondheid zou zijn. Wat er aan de hand is, wordt overal vermeld. Wat ik schrijf is dat men moet ophouden paniek te zaaien door er een eigen, onzinnig, verhaal van te maken.

Ge
door Genee Aug 6, 2017 om 00:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Leest u uw eigen reactie nog eens over b.v.mayonaise

toonder
DOOR GERBERA - 5 AUG. 2017 OM 15:30
2892 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Hoe kan iemand nu paniek zaaien wanneer onduidelijk blijft wat er nu echt aan de hand is?
Juist daardoor zaait men paniek, door die zgn"onduidelijkheid?", maakt eenieder een eigen verhaal wat soms nergens op slaat.

De eieren en kippen bevatten een te hoge concentratie Fipronil dat is wat we weten.
Uit voorzorg zijn ze uit de winkelschappen gehaald om te voorkomen dat er mensen zijn die te veel eieren in korte tijd eten.
Wil men er echt behoorlijk ziek van worden moet men in zeer korte tijd zo'n 100 eieren consumeren.
Voor kinderen is het meer schadelijk.
En er is genoeg in het journaal over gesproken en in de dagbladen over geschreven en weten we precies waar we aan toe zijn.
Dus hou op met vertellen dat het onduidelijk is tenzij men het nieuws niet volgt. In dat geval moet men helemaal de mond houden.
Verder kan men beter afblijven van eigerelateerde produkten zoals chocolade, mayonaise, ontbijtkoek, taarten, gebak, en noem het maar op...
Dit is dus een duidelijk voorbeeld van paniek zaaien. De concentratie die zich in deze producten bevind is zo gering, en ver beneden de toegestane waarde, dat deze opmerking nergens op slaat

gerbera
door gerbera Aug 6, 2017 om 11:38
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Toonder, u snapt er niets van. De gele tekst is een kopie van wat anderen beweren, dus niet ik en mijn reactie daarop is luisteren naar en lezen van het nieuws. Maar ik geef het op, gelet op uw berichten wil ik u een advies geven. Koop met sinterklaas geen chocoladefiguren, en met de kerst geen kransjes. Die worden nml nu al gefabriceerd. Het is maar dat u het weet.;-(

Ge
door Genee Aug 6, 2017 om 12:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera
Ik heb toch niet alleen de gele tekst gekopieerd.
Uw reactie op die laatste gele tekst is toch dat de concentratie die zich in deze producten bevindt zo gering is en ver beneden de toegestane waarde,.......

gerbera
door gerbera Aug 6, 2017 om 16:04
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Laatste dan want het blijkt dat u selectief leest.
en mijn reactie daarop is luisteren naar en lezen van het nieuws.

fl
door flessebon Aug 7, 2017 om 08:11
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat verhaal van die 100 eieren is te betwisten, in een krant spreekt men van veel minder eieren. Volgens mij zijn vooral de reaguurders in paniek.

gerbera
door gerbera Aug 7, 2017 om 11:11
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Voedingsmiddelen waar eieren in zitten die besmet zijn met fipronil zijn veilig om te eten. Als de stof er al in zit, zijn de concentraties dusdanig laag dat ze geen gevaar voor de gezondheid vormen, zegt Marian Geluk, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) op basis van onderzoek door de sector.
bron; http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4871159/supermarkten-hebben-week-nodig-schappen-met-eieren-vullen.html?redirect=1

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 5, 2017 om 15:31
7184 Antwoorden / 3 Vragen
Po
door Pontiac Aug 5, 2017 om 18:04
131 Antwoorden / 5 Vragen

hoeveel benen heeft een boer?

tenormin
door tenormin Aug 5, 2017 om 18:38
16828 Antwoorden / 108 Vragen

5! (vroegûh dan), toen er nog met de hand gemolken werd.

