ka
door karink Dec 26, 2003 om 22:39
Voeding & gezondheid

Biolean

Heeft iemand langdurig ervaring met Biolean. Een voedingssupplement dat op kruidenbasis je helpt met het afvallen?

27829 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Biolean wordt in Nederland verspreid door Wellness BV in Alkmaar (072 5648140). Het bevat Ma Huang, een deriviraat van Efedrine en tot voor kort was dat een verboden stof op de dopingslijst van het IOC. Het wordt voornamenlijk verspreid via mond op mond reclame op "info-party's" bij mensen thuis. Dat is de manier die vooral bekend van Tuppeware.
Afvallen door het eten van wat dan ook is een fabel. Een fantasie waar mensen blijkbaar veel geld voor willen betalen. Om echt af te vallen, moet je zoeken naar "foutjes" in je gedragspatroon. Dat kan van alles zijn. Van etenspatronen, (incl. hapjes, ijs, snoep) tot woonwerkverkeer( fiets, auto, lopend). Een afslanjmidddel werkt hooguit tot een jojo-effect als je verder niets veranderd. Als een middel meer dan dat zou doen moet het ernstig worden afgeraden.

Ga dus in de eerste plaats op zoek naar verandering, een dieet of afslankmiddel kan misschien motiveren om dat vol te houden.

Op het internet zijn overigens negatieve en positieve ervaringen met Biolean te vinden.
Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal over het eetpatroon veranderen is ook mijn idee, meer bewegen daarnaast. Mijn vraag over Biolean heb ik omdat een kennis van mij het spul is gaan verkopen, ik het even gebruikt heb als ware een test en inderdaad lichter geworden ben. Geheel tegen mijn verwachtingen in. Direct daarna ben ik weer de kilo's aangekomen, omdat ik geloof dat dat gewicht bij mij hoort. Maar toch, ik vraag me dus af hoe het kan dat het middel enigsinds (tijdelijk) werkt. Uit verbazing, dat mensen zich inlaten met zo'n middel te verkopen of te gebruiken.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De werkzame stof is Efedrine die direct inwerkt op stofwisseling door het stimuleren van enzymen en hormonen. In de USA is het nog volop verkrijgbaar maar daar wordt het binnenkort verboden omdat er een flink aantal gevallen zijn waar het gebruik heeft geleid tot hartstilstand. De doses in Biolean zijn gelukkig maar gering. Hoewel je weet het nooit met dit soort "medicijnen" die je zieker maken.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Deze W.I.N. maakt wel reklame om te zeggen dat alle producten van Wellness Internationaal ltd. worden gebruikt door atleten van het voormalig Olympisch Team van het NOC/NSF. Staat trouwens ook op hun website, zoek via google. Dus die opsteker gaat dus niet op!! WIn houdt zich ook bezig met een piramidespel. Kijk op deze site over mlm.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2007 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 12, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed, allereerst even een paar "fabeltjes" uit de wereld helpen. W.I.N. is geen piramidespel, laten we wel wezen, piramidespelen zijn gewoon verboden in Nederland en in meer landen, dus als dat daadwerkelijk zo zou zijn staan we dus openlijk een criminele organisatie toe in Nederland.

Wat wel zo is is dat deze vergelijking met piramidespelen ontstaat door de opbouw van het systeem. Maar deze opbouw verschilt echter weinig van vele andere bedrijfsvormen die we kennen in Nederland. Ook bij "gewone" bedrijven staan er een paar mensen aan de top (de wel bekende directie of aandeelhouders) en de rest werkt voor deze mensen. Als jij als werknemer een afdelingschef hebt en die heeft ook weer een baas en zo verder, dan kan je dt zien als hetzelfde principe. Echter, bij W.I.N. maken ze vooral reclame met het feit dat iedereen rijk kan worden (mits je natuurlijk wel je zaken goed regelt, het blijft een onderneming en je wordt echt niet slapend rijk, ook dat is een fabeltje waar velen die eraan beginnen in geloven) en dat je niet voor een mager loontje werkt voor een baas die er uiteindelijk zelf weer rijk van wordt.

