po
door posthuma Nov 17, 2017 om 23:40
Voeding & gezondheid

Bij verwonding: eerst huisartsenpost bellen, daar langsgaan en doorverwezen word

had een ongelukje in de haven. vingertop kwijt, schuin afgerukt tot 1e kootje. protocol volgen: huisartsenpost bellen ('s avonds) huisartasenpost bezoeken, en vervolgens doorverwezen worden naar de SEH, waar ik bij mijn weten ook gelijk naar toe had moeten gaan.
gevolg: 1 telefonisch consult huisartsenpost. 2 consult huisartsenpost. 3 bezoek aan spoedeisende hulp. 3 kostenposten voor 1 ongelukje, en maar klagen over de zorgkosten....

2097 9 Rapporteer

di
door digioma - Nov 17, 2017 om 23:57
646 Antwoorden / 29 Vragen

Misschien heb je hier wat aan:

https://www.cz.nl/klantenservice/hoe-zit-dat-nou/huisartsenpost-of-eerste-hulp

De spoedeisende hulp werd met name in het weekend overspoeld door mensen die zomaar binnen liepen met bijv. een kind met oorpijn of een beetje verhoging of sporters met een beetje dikke enkel. De wachtkamers zaten propvol en er werd gemopperd als er iemand binnenkwam die echt direct hulp nodig was. Om dat te voorkomen is besloten een strengere selectie toe te passen. En... u bent uiteraard goed geholpen naar ik aanneem.
Terzijde... een ritje met de ambulance kost snel 250,00 euro of meer.

Cookies
door Cookies Nov 18, 2017 om 00:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ambulancevervoer kost 500/600 euro.

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2017 om 00:03
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Weet (nog) niet wat mijn ervaring gaat kosten maar: had gisteren enorme hartritmestoornis: huisarts gebeld. Totaal nieuw voor me: geen afspraak maar ambulance personeel is ingezet. Omdat zij wel en huisarts geen equipment heeft. Bleek niet levensbedreigend te zijn; daarna naar huisartsenpost: met ECG en de rest van het papierwerk. Daar dan bloedprikken etc. Geen idee wat dit 'geintje' gaat kosten. Dus net als u: al zal ik niet klagen over zorgkosten: vraag me dan ook af of dit 'voordeliger' is dan.... Hoewel de ambulance medewerkers zeggen dat dit nu gewoonte is: en efficiënter. (?)

gerbera
door gerbera Nov 18, 2017 om 12:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als eigen risico is verbruikt is dit, zover mij bekend,  kosteloos. Mogelijk dat anders alleen ambulancevervoer en lab. onderzoek gerekend wordt.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2017 om 00:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het scheelt alleen in Den Haag al miljoenen door mensen eerst langs de huisartsenpost bij het ziekenhuis te laten gaan. Bovendien scheelt het op de SEH onnodig lange wachttijden. https://www.ad.nl/den-haag/miljoenen-bespaard-met-24-7-huisarts-op-ehbo~aa39998c/

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2017 om 08:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U doet er nogal laatdunkend over, maar u had er ook een pleistertje om kunnen doen en kunnen wachten tot het spreekuur van de huisarts de volgende ochtend.

jonnes
door jonnes Nov 18, 2017 om 09:26
32 Antwoorden / 0 Vragen

Tijger weer met haar domme nietszeggende antwoord.......
Vingertopje afgerukt en dan maar pleistertje erop doen?? Mens, mens, mens.......zucht.......

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2017 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, het spaart wel zorgkosten en gezeur in een topic.

Gr
door Grunn1 Nov 18, 2017 om 12:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En als jij niet reageert spaart dat nog meer uit

jonnes
door jonnes Nov 18, 2017 om 12:33
32 Antwoorden / 0 Vragen

@Epcot +10

di
door digioma - Nov 18, 2017 om 10:18
646 Antwoorden / 29 Vragen

Bij ernstige hartproblemen telt elke minuut en daarom wordt meestal de ambulance ingezet... de bemanning kan dan bij u thuis al maatregelen nemen voordat ze de patient vervoeren naar het ziekenhuis. Eénmaal voor mijn echtgenoot (hartinfarct) en tweemaal voor mijzelf (hartprobleem) de ambulance gebeld. Alle keren volgde opname in het ziekenhuis. Alle onkosten zijn door de verzekering betaald.

lo
door lovewinnie - Nov 18, 2017 om 10:35
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn nu eenmaal de regels. Dit is om te voorkomen dat eerste hulp vol komt te zitten met mensen met oorontstekking, griepje of andere onzin wat ook bij huisartsenpost kan of zelfs kan wachten tot volgende dag.
In het ergste geval bent u u eigen risico kwijt. Helaas maar tis nu eenmaal zo. Was u meteen naar eerste hulp gegaan zonder verwijzing was u deze waarschijnlijk ook kwijt geweest. Dat is 385 Euro ( tenzij verhoogd maar das erg dom als u dat geld niet heeft liggen)

De zorg is verleent en moet betaald worden. Of u nu wel of niet bent doorverwezen maakt niet uit.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2017 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de huisartsenpost belt om daar een afspraak te maken, wordt daar geen consult voor gerekend.

panter22
door panter22 - Nov 18, 2017 om 11:54
6599 Antwoorden / Vragen

Naar de eerste hulp gaan kost je eigen risico. Ga je naar een huisartsenpost en als je daar geholpen kunt worden, dan hoef je alleen aanvullende kosten te betalen.
In jouw geval was het duidelijk dat je naar de eerste hulp moest, maar je hebt mensen die overdrijven. Die komen niet verder dan de huisartsenpost,
Hoe erg het is, ziet een assistente niet aan de telefoon.

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2017 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welke aanvullende kosten?