Ge
door Genee Aug 6, 2017 om 09:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De branchevereninging voor pluimvee had toch wel wat aandacht aan dat 'wondermiddel' mogen besteden.
Standaard middel 3 maanden bloedluisvrij en met het 'wondermiddel' 6 maanden.
Gaat geen belletje rinkelen?

reflecs
door reflecs Aug 6, 2017 om 12:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

En dat een boer er genoegen mee neemt als een leverancier zegt de samenstelling niet te willen geven vanwege concurrentie overwegingen is, hoe zullen we het noemen, naïef?

di
door diquydiq - Aug 5, 2017 om 16:07
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Middelen:
Het CTB in Wageningen is verantwoordelijk voor de
 toelating van bestrijdingsmiddelen in Nederland
(http://www.ctb-wageningen.nl). Dit gebeurt op basis van
 de Bestrijdingsmiddelenwet uit 1962. Pas als het CTB
heeft besloten dat de mogelijke risico’s van
bestrijdingsmiddelen aanvaardbaar zijn, mogen de middelen op de
markt worden gebracht.
Zo heeft het CTB per 1 oktober 1999 de werkzame stof carbamaat
(b.v. Brabant Carbaryl en Sevin) niet langer
toegelaten. Voor Brabant Carbaryl gold nog wel een
zogenaamde opgebruiktermijn voor eindgebruikers tot 1
oktober 2001. Ondanks acties van de fabrikant om het
gebruik van het middel te verlengen is dit nog steeds
verboden."

di
door diquydiq - Aug 5, 2017 om 16:18
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Dit is dus een duidelijk voorbeeld van paniek zaaien. De concentratie die zich in deze producten bevind is zo gering, en ver beneden de toegestane waarde, dat deze opmerking nergens op slaat" In bijvoorbeeld 'advocaat' worden veel eieren verwerkt, tevens in allerlei koekgoed...

Cookies
door Cookies - Aug 5, 2017 om 16:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Man ga lekker naar de bingo of ga vissen. Er valt op het web al genoeg te lezen, hoef je hier echt niet nog een topic over te openen.

di
door diquydiq Aug 5, 2017 om 16:36
32 Antwoorden / 16 Vragen

" Man ga lekker naar de bingo of ga vissen." Houd de eer aan jouzelf! Indien jij het niet pruimt, laat het dan rusten, en ga verderop vloeken, bij de buren... Trouwens, in tegenstelling tot jou ben ik geen dierenbeul, en laat ik de vissen met rust! Achterlijk koe!

Cookies
door Cookies Aug 5, 2017 om 16:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar geen enkele kennis van koeien, want die zijn nl. helemaal niet achterlijk. Sterker nog: ik durf zomaar te beweren dat een koe stukken intelligenter is dan jij. En lees even de spelregels van het forum door. Dit is Vraag en Beantwoord, je hebt GEEN vraag! Je bent geen dierenbeul? Dan zou je sowieso geen vlees, eieren enz. moeten eten!

tenormin
door tenormin Aug 5, 2017 om 17:11
16828 Antwoorden / 108 Vragen

+10 carola

Po
door Pontiac Aug 5, 2017 om 18:07
131 Antwoorden / 5 Vragen

Zou u naast die man/vrouw (persoon) willen zitten tijdens de Bingo ? Neen ik niet en zeker al niet langs het van Limburg-Stierumkanaal daar komen alleen azijnzeikers.

aurora1
door aurora1 Aug 5, 2017 om 19:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik doe daar voor @carola.83 nog eens +10 overheen.

Cookies
door Cookies - Aug 5, 2017 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat spul wordt al meer dan een jaar gebruikt, dus de mensen die daardoor allemaal overleden, kunnen je waarschuwing niet meer lezen.

Verder kan men beter afblijven van eigerelateerde produkten zoals chocolade, mayonaise, ontbijtkoek, taarten, gebak, en noem het maar op...

aurora1
door aurora1 Aug 5, 2017 om 19:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zou dat ook voor Toblerone gelden? En Milka?

Cookies
door Cookies - Aug 5, 2017 om 17:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@TS: Graag adviseer ik je om hierover een topic te openen op https://radar.avrotros.nl/forum/index.php?sid=479e3d4877324681107ae9525cd63d9c

Daar zijn ze gek op dergelijke onderwerpen.

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2017 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kan op intranet van wageningen?
Deze link - http://www.ctb-wageningen.nl - verwijst naar een inlogpagina.
Is hier op dit forum dus niet te gebruiken.