Overigens organiseren ze ook geen huispartijtjes a la tupperware. Ach, misschien zijn er enkelen die het wel doen, maar dat is eigenlijk niet de formule. Controleren kan je het nooit echt natuurlijk, ik ook niet en ik zal dus zeker niet zomaar roepen dat het onzin is.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2007 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Om aan te geven dat ik zo eerlijk mogelijk probeer te zijn wil ik wel
een waarschuwing meegeven. Ook ik ben naar een voorlichtingsdag geweest
en wat mij het meest beangstigd is dat vrijwel iedereen die ik
gesproken heb daar overtuigd is van de goedheid van de producten.
Tuurlijk, ze zijn getest (inderdaad ook door de IOCNSF, MAAR dit
betreft overigens niet Biolean, maar andere (sport)producten! Wel goed
de site lezen als je dergelijke zaken gaat verkondigen op een
consumentensite als Kassa!), maar dat wil niet zeggen (in mijn ogen,
niet in de ogen van de mensen die dit verkopen dus!) dat iedereen
zomaar alle producten moet slikken. Als je geinteresseerd bent in het
runnen van een W.I.N. onderneming krijg je een proefpakket met o.a.
Winrg (energiedrankje), Food for thought (bevordert
concentratievermogen) en Biolean II mee. Men verwacht dat je alle
producten gebruikt en men zegt dat je dan overtuigd bent van het
resultaat. Nu komt het. Biolean II is een dietary supplement, bedoelt
om af te vallen en wellicht ook gewoon goed (natuurlijk altijd in
combinatie met gezonde goede voeding en beweging, maar dat staat ook op
de bijsluiter!!), maar ik weeg 54 kilo en ben 1.65 meter lang, magerder
of lichter wil en moet ik echt niet worden, maar men adviseerde mij
toch dit product te gebruiken, omdat het het gewicht reguleert. Als je
dun bent val je dus niet af en dat is NIET waar! Ik ben in twee weken 2
kilo afgevallen en mijn  eetlust nam af, precies wat het product
overigens zou moeten doen, maar niet bij mij volgens de verhalen. 1
ding: de bijsluiters en testen zijn  goed, lees die goed, er staat
bijvoorbeeld ook gewoon bij "een evenwichtige voeding bevat voldoende
vitamines!", doe altijd eerst gedegen onderzoek (op internet
bijvoorbeeld) en probeer het van alle kanten te bekijken. Er worden
sowieso erg veel slechte dingen over MLM geschreven, maar het is een
bedrijfsformule die voor sommigen best goed kan werken, eerlijk is
eerlijk, er zijn best aardig wat miljonairs binnen W.I.N. en met een
goede aanpak kan je dit binnen 5 jaar bereiken, maar ik ben er ook
persoonlijk van overtuigd dat je deze producten goed kan verkopen
zonder ze zelf te gebruiken, de mensen die ik echter ken bij W.I.N.
zijn van mening dat je de producten alleen goed kan verkopen als je
ALLES (en dan bedoel ik dus de hele lijn, dit zijn meer dan 15
verschillende producten!!) ook zelf slikt. No way zeg ik dan. Maar dat
wil niet zeggen dat ik mensen Biolean niet kan verkopen als ze echt
willen afvallen.

Misschien een lang verhaal met veel
herhalingen, maar ik heb geprobeerd zo duidelijk en compleet mogelijk
te zijn. Overigens werk ik (nog) niet voor W.I.N., ik ben er best in
geinteresseerd, maar ben wel op zoek naar een "sponsor" die ook van
mening is dat je beter niet zomaar alles kunt slikken en dat dat ook
niet nodig is om een goede onderneming te runnen, imand die eerlijk
advies geeft en niet te "zweverig" is a la "het moet in je hart komen
te zitten, je meot het voelen", dat geeft mij meer een sektegevoel en
heeft neits meer met zakelijkheid te maken. Mijn vraag is dus of er ook
zulke mensen zijn die wel W.I.N. producten verkopen, dan zie ik een
reactie graag tegemoet!

ve
door verwijderd - Jul 20, 2008 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste CWF,

Wellicht een late reactie. Ik vroeg mij af of u nog een reactie hebt gehad op uw laatste vraag. Als u wilt, kunt u mailen naar info@3fmarketing.nl

Met vriendelijke groet,

madoca

ve
door verwijderd - Jul 20, 2008 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Karink,

Ik zou u graag een wedervraag willen stellen. Heeft u voldoende informatie aan de reacties die u ontvangen heeft?

