bo
door bof-oma May 8, 2010 om 17:40
Voeding & gezondheid

Bof volwassenen complicaties ziek

wie heeft er vroeger of nu ervaring opgedaan - persoonlijk of via bekenden - met (complicaties van) de bof bij volwassenen, die de bof kregen?

Vroeger kregen vooral kinderen de bof, waarbij de bof meestal een mild verloop heeft. Sinds 1987 wordt alle kinderen ingeent en komt de bof bijna niet meer voor en daardoor is er ook bij artsen weining kennis meer over de bof en daardoor veroorzaakte complicaties. De meeste studenten, die nu toch de bof hebben gekregen zijn ingeent en daardoor minder ziek.

Mijn kleindochter heeft de bof met complicaties en is er erg ziek van. Verhalen/tips van anderen zouden haar zeker helpen denk ik en vandaar mijn vraag.

Alvast hartelijk bedankt voor uw verhaal.

bof-oma

7492 10 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 8, 2010 om 18:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Deze ziekte komt voornamelijk bij kinderen en jong volwassenen voor.
Klik

De complicaties kunnen ernstig zijn ( o.a. hersenvliesontsteking) en een reden voor opname in een ziekenhuis.
Het is een virus en dat moet je net als de griep "uitzieken".
Complicaties moeten natuurlijk behandeld worden.

toolboy
door toolboy - May 8, 2010 om 18:15
965 Antwoorden / 40 Vragen

Bof is en hele nare ziekte!
Wat is de leeftijd van uw kleindochter.

T

vladja
door vladja - May 8, 2010 om 19:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 8 mei 2010, 18:09]Deze ziekte komt voornamelijk bij kinderen en jong volwassenen voor.
Klik

De complicaties kunnen ernstig zijn ( o.a. hersenvliesontsteking) en een reden voor opname in een ziekenhuis.
Het is een virus en dat moet je net als de griep "uitzieken".
Complicaties moeten natuurlijk behandeld worden.

Dit kant en klaar-stukje van het internet kan ze zelf ook wel opzoeken.

De vraag is:

Verhalen/tips van anderen zouden haar zeker helpen denk ik en vandaar mijn vraag.

Vladja

bo
door bof-oma - May 10, 2010 om 05:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo toolboy - de leeftijd van mijn kleindochter is 25. bof-oma

tdehond
door tdehond - May 10, 2010 om 07:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ bof oma,
Er is een uitbraak geweest van Bof op zowel de Leidse als Delftse universiteit.
Bof

Mogelijk krijgt ze reacties als ze haar probleem plaatst op een studentenforum ( als ze student is) of op een ander forum voor jongeren.

studentenforum

Dan maakt ze meer kans dat ze in contact komt met leiders aan de bof.

tdehond
door tdehond - May 10, 2010 om 09:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

OOPS

Dan maakt ze meer kans dat ze in contact komt met leiders aan de bof.

leiders moet zijn lijders

toolboy
door toolboy - May 10, 2010 om 10:30
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=bof-oma schreef op maandag 10 mei 2010, 05:59]Hallo toolboy - de leeftijd van mijn kleindochter is 25. bof-oma

Ik adviseer u om contact op te nemen met de huisarts jong volwassenen kunnen er van alles aan overhouden.
De suggestie van tdehond lijkt me ook een hele goede optie om meer info te vergaren .

Sc6 T

tdehond
door tdehond - May 10, 2010 om 10:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=toolboy schreef op maandag 10 mei 2010, 10:30][quote=bof-oma schreef op maandag 10 mei 2010, 05:59]Hallo toolboy - de leeftijd van mijn kleindochter is 25. bof-oma

Ik adviseer u om contact op te nemen met de huisarts jong volwassenen kunnen er van alles aan overhouden.
Sc6 T

Dank je wel. Ik denk dat de huisarts en mogelijk specialist, afhankelijk van soort complicatie, al ingeschakeld is omdat er complicaties zijn opgetreden.

toolboy
door toolboy - May 10, 2010 om 10:58
965 Antwoorden / 40 Vragen

@tdehond IDD heeft de leidse universiteit een schat aan info over de bof.Ikzelf ga ook contact met ze zoeken Ik wil er ook meer over weten heb het zelf in m`n jonge jaren maar ternauwernood overleeft. Dank voor de link.

T

bo
door bof-oma - May 10, 2010 om 19:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tdehond: hartelijke dank voor de tips - ik ga kijken of ik b.v. via het studentenforumverder kom. Toolboy ook succes gewenst. bof-oma