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2017 om 19:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stop svp met paniekzaaien. Wat weet u er nu van als leek?

di
door diquydiq Aug 6, 2017 om 09:02
32 Antwoorden / 16 Vragen

Liever een leek, dan een lijk!

hansje klein
door hansje klein Aug 6, 2017 om 09:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Aurora1. Het gaat over Wetenschappelijke berichten die ik vertaald heb in begrijpbaar nederlands ...

aurora1
door aurora1 Aug 6, 2017 om 20:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mag ik even lachen? daar komt hij: ha ha.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Aug 5, 2017 om 23:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Beste collega's ... bedankt voor de vele 'bloemen' aan mijn adres!

Ik heb een wetenschappelijk onderzoek gelezen waarin inderdaad op het eerste oog alle gevaren uit de weg geruimd werden. Maar in dit onderzoek worden tevens de afbreekfactoren ingerekend en wat mij zo verontrustte was de optelsom van de gif-inname van het gift door verschillende producten die op eierbasis zijn geproduceerd ... tesamen.

Wat nog meer verontrust: het rapport wordt in Nederland nergens besproken en dàt verontrust juist nòg meer.

Prima dat jullie het (allemaal) slechts een storm in een glas water vinden. Ik zal hierover verder mijn mond houden.

costnix
door costnix Aug 6, 2017 om 00:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Laat de deur niet raken op de weg terug!

di
door diquydiq Aug 6, 2017 om 09:00
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ik ben het met jou eens Hansje Klein. Bij de Nederlandse Publieke Omroep 'werken' slechts maffiosi van de staat, om de burgers de mond te snoeren...

di
door diquydiq - Aug 6, 2017 om 08:48
32 Antwoorden / 16 Vragen

Het is niet ondenkbaar dat deze vogelteek mogelijk ook de ziekte van Lyme kan overdragen... Wij moeten af van het zien van dieren als megaproduktieeenheden. Dit leidt tot allerlei gezondsheidsproblemen zowel bij dier als bij mens! Bovendien is door de toename aan onverantwoorde schaalvergroting de kwaliteit van de consumptieprodukten bijzonder slecht -- en zelfs uiterst gevaarlijk -- geworden. Ook al ben jij tegenwoordig bereid flink in jouw buidel te tasten, voor een kwalitatief goed produkt, dan nog zal men veelal met een kat in de zak thuiskomen, bij moeder de vrouw...

gerbera
door gerbera Aug 6, 2017 om 11:57
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Bloedluis is héél wat anders dan vogelteek. Bloedluis bevindt zich buiten de vogel ook in naden en kieren van hokken en stallen. Komt zelfs bij duiven- en (tropische)vogelhouders voor, vaak in nestkastjes die onvoldoende zijn schoongemaakt. Indien in grote aantallen aanwezig kunnen ze dodelijk zijn voor het dier. Een vogelteek hecht zich aan de vogel en doet zich, net als de bloedluis, tegoed aan het bloed van dit dier. Het wondje kan gaan ontsteken waaraan de vogel sterft. In tegenstelling tot een "normale" teek gaat deze niet over op de mens.

di
door diquydiq Aug 6, 2017 om 12:11
32 Antwoorden / 16 Vragen

De vogelmijt, dan wel vogelteek -- achtpotige -- huist niet zoals luizen op zijn gastheer, maar, net als muggen, en teken, gaat deze zich bij de gastheer te goet doen aan bloed! Wat ik niet weet is of alleen de vrouwelijke teken bloed van een gastheer nodig hebben, net als bij de vrouwelijke muggen dit het geval is. Maar ik vermoed eigenlijk van wel, vrouwtjes zijn van nature altijd al sowieso gevaarlijker dan mannetjes... Dat ondervind ik ook bij Kassa! https://www.levendehave.nl/sites/default/files/bestanden/Bloedluizen_op_papier_en_in_de_praktijk_0.pdf

reflecs
door reflecs Aug 6, 2017 om 12:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@diquydiq, is mogelijk om bij het onderwerp te blijven? U schiet werkelijk alle kanten op.