Omdat ik deze site niet wil overbelasten met reactie op reactie, zou ik u willen vragen of u uw antwoord zou willen mailen naar info@3fmarketing.nl

Met vriendelijke groet,

madoca

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen

ik ben zelf gewichtconsulente.
en vind het onzettend jammer dat dit product slecht neer wordt gezet.
ik werk zelf met dit producht en er zit totaal niks schadelijk in.
het zijn gewoon 16 oosterse kruiden met 2 aminozuren.
dit wordt in amerika voorgeschreven door artsen voor clienten met hoge bloedruk.
mensen die een hartstilstand hebben gehad is niet vastgesteld dat dit door biolean veroorzaakt is. zoals elk tablet medicijn moet er uitgekeken worden aan wie je het geef en helaas lukt het niet elke arts om daar goed op te letten.
voordat ik met dit product aan de werk ging heb ik eerst zelf gebruikt om te kijken wat het doet met je lichaam ben zelf verpleegkundige en heb dus alles metingen bij gehouden .

ik vind dit bang makkerij en sta hier niet achter deze forum.

immers zit in chips kankerverwekkende stoffen.
teveel melk kan ook kanker veroorzaken.
dierelijke vetten ook.
pindakaas?
gewoon die lekker zuurtjes waarvan iedereen denk kan geen kwaad?

ik verwijs mijn clienten standaard door naar hun huisarts voordat ze bij mij komen. en ik heb nog nooit een client terug gehad waarvan de arts zei dit mag u niet gebruiken. zie dit als een tip en vraag het aan je huisarts bij onzekerheid.

groetjes priscilla

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

priscilla@

U hoeft niet achter dit forum te staan. En het valt wel op dat U op een heel oud
item van 2003 nu nog reageert. Sterker nog , dat U zichzelf alleen hiervoor
aanmeld bij dit forum. Alleen maar met de bedoeling om dit middel goed te praten
en onder de aandacht te brengen. Omdat U dit verkoopt aan Uw klanten.
Er is zeker goed aan te verdienen.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste motermuis

dat ik op deze forum reageer is omdat ik mailtjes krijgt van clienten.
die mij verwijsen naar deze forum.
je geef aan je hoef niet te reageren.
daar is deze forum toch voor mensen die reactie kunnen plaatsen of is dit alleen voor mensen bedoelt die het product in negatiefiteit willen zetten?

erg jammer van die reactie zo zie je maar hoe dit soort dingen in werking worden gebracht

ve
door verwijderd - Jan 29, 2011 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

priscilla@ schreef op vrijdag 28 jan 2011, 20:55: Beste mensen

ik ben zelf gewichtconsulente.
en vind het onzettend jammer dat dit product slecht neer wordt gezet.
ik werk zelf met dit producht en er zit totaal niks schadelijk in.
het zijn gewoon 16 oosterse kruiden met 2 aminozuren.
dit wordt in amerika voorgeschreven door artsen voor clienten met hoge bloedruk.

Gewichtsconsulente ?? en dan grijpen naar (dit soort) middeltjes...........?
Wel eens gehoord van evenwichtig dieet ed ?!

--Risico's Het idee bestaat dat alles wat natuurlijk is niet schadelijk is.
Dat is onzin
. Er zijn ook bij ephedra risico's op de korte en lange termijn.

Lange termijn risico's-Ephedra kan de bloeddruk verhogen. Verder is ephedra bij overmatig en continu gebruik ook een belasting voor hart- en bloedvatenJellinek

wat een onzin te zeggen dat het door artsen voorgeschreven wordt voor hoge bloeddruk, als je dat niet hebt moet je het niet gebruiken............en dat bepaald arts en niet gewichtsconsulente.........

--Juni 2002. Als de FDA meldt dat tachtig gevallen van mensen die door efedra zijn overleden, en dat vijftienhonderd mensen door efedra last kregen van hallucinaties, epileptische aanvallen, hartaanvallen en beroertes.
nooit eerder is een supplement buiten de bescherming van de supplementenwet uit 1994 gevallen--Efedra

== de stof efedrine, afkomstig van het kruid ephedra -Efedrine doet de trek afnemen, maar er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat men ook daadwerkelijk gewicht verliest. Efedrine is bovendien een stof waar voorzichtig mee moet worden omgesprongen. Het veroorzaakt mogelijk een hoge bloeddruk, hartritmestoornissen, slapeloosheid, nervositeit, trillingen, hartaanvallen, beroertes en zelfs de dood. Bovendien kan er een wisselwerking optreden tussen efedrine en talloze medicijnen. Het is daarom niet onlogisch dat efedrine nu alleen nog als medicijn mag worden verkocht en het uit de schappen van de winkels verdwenen is.--Efedrine

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter aanvulling voor het archief nog een paar waarschuwingen:

Geloof niet te snel in wondermiddelen en/of natuurlijke kruiden!!

