po
door pol.z Jun 25, 2022 om 15:23
Voeding & gezondheid

Bij kassa anderen prijzen dan op verpaking

bij de kassa geeft hij een andern prijs aan dan op de verpakking van voor verpakt vlees bij de kassa geeft hij meer aan dan zegt de kassa juf wij hebben hier bij de kassa een briefje hagen waar op sta dat de prijzen verhoogt zijn van produkten maar staat in wel heel kleine letterje op dat briefje maar er sta niets bij binnenkomst of bij de vakken en ook niet om welken produkten het allemaal gaat maar  de winkel wil verschil niet terug betalen maar wel het produkt terug nemen en geld terug geven maar willen niet voor de prijs geven wat op de verpaking staa

6047 12 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2022 om 15:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dan zou ik, als ik u was het vlees maar teruggegeven hebben en elders vlees gekocht hebben.

Topantwoord

sira
door sira - Jun 25, 2022 om 16:12
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ga naar de Lidl, scheelt u in prijs op de kar een slok op een borrel en de kwaliteit is super.
Helaas moet ik er nogal een eindje voor rijden en dat moet ik ook meerekenen.

rj
door rjw Jun 25, 2022 om 21:12
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien gaat TS al naar de lidl. Staat immers niet in het bericht. En zo goedkoop en goed is lidl nu ook weer niet. Kipfilet is deze week zogenaamd in de aanbieding maar het is net zo duur als bin AH waar de reguliere prijs wordt gevraagd. Idem voor een cantaloup meloen. Zomaar 2 willekeurige producten.

sira
door sira Jun 25, 2022 om 21:23
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Maar ik bedoel op de gehele kar, dus niet een artikel an sich.

Ik noteer thuis boodschappen die ik wel nodig heb, maar niet dringend en ga dan 1x in de zoveel tijd naar de Lidl, anders is het niet rendabel, want ik moet er een stukje voor rijden, maar ik constateer dan wel dat ik voor hetzelfde bedrag met meer boodschappen thuis kom.

Wij hebben hier in het dorp een uitstekende en mooie supermarkt met een hele goede slager, maar het is geen prijspakker (Boon's Markt).

Thecla58
door Thecla58 Jun 26, 2022 om 14:11
853 Antwoorden / 3 Vragen

@Sira,

ben het helemaal met je eens, tenminste ik ga er vanuit dat je naar Duitsland rijdt (net als ik doe regelmatig, dat het vlees bij de Lidl in Duitsland (trouwens bij de Aldi en Kaufland (voorheen Realkauf) ook. Daar is gehakt nog gehakt en niet van dat waterige spul dat je hier koopt.

sira
door sira Jun 26, 2022 om 15:21
2322 Antwoorden / 24 Vragen

@Thecla58
Helaas is Duitsland voor mij te ver, daar moet ik ca. 60 km voor rijden. Ik zou dat wel kunnen combineren met Nijmegen (mijn geboortestad) als ik daar naar toe ga. Dat is sowieso volgende maand, op de maandag voor de vierdaagse van start gaat. Die heb ik 8x gelopen, maar sinds ik hem niet meer loop, ga ik trouw de maandag daarheen. Altijd gezellig en lekker struinen op de gewone markt en de luizenmarkt, op een terrasje iets eten en drinken, en belangrijk, het is dan uitverkoop. Ik had al plannen om te gaan tanken in Kranenburg, dan kan ik net zo goed even doorrijden naar Kleef.
Maar je hebt gelijk, het vlees, vleeswaren en brood zijn van uitstekende kwaliteit bij de Lidl.

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - Jun 25, 2022 om 16:30
512 Antwoorden / Vragen

Hallo, de Consumentenbond zegt er dit over: 'Je mag ervan uitgaan dat de prijs op het prijskaartje de juiste prijs is. Dit ligt anders als je redelijkerwijs aan kunt nemen dat die prijs niet kan kloppen. Bijvoorbeeld als de prijs op het prijskaartje veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing). Is daar geen sprake van, dan is de koop rechtsgeldig en moet de verkoper het product voor de prijs op het prijskaartje aan je verkopen.' Groeten.

pi
door piet limburg Jun 27, 2022 om 14:10
232 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is het juiste antwoord

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 25, 2022 om 17:02
2039 Antwoorden / Vragen

Nee, dit is niet hoe het moet werken. Als er op de verpakking een prijs staat hoort men die ook af te rekenen. Het probleem is dat er in de barcode het gewicht staat en als men dan de eenheidsprijs wijzigt het bedrag = gewicht x eenheidsprijs ook veranderd. Dus met een prijs op het label kunnen winkels dit eigenlijk niet goed doen zonder omstickeren en dat vinden ze dan weer teveel werk. Albert Heijn heeft deelstickettjes die ze er na de actie aftrekken.