gerbera
door gerbera Aug 7, 2017 om 11:31
7360 Antwoorden / 14 Vragen

@reflecs, +10

di
door diquydiq - Aug 6, 2017 om 09:07
32 Antwoorden / 16 Vragen

Van CNN tot aan BBC -- een ieder doet aan paniekzaaien, behalve de experts bij Kassa!

reflecs
door reflecs - Aug 6, 2017 om 11:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

hansje klein schreef:

ha
door hansje klein - 5 aug. 2017 om 23:34
2325 Antwoorden / 35 Vragen
..
Ik heb een wetenschappelijk onderzoek gelezen waarin inderdaad op het eerste oog alle gevaren uit de weg geruimd werden. Maar in dit onderzoek worden tevens de afbreekfactoren ingerekend en wat mij zo verontrustte was de optelsom van de gif-inname van het gift door verschillende producten die op eierbasis zijn geproduceerd ... tesamen.
...

Linkje?

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2017 om 16:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunnen we dan ook niet meer Toblerone, Milka, Cadbury, D&L, Hellmann's enz. enz. tot ons nemen?

di
door diquydiq Aug 6, 2017 om 17:01
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Kunnen we dan ook niet meer Toblerone, Milka, Cadbury, D&L, Hellmann's enz. enz. tot ons nemen?" Als je je organen liefhebt niet, vooral oppassen met Nederlandse eieren... Indien het chocoladeprodukten betreft waar geen Nederlandse contaminatie heeft plaatsgevonden, dan kun jij gerust genieten van een hapje! Zwitserse  heideëieren komen, net als Zwitserse heidemelk, van de Milkakoeien, uit de Zwitserse bergen vandaan, ver weg bij Nederland vandaan, dus in principe veiliger... Let wel, Zwitserse eieren en Zwitserse legkippen mogen niet door Nederlandse legkippen zijn verwekt, want dan zit je alsnog fout!

tenormin
door tenormin Aug 6, 2017 om 17:31
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dus ik kan met een gerust hart mijn speciaal ingevlogen eieren uit de USA blijven gebruiken. Die zijn n.l. erg lekker: u weet wel: wat je van ver haalt is lekker(der). ;-))

di
door diquydiq Aug 6, 2017 om 17:43
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Dus ik kan met een gerust hart mijn speciaal ingevlogen eieren uit de USA blijven gebruiken. Die zijn n.l. erg lekker: u weet wel: wat je van ver haalt is lekker(der). ;-))" Inderdaad Ternomin, Marokkaanse legkippen baden zich vooralsnog niet in fipronil uit Nederland...

di
door diquydiq - Aug 6, 2017 om 19:19
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ik weet niet voor wiens belangen de mensen bij Kassa opkomen, maar zeer zeker niet voor de belangen van consumenten...

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 6, 2017 om 23:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Aluhoedje!

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2017 om 20:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie bedoelt u met "de mensen bij Kassa"? Allen die reageren zijn consumenten maar zijn niet de mensen bij Kassa.

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2017 om 20:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als ik zo een aantal van uw (vele) "vragen" lees dan heeft u het extreem zwaar met deze wereld. Niets deugt volgens u, en anders klopt het niet.
Hoe zit het met u?
Gelukkig heeft u in ieder geval 1 medestander gevonden die net zo verontwaardigd en met wijzende vingertjes door het leven gaat en hier iedereen graag vertelt hoe het allemaal werkelijk in elkaar zit.

simon55
door simon55 - Aug 6, 2017 om 20:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik doe en eet alles wat men verboden heeft en bevalt pa ri ma

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 6, 2017 om 23:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En het smaakt me goed, niet zeuren dooreten.
Gaan we een jaartje eerder dood, prima voor de pensioenfondsen.

simon55
door simon55 Aug 6, 2017 om 23:45
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zo is t wie dan leeft dan zorgt......men zegt hop met de geit

gerbera
door gerbera Aug 7, 2017 om 14:01
7360 Antwoorden / 14 Vragen

men zegt hop met de geit
Kun je ook ziek van worden;-))

fl
door flessebon - Aug 7, 2017 om 08:12
418 Antwoorden / 7 Vragen

Het middel is verboden omdat het schadelijk is.