Het gemiddeld gewicht van de Nederlander neemt toe en daarmee ook de zoektocht naar crashdiëten, wonderpillen en magische specerijen.

De afgelopen jaren wonnen tientallen nieuwe methoden om supersnel af te vallen aan populariteit (crashdieet), net zoals de verhalen over gevaarlijke bijwerkingen op fora en in het nieuws.

Snel afvallen is voor sommigen belangrijker dan gezond afvallen, maar er zijn enorme risico's (zie: De 10 Meest Gevaarlijke Dieet Trends):
1. Geen Koolhydraten
2. Chinees kruid: Rhizoma Rhei
3. Het Grapefruit Dieet
4. LighterLife Dieet
5. Eiwit Diëten
6. HCG Dieet
7. Atkins Dieet
8. Zout
9. Stackers en Fatburners
10. Te Streng Dieet of Stoppen met Eten

Verantwoord aanpassen van je eetpatroon, en meer bewegen. Dat werkt echt het beste voor de langere te termijn. Sorry, er is geen shortcut...

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic dateert van Kerstmis 2003. Het zal wel eeuwig aktueel blijven.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals zo vaak tegen het einde van de week, als de redactie ook een vrij weekend geniet komen die sluikreclames weer te voorschijn zoals dit product dat weer ter omzetverhoging onder de aandacht wordt gebracht.

Dit keer nu gestoken in het nieuwe jasje van de Europeesche richtlijnen die niet bewezen gezondheidsclaims verbied.

Wie dan ook die website van dit product bezoekt en gaat lezen komt dan ook tegen dat het KAN wat daaronder dan volgt.
Er wordt dus niet (meer) gezegd dat het inderdaad ook werkt !!

Neem dan ook maar van deze ouwe heer aan dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat het ook werkt zoals belooft want..................... ware het wel zo dan zou het een medicijn en géén voedingssupplement zijn!!

Aldus deze Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben alleen klant/consument van dit product en moet zeggen dat ik biolean een superproduct vind. Vroeger had ik een buik zo groot als die van de gemiddelde supermarktcassiere. Deze is nu toch echt wel weg. Mede dankzij deze supplementen en een gezonde leefstijl plus 3-4 keer per week fitness ben ik hartstikke fit en mijn vetpercentage zit zo rond de 12 procent. Ik gebruik biolean en en biolean Free en phyto-vite (multivitamine) en winomega3 visolie. Mijn bloedwaarden zijn bovengemiddeld in orde. Ik gebruik deze producten op aanraden van mijn huisarts.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze blijven reclame maken....
Speciaal vandaag een account aangemaakt voor een onderwerp uit 2003.

Ga ergens anders spelen...

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

En Supermarkt cassière's hoeft je niet te beledigen. Gekke trol....

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

healthyfitness schreef op zondag 12 aug 2012, 14:38: Ik ben alleen klant/consument van dit product en moet zeggen dat ik biolean een superproduct vind. Vroeger had ik een buik zo groot als die van de gemiddelde supermarktcassiere. Deze is nu toch echt wel weg. Mede dankzij deze supplementen en een gezonde leefstijl plus 3-4 keer per week fitness ben ik hartstikke fit en mijn vetpercentage zit zo rond de 12 procent. Ik gebruik biolean en en biolean Free en phyto-vite (multivitamine) en winomega3 visolie. Mijn bloedwaarden zijn bovengemiddeld in orde. Ik gebruik deze producten op aanraden van mijn huisarts.

Echt waar???? Nou dan ik ga morgen toch meteen 100 potten bestellen!!!! In fitniissen heb ik nie zoveel zin, maar als ik es 20 pillen per dag opeet, dan gaat het vast tog ook wel lukken. Nie dan???? En kan ik het van de belasting afhalen, of moet ik zelf betalen????
doei!!!!