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - Jun 25, 2022 om 17:34
725 Antwoorden / 1 Vragen

Welke winkel is dit dan?

Bij elke winkel waar ik een andere schap/kassaprijs tegenkwam, heb ik altijd de schapprijs gekregen

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2022 om 09:48
16827 Antwoorden / 202 Vragen

In een dergelijk geval, teruggaan in de winkel, foto maken van het prijskaartje of een medewerker erbij roepen. Met dient af te rekenen wat er op het prijskaartje staat en men zal dat bij Lidll ook doen. Het komt soms voor dat een prijs niet goed is aangepast maar dat is dan een fout van hen.
Anders gezegd,de prijs die bij het artikel staat is de preijs van het aanbod, niet de prijs die men dan bij de kassa aangeeft!

Een andere methode is: aankoop weigeren en artikel teruggeven!

Topantwoord

1paul
door 1paul - Jun 26, 2022 om 15:49
3134 Antwoorden / 0 Vragen

prijs die in de winkel staat telt en daar moet men het dan ook voor verkopen.

tenzij het duidelijk is dat er een vergissing in het spel is, iets wat in de winkel voor 19,99 staat maar in werkelijkheid 199,90 kost bijv.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jun 26, 2022 om 15:55
6599 Antwoorden / Vragen

Bij vlees betaal je meestal per gewicht. Dus per verpakking kan de prijs verschillen.
Dan moet je vlees gekocht hebben met een prijs per verpakking. Bv. 5 varkensfitetlapjes. Die worden ook wel eens per verpakking afgerekend.
En nu hangt bij de kassa een lijstje met de nieuwe prijzen. Je koopt dus een oude verpakking vlees.
Maar de nieuwe prijzen staan al in de kassa.
Kennelijk heeft de supermarkt een systeem waarin geen onderscheid kan worden gemaakt tussen oude en nieuwe prijs. En de winkelier  lost dit op door een briefje bij de kassa op te hangen.
Dat hoef je niet te accepteren en je kunt je geld terugkrijgen. Je schiet er niet veel mee op, want dan heb je geen vlees.

jewee
door jewee - Jun 27, 2022 om 13:15
61 Antwoorden / Vragen

De prijs op de verpakking geldt. Recent bij AH ook gehad, kreeg het wel voor de prijs die OP de verpakking staat.

Iv
door Ivan007 - Jun 27, 2022 om 14:42
47 Antwoorden / 3 Vragen

Bij wichtartikelen ( waarbij de meeste verpakkingen dus iets verschillend geprijsd zijn) zit de barcode op de onderkant. Als je het laatste getal wegdenkt, staat op de 4 of 5 posities daarvoor de verkoopprijs ( hoort gelijk te zijn aan de opdrukprijs op de bovenkant, dat wel, maar soms lopen de stickers niet synchroom ) Dit alleen dus bij arrikelen met variabel gewicht!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 27, 2022 om 16:34
2039 Antwoorden / Vragen

In de barcode kan bij wicht artikelen het gewicht of de prijs staan, dat is een keuze van het bedrijf. Behoudens een uitermate onwaarschijnlijke drukfout zullen prijs in de barcode en op het label gegarandeerd corresponderen. Als daar echter het gewicht staat wordt de kassa geacht daar de eenheidsprijs op los te laten en in de kassa heeft één artikel, maar één prijs. Als bedrijven dit goed willen doen moeten ze wicht artikelen bij iedere prijswijziging een nieuw nummer geven of omstickeren. Beiden vinden ze te veel moeite.

.a
door .aagje - Jun 27, 2022 om 15:01
19 Antwoorden / 2 Vragen

Het gebeurd nogal eens dat de prijs bij een artikel niet correspondeert met het af te rekenen bedrag
als ik bij ah daar op attendeert krijg ik altijd het teveel berekende bedrag terug .

ma
door marie47 - Jun 27, 2022 om 15:08
40 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs op de verpakking of de prijs die op een bord voor de artikelen staat is de juiste prijs en alleen die prijs geeft aan wat je  moet betalen.